call over internet-illustration

Avkastningen av utmerket service

Fornøyde kunder er engasjerte og lojale. Mange av dem fungerer som merkevareforkjempere, og promoterer med glede bedrifter uten penge- eller incentivkompensasjon. Temkin Groups kundeservicestatistikk viser at etter å ha hatt en positiv opplevelse med et selskap, vil 77 % av kundene anbefale det til en venn. I tillegg deler 72 % av kundene sine positive opplevelser med seks eller flere personer, noe som viser hvor effektfull en positiv kundeopplevelse kan være.

Men det er ikke alt. Anbefalinger fra venner og familie er en av de mest potente formene for reklame. Nesten 83 % av respondentene på nettet i 60 land sier at de stoler på anbefalinger fra venner og familie og kjøper fra bedrifter de anbefaler.

Som du kan se, kan engasjerte eksisterende kunder få inn nye kunder, hjelpe deg med å øke merkevarelojalitet og til slutt generere mer inntekter. Til støtte for denne uttalelsen, uttaler Rosetta at engasjerte kunder bruker 300 % mer i løpet av et år enn ikke-engasjerte kunder. Dessuten kan øking av kundebevaringsraten med bare 5 % øke lønnsomhet mellom 25 % til 95 %. For sammenligningens skyld, en 2 % økning i kundebevaring påvirker fortjenesten på samme måte som å kutte kostnader med 10 %.

Men det er ikke nok å engasjere kundene dine. Dine ansatte må også være involvert slik at de kan skape minneverdige opplevelser og drive mer salg. Ved å øke ansattes engasjement med bare 10 %, kan organisasjoner øke fortjenesten med USD 2400 per kundeservicerepresentant per år.

For å vise kraften til engasjement og positive opplevelser ytterligere, bør du vurdere dette eksemplet; et selskap med $1 milliard årlig omsetning kan øke inntektene med $823 millioner på 3 år med en moderat økning i kundeopplevelsen. Men for å høste fordelene av utmerket service, må du først bli en topputøver i NPS ved å møte kundeservicestandarder og øke NPS til 41 % eller høyere.

#PositiveOpplevelser
#DelEnPositivOpplevelse

72%

av kundene deler en positiv opplevelse med 6 eller flere personer. Kolsky
Meditator graf man

#Kundesending

Amerikanske selskaper taper mer enn

300%

inntekter i løpet av et år.

Rosetta

300%

#AnsattesEngasjement

Organisasjoner kan øke fortjenesten med

$2,400

per ansatt per år ved å øke ansattes engasjement med bare 10 %.

IES

$2,400

#CustomerExperience

Et selskap med 1 milliard dollar i årlig omsetning kan øke inntektene med

$823

millioner på 3 år med en moderat økning i CX.

Temkin Group

$823

#CustomerRetention
#CuttingCosts

a 2%

økning i kundelojalitet påvirker fortjenesten på samme måte som å kutte kostnader med 10 %.

Forbes

Meditator graf woman

#IncreasingRetentionRates

Øke kundebevaringsrater med

5%

øker fortjenesten med 25 % til 95 %.

Harvard Business Review

5%

#PositiveOmtaler

Etter å ha en positiv opplevelse med et selskap,

77%

av kunder vil anbefale det til en venn.

Temkin Group

77%

#NPS

Bestytende merkevarer har en gjennomsnittlig NPS-poengsum på

41%

Rosetta

#Kundelojalitet
#Fortjeneste

a 5%

økning i kundebevaring kan gi 25 % mer fortjeneste.

Forbes

Meditator graf standing woman

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo