Utallige metoder for forbedring med
ett verktøy

Øk konverteringsraten ved hjelp av LiveAgent.

  • ✓ Ingen oppstartskostnader
  • ✓ Kundeservice 24/7
Brukt av
Forbes logo
airbus logo
Nascar logo
helpdesk software animation
Use case scenarios

Øk konverteringsraten med LiveAgent

Alle bedrifter etterstreber å øke konverteringsraten gjennom nye måter å generere trafikk til sin nettside. Men, når det kommer til å konvertere potensielle kunder til faktiske kunder, har denne strategien en lav suksessrate. Den beste måten å øke konverteringsraten på er å fokusere på å tilpasse aspekter ved din kundeservicestrategi. Et godt eksempel på dette er implementering av livechat og sanntid kundestøtte til handlende kunder.
Forbes logo
airbus logo
Nascar logo
USC logo
Slido green logo
Definition of conversion rates

Hva er konverteringsrate?

Din konverteringsrate er andelen besøkende til din nettside som fullfører et ønsket mål (melde seg på en prøveperiode, opprette et abonnement, kjøpe et produkt) av det totale antall besøkende. En høy konverteringsrate indikerer at dine markedsføringsstrategier fungerer og at produktet er enkelt å handle på din nettside.

Hva er en god konverteringsrate?

Konverteringsrater varierer mellom bransjer og bedriftsmodeller, så man må kanskje undersøke litt for å se hvordan man ligger an. En god ressurs for dette er Google Awards Industry Benchmarks. Men, en normalt god konverteringsrate ligger mellom 2 og 5 prosent.
Good conversion rate
Ways to improve conversion rates

Hvordan kan man forbedre konverteringsraten

Å øke konverteringsraten betyr at man konverterer mer av trafikken til nettsiden til en ønsket handling som bedriften drar nytte av, om det betyr å fylle ut et skjema eller fullføre en handel. En lav konverteringsrate kan indikere disse problemene: non enticing offerUattraktive tilbud stop sign Dårlig design av nettside

Fordnøyde kunder er de beste kundene

Vi tilbyr migrasjonsstøtte fra de fleste av de mest populære kundeserviceløsningene.

De første stegene for å forbedre konverteringsraten

Den beste måten å forbedre din konverteringsrate på er å revurdere dine tilbud. Hvis dine kunder ikke kjøper det du har å tilby kan det bety at det enten er for dyrt eller ikke er attraktivt nok for dine besøkende.
Light bulb showcasing the power of utilization of great idea

Revurder dine tilbud

– Lavere pris – Forbedre funksjonalitet – Gi ekstra fordeler slik som gratis frakt – Lag gode tilbud dine kunder ikke kan motstå
Growing trend of increased productivity

Optimaliser nettsiden din

– A/B-test forskjellige elementer – Oppfordre til handling – Revurder overskrifter og knapp/skjema-plassering – Forsikre at siden fungerer ordentlig på mobil
Share knowledge with customers to battle bad conversion rates

Ekstra: Vær kunnskapsrik i alle interaksjoner

Foruten å tilby raske svar til kunder er det ekstremt viktig å verdsette kundens tid. Hvis du ville vinne kunden over, se til at du har kunnskap om deres tidligere handler og alle tidligere henvendelser mot din bedrift, uansett hvilken kanal. Ved å være forberedt og kunnskapsrik kan du imponere dine kunder når de tar kontakt for kundestøtte.

Fortsatt lav konvertering?

Har du fortsatt problemer med lave konverteringsrater, folk som forlater siden eller forlatte handlekurver? Hvis svaret er ja opplever trolig dine kunder et av følgende problemer: Real time supportIngen sanntid kundestøtte Call us online buttonIngen støttefunksjoner på nettsiden Shopping cartKomplisert kjøpsprosess UncertaintyUbesluttsomhet
Still lacking good conversion rates

Alt handler om å forenkle kundens prosess

Dine kunder er kun ett Google-søk fra å finne alternativer til ditt produkt. Ikke gi dem en grunn til å lete rundt.

