Maler for avslagsbrev - Lær hvordan du kan si nei til kunder på en høflig måte med våre grunnleggende tips og maler for avslagsbrev.
Så mye som enhver bedrift ønsker å glede kundene sine hver gang, er det ikke alltid mulig å si ja til alle kundeforespørsler. Å omfavne ideen om at kunden alltid har rett gjør det vanskeligere å finne ut hvordan man kan si nei til kunder uten å skuffe eller miste dem. Men når en kunde krever noe som ikke er tilgjengelig, urimelig eller rett og slett umulig å gi, bør alle som er involvert i direkte interaksjoner med kunder være fullstendig klar over hvordan de kan si nei til kunder på en høflig måte.
Hvordan si nei til kundeforespørsler eller krav uten å gjøre kundene sinte, frustrerte eller skuffet? Her er noen grunnleggende ting å huske på når du skal skrive et avvisningsbrev til dine kunder eller potensielle kunder.
Enten det er frykt for et dårlig rykte, ødelegge forholdet ditt til en kunde eller helt å miste virksomheten, kan det være utfordrende å avvise kundeforespørsler hvis du ikke vet hvordan du gjør det på en profesjonell måte. Faktisk er det en viktig ferdighet å lære å si nei, spesielt for de som jobber i kundevendte stillinger. Nedenfor er noen standardmaler for avvisningsbrev du kan bruke (og tilpasse) for kundeinteraksjoner.
Dear [NAME],
Unfortunately, I’m unable to process your refund/ return/ exchange request because the product has been damaged after the delivery.
I understand this is not the message you wanted to hear and it must be disappointing given that you didn’t get to use it much.
We do accept this damage was most likely caused unintentionally, so as a gesture of goodwill we’d be happy to provide you with a 20% discount off your future purchase. Simply use this code: [NAME] to redeem it.
If you have any questions, please let me know. I will always do whatever I can to assist you.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [NAME],
I have attached a short instruction that will walk you through the process of doing X. You can easily get this ready in less than no time.
In case you do face any difficulties, please don’t hesitate to reach me. We can get on a call and I will guide you step by step.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [NAME],
I’m so glad you’re interested in cooperating with our company on your new project.
As much as I’d love to meet to personally, I’m unfortunately unavailable to travel this week due to existing commitments and can’t give you the time you deserve to discuss this further.
However, I’m happy to start the conversation now via email if that works for you?
[DETAILS YOU PLANNED ON DISCUSSING]
Would love to hear your thoughts on this. And if you’d prefer to discuss in person, I’m available [DATES] and would be happy to talk more about it then.
Thanks for understanding,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [NAME],
Thanks a lot for sending us the details of [PROJECT NAME], it really sounds like a great opportunity!
However, after reading through the proposal and having a discussion with my team, we’ve decided that unfortunately we won’t be able to take on this project.
Though we’d love to move forward with this, at this moment we simply don’t have enough resources that this project deserves.
Should things change in the nearest future, I will definitely be in tough and let you know.
Best regards,
[YOUR SIGNATURE]
Ready to put our rejection templates to the test?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated customer satisfaction software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.
Et avslagsbrev er et formelt brev for å informere en søker om at han/hun ikke vil bli ansatt.
Brevet bør kort oppsummere hovedårsaken til at man ikke ansetter en søker. Brevet skal avsluttes med et takkebrev. Videre bør avvisningsbrevet sendes innen en uke etter intervjuet.
Brevet skal adresseres til søkeren og skrives i tredjeperson. Den skal være profesjonell, høflig og kort.
Forbedre tilfredsheten med tilbakeringingsprogramvare
LiveAgent er en pålitelig, rimelig og effektiv programvare for kundesenter, med over 200 nyttige funksjoner. Det hjelper bedrifter med å forbedre kundetilfredsheten og øke salget ved å tilby flerspråklig støtte og integrasjon med over 40 verktøy. Med LiveAgent kan bedrifter effektivisere agentenes arbeidsflyt og gi kundene selvhjelpsverktøy for en bedre opplevelse.
Øk konverteringsraten med LiveAgent
For å øke konverteringsraten på nettsiden din må du revurdere tilbudene, optimalisere nettsiden og gi ekstra fordeler til kundene. Dette kan inkludere lavere pris, forbedret funksjonalitet, gratis frakt og gode tilbud. Det er også viktig å A/B-teste forskjellige elementer, oppfordre til handling og sikre at nettsiden fungerer ordentlig på mobil. Migrasjonsstøtte tilbys for de mest populære kundeserviceløsningene, og fornøyde kunder er de beste kundene. En lav konverteringsrate kan indikere problemer med uattraktive tilbud og dårlig design av nettsiden.
Jonene, HubSpot, Ada, Document360, Hornbill Service Manager, Freshdesk contact center, Replicant, Apty og Solvvy er selvbetjente programvare for kundeservice med unike funksjoner, fordeler og priser. Disse verktøyene tilbyr forskjellige løsninger for bedrifter av ulike størrelser og behov. Med funksjoner som personalisering, kunnskapsforvaltning, sanntidsanalyse og chatbot, kan disse verktøyene bidra til å forbedre kundeserviceopplevelsen og øke produktiviteten. En gratis prøveversjon er tilgjengelig for de fleste av disse verktøyene, og de tilbyr også ulike priser og rabatter for ulike abonnementsplaner.
The rett passform for en vær bedrift
LiveAgent er en komplett løsning for bedrifter, med funksjoner som kontaktskjemaer, live chat, databaser, og integrasjon med sosiale nettverk. Det tilbyr god verdi for pengene og har en hjelpsom supportteam. Kunder som har byttet fra ZenDesk til LiveAgent har rapportert bedre funksjonalitet og en mer tilfredsstillende opplevelse.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team