Hva er CRM?
Customer Relationship Management, også kjent som CRM, betyr strategier og teknologier som brukes til å administrere relasjoner og interaksjoner med kunder. Hovedmålet med CRM er å forbedre og analysere forretningsforhold.
Informasjon om kunder innhentes av CRM-systemer fra ulike kanaler som nettsider, sosiale medier, markedsføringsmateriell og andre. Du kan lagre salg, leads, muligheter, kontaktinformasjon og mer. Kundebehandling har også stor innvirkning på din bedrift. Det hjelper deg med å samle inn data, administrere kundeserviceteamet og øke kundetilfredsheten.
Frequently Asked Questions
Hva står et akronym CRM for?
Akronymet CRM står for customer relationship management. Enkelt sagt, takket være CRM, kan bedrifter administrere forretningsforhold, data og informasjon relatert til dem.
Hva er typene CRM?
Det finnes flere typer CRM. Den første er operativ CRM, som takket være sine evner gir kundeservice, markeds- og salgsavdelinger muligheten til å bedre handle og støtte nåværende og fremtidige kunder. Den andre typen er et samarbeidende CRM som støtter interaksjoner med leverandører og distributører. Den er basert på delte data om kunder. En annen type er analytisk CRM, takket være hvilken du kan analysere data og trekke passende konklusjoner basert på det. En interessant type er den strategiske CRM, som i sin intensjon setter kundene i første rekke ved å bruke data om dem og dagens trender. Den siste typen er CRM som brukes til kampanjestyring, takket være at du kan gjennomføre salgs- og markedsføringskampanjer på en effektiv måte.
Er LiveAgent en CRM?
LiveAgent er et verktøy som kan integreres med CRM og støtte dets aktiviteter. I LiveAgent kan du lagre kundedata i kontaktinformasjonsboksen.
Teksten inneholder informasjon om LiveAgent, inkludert kontakter og abonnementsmuligheter. Det nevnes også at en LiveAgent er under bygging når du registrerer deg, og at nettsiden bruker informasjonskapsler. Det tilbys muligheter for en-mot-en-samtaler og kontakt gjennom chat, kontaktformular eller WhatsApp.
Galleri for chatteinvitasjoner
Teksten gir informasjon om LiveAgent-oppdateringer og rabatter, samt kontaktdetaljer for salg og muligheten for å avtale en demo. Det er også informasjon om at LiveAgent skrivebordet er under bygging og en statusindikator for denne prosessen. Nettsidene bruker informasjonskapsler og det er en mulighet for å kontakte LiveAgent via en chat eller et kontaktskjema.
WYSIWYG-editoren er en enkel måte å legge inn og formatere innhold i e-poster og kunnskapsbase artikler. Den gir deg muligheten til å redigere og style innholdet mens du ser det, og du kan lage nummererte lister, legge inn bilder og bygge inn lenker. Du kan også bruke WYSIWYG-editoren til å lage fantastiske e-postmaler og kunnskapsbase artikler. Det er enkelt å bruke og du kan prøve det i 14 dager gratis uten kredittkort. LiveAgent tilbyr også et bredt utvalg av programvare for kundeservice og innkommende kundesentre, samt populære VoIP-telefonsystemer og klientportalprogramvare.