Utallige metoder for forbedring med
ett verktøy

Øk konverteringsraten ved hjelp av LiveAgent.

  • ✓ Ingen oppstartskostnader
  • ✓ Kundeservice 24/7
Brukt av
Forbes logo
airbus logo
Nascar logo
helpdesk software animation
Use case scenarios

Øk konverteringsraten med LiveAgent

Alle bedrifter etterstreber å øke konverteringsraten gjennom nye måter å generere trafikk til sin nettside. Men, når det kommer til å konvertere potensielle kunder til faktiske kunder, har denne strategien en lav suksessrate. Den beste måten å øke konverteringsraten på er å fokusere på å tilpasse aspekter ved din kundeservicestrategi. Et godt eksempel på dette er implementering av livechat og sanntid kundestøtte til handlende kunder.
Forbes logo
airbus logo
Nascar logo
USC logo
eSky logo
Slido green logo
Definition of conversion rates

Hva er konverteringsrate?

Din konverteringsrate er andelen besøkende til din nettside som fullfører et ønsket mål (melde seg på en prøveperiode, opprette et abonnement, kjøpe et produkt) av det totale antall besøkende. En høy konverteringsrate indikerer at dine markedsføringsstrategier fungerer og at produktet er enkelt å handle på din nettside.

Hva er en god konverteringsrate?

Konverteringsrater varierer mellom bransjer og bedriftsmodeller, så man må kanskje undersøke litt for å se hvordan man ligger an. En god ressurs for dette er Google Awards Industry Benchmarks. Men, en normalt god konverteringsrate ligger mellom 2 og 5 prosent.
Good conversion rate
Ways to improve conversion rates

Hvordan kan man forbedre konverteringsraten

Å øke konverteringsraten betyr at man konverterer mer av trafikken til nettsiden til en ønsket handling som bedriften drar nytte av, om det betyr å fylle ut et skjema eller fullføre en handel. En lav konverteringsrate kan indikere disse problemene: non enticing offerUattraktive tilbud stop sign Dårlig design av nettside

Fordnøyde kunder er de beste kundene

Vi tilbyr migrasjonsstøtte fra de fleste av de mest populære kundeserviceløsningene.

De første stegene for å forbedre konverteringsraten

Den beste måten å forbedre din konverteringsrate på er å revurdere dine tilbud. Hvis dine kunder ikke kjøper det du har å tilby kan det bety at det enten er for dyrt eller ikke er attraktivt nok for dine besøkende.
Light bulb showcasing the power of utilization of great idea

Revurder dine tilbud

– Lavere pris – Forbedre funksjonalitet – Gi ekstra fordeler slik som gratis frakt – Lag gode tilbud dine kunder ikke kan motstå
Growing trend of increased productivity

Optimaliser nettsiden din

– A/B-test forskjellige elementer – Oppfordre til handling – Revurder overskrifter og knapp/skjema-plassering – Forsikre at siden fungerer ordentlig på mobil
Share knowledge with customers to battle bad conversion rates

Ekstra: Vær kunnskapsrik i alle interaksjoner

Foruten å tilby raske svar til kunder er det ekstremt viktig å verdsette kundens tid. Hvis du ville vinne kunden over, se til at du har kunnskap om deres tidligere handler og alle tidligere henvendelser mot din bedrift, uansett hvilken kanal. Ved å være forberedt og kunnskapsrik kan du imponere dine kunder når de tar kontakt for kundestøtte.

Fortsatt lav konvertering?

Har du fortsatt problemer med lave konverteringsrater, folk som forlater siden eller forlatte handlekurver? Hvis svaret er ja opplever trolig dine kunder et av følgende problemer: Real time supportIngen sanntid kundestøtte Call us online buttonIngen støttefunksjoner på nettsiden Shopping cartKomplisert kjøpsprosess UncertaintyUbesluttsomhet
Still lacking good conversion rates

Alt handler om å forenkle kundens prosess

Dine kunder er kun ett Google-søk fra å finne alternativer til ditt produkt. Ikke gi dem en grunn til å lete rundt.

Forenkle kjøpsprosessen

Ikke lag kjøpsprosessen unødvendig komplisert. Unngå å lage for mange steg, spørre om unødvendig informasjon eller å kreve registrering før handelen.

Tilby flerkanals kundestøtte

Gi dine kunder flere måter å kontakte bedriften og tilby direkte kundestøtte over alle kanaler. Benytt deg av kunnskapsdatabaser, kundeportaler og FAQ for selvhjelp.

