Brukere og vaner

Brukere og vaner

La oss se nærmere på brukere av sosiale medier og deres atferd for å få et fullstendig bilde av hvorfor kundeservice på sosiale medier er så viktig. Det er over 2,85 milliarder Facebook-brukere, 1 milliard Instagram-brukere og 330 millioner Twitter-brukere.

De fleste forbrukere bruker sosiale medier, med 90,4 % av Millennials, 77,5 % av Generation X og 48,2 % av Baby Boomers bruker sosiale medier i en eller annen form. Vår kundestøttestatistikk indikerer at globalt sett har millennials og Gen Z-ere et gjennomsnitt på 8,8 sosiale mediekontoer per person. Dessuten bruker en gjennomsnittlig bruker av sosiale medier 145 minutter (2 timer og 25 minutter) daglig på sosiale medier.

Bortsett fra samhandling med venner og familie, bruker 55 % sosiale medier til å søke opp informasjon om bedrifter. I tillegg bruker 18 % av brukerne sosiale medier som shoppingplattformer og gjennomfører kjøp uten navigerer bort fra den respektive sosiale appen.

Sosiale medier brukes også til kundeservice av både B2B- og B2C-bransjer. Imidlertid opplever B2B-bedrifter mer engasjement på LinkedIn og mindre på andre kanaler som Instagram, Facebook og Twitter.

#SosialeMedierBrukere

Brukere av sosiale medier:

Statista

Research 27 social

#SosialeMedier

55%

av kundene ser

etter informasjon om virksomheten din på sosiale medier.

Biznologi

Choose the right domain name graphic

#SosialemedierBrukereAlder

Aldre brukere av sosiale medier
90,4 %
av Millennials
Aldre brukere av sosiale medier
77,5 %
av generasjon X
Aldre brukere av sosiale medier
48,2 %

av babyboomerne bruker sosiale medier i en eller annen form.

eMarkedsfører

#Sosialemedier

18.7%

av amerikanske sosiale kjøpere fullførte sitt siste kjøp uten å forlate den sosiale appen.

HootSuite

Meditator graf standing woman

#AntallSosialemedieKontoer

Det gjennomsnittlige antallet sosiale mediekontoer en millennial eller Gen Z-er har er

8.8

over hele verden.

Global nettindeks

Research inbox

#SosialemedierBruk

En gjennomsnittlig person bruker

145 min

2 timer og 25 minutter hver dag på sosiale medier.

Statista

Woman on social media statistic

#SosialemedierBrukere

Størstedelen av kundeservicemeldinger på sosiale medier er rettet mot B2C-næringer.

B2B

bedrifter opplever mer engasjement på LinkedIn.

Ansiktsløftning

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo