Billett-/kundeinnsikt (CRM)

Hva er CRM?

CRM-programvare, også kjent som programvare for administrasjon av kunderelasjoner, lagrer viktig informasjon om kunder. Den brukes først og fremst av selgere, markedsførere og støtteagenter for å gi bedre kundestøtte og salgsopplevelser.

Contact fields feature in Customer service software - LiveAgent

Hva slags informasjon kan du lagre i programvare for kundehåndtering?

CRM-programvare lagrer vanligvis kundekontaktinformasjon som e-postadresser og telefonnumre. Den inneholder også informasjon om kundens tidligere kjøp, kjøpsverdier, kommunikasjon med bedriften din og andre spesifikke detaljer. Denne informasjonen kan inkludere data om deres tilfredshet med bedriften din og deres sannsynlighet for å promotere eller kjefter bort fra virksomheten din.

Active Shopify plugin in LiveAgent

De fleste CRM-er integreres med tredjepartsverktøy og programvare for å redusere inndata tid og maksimere effektiviteten. For eksempel integreres LiveAgents innebygde CRM med plattformer som Shopify, slik at kundestøtte agenter kan se kundenes bestillinger direkte inne i LiveAgent uten å måtte logge på Shopify.

Hva er billett-/kunde-CRM-innsikt?

Billett- og kunde-CRM-innsikt er informasjonsfelt som du kan fylle ut for å avsløre mer informasjon om en bestemt kunde eller billett.

Grunnleggende kunde-/billettfelt inkluderer:

  • Fornavn og etternavn
  • Avatar (bilde/profilbilde)
  • Flere e-post adresser
  • Flere telefonnummer
  • Tidssone
  • Kjønn
  • Bedrift og stilling
  • Språk
  • IP addresse
  • Nettleserinformasjon (f.eks. Google Chrome)
  • Kontaktgrupper (f.eks. VIP-kunder, spansktalende)
  • Private notater (interne påminnelser – ikke ring klokken 11:00 osv.)
  • Kontaktens billetter (alle billetter sendt på tvers av ulike kanaler)

Tilbyr LiveAgents verktøy for administrasjon av kunderelasjoner tilpassede billett-/kontaktfelt?

LiveAgent-brukere har muligheten til å opprette ubegrensede, tilpassede, kontakt- og billettfelt med forskjellige typer formater og validatorer.

For eksempel kan agenter opprette en egendefinert tekstboks (tekstinntasting), listeboks (rullegardinmeny med en liste over alternativer), avmerkings boks(brukere kan merke av for flere bokser), og post adressenfelt.

CRM example in LiveAgent

Dessuten kan brukere velge validatorer for å sikre at alle data som er lagt inn i de tilpassede billettfeltene er korrekte.

Validatoralternativer inkluderer:

  • Ingen validator
  • Egendefinert regulært uttrykk (dette\s+er\s+tekst)
  • Heltall (et helt tall som kan være positivt, negativt eller null)
  • Desimaltall (et ikke-heltall, for eksempel 2,25 eller 1,6)
  • Alfanumerisk streng (bokstaver og tall)
  • Alfanumerisk streng med mellomrom
  • Nettadresse/URL (https://www.liveagent.com)
  • IPv4 eller IPv6 (192.0. 2.146 or 2001:0db8:85a3:0000:0000:8a2e:0370:7334)
  • E-postadresse (hello@liveagent.com)
  • Kredittkortnummer (1234-4567-7891-2345)
  • Telefonnummer i USA (888-257-8754)
  • Internasjonalt telefonnummer (+421 2 33 456 826)
  • Datoformater (ÅÅÅÅ-MM-dd eller ÅÅÅÅ/MM/dd eller dd-MM-ÅÅÅÅ)
  • Tidsformat (TT: MM)
  • Personnummer (123-45-6789)

Record unique customer insights

Create unique CRM fields to save more valuable information about your customers. Try it today. No credit card required.

Eksempler på tilpassede CRM-felt

  • Order ID
  • Kredittkort nummer
  • Personnummer
  • Nettside
  • Konto navn
  • Hårfarge
  • Skostørrelse
  • Bil modell

Hva er fordelene med å ha et innebygd verktøy for administrasjon av kunderelasjoner?

Å ha en innebygd CRM i helpdesk-programvaren kan være fordelaktig på mer enn én måte.

Forbedret kundetilfredshet og oppbevaring

Ved å ha all viktig kundeinformasjon tilgjengelig på ett sted, vil du kunne gi bedre service opplevelser som er proaktiv, raske, kunnskapsrike og personlige. Kunder ønsker denne typen tjenester, og ved å levere den vil du enkelt kunne forbedre kundetilfredshet og oppbevaring.

Agent ranking feature in Help desk software - LiveAgent

Identifisere de beste og mest lønnsomme kundene

En innebygd CRM kan hjelpe deg å finne ut hvilke kunder som har høyest levetidsverdier. Å ha denne kunnskapen vil gjøre deg i stand til å gi dem bedre og raskere service. Når du vet at de har en høy kjøpekraft og kan påvirke andre til å gjøre fremtidige kjøp, bør du prioritere å holde dem fornøyde ved hvert kontaktpunkt.

Forbedre bedriftens markedsførings- og salgspraksis

Når du kjenner kundene dine, kan du gi mer personlig tilpassede markedsførings- og salgsmeldinger, noe som øker lønnsomheten. I følge Accenture sier 91 % av forbrukerne at det er mer sannsynlig at de handler med merker som gir tilbud og anbefalinger som er relevante for dem. Dessuten er 70 % av millennials frustrerte [når selskaper sender dem] irrelevante e-poster.

Øk salg og effektivitet

Å vite hva kundene dine liker (og hva de ikke liker), kan hjelpe deg med å øke salget og effektiviteten. Hvis du for eksempel noterer en spesifikk kundes produktpreferanser i CRM-en din, vet du når du skal kontakte dem med proaktive salgsmeldinger eller mersalgsmuligheter.

Øk salg og effektivitet - App - Uploads - 2020 - 12 - Artboard 1.png

Kundeinnsikt (CRM) brukssaker

Se tidligere kommunikasjonstråder

LiveAgents innebygde CRM lar deg se kundens tidligere kommunikasjon med bedriften din. Du vil kunne se alle tidligere meldinger sammen med detaljer som når de kontaktet deg sist, gjennom hvilken kanal, samt hele konteksten for hver interaksjon.

Communication history in threads - LiveAgent

Egendefinerte private notater

Skriv ned tilpassede notater om kundene dine for å sikre at du ikke går glipp av en eneste detalj. Å være nøye når det gjelder lagring av kundeinformasjon er nøkkelen til å yte eksepsjonell service.

Notes in Tickets - LiveAgent

Billett/kundeinnsikt

Se, rediger og lagre alle viktige kundedata, og starter med grunnleggende kontaktinformasjon som for- og etternavn og e-postadresse. Ta det et skritt videre ved å legge merke til deres operativsystem, nettleser, språk og tidssone. Å være kunnskapsrik og hensynsfull til kundens plassering, tidssone og enheter kan gjøre underverker for deres serviceopplevelse.

Hvilke tredjeparts plugins kan jeg koble til med LiveAgent helpdesk-programvare?

LiveAgent helpdesk-programvare tilbyr over 40 tredjepartsintegrasjoner med de mest populære verktøyene der ute, inkludert Slack, Shopify, Mailchimp, Braintree og mer. Ta en titt på LiveAgent-plugin-delen for å lære mer om bruk og integrering av hvert støttet plugin med kontoen din.

Hvilke tredjeparts plugins kan jeg koble til med LiveAgent helpdesk-programvare? - App - Uploads - 2020 - 11 - Group 586.png

Kunnskapsbase ressurser

Vil du vite mer om vår innebygde CRM samt billett- og kundeinnsikt? Sjekk ut våre kunnskapsbaseartikler, blogginnlegg, akademi, ordliste eller funksjonssider.

Klar til å registrere unik kundeinnsikt?

Lag unike CRM-felt for å lagre mer verdifull informasjon om kundene dine. Prøv det i dag med en gratis, 14-dagers alt inkludert prøveversjon. Ingen kredittkort kreves.

Prøv LiveAgent i Dag​

Vi tilbyr portner migrasjons tjeneste fra de fleste populære løsningene.

3,000+ reviews Trustpilot GetApp G2 Crowd

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Hva er CRM?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “CRM-programvare, også kjent som programvare for administrasjon av kunderelasjoner. Den lagrer viktig informasjon om kunder. Den brukes først og fremst av selgere, markedsførere og støtteagenter for å gi bedre kundestøtte og salgsopplevelser..” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hva slags informasjon kan du lagre i programvare for kundehåndtering?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “En CRM lagrer vanligvis kundekontaktinformasjon som e-postadresser og telefonnumre. Den inneholder også informasjon om kundens tidligere kjøp, kjøpsverdier, kommunikasjon med bedriften din og andre spesifikke detaljer. Denne informasjonen kan inkludere data om deres tilfredshet med bedriften din og deres sannsynlighet for å fremme eller trekke seg bort fra bedriften din.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hvilke tredjeparts plugins kan jeg koble til med LiveAgent helpdesk-programvare?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “LiveAgent helpdesk-programvare tilbyr over 40 tredjeparts-integrasjoner med de mest populære verktøyene der ute, inkludert Slack, Shopify, Mailchimp, Braintree og mer.” } }] }

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo