Instagram påvirker kundenes kjøpsbeslutninger og forretningsengasjement. 34% av kundene bruker plattformen til å kontakte bedrifter og 80% baserer sine kjøpsbeslutninger på selskapenes Instagram-konto. Kommentarfeltet i innlegg er viktig for kundene når de vurderer selskaper. Selv om den gjennomsnittlige engasjementsgraden er lav, er det fortsatt viktig for bedrifter å ha en Instagram-konto og bruke den som en støttekanal.
Instagram er et sosialt medienettverk som kan skape eller ødelegge et selskap. HootSuite rapporterer at 80 % av Instagram-brukere baserer sine kjøpsbeslutninger på hvordan et selskaps Instagram ser ut.
Kunder sjekker ofte kommentarfeltet til forskjellige innlegg for å se hva andre sier om virksomheten og dens produkter. Kunder har også en tendens til å gjøre vurderinger om selskaper basert på om de svarer på kundekommentarer.
Selv om noen selskaper har lave engasjementsrater på Instagram (den gjennomsnittlige engasjementsgraden for et Instagram-innlegg fra en bedriftskonto er 0,96 %), er det fortsatt viktig for dem å ha en Instagram-konto og bruke det som enhver annen støttekanal. I følge bransjeundersøkelser bruker 34 % av kundene Instagram til å kontakte bedrifter, så det er viktig å imøtekomme denne målgruppen.
Bedriftens Instagram-påvirkninger
av Instagram-brukeres beslutning om å kjøpe produktet eller tjenesten din.
HootSuite
Den gjennomsnittlige engasjementsgraden for et Instagram-innlegg fra en bedriftskonto er
HootSuite
Vi setter pris på at du nylig registrerte deg for en LiveAgent.
En melding vil bli sendt til e-postadressen din som inneholder påloggingsdetaljer, rett etter at kontoen din er installert.
Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.
Vi er tilgjengelig på flere datoer