Live chat bruk

Live chat bruk

Livechat er et populært støtteverktøy fordi det er lett tilgjengelig. Det krever ikke at brukere logger på forskjellige plattformer eller laster ned ekstern programvare eller plugins. I stedet kan kunder ganske enkelt klikke på chat-knappen på en leverandørs nettside og få hjelp fra agenter i sanntid. På grunn av dette foretrekker mer enn 42 % av kundene det til e-post, 23 % til sosiale medier og 16 % til fora.

Livechat er en populær funksjon blant alle aldersgrupper, med kunder i alderen 18–34 som rapporterer at de bruker den «mange ganger» og de som er 35 år eller eldre, rapporterer at de bruker den «noen ganger» .”

B2B- og B2C-bedrifter bruker også live chat, først og fremst for salg og kundestøtte. Det er rapportert at nesten 85 % av selskapene i B2B-sektoren og 74 % i B2C-sektoren bruker live chat for salg.

På samme måte som alle støttekanaler har rushtid, mottar live chat-støtteagenter flest chatter mellom kl. 11.00 og 15.00.

#ChatTilSalgs

85%

av selskaper i B2B-sektoren og 74 % i B2C-sektoren bruker det til salg. Zoho
Meditator graf man

#LiveChatBruk

Kunder i alderen

18-34

har brukt live chat «mange ganger» og kunder har blitt eldre

35+

rapporterte å ha brukt live chat noen ganger for støtte.

Hjelp speider

#ForretningsChat

B2B&B2C

Bedrifter bruker live chat primært for salg og kundestøtte.

Zoho

B2B&B2C

#ChatPeakTimer

Live chat topp-tider er fra

11am

-

3pm

Zendesk

3pm

#Chat-preferanser

42%

av kundene foretrekker live chat sammenlignet med bare 23 % for e-post og 16 % for sosiale medier eller fora. Super Office
Meditator graf standing woman

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo