Gratis Prøveperiode

IVR (Interaktiv Virtuell Respons)

Hva er IVR?

IVR er en forkortelse for Interaktiv Virtuell Respons. Interaktiv virtuell respons er et automatisk telefonsystem som tar i mot innringere. IVR-systemet samler informasjon under oppringingen og responderer ved å utføre en utvalgt handling, som å rute innringeren til den riktige agenten/avdelingen eller sette opp en tilbakeringing.

Hvordan fungerer Interaktiv Virtuell Respons?

Interaktiv Virtuell Respons lar deg rute samtaler til riktig avdeling eller agent. Når en kunde ønsker å kontakte kundeservice, kommer de til forhåndsinnspilte stemmeopptak. Alt de trenger å gjøre er å respondere med stemmekommandoer eller tastetrykk, og de blir automatisk dirigert til den riktige avdelingen i din kundeservice.

For eksempel vil et typisk IVR-tre dirigere kunden til den riktige avdelingen, slik som bestillingsavdelingen, etter at kunden har trykket på et spesifikt nummer på telefonen.

IVR-tre - LiveAgent
IVR Interaktiv Virtuell Respons

Hvordan fungerer dette i LiveAgent?

LiveAgent har et omfattende IVR online designverktøy, hvor alle kan designe sine egne IVR-trær, selv om de har null teknisk kompetanse. Sjekk ut videoen under for å lære mer.

Kjører du en daglig promo, eller trenger å gjøre en kjapp kunngjøring i din velkomstbeskjed?

Vårt tips: Ta opp all Interaktiv Virtuell Respons direkte i IVR designverktøyet i LiveAgent. Verktøyet lar deg designe/opprette Interaktiv Virtuell Respons fra bunn, inkludert å gjøre opptak eller å laste opp dine egne lydfiler.

Hvilke funksjoner har LiveAgents IVR?

  • Tilbakeringingsfunksjon
  • Ta opp dine egne IVR-meldinger
  • Last opp eksisterende lydfiler
  • Samtaleprioritering
  • Rute samtaler til riktig avdeling/agent
Interaktiv Virtuell Respons innstillinger i LiveAgent

Hvorfor burde du bruke IVR?

IVR et et velkjent kundeserviceverktøy som kan gjøre underverker for din kundeservice. Hvis dine agenter føler seg overarbeidet, kunder ikke kan komme gjennom på telefon, eller du simpelthen vil gjøre ting mer organisert, er IVR perfekt. Du kan opprette, redigere, og finne ut hva som fungerer best for deg direkte i LiveAgent.

Hva er fordelene med IVR?

  • Automatisk ruting + ubegrensede valg
  • Øker første kontakts problemløsning
  • Øker kundetilfredsheten
  • Sparer penger og tid for agentene

Record your own IVR messages

Create a professional remote call center complete with custom IVR menu messages. Record them today for free. No credit card required.

Interaktiv Virtuell Respons eksempel – Avdelingsvalg

Se et IVR-tre med to tilgjengelige avdelingsvalg under. Kunder kan enten velge salgsavdelingen eller teknisk avdeling.

Hei, du har kontaktet [bedriftsnavn]. Vennligst velg fra følgende menyvalg.

For å snakke med en salgsrepresentant, trykk 1.

For teknisk hjelp, trykk 2.

Dette sparer kundens og bedriftsrepresentantenes tid. Ingen ekstra overføringer behøves når kunden når riktig avdeling med en gang.

Dessuten kan du spille av et unikt opptak for hver avdelingsoverføring (play). Legg til musikk som spilles av før en agent besvarer samtalen (online/play). Dersom det ikke er noen tilgjengelig agent, kan kunden legge igjen en stemmebeskjed (offline/voicemail).

start:
  - choice:
      1:
        name: Sales department
        play: http://www.example.com/sound-sales.mp3
        do:
            - transfer:
              to: salesDep
              if:
                online:
                  - play: http://www.example.com/welcome.mp3
                  - ring
                offline:
                  - play: http://www.example.com/voicemail.mp3
                  - voicemail
      2:
        name: Technical department
        play: http://www.example.com/welcome.mp3
        do:
            - transfer:
              to: techDep
              if:
                online:
                  - ring
                offline:
                  - play: http://www.example.com/voicemail.mp3
                  - voicemail

Å opprette en profesjonell Interaktiv Virtuell Respons kan virke som en vanskelig oppgave i begynnelsen. Ikke bekymre deg; vi har opprettet gratis redigerbare IVR-maler for å få tjenesten opp å gå med en gang.

Kunnskapsbaseressurser

Lær hvordan å;

Forbes logo
airbus logo
Nascar logo
USC logo
logo esky color
Slido green logo
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Hvordan fungerer IVR?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Interaktivt Virtuell Respons lar deg rute samtaler i ditt callsenter til den riktige avdelingen eller agenten. Med andre ord lar det kunden nå den riktige avdelingen direkte. For eksempel vil et typisk IVR-tre ta kunden til forventet avdeling, slik som bestillingsavdelingen, etter at kunden har trykket på et spesifikt nummer på sin telefon.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hvilke funksjoner har LiveAgents IVR?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “LiveAgents IVR-tjeneste inkluderer en tilbakeringingsfunksjon, samtaleprioritering, mulighet for å ta opp dine egne IVR-meldinger, laste opp egne lydfiler og rute samtaler til den riktige avdelingen/agenten. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hva er fordelene med IVR?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Fordelene med IVR inkluderer automatiske overføringer, ubegrensede valg, økt første kontakts problemløsning, kundetilfredshet og økt effektivitet for agenter. ” } }] }

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo