Gratis Prøveperiode

Styrk kundene med programvare for kunnskapsbase

Lag fantastiske kunnskaps-arkiver og OSS med letthet.

  • ✓ Ingen konfigureringsavgift    
  • ✓ Kundeservice 24/7    
Brukt av
Forbes logo
airbus logo
Nascar logo
Knowledge base software animation
Knowledge base background

Kunnskapsbasert programvare for bedre selvbetjening

Kunnskap er makt. Gi kundene dine muligheten til å hjelpe seg selv og gjør dine ansattes hverdag enklere ved å skape en smart og tilpasningsdyktig kunnskapsbase. LiveAgent er den mest anmeldte og # 1 rangerte helpdesk-programvaren for SMBer 2020. Få bedre kontakt med kundene dine, og hjelp dem raskere med LiveAgent.
  • SoftwareAdvice front runners 2022
  • SoftwareAdvice front runners 2022
  • capterra shortlist 2022
  • GetApp category leaders 2022

Hva er en kunnskapsbase?

En kunnskapsbase er en enkel kilde til institusjonell kunnskap, der din bedrift hjelper kunder 24/7 uten å kreve kundeinteraksjoner. Det er i utgangspunktet et bibliotek fullt av innhold som kan hjelpe kundene dine med å feilsøke problemene deres eller finne informasjonen/løsningene de leter etter selv. Nå for tiden er det et ganske populært verktøy å bruke for å svare på vanlige spørsmål slik at kundene slipper å kontakte de ansatte og vente unødvendig. I stedet kan den ansatte ganske enkelt svare på tilbakevendende spørsmål ved å lage artikler for klienter. LiveAgents kunnskapsbase er en del av en selvbetjent portal. Så du vil ikke bare lage kunnskapsbaserte artikler, men kan også lage forum og la kundene dine spore status på forespørslene sine og se historikken.

En kunnskapsbase er en del av en kompleks kundeportal

Fyll kunnskapsbasen din med forum, tilbakemeldingsbokser for kunder, og dra nytte av en ubegrenset billetthistorikk.

Peter Komornik

LiveAgent kombinerer utmerket live chat, billettsalg og automatisering som lar oss gi eksepsjonell støtte til kundene våre.

Peter Komornik, CEO
black Slido logo

4 enkle trinn for å sette opp kunnskapsbase-programvaren din

En kunnskapsbaseplattform kan spille en avgjørende rolle i din generelle kundestøtte.

Hva er de avanserte funksjonene i kunnskapsbasen?

internal knowledge base

Intern kunnskapsbase

Kunnskapsbaseartikler er en fin måte å tilby selvbetjening til kundene dine 24/7. Men hva om du vil tilby det samme alternativet for ditt interne team? LiveAgent fikser det!

LiveAgents interne kunnskapsbasefunksjon lar deg tilpasse et nettbibliotek som inneholder informasjon om opplærings-prosessen, firmakunnskap, arrangementer, priser, nye tilbud, etc.

Den interne kunnskapsbasen fungerer på samme måte som den gjør for dine kunder. Dermed kan du kategorisere temaene på en ryddig måte og ha en søkeboks slik at dine ansatte kan se relevant innhold med en gang.

Å ha et internt kunnskapsbaseverktøy forbedrer ikke bare ansattes produktivitet og arbeidsflyt, men lar også kundeservice teamet ditt yte profesjonell assistanse uten forsinkelser.

Forum

LiveAgents forum er et effektivt verktøy for kunnskapsdeling mellom kunder. Det er et utmerket sted for kunder å engasjere seg og hjelpe hverandre med å løse problemene deres og få svar umiddelbart.

I tillegg kan bedrifter også opprette interne forum, noe som forbedrer teamarbeidet betydelig. For eksempel kan det interne forumet være et utmerket medium for å diskutere løsninger og forslag med kolleger. I tillegg kan ansatte se tidligere spørsmål som kolleger kanskje allerede har svart på.

Customer Forum in Customer portal software - LiveAgent
Feedback & suggestions feature in help desk software - LiveAgent

Tilbakemeldinger & Forslag

Tilbakemelding er en viktig og uunngåelig del av enhver virksomhet. Selv om du ikke vil ha det, er det fortsatt der. Bedriften din bør alltid se brukertilbakemeldinger som et verktøy for å forbedre tjenester/produkter og for å vokse. Ved å la kundene dine gi tilbakemeldinger og forslag, føler de seg hørt, noe som til slutt forbedrer kundelojaliteten. LiveAgent tilbyr en svært tilpassbar og brukervennlig tilbakemeldingsknapp , en annen sterk funksjon som får besøkende til å gi tilbakemeldinger/forslag. På denne måten viser din bedrift at den er åpen for tilbakemeldinger fra kunder og vil strebe etter å møte kundenes behov.

Søk widget

Det er viktig å ha en kraftig søkemotor slik at kundene dine kan finne informasjon raskt og enkelt. Å organisere kunnskapsbasen din basert på en kategori er en fin måte å gjøre det enkelt å søke på, men de fleste kunder vil ikke ta seg tid til å gjøre det bare for å finne den relevante artikkelen. I tillegg er det viktig å huske at det ikke er nok å ha kvalitetsbaserte varer. Hvis besøkende ikke finner passende innhold, vil de sannsynligvis kontakte kunderepresentantene dine unødvendig. Så ikke undervurder kvalitetssøkefunksjonen i en kunnskapsbase, og sjekk ut LiveAgents brukervennlige søkefelt med flere tilpasningsmuligheter.
Search widgets feature in Customer portal software - LiveAgent
Liveagent dashboard

Brukervennlig dashbord

Å ha en effektiv kunnskapsbase handler om å hjelpe kundene dine med relevant innhold. Men ikke glem de ansatte. Å ha et brukervennlig dashbord i et kunnskapsbase verktøy er en annen nøkkelfunksjon som ofte kan overses. LiveAgents grensesnitt lar agentene dine lage nye artikler med liten eller ingen treningstid. Er du klar til å prøve det? Prøv en gratis demo og se selv.

Kategorier

Hele poenget med å lage en programvareløsning for kunnskapsbaser på nett er at den skal være lett søkbar. Men jo mer innhold virksomheten din lager, jo lettere kan det bli kaotisk. Som et resultat lar LiveAgent deg lage kategorier slik at kundene dine og du ikke vil gå deg vill i innholdet.
Customer loyalty and retention - Knowledge Base - LiveAgent
Attachment in articles feature for Knowledge base articles - LiveAgent

Vedlegg

Kundeserviceavdelinger trenger ofte å dele filvedlegg med klienter, som for eksempel PDF-er eller videoveiledninger. Dette er grunnen til at det er en fordel å ha en programvare for kunnskapshåndtering som har en slik funksjonalitet – slik at du ikke lenger trenger å gå gjennom bryet med å sende et google-dokument via google drive til en kunde. I stedet kan du ganske enkelt lage en relevant artikkel, som også inkluderer filvedlegg.

Multi-kunnskapsbase

En multi-kunnskapsbase er veldig nyttig hvis bedriften din selger flere produkter, merker eller tilbyr flere uavhengige tjenester. En enkel LiveAgent-konto gir deg muligheten til å lage ubegrensede kunnskapsbaser, der hver av dem har sitt eget unike design, innstillinger og innhold. Gi kundene dine kunnskapen de ønsker med fantastiske guider.
Multi knowledge base feature in Customer portal software - LiveAgent
Attachment in articles feature for Knowledge base articles - LiveAgent

Kraftig WYSIWYG editor

Å lage en kunnskapsbase trenger ikke å være vanskelig. Alt du trenger å gjøre er å lage spesifikke kategorier for å gjøre kunnskapsbasen din enkel å navigere. Deretter fyller du inn disse kategoriene med innhold ved å bruke den innebygde WYSIWYG-editoren. Design innholdet med dine foretrukne overskrifter, farger, stiler og bilder for å skape en bedre struktur for artiklene dine. Å være tilgjengelig og imøtekommende trenger ikke å være vanskelig.

En rettferdig kunnskapsbase-programvare

Kunnskap betyr makt. Men å levere det til kundene dine trenger ikke å koste deg hundrevis av dollar. Vår prissetting er bygget med dette i tankene, og det er derfor kunnskapsbase-systemet er en del av vår billigste plan.
block_pricing image-link = "https://cdn.liveagent.com/app/uploads/2021/05/pricing-icon-ticket-2.svg" title = "Ticket" text = "For små bedrifter og profesjonelle markedsførere" pris = "$ 15/mnd" second_image-link = "https://cdn.liveagent.com/app/uploads/2021/05/pricing-icon-ticketchat.svg" second_title = "Ticket+Chat" second_text = "Ideell for små til mellomstore bedrifter "second_price =" $ 29/mnd "]

LiveAgent sine andre kjernefunksjoner

Kunnskapsbase portalen er bare toppen av isfjellet. Nå ditt fulle potensial med LiveAgent sitt flerkanals helpdesk-programvare.
Med LiveAgent vil e-postene, chattene, samtalene og omtale av sosiale medier havne i én universell innboks. Les mer…
Live chat-støtte er nøkkelingrediensen til en vellykket kundeanskaffelses-strategi for ethvert selskap. Les mer…
Bygg et virtuelt kundesenter som en del av din flerkanals helpdesk-løsning. LiveAgent sentraliserer telefonsamtaler fra nettstedet ditt eller fasttelefonen til ett samlet sted. Les mer…
Integrer sosiale medieprofiler i LiveAgent og svar på kommentarer, private meldinger eller Tweets direkte fra kontoen din. Les mer…

Over 30,000 bedrifter kan ikke ta feil

Se våre suksesshistorier og attester for å finne ut hvordan LiveAgent kan øke kundestøtten din og øke gleden til forretningspartnerne dine.

Hvorfor et kunnskapsbase system?

70 % av kundene foretrekker å se etter svar før de kontakter kundeservice. Sett opp en kunnskapsbase med bare noen få klikk, lag kategorier og artikler og tilpass den til bedriftens design uten koding. Alt med bare noen få klikk.
Business bag - icon

Forretningsmessige fordeler

Vær til hjelp, selv offline Sømløs kundeservice og hjelp Intern kunnskap innen bedriften
ticketing software powerful collaboration - icon

Kundefordeler

Tilgjengelig 24/7/365 Mulighet til å finne svar på egenhånd Raskest kundeservice
Person speaking multiple languages

Flerspråklig støtte

Hvis virksomheten din opererer internasjonalt, kan det være utfordrende å gi støtte uten å ansette ekstra kundestøtteagenter. LiveAgent sin kunnskaps-base løsning er en utmerket måte å tilby et selvbetjeningsalternativ 24/7 i flere land. Alt bedriften din trenger å gjøre er å lage nødvendige artikler og tilby dem på språk som krever kundestøtte. Denne løsningen kan forbedre kundeopplevelsen og dermed kundetilfredsheten. Avhengig av bedriftens størrelse kan du opprette en kategori for hvert språk, eller hvis du trenger å utvikle omfattende innhold, foreslår vi at du oppretter flere kunnskaps-baser. Dessuten kan du bruke denne taktikken på din interne kunnskaps-base for bedriften din. Dermed kan du, hvis du har et multinasjonalt selskap, sørge for at dine ansatte holder seg oppdatert med bedriftsnyheter, produkt-/tjenesteoppdateringer osv.

Hvorfor trenger bedrifter
en kunnskapsbase løsning?

Du kjenner kundene dine best. Gi dem informasjonen de trenger og fokuser på deres tilfredshet.
Clock icon

Utålmodige kunder som søker hjelp

Velskrevne kunnskaps-base artikler gir den raskeste hjelpen til kundene dine. Kladd, design og rediger alle kunnskaps-base artikler med en WYSIWYG-editor.
Lost icon

Forvirrede kunder

Forvirrede kunder kan melde seg. For å forhindre det, opprett OSS (ofte stilte spørsmål) og tekniske produktveiledninger som en del av støtteportalen din.
Clock icon

Overbelastet kundestøtte

Ønsker du å tilby fremragende kundeservice med begrensede ressurser? Reduser belastningen på innkommende e-poster og chatter ved å opprette en kunnskapsbase.

Hva er kunnskapsbase programvare?

Kunnskapsbase-programvare eller ofte kalt støtte dokumentasjons-programvare fanger opp, lagrer og deler alle viktige data på ett enkelt sted, som er lett tilgjengelig for kundene dine. Denne online selvbetjente databasen gir den raskeste og mest praktiske hjelpen til alle som leter etter informasjon om produktene dine. Fordi den støtter kundene dine selv når agentene dine ikke er online, kan en godt organisert kunnskapsbase spare bedriften for tonnevis av ressurser.
What is knowledge base software
Knowledgebase customization in Customer portal software - LiveAgent

Hvordan velge riktig kunnskapsbase verktøy

Tilpasnings alternativer, muligheten til å lage organiserte strukturer og enkelt legge til nytt innhold er bare noen av hovedkomponentene som bedrifter vurderer når de velger riktig kunnskapsbase-system. Velvalgt programvare for kunnskaps-administrasjon bør sømløst integreres i de andre kundestøtte kanalene dine og gi en jevn opplevelse til kundene dine. Kunnskapsbase-programvaren fra LiveAgent er en del av kundeportalen, som igjen er en del av en flerkanals helpdesk-programvare.

Bli med i klubben av vellykkede selskap

Bli med i klubben av tusenvis av bedrifter som er avhengige av LiveAgent for å dele sin kunnskap med kundene sine.
Forbes logo
airbus logo
Nascar logo
USC logo
logo esky color
Slido green logo
winners illustration

Alle støttekanaler under ett og samme tak

LiveAgent sin kunnskaps-base programvare integreres med flere kommunikasjons-kanaler og tilbyr nesten 200 funksjoner.

LiveAgent streamlines multiple customer service channels into one piece of software

FAQ

Hva er kunnskapsbase verktøy?

Kunnskapsbase verktøy er verktøy som gjør at kundene dine kan finne svar på spørsmålene sine uten å måtte kontakte kundestøtte teamet ditt. Kunnskapsbaser finnes på en bedrift sin nettside i form av ofte stilte spørsmål (OSS), forum eller fremgangsmåte-artikler.

Hva er kunnskapsbase-styring?

Kunnskapsbase-styring er en programvare utviklet for å administrere databaser og støtte brukerne dine. Kunnskapsbaser tilbyr fremgangsmåte-artikler, ofte stilte spørsmål og fora.

Hvordan opprettes en kunnskapsbase?

Det første trinnet med å opprette en kunnskapsbase er å bestemme hvilken informasjon du vil ha tilgjengelig i den. Bestem deretter strukturen og begynn å skrive dine første artikler. Legg til bilder som skjermbilder eller videoopplæringer for å gjøre innholdet ditt mer brukervennlig. Legg til ofte stilte spørsmål (OSS) og fora. Publiser kunnskapsbasen din og motta tilbakemeldinger og forslag fra brukerne dine, for å se hva mer som må legges til og hva som kan forbedres.

Hva er en kunnskapsbase programvare?

Kunnskapsbase-programvarer er en del av en kompleks helpdesk-løsning. Det er en form for selvbetjening for nettsidens besøkende/kunder. Videre kan din bedrift lage artikler, fora og forslagstavler for å forbedre CX til det maksimale potensialet.

Hvordan opprette en kunnskapsbase i LiveAgent?

Hver konto kommer med en gratis kundeportal/kunnskapsbase eksempel, som du kan tilpasse fullt ut basert på dine preferanser. For tilpasning, naviger til Kundeportal>Generelt>Innstillinger.

Hvorfor er kunnskapsbaser viktige?

Kunnskapsbaser er viktige fordi de reduserer arbeidsmengden til kundeservice agentene, og sparer tid for kundene. I stedet for å måtte kontakte bedrifter og vente på svar, kan kundene umiddelbart finne svaret de trenger på nettet uten å måtte kontakte noen.

You Will Be in Good Hands!

Vet du hva Huawei, BMW, Yamaha og O2 har tilfelles? Du gjettet riktig... LiveAgent!

Prøv det nu gratis Ingen Kreditt Kort Kreves

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo