Forbrukere forventer rask respons fra bedrifter på sosiale medier og over 63% forventer at bedrifter tilbyr kundeservice gjennom disse plattformene. Dette påvirker positivt merkevareanbefalinger, da 71% av forbrukere vil anbefale merker på sosiale medier etter en positiv opplevelse. LiveAgent tilbyr programvare og integrasjoner for å forbedre kundeservicen på sosiale medier.
Til tross for at sosiale medier er en av de minst foretrukne kundeservicekanalene, er det fortsatt stor etterspørsel etter dem. Over 63 % av kundene forventer at bedrifter skal tilby kundeservice gjennom sine sosiale medier – og 90 % av brukerne av sosiale medier har allerede koblet seg til en merkevare eller virksomhet gjennom deres valgte plattform.
Ved å kontakte merkevarer på sosiale medier, forventer 40 % av forbrukerne svar i løpet av den første timen, mens 79 % forventer svar i løpet av de første 24 timene. Hvis forventningene deres oppfylles, og de har en positiv opplevelse, det er 71 % mer sannsynlig at de anbefaler merkevaren til andre på sosiale medier.
#SosialeMedier
av kundene forventer faktisk at bedrifter tilbyr kundeservice gjennom sine sosiale medier – og
av brukere av sosiale medier har allerede koblet seg til en merkevare eller virksomhet gjennom deres valgte plattform
Super Office
#FlotteOpplevelser
Sannsynligheten for at
en forbruker vil anbefale et merke på sosiale medier til andre etter å ha hatt en positiv opplevelse handler om
Statista
Vi setter pris på at du nylig registrerte deg for en LiveAgent.
En melding vil bli sendt til e-postadressen din som inneholder påloggingsdetaljer, rett etter at kontoen din er installert.
Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.
Vi er tilgjengelig på flere datoer