Sosiale medier oversikt

Sosiale medier oversikt

Til tross for økende popularitet er ikke sosiale medier den foretrukne kundestøttemetoden for de fleste forbrukere. I undersøkelsen sa bare 16 % at de foretrekker det fremfor e-post eller live chat.

Bedrifter anerkjenner imidlertid at de tilbyr sosiale tjenester. mediestøtte kan hjelpe dem å vokse, ettersom forholdet for å svare på meldinger kontra påvirkningsgrad på sosiale medier er 9:1. Dessuten kommer 10 % av all nettstedstrafikk fra sosiale medier mediebesøkende. Som sådan rapporterer 84 % av amerikanerne at de har mottatt et sosialt mediesvar fra selskapet de har kontaktet.

I motsetning til hva mange tror, er responstidene på sosiale medier ganske trege. Dette kan skyldes at de fleste agenter ikke har tilgang til sosiale medier-integrerte helpdesk-systemer, så de blir ikke varslet når de mottar meldinger fra kunder. Paratures undersøkelse støtter denne ideen, og sier at 42 % av agentene ikke kan løse kundeforespørsler på grunn av utdaterte eller frakoblede systemer. Som sådan venter kunder i gjennomsnitt ni timer på å motta svar på sosiale medier .

Akkurat som alle andre kommunikasjonskanaler, har sosiale medier peak timer. For eksempel kommer de fleste billettene inn mellom kl. 15.00 og 18.00, noe som indikerer at bruken av sosiale medier er oppe etter arbeids- og skoletid.

Når det gjelder billettvolum for sosiale medier, indikerer vår forskning at gjennomsnittlig bedrift mottar omtrent 20 sosiale medier billetter per dag; 10 fra Facebook, fem fra Twitter, fire fra Instagram og en fra Viber. Rundt 20 % av disse billettene blir ignorert, siden de anses som søppelpost, selvreklame eller irrelevante.

#Mediaresponstid
#SosialeMedier

Den gjennomsnittlige ventetiden på sosiale medier er

9 timer.

2015 Customer Experience Outlook

Meditator graf man

#SosialeMedier

Den gjennomsnittlige bedriften mottar

per dag.

LiveAgent

#SosialeMedier

Rundt

20%

av sosiale medier-søk ignoreres.

LiveAgent

20%

#SosialeMedier

84%

av amerikanere rapporterer at de har mottatt et sosialt mediesvar fra selskapet de kontaktet.

Microsoft

84%

#SosialeMedier
#BesteKundestøtteTid

Hjelpetiden for støtte for sosiale medier er fra

3-6pm

LiveAgent

Meditator graf woman

#SosialeMedier

Støtteforholdet for sosiale medier for å svare på meldinger kontra fortalerfrekvens er

9:1

LiveAgent

9:1

#SosialeMedier

42%

av kundene foretrekker live chat sammenlignet med bare 23 % for e-post og 16 % for sosiale medier eller fora.

Super Office

42%

#Kundeforespørsler

42%

av agenter er ikke i stand til å løse kundespørsmål på grunn av utdaterte eller frakoblede systemer.

Paratur

#BesøkendeISosialeMedier
#Nettstedtrafikk

I gjennomsnitt

10%

av all nettstedstrafikk kommer fra besøkende på sosiale medier.

LiveAgent

Meditator graf standing woman

#BilletterTilSosialeMedier

Den gjennomsnittlige bedriften mottar

20 sosiale

mediabilletter per dag.

LiveAgent

Meditator graf man

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo