Så mye som enhver bedrift ønsker å glede kundene sine hver gang, er det ikke alltid mulig å si ja til alle kundeforespørsler. Å omfavne ideen om at kunden alltid har rett gjør det vanskeligere å finne ut hvordan man kan si nei til kunder uten å skuffe eller miste dem. Men når en kunde krever noe som ikke er tilgjengelig, urimelig eller rett og slett umulig å gi, bør alle som er involvert i direkte interaksjoner med kunder være fullstendig klar over hvordan de kan si nei til kunder på en høflig måte.
Hvordan si nei til kundeforespørsler eller krav uten å gjøre kundene sinte, frustrerte eller skuffet? Her er noen grunnleggende ting å huske på når du skal skrive et avvisningsbrev til dine kunder eller potensielle kunder.
Enten det er frykt for et dårlig rykte, ødelegge forholdet ditt til en kunde eller helt å miste virksomheten, kan det være utfordrende å avvise kundeforespørsler hvis du ikke vet hvordan du gjør det på en profesjonell måte. Faktisk er det en viktig ferdighet å lære å si nei, spesielt for de som jobber i kundevendte stillinger. Nedenfor er noen standardmaler for avvisningsbrev du kan bruke (og tilpasse) for kundeinteraksjoner.
Dear [NAME],
Unfortunately, I’m unable to process your refund/ return/ exchange request because the product has been damaged after the delivery.
I understand this is not the message you wanted to hear and it must be disappointing given that you didn’t get to use it much.
We do accept this damage was most likely caused unintentionally, so as a gesture of goodwill we’d be happy to provide you with a 20% discount off your future purchase. Simply use this code: [NAME] to redeem it.
If you have any questions, please let me know. I will always do whatever I can to assist you.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [NAME],
I have attached a short instruction that will walk you through the process of doing X. You can easily get this ready in less than no time.
In case you do face any difficulties, please don’t hesitate to reach me. We can get on a call and I will guide you step by step.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [NAME],
I’m so glad you’re interested in cooperating with our company on your new project.
As much as I’d love to meet to personally, I’m unfortunately unavailable to travel this week due to existing commitments and can’t give you the time you deserve to discuss this further.
However, I’m happy to start the conversation now via email if that works for you?
[DETAILS YOU PLANNED ON DISCUSSING]
Would love to hear your thoughts on this. And if you’d prefer to discuss in person, I’m available [DATES] and would be happy to talk more about it then.
Thanks for understanding,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [NAME],
Thanks a lot for sending us the details of [PROJECT NAME], it really sounds like a great opportunity!
However, after reading through the proposal and having a discussion with my team, we’ve decided that unfortunately we won’t be able to take on this project.
Though we’d love to move forward with this, at this moment we simply don’t have enough resources that this project deserves.
Should things change in the nearest future, I will definitely be in tough and let you know.
Best regards,
[YOUR SIGNATURE]
Ready to put our rejection templates to the test?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated customer satisfaction software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.
Et avslagsbrev er et formelt brev for å informere en søker om at han/hun ikke vil bli ansatt.
Brevet bør kort oppsummere hovedårsaken til at man ikke ansetter en søker. Brevet skal avsluttes med et takkebrev. Videre bør avvisningsbrevet sendes innen en uke etter intervjuet.
Brevet skal adresseres til søkeren og skrives i tredjeperson. Den skal være profesjonell, høflig og kort.
For å opprette et fellesskap i LiveAgent må du gå til selvbetjent kundeportal og velge om det skal være internt eller offentlig. Det er viktig å lage en beskrivelse basert på riktig utvalgte søkeord for å ha en positiv innvirkning på SEO, og velge en avdeling som er ansvarlig for håndtering av oppføringer. Et fellesskapsforum bør ha spesifikke funksjoner som en introduksjonsprosess for nye medlemmer og regler eller video for å svare på spørsmål om hvordan fellesskapsforumet fungerer. Det er viktig å engasjere fellesskapet og deg selv for å støtte og utvikle det. LiveAgent er en anbefalt plattform for å bygge sterke kunderelasjoner og forbedre kundetilfredsheten.
LiveAgent tilbyr ulike populære programvare for kundeservice, inkludert VoIP-telefonsystemer og selvbetjeningsprogramvare. De har også klagehåndteringssystemer og klientportalprogramvare. LiveAgent tilbyr også opplæring og ressurser for kundeservice. Kunder kan kontakte salgsteamet eller avtale en demo for å lære mer. LiveAgent bruker informasjonskapsler, og kunder kan lese mer om personvern- og informasjonskapselpolicyene på deres nettside.
LiveAgent er et selskap som tilbyr programvare for kundeservice og andre support-tjenester. De tilbyr ulike verktøy som VoIP-telefonsystemer, programvare for innkommende kundesenter, selvbetjent programvare, klagehåndteringssystem og mye mer. Selskapet tilbyr også opplæring gjennom sin blogg, ordliste og webinarserie. Du kan kontakte LiveAgents salgsavdeling for en demo eller abonnere på deres nyhetsbrev for å holde deg oppdatert om LiveAgent-oppdateringer og rabatter. Installasjonsstatus for LiveAgent vises i prosent mens du venter. Deres nettsider bruker cookies, som er detaljert i selskapets personvern og cookie retningslinjer. Du kan kontakte selskapet via ulike kanaler som kontaktskjema, Messenger, Whatsapp og live-chat.
Aircall's IVR system is professional and straightforward to set up. The custom text-to-speech voice recording enhances the experience, while language options add to the international feel. Aircall's pricing is affordable, starting at $30 per month for Essentials, with access to over 50 integrations, SMS, key call features, and unlimited outgoing calls. Professional and Custom plans also offer advanced analytics, support, and sales features. While Aircall does not directly support multi-level IVR, users can simulate the experience by setting up multiple smaller IVRs for each available number. If users encounter any issues, support is available through Aircall's troubleshooting guide or customer support team.
Vi setter pris på at du nylig registrerte deg opp for en LiveAgent.
En melding vil bli sendt til din e-postadresse som inneholder innloggings detaljene, rett etter kontoen din er innstallert.
Vis du venter en stund, etter innstallasjonen er ferdig vil du få dirkete tilgang til din konto her i fra.
Etter prossesen er over, vil vi sende inn loggings detaljene til din postboks.
Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.
Vi er tilgjengelig på flere datoer