Sosiale medier forventninger

Sosiale medier forventninger

Til tross for at sosiale medier er en av de minst foretrukne kundeservicekanalene, er det fortsatt stor etterspørsel etter dem. Over 63 % av kundene forventer at bedrifter skal tilby kundeservice gjennom sine sosiale medier – og 90 % av brukerne av sosiale medier har allerede koblet seg til en merkevare eller virksomhet gjennom deres valgte plattform.

Ved å kontakte merkevarer på sosiale medier, forventer 40 % av forbrukerne svar i løpet av den første timen, mens 79 % forventer svar i løpet av de første 24 timene. Hvis forventningene deres oppfylles, og de har en positiv opplevelse, det er 71 % mer sannsynlig at de anbefaler merkevaren til andre på sosiale medier.

#SosialeMedier

63%

av kundene forventer faktisk at bedrifter tilbyr kundeservice gjennom sine sosiale medier – og

90%

av brukere av sosiale medier har allerede koblet seg til en merkevare eller virksomhet gjennom deres valgte plattform

Super Office

#FlotteOpplevelser

Sannsynligheten for at

en forbruker vil anbefale et merke på sosiale medier til andre etter å ha hatt en positiv opplevelse handler om

71%

Statista

71%

#SosialeMedier

40%

av forbrukerne forventer at merkene svarer innen den første timen etter å ha kontaktet sosiale medier, mens

79%

forvent svar i løpet av de første 24 timene.

Ambassadør

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo