Maler for avslagsbrev - Lær hvordan du kan si nei til kunder på en høflig måte med våre grunnleggende tips og maler for avslagsbrev.
Ved å registrere meg, aksepterer jeg T&C og Personvernerklæring.
Så mye som enhver bedrift ønsker å glede kundene sine hver gang, er det ikke alltid mulig å si ja til alle kundeforespørsler. Å omfavne ideen om at kunden alltid har rett gjør det vanskeligere å finne ut hvordan man kan si nei til kunder uten å skuffe eller miste dem. Men når en kunde krever noe som ikke er tilgjengelig, urimelig eller rett og slett umulig å gi, bør alle som er involvert i direkte interaksjoner med kunder være fullstendig klar over hvordan de kan si nei til kunder på en høflig måte.
Hvordan si nei til kundeforespørsler eller krav uten å gjøre kundene sinte, frustrerte eller skuffet? Her er noen grunnleggende ting å huske på når du skal skrive et avvisningsbrev til dine kunder eller potensielle kunder.
Enten det er frykt for et dårlig rykte, ødelegge forholdet ditt til en kunde eller helt å miste virksomheten, kan det være utfordrende å avvise kundeforespørsler hvis du ikke vet hvordan du gjør det på en profesjonell måte. Faktisk er det en viktig ferdighet å lære å si nei, spesielt for de som jobber i kundevendte stillinger. Nedenfor er noen standardmaler for avvisningsbrev du kan bruke (og tilpasse) for kundeinteraksjoner.
Dear [NAME],
Unfortunately, I’m unable to process your refund/ return/ exchange request because the product has been damaged after the delivery.
I understand this is not the message you wanted to hear and it must be disappointing given that you didn’t get to use it much.
We do accept this damage was most likely caused unintentionally, so as a gesture of goodwill we’d be happy to provide you with a 20% discount off your future purchase. Simply use this code: [NAME] to redeem it.
If you have any questions, please let me know. I will always do whatever I can to assist you.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [NAME],
I have attached a short instruction that will walk you through the process of doing X. You can easily get this ready in less than no time.
In case you do face any difficulties, please don’t hesitate to reach me. We can get on a call and I will guide you step by step.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [NAME],
I’m so glad you’re interested in cooperating with our company on your new project.
As much as I’d love to meet to personally, I’m unfortunately unavailable to travel this week due to existing commitments and can’t give you the time you deserve to discuss this further.
However, I’m happy to start the conversation now via email if that works for you?
[DETAILS YOU PLANNED ON DISCUSSING]
Would love to hear your thoughts on this. And if you’d prefer to discuss in person, I’m available [DATES] and would be happy to talk more about it then.
Thanks for understanding,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [NAME],
Thanks a lot for sending us the details of [PROJECT NAME], it really sounds like a great opportunity!
However, after reading through the proposal and having a discussion with my team, we’ve decided that unfortunately we won’t be able to take on this project.
Though we’d love to move forward with this, at this moment we simply don’t have enough resources that this project deserves.
Should things change in the nearest future, I will definitely be in tough and let you know.
Best regards,
[YOUR SIGNATURE]
Ready to put our rejection templates to the test?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated customer satisfaction software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.
Et avslagsbrev er et formelt brev for å informere en søker om at han/hun ikke vil bli ansatt.
Brevet bør kort oppsummere hovedårsaken til at man ikke ansetter en søker. Brevet skal avsluttes med et takkebrev. Videre bør avvisningsbrevet sendes innen en uke etter intervjuet.
Brevet skal adresseres til søkeren og skrives i tredjeperson. Den skal være profesjonell, høflig og kort.
Tren lagene dine i grunnleggende kommunikasjon om kundeopplevelse
Stor knapphet på ressurser og fallende kjøpekraft presser selgerne. Å levere på kjernefordeler er viktig for å skille seg ut. Gjennomsiktighet i kommunikasjonen og realistiske forventninger er nøkkelen til kundetilfredshet og suksess.
10 Kundeserviceregler for nettprofesjonelle
For å oppnå suksess i dagens marked er det viktig å levere på kjernefordelene, være ærlig og gjennomsiktig med kunder, og investere i verktøy som LiveAgent for god kundeservice.
UanstrengtHelp Desk-programvare
Få en omfattende kontaktliste for helpdesk og lær kundeserviceterminologi med LiveAgent. Oppdag også LiveAgents priser og funksjoner.
Ledende softphone-programvare for B2B & amp; B2C virksomheter
LiveAgent er en effektiv løsning for å håndtere mange henvendelser via forskjellige kanaler. Brukere roser rask support og enkel implementering.
Vi setter pris på at du nylig registrerte deg for en LiveAgent.
En melding vil bli sendt til e-postadressen din som inneholder påloggingsdetaljer, rett etter at kontoen din er installert.
Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.
Vi er tilgjengelig på flere datoer