Forventninger og preferanser

Forventninger og preferanser

Kunder har forskjellige forventninger til hver støttekanal, inkludert live chat. Fordi live chat omfatter sanntidsstøtte, forventer de fleste kunder å få svar på spørsmålet deres nesten umiddelbart etter å ha sendt den første live chat-meldingen. I følge Live Chat Benchmark Report er kundenes forventninger til responstider for chat høyere enn for e-post. Vanligvis forventer kunder et live chat-svar innen 6 til 15 sekunder. Realiteten er imidlertid at gjennomsnittlig ventetid for et chat-svar er 45 sekunder.

Men interessant nok verdsetter 95 % av kundene grundig støtte av høy kvalitet mer enn hastighet når det kommer til live chat. På grunn av dette, de fleste kunder (86 %) foretrekker menneskelig interaksjon fremfor chatboter,da de kan være ganske begrensede i sine svar og ofte ikke gir den støtten kundene trenger. Som et resultat vurderer 44 % av nettforbrukerne at spørsmålene deres blir besvart av en person mens de er midt i et kjøp, er en av de viktigste funksjonene et nettsted kan tilby.

#ResponsForventninger

Kundens forventninger til chat-responstider er høyere enn de er med e-post – gjennomsnittlig ventetid for chat er

45 sek

Benchmark for direktechat

Rapport 2017

#ResponsForventninger

Den gjennomsnittlige forventede første responstiden for live chat varierer mellom

6 - 15sekunder.

Freshworks

6 - 15sekunder.

#Høykvalitetsstøtte

95%

av kundene verdsetter grundig støtte av høy kvalitet mer enn hastighet når det kommer til live chat.

Smallbiztrends

Research call center with stars

#Chatbots

86%

av forbrukerne foretrekker mennesker fremfor chatboter.

Forbes

Meditator graf standing woman

#Sanntidshjelp

44%

av nettforbrukere vurderer at spørsmålene deres blir besvart av en levende person mens de er midt i et kjøp, er en av de viktigste funksjonene et nettsted kan tilby. Super Office
Meditator graf woman

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo