Innholdsfortegnelse
Knowledge base statistics
Customer service statistics
Call center statistics
Help desk statistics
En oversikt over nøkkelindikatorer og benchmarkingdata for sosiale medier som støttekanal, inkludert responstid, kostnad per kontakt, billettvolum og leadfangst. Dataene viser at kunder som mottar støtte på sosiale medier er fornøyd med tjenesten de får, og at det er et potensial for å fange opp nye kunder gjennom sosiale medier.
Støttereferanser for sosiale medier varierer på tvers av bransjer. Derfor er det utfordrende å gi et nøyaktig øyeblikksbilde av kanalenes bruk og betydning. Detaljhandels- og e-handelsbedrifter mottar for eksempel betydelig flere forespørsler på sosiale medier enn SaaS-firmaer eller helseselskaper, noe som gjenspeiles i responstidene deres.
For eksempel selskaper som bruker sosiale medier som en av sine primære støttekanaler har en responstid på rundt 15 minutter. På den annen side svarer den gjennomsnittlige virksomheten i løpet av 2-4 timer, og den tregeste responstiden som ble registrert var 72 timer. I tillegg rapporterer 50 % av kundene at de får svar innen de første 4 timene etter at de har sendt inn en forespørsel, og 90 % rapporterer å ha mottatt et svar innen de første 24 timene.
For å forstå responsen på sosiale medier fullt ut. ganger må vi dele beregningen ned i individuelle kanaler. Funnene våre viser at Twitter og Facebook har en gjennomsnittlig responstid på tre timer, Instagram, fire timer og Viber, tolv timer.
Disse beregningene indikerer at støtte via sosiale medier vanligvis er to ganger raskere enn støtte via kundeportalen, men to ganger tregere enn støtte via chat eller telefon. Videre antyder forskningen vår at den gjennomsnittlige første oppløsningstiden for spørsmål i sosiale medier er 24 timer, og full oppløsningstid er 48 timer.
Den gjennomsnittlige håndteringstiden (AHT) for spørringer på sosiale medier er fem minutter som er relativt kort. I løpet av denne tiden skriver støtteagenter opp svarene sine og noen ganger overfører eller eskalerer billetten for hånden. I følge benchmarks for sosiale medier blir bare 0,5 % av billettene til sosiale medier overført før oppløsning, og rundt 10 % eskaleres til andre støttekanaler. På grunn av dette er kostnaden per kontakt på sosiale medier ganske lav , i gjennomsnitt $3 per kontakt.
I gjennomsnitt genererer en bedrift rundt ti nye billetter til sosiale medier hver dag. Omtrent 60 % av disse støtteforespørslene for sosiale medier er fra Facebook, 25 % fra Twitter, 10 % fra Instagram og 5 % fra Viber. Interessant nok er det bare 1 % av kundene som henvender seg til støtte for sosiale medier etter å ha forsøkt å løse problemene sine uten hell via andre kanaler.
I tillegg til å markedsføre produkter og svare på spørsmål, kan bedrifter bruke sosiale medier til å fange opp potensielle kunder. I gjennomsnittsbedriften fanges fem unike leads opp via sosiale medier hver dag. Dessverre er konverteringene relativt lave, med bare 1 % av de interesserte besøkende som konverterer.
Generelt sett er kunder som mottar støtte på sosiale medier fornøyd med tjenesten de får. Kundeservicereferanser for sosiale medier antyder at gjennomsnittlig kundetilfredshetspoeng er 70 %, gjennomsnittlig netto promoterscore er +20, og gjennomsnittlig kundeinnsats er 10.
#SosialeMedier
Gjennomsnittlig respons
tid på
LiveAgent
#SocialMediaSupport
Den gjennomsnittlige behandlingstiden for støttebilletter for sosiale medier er
LiveAgent
#SosialeMedierBillett
Rundt
av billetter til sosiale medier overføres før de er løst.
LiveAgent
#Tilfredshetsgrad
Støtte for sosiale medier har en
kundetilfredshetsgrad.
LiveAgent
#ResponsTid
av kundene får svar innen de første 4 timene, og 90 % mottar svar innen 24 timer etter at de har kontaktet kundeservice via sosiale medier.
LiveAgent
#SosialeMedier
Første oppløsningstid for sosiale medier er
og full oppløsning er 48 timer i gjennomsnitt.
LiveAgent
#SosialeMedier
Den gjennomsnittlige bedriften får ti billetter til sosiale medier
per dag.
LiveAgent
#LeadCapture
Støttebilletter for sosiale medier genereres
per dag i gjennomsnitt.
LiveAgent
#ResponsTider
Støtte via sosiale medier er vanligvis 2 ganger raskere enn støtte via kundeportalen men 2 ganger tregere enn støtte via chat eller telefon. p>
LiveAgent
#ResponsTider
Den raskeste responstiden for sosiale medier er rundt
den gjennomsnittlige responstiden for sosiale medier er
og den tregeste responstiden på sosiale medier er rundt
LiveAgent
Vi setter pris på at du nylig registrerte deg for en LiveAgent.
En melding vil bli sendt til e-postadressen din som inneholder påloggingsdetaljer, rett etter at kontoen din er installert.
Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.
Vi er tilgjengelig på flere datoer