Chat med kunder i sanntid

Hjelp dine kunder i sanntid. Besvar alle spørsmål de måtte ha om produktet, frakt eller levering for å få dem gjennom kjøpsprosessen.
Increase conversion rates with chat button

Øk konverteringsraten med et knappetrykk

Undersøkelser viser at å legge til en livechat-modul på nettsiden kan øke konverteringsraten med 27%. Avhengig av din bransje kan dette tallet bli mye høyere. Siden livechat koster nesten ingenting er det en enkel avgjørelse. Så, hvordan kan livechat øke konverteringsraten så enkelt? Kunder har ofte mange spørsmål når de handler på nett. Men det er kun et begrenset tidsvindu hvor de kan bli besvart. Hvis de ikke mottar kundestøtte er det sannsynlig at det leter et annet sted og kjøper fra konkurrenter.
Lær mer

Tilby selvhjelp

Kundene dine kan ha spørsmål som kan besvares ved å gjøre et enkelt søk på nettsiden din. Men, hvis de ikke kan finne informasjonen de trenger vil de bli frustrerte og skuffede. Tilby dem et designert sted slik som en kundeportal hvor de kan finne svar på ofte stilte spørsmål (FAQ) om frakt, størrelser, og mer. Denne typen kundestøtte er veldig verdifull siden den krever null innsats fra dine agenter, og er tilgjengelig 24/7.
Create self service portal in LiveAgent
Be proactive

Vær proaktiv

Hvis du ser at kunder er på din side lengre enn noen få minutter er det sannsynlig at de leter etter noe eller er usikker på å handle fra deg. Fjern dine kunders usikkerhet ved å invitere dem til å chatte med deg.
Lær mer
Peter Komornik

LiveAgent kombinererførsteklasses livechat, kundebehandlingshåndtering og automatiseringer som lar oss tilby utmerket kundestøtte til våre kunder.

black Slido logo

Nivået på kundeservice reflekterer over på ditt produkt

Å ha en godt produkt er ikke nok. Ofte forlater kundene et produkt fordi nivået på kundeservicen ikke er god nok. Kunder ønsker å føle seg verdsatt for å handle hos din bedrift. For å unngå frafall og øke konverteringen er det derfor viktig å skape en kundeorientert kultur i din bedrift.
Better customer service means more money
86% av kunder er villige til å betale mer for en bedre kundeserviceopplevelse.
Ready to switch to LiveAgent
Kunder som mottar god kundeservice er mer sannsynlige til å anbefale merkevaren og dets produkter eller tjenester til andre.
Higher customers LTV
Jo mer fornøyde dine kunder er med din service, jo mer vil de handle.
Bad service spreads like a wildfire
Kunder som har en dårlig serviceopplevelse er 50% mer sannsynlige til å dele det på nett med andre.

Alt i en innboks

Med LiveAgent vil dine e-poster, chatter, omtaler i sosiale medier, og meldinger fra andre kanaler ende opp i en universal innboks.
Email ticketing
Powerful knowledge base builder

Kunnskapsdatabaseverktøy

LiveAgent lar deg opprette flere interne og eksterne kunnskapsdatabaser, ferdig med FAQ, forumer, artikler og forslag.

Stemme & videosamtaler

Bygg et virtuelt callsenter som en del av ditt flerkanals kundebehandlingssystem. LiveAgent sentraliserer telefonsamtaler fra din nettside eller landlinje til ett sted.
Voice and video calls supported

Grunner til å velge LiveAgent

Social medias integrated into the help desk software

Integrasjon av sosiale medier

Integrer dine favoritt sosiale medier-profiler i LiveAgent og besvar offentlige kommentarer på dine poster, private meldinger eller Tweets direkte fra din konto. Eliminer nødvendigheten av å følge med på og administrere flere kontoer på flere portaler og integrer dem i LiveAgent. Facebook, Twitter, Instagram og Viber er alle inkludert slik at kundeservicen kan bli så smertefri, rask og effektiv som mulig.

Analyse & rapporteringsportal

Få en oversikt over dine kundeserviceavdelinger, servicen de gir og tilfredsheten blant dine kunder. Se hvem som kontakter din bedrift og overvåk hvor fornøyde de er. Fokuser på informasjon, finn ut hvor du kan forbedre og spill på dine styrker. Gi din bedrift det lille ekstra med spillfunksjoner.
Smart analytics and reports
Self-service customer portal

Kundeportal

Opprett kundeportaler slik at dine kunder har et sentralisert sted for å oppdatere sin kontaktinformasjon, sette opp betalinger og gjøre kundeservicehenvendelser. Å bygge en omfattende kundeportal kan begrense antall henvendelser og også hjelpe deg å tilby kundeservice 24/7/365 selv når dine agenter er utilgjengelige. Start med å oppette en kunnskapsdatabase, inkluder FAQ, forumer og legg til tilbakemeldings- og forslagsmoduler på slutten. Alt kan tilpasses for å møte din bedrifts markedsføringsstrategier.

Hva gjør vårt kundebehandlingssystem til det riktige valget?

Most reviewed and number 1

Mest anmeldt og høyest rangert

LiveAgent har vært det mest anmeldte og høyest rangerte kundebehandlingssystemet for små bedrifter i 2020.
Preferred by 21k businesses

Foretrukket av 21.000 bedrifter

Over 21.000 bedrifter fordelt over forskjellige sektorer har valgt LiveAgent for sine kundeservicebehov.
Packed with features

Fullstappet av over 180+ funksjoner og tjenester

Med 180+ funksjoner og tjenester, 40+ integrasjoner og ubegrensede konfigurasjonsmuligheter, tilpasses verktøyet enkelt til din bedrifts behov.
Cloud based and secure help desk

Skybasert og sikker

Helt skybasert, sikker og enkel å sette opp og bruke. Kom i gang med LiveAgent på minutter.

Pris til nytte-nivå? Ubestridt

LiveAgent er et avansert kundebehandlingssystem som kan hjelpe deg å forbedre kundeservicen og konverteringsraten samtidig. Vårt system er konkurransedyktig priset, og et kupp i forhold til de utallige funksjonene den tilbyr. Prøv LiveAgent i dag.
9$ Måned

Small virksomhet

  • Ubegrenset billetthistorikk
  • 3 e-postadresser
  • 3 kontaktskjemaer
  • 1 API-nøkkel
$29 Måned

Medium virksomhet

  • Alt i liten, pluss
  • 10 e-postadresser
  • 3 live chat-knapper
  • Avdelingsledelse
0$ Måned

Gratis

  • 7 dagers billetthistorikk
  • 1 e-postadresse
  • 1 chat knapp
  • 1 kontaktskjema
Relaterte artikler tilØk konverteringsraten
Checklists - Kundeservice Ferdigheter Sjekkliste

Kundeservice ferdigheter sjekkliste

Hva slags person bør du være for å jobbe i kundeservice? Hvilke ferdigheter bør du ha? Bruk denne sjekklisten for kundeserviceferdigheter for å se om du har lyst til denne jobben.

LiveAgent is a help desk solution that connects multiple channels in one interface. Find out more about LiveAgent and its business/industry benefits.

Help desk pris kalkulator

LiveAgent er et flott verktøy for å forbedre kundeservicen. Mange kunder har opplevd økt tilfredshet og salg etter å ha brukt plattformen. Det har også hjulpet bedrifter med å øke produktiviteten og effektiviteten i kundestøtten.

Vil du vite mer om hvordan du kan tilby eksepsjonell kundeservice for kundesenteret? Finn ut ved å lese artikkelen vår.

Kundeservice kundesenter

Effektiv kundeservice er nøkkelen til suksess. LiveAgent tilbyr verktøy for ærlig og gjennomsiktig kommunikasjon, og investering i kundeservice er viktig. Kundesenteret bør være omnikanal for å tilby personlig kundeservice og løse kundens problemer. Med riktig programvare kan bedrifter administrere kundeinteraksjoner effektivt og skape en positiv brukeropplevelse.

Live chat, også kjent som live chat-programvare, er et nettbasert kommunikasjonsverktøy som lar deg chatte med besøkende på nettstedet ditt i sanntid.

Live chat

LiveAgent tilbyr live chat for kundestøtte, markedsføring og salg. Det er kostnadseffektivt og gir rask og effektiv kundestøtte. Med funksjoner som pre-chat-skjemaer, hermetiske meldinger og chatbots, kan det øke konverteringsfrekvensen og redusere driftskostnadene.

Få mer informasjon om samtaleløsningen. Forstå kundestøttekonsepter i dybden med enkle forklaringer fra fagfolk.

Samtaleoppløsning

Begrensninger og valg av programvare for telemarketing påvirkes av opplæring, kundestøtte og bedriftsstørrelse. LiveAgent tilbyr forbedret kundesamtale. Konkurransedyktighet øker med forbedret samtaleoppløsning.

Bli kjent med den første kontaktoppløsningshastigheten. Forstå kundestøttekonsepter i dybden med enkle forklaringer fra fagfolk.

Oppløsningshastighet for første kontakt

Oppløsningshastighet for første kontakt, eller Førstekontaktoppløsning (FCR), er en viktig KPI for å forbedre kundeserviceeffektiviteten. Det måler antall kundeforespørsler som blir løst ved første interaksjon, og kan forbedres gjennom verktøytilgang, selvbetjeningsalternativer og rutingsystemer. Bransjestandarden for en god FCR er 65-75%. LiveAgent helpdesk-programvare kan hjelpe bedrifter med å forbedre sin FCR.

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

Start Free Trial x