Innholdsfortegnelse
Knowledge base statistics
Customer service statistics
Call center statistics
Help desk statistics
Dårlig kundeservice kan koste bedrifter dyrt, da det kan føre til tap av inntekter og negativt påvirke omdømmet. Amerikanske selskaper kan tape over 62 milliarder dollar årlig på grunn av dårlig kundeservice. Investering i kundestøtteprogramvare kan hjelpe bedrifter med å forhindre dårlige kundeopplevelser og holde kundetilfredsheten på et høyt nivå.
Hørt du noen gang ordtaket lykkelig kone, lykkelig liv? Kundeservice (fornøyde kunder, lykkelige liv) er ikke annerledes. Kunder er hjørnesteinen i enhver virksomhet. Det er de som holder det flytende, så det er i din interesse å holde dem rundt så lenge som mulig. For å gjøre det må du oppfylle eller til og med overgå forventningene deres. Hvis du ikke gjør det, risikerer du å svekke omdømmet ditt og miste inntekter og langsiktige kunder.
En tredjedel av forbrukerne sier at de vil vurdere å bytte selskap etter bare én dårlig kundeserviceopplevelse. Videre har de fleste amerikanske forbrukere besluttet å ikke fullføre et kjøp pga. til dårlige kundeserviceopplevelser. Som et resultat lider amerikanske selskaper over 62 milliarder dollar i tap hvert år.
Det verste er at 91 % av kunder drar rett og slett uten å klage–frarøver bedrifter sjansen til å forbedre seg og forløse seg selv gjennom andre positive opplevelser. Ikke bare det — 4 av 10 misfornøyde kunder vil råde andre til ikke å besøke en bedrift hvis de har dårlig kundeservice.
Så hva er egentlig en dårlig kundeopplevelse? Det er noen få scenarier som faller inn under denne kategorien:
Uten de riktige verktøyene kan det være utrolig vanskelig å forhindre en dårlig kundeserviceopplevelse. Det er nesten umulig å overvåke alle kommunikasjonskanaler manuelt og tilby assistanse i sanntid. Det er her kundestøtteprogramvare kommer godt med. Ved å investere i robust, men enkel programvare, kan du holde kundetilfredsheten på et rekordhøyt nivå. Ikke glem at det er rimeligere og tidkrevende å holde dine lojale kunder fornøyde enn å skaffe nye.
#KundeService
årlig på grunn av dårlig kundeservice.
NewVoiceMedia
#Kundeservice
Flertallet av amerikanere har bestemt seg for ikke å foreta et kjøp på grunn av en dårlig kundeserviceopplevelse.
Americanexpress
#KundeOpplevelse
av forbrukerne sier at de vil vurdere å bytte selskap etter bare ett tilfelle av dårlig kundeservice.
Americanexpress
Vi setter pris på at du nylig registrerte deg for en LiveAgent.
En melding vil bli sendt til e-postadressen din som inneholder påloggingsdetaljer, rett etter at kontoen din er installert.
Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.
Vi er tilgjengelig på flere datoer