Forenkle kjøpsprosessen

Ikke lag kjøpsprosessen unødvendig komplisert. Unngå å lage for mange steg, spørre om unødvendig informasjon eller å kreve registrering før handelen.

Tilby flerkanals kundestøtte

Gi dine kunder flere måter å kontakte bedriften og tilby direkte kundestøtte over alle kanaler. Benytt deg av kunnskapsdatabaser, kundeportaler og FAQ for selvhjelp.

Chat med kunder i sanntid

Hjelp dine kunder i sanntid. Besvar alle spørsmål de måtte ha om produktet, frakt eller levering for å få dem gjennom kjøpsprosessen.
Increase conversion rates with chat button

Øk konverteringsraten med et knappetrykk

Undersøkelser viser at å legge til en livechat-modul på nettsiden kan øke konverteringsraten med 27%. Avhengig av din bransje kan dette tallet bli mye høyere. Siden livechat koster nesten ingenting er det en enkel avgjørelse. Så, hvordan kan livechat øke konverteringsraten så enkelt? Kunder har ofte mange spørsmål når de handler på nett. Men det er kun et begrenset tidsvindu hvor de kan bli besvart. Hvis de ikke mottar kundestøtte er det sannsynlig at det leter et annet sted og kjøper fra konkurrenter.

Tilby selvhjelp

Kundene dine kan ha spørsmål som kan besvares ved å gjøre et enkelt søk på nettsiden din. Men, hvis de ikke kan finne informasjonen de trenger vil de bli frustrerte og skuffede. Tilby dem et designert sted slik som en kundeportal hvor de kan finne svar på ofte stilte spørsmål (FAQ) om frakt, størrelser, og mer. Denne typen kundestøtte er veldig verdifull siden den krever null innsats fra dine agenter, og er tilgjengelig 24/7.
Create self service portal in LiveAgent
Be proactive

Vær proaktiv

Hvis du ser at kunder er på din side lengre enn noen få minutter er det sannsynlig at de leter etter noe eller er usikker på å handle fra deg. Fjern dine kunders usikkerhet ved å invitere dem til å chatte med deg.
Peter Komornik

LiveAgent kombinererførsteklasses livechat, kundebehandlingshåndtering og automatiseringer som lar oss tilby utmerket kundestøtte til våre kunder.

black Slido logo

Nivået på kundeservice reflekterer over på ditt produkt

Å ha en godt produkt er ikke nok. Ofte forlater kundene et produkt fordi nivået på kundeservicen ikke er god nok. Kunder ønsker å føle seg verdsatt for å handle hos din bedrift. For å unngå frafall og øke konverteringen er det derfor viktig å skape en kundeorientert kultur i din bedrift.
86% av kunder er villige til å betale mer for en bedre kundeserviceopplevelse.
Kunder som mottar god kundeservice er mer sannsynlige til å anbefale merkevaren og dets produkter eller tjenester til andre.
Jo mer fornøyde dine kunder er med din service, jo mer vil de handle.
Kunder som har en dårlig serviceopplevelse er 50% mer sannsynlige til å dele det på nett med andre.

Alt i en innboks

Med LiveAgent vil dine e-poster, chatter, omtaler i sosiale medier, og meldinger fra andre kanaler ende opp i en universal innboks.
Email ticketing
Powerful knowledge base builder

Kunnskapsdatabaseverktøy

LiveAgent lar deg opprette flere interne og eksterne kunnskapsdatabaser, ferdig med FAQ, forumer, artikler og forslag.

