Hva er en telefonoppringer?
En telefonoppringer er et programvaresystem som forenkler prosessen med utgående anrop. I telefonsenterindustrien kan telefonoppringere grovt klassifiseres i to kategorier – manuelle telefonoppringere og automatiserte telefonoppringere. Manuelle oppringere – den mest grunnleggende typen telefonsenteroppringere – krever at agenter ringer telefonnumrene til kunder eller potensielle kunder manuelt. Disse brukes mest til kundestøtte eller enkle utgående anropskampanjer.
Automatiserte telefonoppringere er mye brukt i callsentre av salgsteam for utgående telemarketing, markedsundersøkelser og kundeserviceoppfølging. Programvaresystemer for automatisk oppringing gjør det mulig for agenter å foreta et stort antall utgående telefonsamtaler uten å måtte ringe hvert nummer manuelt. I motsetning til manuelle telefonoppringere, ringer de automatisk prospekter fra en forhåndsinnlastet liste over telefonnumre og kobler deretter anropet til en agent bare når en levende person tar opp.
Ved å bruke stemmedeteksjonsteknologier kan automatiske oppringere oppdage talemeldinger, telefonsvarere, frakoblede anrop, opptatttoner og ubesvarte anrop. Systemet kan også konfigureres til å koble personen i den andre enden til en IVR (Interactive Voice Response) og spille av forhåndsinnspilte meldinger. Ulike typer automatiske oppringere – forhåndsvisningsoppringere, progressive oppringere, strømoppringere og predictive oppringingssystemer – kan strømlinjeforme utgående anropskampanjer ytterligere ved å tilby forskjellige funksjoner og muligheter.
Automatiserte telefonoppringere hjelper callsenteragenter med å redusere nedetiden betydelig og maksimere effektiviteten, slik at de kan koble seg til flere potensielle kunder eller kunder per time. Studier har vist at automatiske oppringingssystemer kan øke agentens produktivitet med opptil 300 % ved å redusere agentens ledige tid og proporsjonalt øke agentens taletid per time.
Try LiveAgent Today
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated call center software for SMB.
Frequently Asked Questions
Hva er telefonoppringerne?
Telefonoppringere er programvaresystemer som forenkler prosessen med utgående oppringing i kundesentre. Mens manuelle telefonoppringere krever at agenter foretar utgående anrop manuelt, lar autooppringingssystemer agenter enkelt og effektivt foreta utgående anrop automatisk. De kan øke agentens produktivitet og ytelse dramatisk ved å kutte ned på ledig tid for agenten og øke taletiden.
Hvordan fungerer telefonoppringere?
Med manuelle telefonoppringere starter agenter utgående anrop ved å slå numrene fra listen over kontakter manuelt. Ved automatiske oppringere, forteller systemet datamaskinen hvilke numre fra kontaktlisten som skal ringes og hvordan de skal svare når noen svarer i den andre enden eller når det er et opptattsignal, en telefonsvarer eller en telefonsvarer. Avhengig av oppringingstypen som brukes, kan systemet konfigureres til å koble anropet til en direkteagent når en faktisk person tar opp, spille av forhåndsinnspilte lydmeldinger når det ikke er noen tilgjengelige agenter for øyeblikket eller slippe anropet hvis ingen svarer med 25 sekunder eller et opptattsignal oppdages.
Er telefonoppringer en del av LiveAgent?
Selv om LiveAgents kontaktsenterløsning inkluderer både inngående og utgående ringefunksjoner, er funksjonaliteten for utgående kundesenter for øyeblikket representert ved klikk-for-å-ringe. Med klikk-for-å-ringe-oppringeren kan kundesenteragenter starte utgående anrop til kunder eller potensielle kunder med et par klikk mens de surfer på nettsidene deres rett fra LiveAgent-dashbordpanelet.
Ekspertnotat
Telefonoppringere er programvaresystemer som kan automatisere utgående anrop fra kundesentre for å øke produktivitet og effektivitet hos agenter.

Gode telemarketingprogrammer bør inkludere integrasjon med CRM, avansert rapportering, videostøtte og god opplæring for salgsteamet. Begrensninger inkluderer behovet for god opplæring og pålitelig kundestøtte. Bedriftsstørrelse påvirker også valg av programvare. Implementeringen bør starte med en analyse av salgsprosessen og et pilotprosjekt med telemarketingteamet. Nøkkelfunksjoner å se etter inkluderer effektiv telefonoppringing, støtte for utgående samtalekampanjer og enkel konfigurering av call center. Telemarketingprogramvare gir salgsrepresentanter mulighet til å gjennomføre flere anrop og bedre håndtere kunders behov.