Live chat brukes av mange bedrifter for å redusere ventetiden for kunder og øke produktiviteten. Statistikker viser at gjennomsnittlig oppløsningshastighet for live chat er på hele 90%, mens chatbots kan løse mer enn 80% av chatter. Kundene forlater handlevogner på grunn av manglende sanntidshjelp, og selskaper forstår verdien av live chat og plasserer i gjennomsnitt 1,2 mobilvennlige chat-widgets på nettsidene sine.
Kunder og tjenesteleverandører setter pris på live chat fordi det reduserer billettvolumet og gir umiddelbare løsninger. Følgelig plasserer selskaper som innser verdien av live chat i gjennomsnitt 1,2 mobilvennlige chat-widgets på nettsidene sine for sanntids og proaktiv chat-støtte (mer enn 53 % av live chattene startes via mobil).
Tyche anslår at 22 % av kundene forlater handlekurvene sine på grunn av mangel på sanntid bistand, noe som resulterer i betydelige inntektstap for bedrifter. Live chat kan løse dette problemet.
I stedet for å søke gjennom en kunnskapsbase eller vente på et e-postsvar, kan brukere ganske enkelt klikke på chat-knappen mens du surfer på nettstedet ditt og motta øyeblikkelig hjelp.
Populariteten til kommunikasjonskanalen er tydelig i antall daglige besøkende (50–100), antall meldinger som utveksles mellom kunder og bedrifter (12 000 i måneden), og gjennomsnittlig antall chatter per måned ( 600). Hvis vi bryter ned denne statistikken ytterligere, tilsvarer de 50 samtaler per dag, med en gjennomsnittlig agent som løser 14,2 chatter per dag.
Vanligvis bruker helpdesk-agenter opptil to timer og 45 minutter på å løse chatter hver dag. Den gjenværende tiden brukes vanligvis på å løse andre billetter eller være inaktiv (i gjennomsnitt betaler bedrifter ansatte én time ledig tid per skift.)
Den gjennomsnittlige live chat-økten er 11 minutter og 15 sekunder lang. Dette inkluderer overføringer, ventetider mellom svar og arbeidstid etter chat. I følge vår forskning overføres totalt 5 samtaler per dag den gjennomsnitt. Antall overføringer før billettløsning er vanligvis 0-1, avhengig av selskapets prosedyrer. Når det gjelder avslutningsoppgaver, tar de vanligvis 10 minutter i gjennomsnitt.
Ved å gi agenter helpdesk-systemer, kan bedrifter redusere tiden det tar å håndtere chatter og fullføre oppgaver betydelig. For tiden må 80 % av live chat-representantene få tilgang til flere systemer for å få informasjonen de trenger, noe som påvirker produktiviteten og effektiviteten deres betydelig.
I tillegg sørger brukerstøttesystemer også for at chatter rutes og tildeles til de riktige agentene, noe som reduserer ventetidene for kundene. I følge vår forskning startes live chat-økter innen 10 sekunder hvis det ikke er noen kø. Hvis én annen person venter i køen, tar det ca. 2 minutter, 5 minutter med 2-4 personer som venter, og 10+ minutter hvis fem eller flere personer står i kø.
Den gjennomsnittlige live chat-kølengden er 5 minutter og 57 sekunder. Noen kunder anser dette imidlertid for lang, med 28,1 % av alle kunder som forlater chatkøene.
#ChatterLøst
Én agent løser et gjennomsnitt på
chatter per dag
LiveChat
#Chatbots
Mer enn
av chatteøkter kan løses av en chatbot.
Accenture
#ChatKøLengde
Den gjennomsnittlige livechat
køtiden er
og 57 sekunder.
LiveChat
#TidForÅNåAgent
En aktiv agent kan vanligvis nås innen 10 sekunder når det ikke er noen kø,
og på mer enn 10 minutter når det er fem eller flere personer i kø. p>
LiveAgent
#LiveChatBrukere
Livechatter hos større selskaper mottar ca.
besøk per dag.
LiveAgent
#ChatØkTtid
Den gjennomsnittlige chatvarigheten er
og 15 sekunder.
LiveChat
#Oppløsningsrater
Live chat har a
oppløsningshastighet. Flertallet av livechattene løses enten umiddelbart eller via e-post.
LiveAgent
#ResponseTider
Responstiden til livechatten er ofte den samme som kundesenteret-tjenesten, vanligvis i løpet av noen sekunder hvis en agent er tilkoblet . Svartiden til sosiale medier og e-poststøtte er vanligvis
noen ganger til og med 24 timer.
LiveAgent
#UbesvarteChatter
Antallet ubesvarte direktechatter er nesten
LiveChat
#ChatsPerMåned
Gjennomsnittlig antall chatteøkter per måned er
Accenture
Når en live chat er i gang, svarer agenter raskt på spørsmål fra kunder. I følge bransjestandarder er den raskeste responstiden på chat rundt 5 sekunder, gjennomsnittet rundt 15 sekunder, og alt mer enn 30 sekunder anses som sakte.
Hvis agenten som hjelper en kunde på live chat ikke vet hvordan de skal hjelpe dem, vil de vanligvis følge opp via e-post. Det er vanligvis bare opptil 10 forespørsler per dag som skal kontaktes via forskjellige kanaler. Chatter blir imidlertid aldri stående ubesvart.
Sammenlignet med andre kommunikasjonskanaler, er live chat relativt raskere, og det er derfor den utgjør 15 % av all kundekommunikasjon. Hvis agenter er tilgjengelige, er responstiden for live chat vanligvis innen noen få sekunder, på samme måte som for callsentre. På den annen side er sosiale medier og e-poststøtte generelt tregere, med kunder som mottar svar innen 3 timer og noen ganger til og med etter 24 timer.
På grunn av hastigheten, brukervennligheten og høyoppløsningsratene rapporterer live chat-brukere en 81,2 % tilfredshetsgrad, en kundeinnsats på 7 og en netto promoterscore på +40. I tillegg vurderer de fleste kunder live chat-opplevelsene sine til 9 av 10 på en skala fra 1 til 10.
#ØkerLojaliteten
En live chat øker salget med rundt
i gjennomsnitt, noe som fører til en økt følelse av kundelojalitet.
LiveAgent
#KostnadPerChat
En billettpris for live chat er vanligvis
enn en e-post- eller sosiale medier-billett og rundt 2 ganger lavere enn en kundesenterbillett.
LiveAgent
#ChatWidgets
Det gjennomsnittlige antallet chat-moduler per selskap er omtrentlig
LiveAgent
#ChatTid
Hver agent bruker i gjennomsnitt på
på chat hver dag.
LiveChat
#SvarTid
Den gjennomsnittlige hastigheten til et svar er
LiveAgent
#ChatArbeidstid
Det tar et gjennomsnitt på
å gjøre avslutningsarbeid etter en live chat-økt.
LiveAgent
#ForespørslerOmÅBytteKanal
Hver dag, opptil
chattere ber om å bli kontaktet via forskjellige kanaler.
LiveAgent
#BesvarteChatter
Gjennomsnittlig antall chatter besvart per dag er
LiveChat
#DagligeChatter
Chatter utgjør vanligvis
av all kommunikasjon.
LiveAgent
Vi setter pris på at du nylig registrerte deg for en LiveAgent.
En melding vil bli sendt til e-postadressen din som inneholder påloggingsdetaljer, rett etter at kontoen din er installert.
Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.
Vi er tilgjengelig på flere datoer