Stemme & videosamtaler

Bygg et virtuelt callsenter som en del av ditt flerkanals kundebehandlingssystem. LiveAgent sentraliserer telefonsamtaler fra din nettside eller landlinje til ett sted.
Voice and video calls supported

Grunner til å velge LiveAgent

  • “Den er så rik på funksjoner og slår mitt 5-årige zendesk-abonnement. Så jeg byttet. Veldig god verdi for meg som er eier av småbedrifter.” Albert

  • Jeg prøvde først Zendesk, men etter timer med konfigurasjon og forståelse av prismodellen innså jeg at det ikke var noe for meg. I stedet begynte jeg å bruke LiveAgent og må si meg så langt veldig fornøyd. Systemet fikk akkurat den mengde konfigurasjon jeg vil ha, og jeg har ennå ikke funnet noe som ikke er mulig å gjøre. Støtten i seg selv er fantastisk og svarer vanligvis på spørsmålene dine i løpet av et par minutter.” Erik

  • “Vi flyttet til LiveAgent fra ZenDesk… og ville ikke gå tilbake… Det er utrolig rimelige priser og alltid hjelpsomme støtteteam som er der for å hjelpe oss 24×7. I tillegg har det et avansert automatiseringsnivå som bokstavelig talt har erstattet vårt behov for Zapier ettersom det er en god mengde integrasjoner. Pluss at de også gir så mange alias-e-poster for å koble det til veldig enkelt.” Aron

  • “Vi og våre kunder hadde konstant problemer med ZenDesk, men etter å ha sett på forskjellige alternativer, valgte vi LiveAgent basert på brukeranmeldelser og prisene.” Adam

  • “Jeg brukte ZenDesk i årevis, og jeg var lei av disse “billett-stil” e-postene og at jeg ikke kan legge ved filer til e-postene mine, bare sende lenker. Det jeg liker i LiveAgent: det sender e-poster (ikke billetter), jeg kan legg ved filer, organiser flyten av e-poster enklere enn i ZenDesk, kan chatte og administrere e-post fra samme vindu. LiveAgent støtter også regneark i e-postene og har et flott supportteam.” Vlad

  • “Vi byttet til dette systemet etter mange år med bruk av ZenDesk. Funksjonaliteten er kjempebra: kontaktskjemaer, live chat, databaser, integrasjon med sosiale nettverk – alt i én tjeneste og alle disse modulene er gjennomtenkte og samhandler kompetent med hverandre. Jeg likte at tjenesten fungerer stabilt selv på mobile plattformer (etter ZenDesk er dette et stort pluss for oss). Olga

  • “Prøvde forskjellige løsninger inkludert Zendesk, Freshdesk og mer. Fant deretter LiveAgent. Flott verktøy, god valuta for pengene, brukervennlighet, god støtte og hjelp til å implementere. Og nå, etter flere års bruk, er det fortsatt det beste valget av støtteverktøy som vi kunne ha gjort.” Michal

  • “Jeg har brukt mange andre helpdesk-systemer før, som LiveZilla, Zopim, Zendesk, Freshdesk, Desk.com, og etc. LiveAgent har slått dem på alle måter på grunn av prisene, funksjonene, kundestøtten og mobilfunksjonene.” Harrison

Social medias integrated into the help desk software

Integrasjon av sosiale medier

Integrer dine favoritt sosiale medier-profiler i LiveAgent og besvar offentlige kommentarer på dine poster, private meldinger eller Tweets direkte fra din konto. Eliminer nødvendigheten av å følge med på og administrere flere kontoer på flere portaler og integrer dem i LiveAgent. Facebook, Twitter, Instagram og Viber er alle inkludert slik at kundeservicen kan bli så smertefri, rask og effektiv som mulig.

Analyse & rapporteringsportal

Få en oversikt over dine kundeserviceavdelinger, servicen de gir og tilfredsheten blant dine kunder. Se hvem som kontakter din bedrift og overvåk hvor fornøyde de er. Fokuser på informasjon, finn ut hvor du kan forbedre og spill på dine styrker. Gi din bedrift det lille ekstra med spillfunksjoner.
Smart analytics and reports
Self-service customer portal

Kundeportal

Opprett kundeportaler slik at dine kunder har et sentralisert sted for å oppdatere sin kontaktinformasjon, sette opp betalinger og gjøre kundeservicehenvendelser. Å bygge en omfattende kundeportal kan begrense antall henvendelser og også hjelpe deg å tilby kundeservice 24/7/365 selv når dine agenter er utilgjengelige. Start med å oppette en kunnskapsdatabase, inkluder FAQ, forumer og legg til tilbakemeldings- og forslagsmoduler på slutten. Alt kan tilpasses for å møte din bedrifts markedsføringsstrategier.

Hva gjør vårt kundebehandlingssystem til det riktige valget?

Mest anmeldt og høyest rangert

LiveAgent har vært det mest anmeldte og høyest rangerte kundebehandlingssystemet for små bedrifter i 2020.

Foretrukket av 21.000 bedrifter

Over 21.000 bedrifter fordelt over forskjellige sektorer har valgt LiveAgent for sine kundeservicebehov.

Fullstappet av over 180+ funksjoner og tjenester

Med 180+ funksjoner og tjenester, 40+ integrasjoner og ubegrensede konfigurasjonsmuligheter, tilpasses verktøyet enkelt til din bedrifts behov.

Skybasert og sikker

Helt skybasert, sikker og enkel å sette opp og bruke. Kom i gang med LiveAgent på minutter.

Pris til nytte-nivå? Ubestridt

LiveAgent er et avansert kundebehandlingssystem som kan hjelpe deg å forbedre kundeservicen og konverteringsraten samtidig. Vårt system er konkurransedyktig priset, og et kupp i forhold til de utallige funksjonene den tilbyr. Prøv LiveAgent i dag.
$9 Måned

Small business

  • Ubegrenset billetthistorikk
  • 3 email addresses
  • 3 contact forms
  • 1 API key
$29 Måned

Medium business

  • Everything in Small, plus
  • 10 email addresses
  • 3 live chat buttons
  • Departments management
$0 Måned

Gratis

  • 7 dagers billetthistorikk
  • 1 e-postadresse
  • 1 chat knapp
  • 1 contact form

Du vil være i gode hender!

Vet du hva Huawei, BMW, Yamaha og O2 har tilfelles? Du gjettet riktig... LiveAgent!

Prøv det nu gratis Ingen Kreditt Kort Kreves

FAQ

Hvordan kan du øke konverteringsraten?

LiveAgent er et kraftig kundebehandlingssystem som hjelper det å håndtere kundehenvendelser fra flere kanaler raskt og effektivt i ett grensesnitt. Det integreres også sømløst med din nettside og sosiale medier. Slik kan du tiltrekke nye kunder, øke konverteringsraten og styrke merkevaren.

Hvilke bedriftsfordeler tilbyr LiveAgent, utenom å øke konverteringsraten?

LiveAgents bedriftsfordeler inkluderer økt kundetilfredshet, kundebeholdelse, kundelojalitet, mindre kundefrafallelse, i tillegg til å øke konverteringsraten

Related Articles to Øk konverteringsraten
Migrering fra Kustomer? LiveAgent kan hjelpe deg håndtere alt fra email til sosiale medier og fra kunnskapsbasene. Migrer gratis i dag.

Kundemigrasjon - LiveAgent

LiveAgent er en populær plattform for å forbedre kundeservice, ifølge flere fornøyde kunder. Flere bemerker at verktøyet er enkelt å bruke og øker produktiviteten. Kundetilfredshet og salg har økt for flere bedrifter som bruker LiveAgent, og tilbakesvars tiden har økt med 60%. LiveAgent synes å være både pålitelig og rimelig.

Ønsker du å migrere dataene dine fra Extend til en annen løsning? Ta en titt på LiveAgent og se fordelene. Start din gratis prøveperiode i dag.

Flytte fra Extend til LiveAgent?

LiveAgent er en helpdesk programvare som er den mest anmeldte og #1 rangerte for SMB i 2019 og 2020. Huawei, BMW, Yamaha og Oxford University er blant selskapene som bruker programvaren til å tilby kundestøtte i verdensklasse. LiveAgent tilbyr ulike planer for bedrifter av forskjellige størrelser med flere funksjoner som e-postadresser, live chat-knapper, avdelingsbehandling og WhatsApp. Det er også en gratis plan tilgjengelig som gir en 7 dagers billetthistorikk og grunnleggende kontaktmuligheter. Det er ingen kredittkort påkrevd for å prøve LiveAgent, og det er enkelt å overføre data fra Extend.

LiveAgent er den ultimate omni-kanal løsningen for ditt selskap. Du nytte av 175+ funksjoner og 40+ integrasjoner og gode verktøy i dag.

Ser du etter et Customerly alternativ?

LiveAgent er en anmeldt og bedømt hjelpepult programvare for SMB i 2020. Flere bedrifter har byttet fra ZenDesk til LiveAgent på grunn av rimelige priser og hjelpsomme støtteteam som er tilgjengelige 24/7. LiveAgent har også avansert automatisering og integrasjoner som har erstattet behovet for Zapier. Kundene liker også at LiveAgent sender e-poster og gir muligheten til å legge ved filer og organisere flyten av e-poster enklere enn i ZenDesk.

Hvis du ser etter et kraftig samarbeidsalternativ, bør du vurdere LiveAgent. Finn ut hvordan Collab og LiveAgent sammenlignes og hva som passer best for din bedrift.

Trenger du et samarbeidsalternativ?

LiveAgent tilbyr en rekke kundeforum, automatisering og regler, API-funksjoner og IVR-funksjoner, samt videosamtaler, ubegrenset historikk, muligheten til å bruke programvaren på et ubegrenset antall nettsteder og å plassere et ubegrenset antall chatteknapper på nettstedene dine, motta et ubegrenset antall e-poster og billetter, og ubegrenset samtaleopptak. Kundestøtte tilbys også 24/7 uten å begrense antallet forespørsler du kan sende inn. LiveAgent tilbyr også kraftige samarbeidsalternativer med dusinvis av integrasjoner og 175+ funksjoner, inkludert muligheter for sosiale medier, live chat og e-poststøtte. Start gratis prøveperiode nå.

LiveAgent er en hjelpepult løsning som samler flere kanaler på et grensesnitt. Lær mer om Bold360 alternativet og start å fortjen industri fordeler.

Søke om det rette Bold360 alternative?

LiveAgent tilbyr en enhetlig innboks for kommunikasjon som kan kobles til e-post, sosiale medier og videochat. De har også et rimelig hjelpepult program med kundesegmentering og gamifikasjonsfunksjoner. Kunden kan velge mellom kunnskapsbase program, ringesenter eller billettsystem for e-poststøtte. LiveAgent tilbyr verktøy for å tilfredsstille kundenes behov uten å ødelegge bedriftens budsjett.

Liveagent tilbyr flere alternativer når det gjelder å tilby kundestøtte. Det er den ultimate løsningen for din bedrift. Velg en fra våre tre betalte planer eller velg ut separate funksjoner.

På let etter et alternativ til Vision?

LiveAgent og Vision er to kundestøtteprogramvare som tilbyr ulike funksjoner til ulike priser. LiveAgent tilbyr blant annet Viber-integrasjon, kunnskapsbase, kundeforum, automatisering og regler, API, videosamtaler, ubegrenset historikk og antall nettsteder, samtaleopptak, og selvbetjening. De tilbyr også billettsalg, Live Chat og Call Center til en høyere pris. Vision tilbyr noen av de samme funksjonene til en lavere pris, men tilbyr ikke Viber-integrasjon, IVR, videosamtaler, ubegrenset samtaleopptak, ubegrenset nettelementer og chat-knapper, eller Call Center. Begge tilbyr selvbetjening, men LiveAgent inkluderer også en Facebook-integrasjon for sosiale medier.

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo