VoIP programvare

Hva er VoIP-programvare?

VoIP står for Voice Over Internet Protocol. VoIP-programvare gjør det mulig for innringere å utnytte VoIP-teknologi for å ringe online. Det er et enestående alternativ til å bruke en vanlig telefonlinje både når det gjelder kostnadseffektivitet og produktivitet. VoIP-programvare muliggjør VoIP-telefontjenester.

Hensikten med VoIP-løsninger er å strømlinjeforme kommunikasjonen, standardisere arbeidsflyten for kundeserviceteamene dine, og gjøre dem i stand til å oppnå gode resultater med en sentralisert løsning. Dette minimerer ventetiden og påvirker derfor kundetilfredsheten.

VoIP programvare

Hvordan fungerer VoIP-programvare?

VoIP-programvare bruker internett og standarder for tale- og videokommunikasjon, som H.323 og Session Initiation Protocol. Den utnytter disse teknologiene for å ta dine analoge stemmesignaler. Deretter konverterer den disse signalene til digitale uten å gjøre noen avveininger for stemmekvalitet. VoIP-tjenester vil da sende dataene dine over Internett.

VoIP konverterer et digitalt signal til et vanlig telefonsignal som lar bedriften din ringe og motta tradisjonelle telefonsamtaler, enten de er fra mobiltelefoner eller fasttelefonibrukere.

Ta for eksempel interaktive stemmesvar (IVR), som er en standardfunksjon i banebrytende VoIP-programvareløsninger. Med den vil du ha et automatisert forretningstelefonsystem som kan samhandle og samle informasjon fra kunder.

How IVR works

Fordeler med å bruke VoIP-programvare fremfor tradisjonelle telefoner

Først og fremst vil du ha et sentralisert talekommunikasjonssystem som kundesenteragentene dine kan bruke på tvers av enheter. Du kan ringe tradisjonelle fasttelefoner, analoge enheter og mobile enheter.

VoIP-programvare anses også som en mye billigere løsning enn å bruke vanlige telefonlinjer. Avhengig av budsjettplanene dine, kan du bli kvitt noen enorme kostnader, inkludert kostnader for langdistansesamtaler og mobilsamtaler samt dyr maskinvare.

VoIP-programvare kan også strømlinjeforme videokonferansesamtaler som lar deg organisere online møter selv om du har en hybrid arbeidsstyrke.

Video call feature in Live chat software - LiveAgent

De beste VoIP-leverandørene for bedrifter

Det er tusenvis av VoIP-leverandører over hele verden. Det kan være vanskelig å velge den for virksomheten din. Her er en liste over populære VoIP-plattformer du kan se nærmere på og velge den som gjenspeiler virksomhetens kommunikasjonsbehov:

  • Ooma
  • CloudTalk
  • SolarWinds VoIP
  • Actio
  • Avoxi
  • Benemen
  • Didlogic
  • Modulus
  • Nexmo
  • TelcaVoIP

Før du gjør ditt endelige valg, må du vite hvilke funksjoner og tjenester som gjør en god VoIP-leverandør.

Ting du bør vurdere når du ser etter en ny VoIP-programvare

Først må du sjekke prisen. Det kan inngå eller bryte en avtale. Et ledende skybasert telefonselskap vil ha en gjennomsiktig VoIP-prispolicy. Du må bestemme budsjettet for ny VoIP-programvare og begrense alternativene deretter.

LiveAgent VoIP call center

Din bedriftsstørrelse spiller også en rolle. Mer spesifikt vil antallet personer i kundeservice-teamene dine og størrelsen på markedet du betjener hjelpe deg med å finne en VoIP-leverandør. Til slutt, se etter en demovideo for å se programvaren i aksjon.

VoIP programvare

Nøkkelfunksjoner i VoIP-programvare

Alle VoIP-softphones kommer med grunnleggende funksjoner som anrops-ID og samtaleholding. Det er de avanserte funksjonene og tilleggsfunksjonaliteten som bør interessere deg. La oss raskt gå gjennom nøkkelfunksjonene du bør se etter i ditt fremtidige VoIP-system:

  • automatiserte anrop – det gjør det mulig for et system å overføre innkommende anrop automatisk til riktig internnummer
  • anropskø – systemet kan automatisk plassere innkommende innringere i en relevant kø
  • skjermdeling – avanserte systemer vil ha muligheten til å aktivere skjermdeling, slik at supportteamet ditt kan løse problemer raskere
  • avanserte ringefunksjoner – med samtaleovervåking, hvisking og pruting vil du ha full kontroll over talekommunikasjon og muligheten til å forbedre driften din
  • mobilapper – VoIP-programvarens mobilapper er en fin bonus å ha tilgang til, og den begynner sakte å bli en av de grunnleggende funksjonene i VoIP-programvaretilbudet
Unlimited call recordings in LiveAgent's call center software

Hvordan få mest mulig ut av VoIP-programvare

For å sikre suksess med implementeringen av kommunikasjonsplattformen din, må du bestemme målene dine. Det kan være lurt å bruke den som en engasjementsplattform eller legge den til stabelen for samarbeidsplattformer.
I begge tilfeller, for å få mest mulig ut av VoIP-programvare, bør du:

  • Definer forretningsmålene dine.
  • Del fordelene med et VoIP-system med alle i teamet.
  • Organiser onboarding-trening.
  • Gi løpende støtte til ansatte som trenger hjelp med VoIP-programvarefunksjoner.

Fungerer VoIP hvis internett er nede?

Voice Over Internet Protocol, som navnet antyder, er en protokoll som bruker Internett. Når Internett er nede, er VoIP-systemet også nede. Du vil ikke ha muligheten til å foreta telefonsamtaler mens du ikke har en tilkobling til Internett.

Looking for a VoIP software for you?

LiveAgent offers wide range of useful features and integrations. Your only responsibility will be to choose the best features for you.

Frequently asked questions

Er VoIP-programvare nødvendig i virksomheten?

VoIP-programvare gjør det mulig for forretningskommunikasjon å blomstre i internetts tidsalder. Det gjør det mulig for bedrifter å ringe online mens de bruker én enkelt løsning for alle deres talekommunikasjonsbehov.

Hva er VoIP-programvare?

VoIP-programvare er et program som gjør nettsamtaler mulig. Med VoIP-programvare vil kundeserviceteamene dine kunne foreta og motta anrop på nettet enten mottakeren av samtalen bruker en fasttelefon, mobilenhet eller VoIP-telefon.

Hvordan fungerer VoIP-programvare?

VoIP-programvare konverterer det analoge signalet til et digitalt og sender det over Internett. Et moderne telekommunikasjonssystem utnytter internett for å effektivisere intern og ekstern forretningskommunikasjon.

Hva er fordelene med å bruke VoIP-programvare fremfor tradisjonelle telefoner?

VoIP-programvare gir mange fordeler. Det er en kostnadseffektiv løsning som gjør det mulig for bedrifter å foreta rimelige internasjonale samtaler. Den tilbyr brukervennlige verktøy for å ringe og motta samtaler og bringer fasttelefon, mobil og nettkommunikasjon under ett tak.

Hvilken VoIP-leverandør er best?

Det er mange VoIP-tjenesteleverandører der ute. Noen av de beste er Ooma, CloudTalk, SolarWinds VoIP, Actio, Avoxi, Benemen, Didlogic, Modulus og Nexmo.

Hva er tingene du bør vurdere når du ser etter en ny VoIP-programvare?

Når du ser etter en ny VoIP-programvare, må du vurdere prisen, bedriftens budsjett, størrelse, antall kunder, forretningsmål og hvilke funksjoner VoIP-programvare tilbyr til bestemte prispunkter.

Hva er funksjonene til VoIP-programvare?

VoIP-programvarefunksjoner aktiverer funksjonaliteten. Du bør sørge for at din nye VoIP-programvare har funksjoner som gjenspeiler dine forretningsbehov og mål. VoIP-programvarens funksjoner inkluderer automatiserte samtaler, videosamtaler, samtalekø, skjermdeling, samtaleovervåking, hvisking, barging og dedikerte smarttelefonapper.

Hvordan få mest mulig ut av VoIP-programvare?

For å få mest mulig ut av VoIP-programvare, må du sørge for at alle i teamet ditt er involvert i prosessen med å velge programvaren. Gjør det til en primær kommunikasjonsplattform og gi de ansatte opplæring ombord.

Fungerer VoIP hvis internett er nede?

Nei, VoIP fungerer ikke når Internett er nede. VoIP bruker Internett til å videresende meldinger, og mens Internett er nede, vil systemet ditt være midlertidig ute av drift.

Tilbake til Ordliste Lag konto GRATIS

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo