Velkomst-e-poster er avgjørende for å bygge langvarige kundeforhold og øke brukerengasjement. Bare 57,7% av merker sender velkomst-e-poster, til tross for forskning som viser at de har en åpningsrate på 50% og genererer 4 ganger flere åpninger enn vanlige markedsføringskampanjer.
Velkomst-e-poster er et av de viktigste trinnene i oppbygging av langvarige relasjoner med nye kunder eller prospekter som har nettopp tatt avgjørelsen til fordel for virksomheten din. Inntrykket velkomst-/introduksjonsmeldingen din etterlater har en enorm innvirkning på suksessen til den samlede e-postmarkedsføringstiltak. Forskning viser imidlertid at bare 57,7 % av merkene sender velkomst-e-poster til sine nylig abonnerte brukere.
En velkomst-e-post eller en introduksjons-e-post er den første e-posten dine abonnenter, kunder eller kunder mottar rett etter deres første interaksjon med bedriften din. Det kan tjene ulike formål, for eksempel å introdusere merkevaren/produktet/tjenesten til kundene, oppmuntre til neste trinn eller bare forsikre kunden om deres valg. Kraften til en velkomst-e-post for å øke brukerengasjement og bygge mer merkelojalitet bør ikke undervurderes. Faktisk tyder studier på at:
74 % av folk forventer å motta en velkomst-e-post umiddelbart etter at de abonnerer på listen din. | Abonnenter som mottar en velkomst-e-post viser 33 % mer engasjement med merkevaren. | Den gjennomsnittlige åpningsraten for velkomst-e-poster er 50 %, noe som gjør dem 86 % mer effektive enn nyhetsbrev. |
Velkomst-e-poster genererer 4 ganger flere åpninger og 5 ganger flere klikk enn vanlige e-postmarkedsføringskampanjer. | Konverteringsfrekvensen for velkomst-e-poster er 0,94 % sammenlignet med 0,10 % for en vanlig e-post. | Velkomst-e-poster genererer i gjennomsnitt opptil 320 % mer inntekter per e-post enn andre reklame-e-poster. |
Gitt at emnelinjen alene er den avgjørende faktoren for om 47 % av folk vil lese e-posten din eller ikke, er den riktige emnelinjen grunnlaget for en god introduksjons-e-post. Her er noen velprøvde emnelinjer for velkomst-e-poster du kan tilpasse til merkevaren din og bruke med en gang:
En profesjonell introduksjons-e-post/velkomst-e-post til nye kunder eller abonnenter kan inneholde følgende nøkkelelementer:
Sjekk ut disse velkomstmalene for e-post som kan brukes i forretningskommunikasjonen din.
Ready to put our welcome templates to use?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated ticketing software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.
Du bør sende en velkomst-e-post rett etter at en bruker har opprettet en kundeportalkonto. Ikke få dem til å vente for lenge, for hvis de ikke mottar en melding innen noen få minutter, kan de tro at noe gikk galt.
En velkomst-e-post bør være kort, men den kan også fungere som en melding som letter brukernavigasjonen gjennom portalen din. Det er derfor du kan inkludere noen få (maksimalt 3) lenker som fører til for eksempel en FAQ-seksjon, grunnleggende manualer eller en ordliste.
Å sende vanlige, automatiserte e-poster i år 2021 er ikke den beste ideen. Prøv å segmentere kontaktene dine og inkludere noe unik informasjon knyttet til mottakerne. Bruk personaliseringstokener for å nevne abonnementstype, vanlige smertepunkter eller datoen de begynte i bedriften din.
Galleri for chatteinvitasjoner
Teksten gir informasjon om LiveAgent-oppdateringer og rabatter, samt kontaktdetaljer for salg og muligheten for å avtale en demo. Det er også informasjon om at LiveAgent skrivebordet er under bygging og en statusindikator for denne prosessen. Nettsidene bruker informasjonskapsler og det er en mulighet for å kontakte LiveAgent via en chat eller et kontaktskjema.
Teksten inneholder informasjon om LiveAgent, inkludert kontakter og abonnementsmuligheter. Det nevnes også at en LiveAgent er under bygging når du registrerer deg, og at nettsiden bruker informasjonskapsler. Det tilbys muligheter for en-mot-en-samtaler og kontakt gjennom chat, kontaktformular eller WhatsApp.
WYSIWYG-editoren er en enkel måte å legge inn og formatere innhold i e-poster og kunnskapsbase artikler. Den gir deg muligheten til å redigere og style innholdet mens du ser det, og du kan lage nummererte lister, legge inn bilder og bygge inn lenker. Du kan også bruke WYSIWYG-editoren til å lage fantastiske e-postmaler og kunnskapsbase artikler. Det er enkelt å bruke og du kan prøve det i 14 dager gratis uten kredittkort. LiveAgent tilbyr også et bredt utvalg av programvare for kundeservice og innkommende kundesentre, samt populære VoIP-telefonsystemer og klientportalprogramvare.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team