Velkomst-e-poster er et av de viktigste trinnene i oppbygging av langvarige relasjoner med nye kunder eller prospekter som har nettopp tatt avgjørelsen til fordel for virksomheten din. Inntrykket velkomst-/introduksjonsmeldingen din etterlater har en enorm innvirkning på suksessen til den samlede e-postmarkedsføringstiltak. Forskning viser imidlertid at bare 57,7 % av merkene sender velkomst-e-poster til sine nylig abonnerte brukere.
Hva er en velkomst-/introduksjons-e-post?
En velkomst-e-post eller en introduksjons-e-post er den første e-posten dine abonnenter, kunder eller kunder mottar rett etter deres første interaksjon med bedriften din. Det kan tjene ulike formål, for eksempel å introdusere merkevaren/produktet/tjenesten til kundene, oppmuntre til neste trinn eller bare forsikre kunden om deres valg. Kraften til en velkomst-e-post for å øke brukerengasjement og bygge mer merkelojalitet bør ikke undervurderes. Faktisk tyder studier på at:
74 % av folk forventer å motta en velkomst-e-post umiddelbart etter at de abonnerer på listen din.
Abonnenter som mottar en velkomst-e-post viser 33 % mer engasjement med merkevaren.
Den gjennomsnittlige åpningsraten for velkomst-e-poster er 50 %, noe som gjør dem 86 % mer effektive enn nyhetsbrev.
Velkomst-e-poster genererer 4 ganger flere åpninger og 5 ganger flere klikk enn vanlige e-postmarkedsføringskampanjer.
Konverteringsfrekvensen for velkomst-e-posterer 0,94 % sammenlignet med 0,10 % for en vanlig e-post.
Velkomst-e-poster genererer i gjennomsnitt opptil 320 % mer inntekter per e-post enn andre reklame-e-poster.
Example of welcome email
20 Eksempler på velkomste-post/ introduksjons-e-postemnelinje
Gitt at emnelinjen alene er den avgjørende faktoren for om 47 % av folk vil lese e-posten din eller ikke, er den riktige emnelinjen grunnlaget for en god introduksjons-e-post. Her er noen velprøvde emnelinjer for velkomst-e-poster du kan tilpasse til merkevaren din og bruke med en gang:
Hyggelig å se deg om bord! Slik kommer du i gang
[NAVN], vi er glade for at du er her!
Lurer du på hvordan [PRODUKT] fungerer?
Velkommen til [MERKEVARE]! Nyttige lenker for å hjelpe deg i gang
Velkommen til [MERKEVARE]! Få $10 rabatt på din første bestilling
Velkommen! Her er rabattkoden din
Velkommen til [MERKEVARE]! Viktige neste trinn
Velkommen om bord! Her er det neste
Velkommen til [MERKEVARE]! Føl deg hjemme
Klar for å oppgradere? Velkommen til [MERKEVARE]!
Det er offisielt, du er på listen!
Velkommen til [MERKEVARE]! La oss bli kjent med hverandre
Glad for å ha deg med! La oss dykke inn
Velkommen! Hvordan kan jeg gjøre [PRODUKT] mer nyttig for deg?
Nå som du er med, la oss komme i gang!
Din [MERKEVARE]-reise starter nå
Vi er glade for å ha deg, [NAVN]!
Det er offisielt, du er på listen!
Bra valg. Velkommen til vår familie! 😊
Velkommen til [MERKEVARE], handle nå ♥
5 Eksempler på velkomst-e-postmaler
En profesjonell introduksjons-e-post/velkomst-e-post til nye kunder eller abonnenter kan inneholde følgende nøkkelelementer:
Viser takknemlighet for å registrere seg/bli kunde
Gjenoppta verdiforslaget til merkevaren/produktet/tjenesten
Uthever de neste innføringstrinnene
Liste nyttige ressurser og veiledninger med en handlingsfremmende oppfordring
Forklarer hva du kan forvente av dine neste e-poster
Oppmuntre kunder til å engasjere seg videre i tilfelle de har spørsmål eller trenger hjelp
Gi din kontaktinformasjon lenker til sosiale medier-sider
Sjekk ut disse velkomstmalene for e-post som kan brukes i forretningskommunikasjonen din.
Velkomst-e-postmal for nye abonnenter
Hi [NAME],
Thanks for signing up for our newsletter! You’re joining an amazing community of beauty lovers. From now on you’ll enjoy:
Exciting new product announcementsSpecial offers and exclusive dealsOur unique take on the latest beauty trends
As promised, here is your 10% off your first purchase. Simply use this discount code at the checkout: [CODE]
While you wait for the next issue, check out some of our most popular blog posts:
[LINK 1][LINK 2][LINK 3]
Want more? Follow us on social media and get your daily dose of advice, behind-the-scenes looks and beauty inspiration:
Like us on Facebook / Follow us on Instagram
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Velkommen til prøve-e-postmalen
Hi [NAME],
Welcome to [PRODUCT/ SERVICE]! Your 15-day free Trial starts today.
What happens next? Keep an eye on your inbox as we’ll be sending you the best tips for [PRODUCT/ SERVICE] to make sure you get the most out of it.
Want to get things done faster? Choose a plan below:
[plan details or a link]
If you’re interested in learning more about [PRODUCT/ SERVICE] or need help deciding on the best plan for your business, feel free to contact our support team at any time. We’re always here to help you in any way we can.
Have an awesome day,
[YOUR SIGNATURE]
Produktfokusert velkomst-e-postmal
Hi [NAME],
Welcome to [PRODUCT/ SERVICE] – we’re excited to have you on board and we’d love to say thank you on behalf of our whole company for chosing us. We believe our [PRODUCT/ SERVICE] will help you [summary of key product/ service benefits].
To ensure you gain the very best out of our product/ service, we’ve put together some of the most helpful guides:
This video [LINK] walks you through setting up your [PRODUCT] for the first time. Our FAQ [LINK] is a great place to find the answers to common questions you might have as a new customer. The knowledge base [LINK] has the answers to all of your tech related questions. Our blog [LINK] has some great tips and best practices on how you can use and benefit from [PRODUCT].
Have any questions or need more information? Just shoot us an email! We’re always here to help. Feel free to hit us up on Facebook (link) or Twitter (link), if you want a fast response, too.
Take care,
[YOUR SIGNATURE]
Mal for velkomstmelding for ny kunde
Hi [NAME],
Thanks for signing up with us to use [PRODUCT]. My name is [YOUR NAME], and I’m your point-of-contact for getting up-and-running using the tool. Over the next few weeks, I’ll be sending you a few more emails to help you gain maximum value from [PRODUCT].
For the start, you might find these resources helpful for getting going:
[SETUP GUIDE][HOW-TO VIDEOS][COMPANY BLOG]
If you have any difficulties with setting up the tool, we can schedule an onboarding call for next week, and I can walk you through it. In the meantime, be sure to complete your profile and add your [CUSTOMER PREFERENCES] so we can send you other content that will help you get started.
If you ever have questions, run into problems, consider an upgrade or anything at all, don’t hesitate to reach out to us via phone [NUMBER], email [ADDRESS], or live chat [CLICK-TO-CHAT], or you can connect with me directly using the contact information below.
Looking forward to hearing from you soon!
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
E-post med introduksjon av nye ansatte til kolleger
Hi all,
I am very pleased to announce that our team is growing! I’d like to introduce [EMPLOEE NAME] who will start working for our company’s customer service department on [DATE].
As a customer service manager, [NAME] will be responsible for [information about what an employee will be doing]. She will also work closely with the marketing and sales teams. [NAME] has worked in customer service with two different companies before working with us and she can bring over 10 years of experience to the table.
Please join me in welcoming our new team member and make sure to stop by her workspace to introduce yourselves!
Best regards,
[YOUR SIGNATURE]
Ready to put our welcome templates to use?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated ticketing software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.
Du bør sende en velkomst-e-post rett etter at en bruker har opprettet en kundeportalkonto. Ikke få dem til å vente for lenge, for hvis de ikke mottar en melding innen noen få minutter, kan de tro at noe gikk galt.
Bør jeg inkludere noen spesifikke lenker i en velkomst-e-post?
En velkomst-e-post bør være kort, men den kan også fungere som en melding som letter brukernavigasjonen gjennom portalen din. Det er derfor du kan inkludere noen få (maksimalt 3) lenker som fører til for eksempel en FAQ-seksjon, grunnleggende manualer eller en ordliste.
Er det best å tilpasse velkomst-e-poster avhengig av type kunde?
Å sende vanlige, automatiserte e-poster i år 2021 er ikke den beste ideen. Prøv å segmentere kontaktene dine og inkludere noe unik informasjon knyttet til mottakerne. Bruk personaliseringstokener for å nevne abonnementstype, vanlige smertepunkter eller datoen de begynte i bedriften din.
Vi setter pris på at du nylig registrerte deg opp for en LiveAgent. En melding vil bli sendt til din e-postadresse som inneholder innloggings detaljene, rett etter kontoen din er innstallert. Vis du venter en stund, etter innstallasjonen er ferdig vil du få dirkete tilgang til din konto her i fra.
Vi bygger for øyebliket ditt LiveAgent skrivebord...
Etter prossesen er over, vil vi sende inn loggings detaljene til din postboks.
Installasjonsstatus
0%
////////////////////////
Laster...
Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.