Få virksomheter tilbyr kundeportaler og responstidene er trege, men forskning viser at kundeportalforespørsler er relativt billige å håndtere. Kundeportaler har høy kundetilfredshet og oppløsningsfrekvens, med 77% av kundene som rapporterer å ha brukt en selvbetjeningsportal. Gjennomsnittlig behandlingstid for kundeportalbilletter er mellom 2-3 dager, og gjennomsnittlig kostnad per kontakt er $5 USD.
Det er en tilsynelatende kobling mellom forventninger og virkelighet når det kommer til kundeportaler. De fleste kunder foretrekker å løse problemer selvstendig og forventer å finne dedikerte selvhjelpsseksjoner på forretningsnettsteder. Våre undersøkelser viser at over 77 % av kundene rapporterte å ha brukt en selvbetjent portal tidligere, med 60 % på jakt etter hjelp på stasjonære datamaskiner, 38 % på mobile enheter og 2 % på nettbrett.
Realiteten er imidlertid at svært få virksomheter (10 %) tilbyr selvhjelpsverktøy som kundeportaler. Dessuten bruker bare 2 % fora til å bygge nettsamfunn, og bare 1 % bruker multikunnskapsbaser for å betjene kunder på forskjellige språk. em>
I tillegg til at svært få virksomheter tilbyr kundeportaltjenester, er responstidene trege. Referanserapporten vår indikerer at 10 % av kundeforespørslene sendt gjennom kundeportalen blir besvart innen den første timen. 60 % av spørsmålene besvares i løpet av de første 24 timene, og 90 % i løpet av de første 48. Gjennomsnittlig tid til første svar er 6 timer, og gjennomsnittlig behandlingstid for en kundeportalbillett er 2 til 3 dager. Etter at en billett er løst, tar det i gjennomsnitt 10 minutter å avslutte eventuelle relaterte oppgaver.
Kundeportaler har 95 % oppløsningsfrekvens og 95 % svarfrekvens til tross for langsomme responstider. De har også en høy CSAT-rating (92 %), en +45 NPS-rating og en CES-rating på 10, som indikerer at kundene generelt er fornøyde med tjenesten de mottar.
Med hensyn til av billettvolum, viser vår forskning at i gjennomsnitt mottar en kundeportal fem billetter per dag, og har ti billetter i etterslepet. I tillegg overføres 0,25 billetter før de løses, og 80 % av kundeportalbilletter sendes inn i arbeidstiden.
Når det gjelder kostnad per billett, er kundeportalforespørsler relativt billige å besvare, med gjennomsnittlig kostnad per kontakt på 5 USD .
#Kundeportaler
av kundene ser etter hjelp på stasjonære datamaskiner,
på mobile enheter,
på nettbrett.
LiveAgent
#Kunnskapsbaser
av selskaper bruker multikunnskapsbaser for å betjene kunder på forskjellige språk.
LiveAgent
#Kundeportal
av selskaper bruker kundeportaler.
LiveAgent
#Oppløsningshastigheter
Oppløsningshastigheten for kundeportaler er
LiveAgent
#Billetoverføringer
En kundeportalbillett går gjennom et gjennomsnitt på
overføringer før det er løst.
LiveAgent
#KostnadPerKontakt
Den gjennomsnittlige kundeportalkostnaden per kontakt er
LiveAgent
#ResponseTimeBands
av kundeforespørsler
innsendt via
kundeportalen blir besvart innen den første timen, 60 % i løpet av de første 24 timene,
og 90 % i løpet av de første 48 timene.
LiveAgent
#Billettetterslep
Antall kundestøttebilletter i kundeportalen er vanligvis
LiveAgent
#
#PortalNettoBilletter
Gjennomsnittlig antall nettobilletter fra kundeportalen er
LiveAgent
Vi setter pris på at du nylig registrerte deg for en LiveAgent.
En melding vil bli sendt til e-postadressen din som inneholder påloggingsdetaljer, rett etter at kontoen din er installert.
Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.
Vi er tilgjengelig på flere datoer