Hva er telemarketingprogramvare?
Det er et verktøy som bidrar til å gjøre telemarketing mer effektivt. Den lar deg kontakte et stort antall mennesker i løpet av kort tid.
Din telemarketingprogramvareløsning trenger et ultrapålitelig, lettautomatisert oppringningssystem. Uten pålitelighet vil selgerne dine bruke tiden sin på å be IT om hjelp i stedet for å nå ut til potensielle kunder. For det andre er mobil-først-teknologi avgjørende fordi selgerne dine må jobbe hjemmefra og besøke kunder.
Hva er hovedtrekkene til programvare for telemarketing?
Lær deg selv om hovedfunksjonene som tilbys. For større team som trenger å foreta et betydelig antall telemarketingsamtaler, sjekk ut LiveAgents samtalesenterprogramvare. Du kan sette den opp på 5 minutter uten å kjøpe spesiell maskinvare.
Nøkkelfunksjoner i telemarketingverktøy
- oppringer – Denne funksjonen har flere navn som strømoppringer, prediktive dialers, auto dialer og progressive dialer. Det fremskynder den utgående anropsprosessen. Salgsagentene dine kan fokusere innsatsen på å snakke med potensielle kunder i stedet for å skrive inn telefonnumre.
- oppringingsprosess – En god oppringingsprosess betyr at du kan laste inn en kontaktliste og begynne å foreta utgående anrop raskt.
- justerbare ringemoduser – Hver telemarketingforsinkelse koster deg potensielle salg i et utgående kundesenter. Velg derfor en programvareløsning for telemarketing som støtter justerbare ringemoduser. Denne funksjonen betyr at du raskt kan hoppe over ingen-svar og opptattsignaler og gå til neste person på kontaktlisten.
- talemeldinger – Opptatte signaler og motstand mot å svare på utgående anrop er konstante utfordringer for enhver telemarketingoperasjon. Det er derfor din telemarketingprogramvareløsning skal gjøre det enkelt å skrive skript og legge igjen talemeldinger.
- IVR – Vurder å bruke et interaktivt stemmesvar-system for å lede kunder til salgsagentene dine.
- talekringkasting – Salgsagentene dine kan be om muligheten til å kontakte mange potensielle kunder samtidig. For å dekke dette behovet, velg et system med talekringkasting.
Hva er fordelene og begrensningene ved telemarketingprogramvare?
Selv om effektiv telemarketingprogramvare har en tendens til å forbedre telemarketingvirksomheten din, er ingen programvare ufeilbarlig. La oss ta en titt på noen fordeler og begrensninger ved telemarketingprogramvare:
- kundereise – En essensiell utgående telemarketingprogramvare kan være effektiv til å starte samtaler. Hvis salgsteamet kan foreta et salg i en enkelt samtale, kan en grunnleggende programvareapplikasjon være egnet. De fleste kunder vil imidlertid ha en mer kompleks kundereise. For eksempel kan kunder i din bransje forvente personlig service. I dette tilfellet må du velge programvare for telemarketing som er i stand til å håndtere flere samtaler.
- kundeinteraksjoner – For å unngå å miste kunder, bør programvaren din integreres med en skybasert CRM som SugarCRM, Vtiger CRM, Agile CRM eller Pipedrive. Ved å spore alle kundeinteraksjoner kan salgsagentene dine referere til tidligere interaksjoner. Noe telemarketingprogramvare integreres ikke med CRM, noe som betyr at salgsteamets ytelse kan lide.
- administrasjonsverktøy – Du må gi veiledning til representantene dine. Du må kanskje gi opplæring i hele salgsprosessen. Du må også spore viktige tall som kontaktforhold, utgående anrop og innkommende anrop. Velg programvare som inkluderer avansert rapportering.
- videostøtte – Noen kunder kan reagere bedre på videokundeengasjementstrategier som personlig tilpassede videoer.
- maksimer timeansatte – Noen selskaper er avhengige av timeansatte for å kjøre utgående kampanjer.
Begrensninger
I seg selv kan ikke god programvare garantere suksessen til utgående kampanjer. Flere ikke-programvarefaktorer påvirker om bedriften din lykkes med telemarketingkampanjer.
- salgstrening – For de beste resultatene, gi opplæring til telemarketingteamet som skript for håndtering av mål. I seg selv kan ikke telemarketing-programvare erstatte godt utformet opplæring i telemarketing-teknikker. Dårlig opplæring betyr også at arbeidsomsetningen sannsynligvis vil være høy.
- kundestøtte – Arbeidet til det utgående salgsteamet ditt vil stoppe opp hvis systemet svikter. Hvis du velger et bedrifts-kontaktsenter for å administrere anropene dine, kan du minimere denne begrensningen.
- e-postmarkedsføring – Relativt få telemarketingsystemer tilbyr e-postmaler og komplette e-postmarkedsføringsfunksjoner. Hvis forretningsstrategien din legger vekt på direkte markedsføring via e-post, trenger du en programvareplattform for å administrere innkommende samtaler.
- bedriftsstørrelse – Det er en betydelig forskjell mellom et lite selskap med fem salgsagenter og en stor organisasjon. Større selskaper som kjører landsdekkende telemarketingkampanjer trenger annen programvare.
Hvordan implementere telemarketingprogramvare?
Den spesifikke implementeringsprosessen for telemarketingprogramvare varierer fra selskap til bedrift. I dette eksemplet, la oss anta at bedriften din har to utgående salgsteam. Salgslederne dine gjør det bra med å avslutte avtaler, men du trenger flere potensielle kunder. For å løse dette problemet bestemmer du deg for å etablere et dedikert telemarketingteam.
Det første trinnet ditt er å bruke litt tid på å tenke på hele salgsprosessen.
- kontaktfrekvens – Be salgsagentene dine om å anslå deres suksess med å nå potensielle kunder via telefon.
- innkommende kundeemner – Bekreft antall innkommende kundeemner som kom inn i selskapet den siste måneden. Telefonsamtaler. Samle informasjon om antall utgående og innkommende samtaler. Når du har samlet inn disse dataene, kan du sammenligne bedriften din med andre i telemarketingbransjen. For eksempel er gjennomsnittlig samtalevarighet 4 minutter, ifølge data rapportert av Finances Online. Det betyr at dine ansatte skal kunne ha 10-15 samtaler i timen.
- kraftige salgsverktøy – Lag en liste over de andre salgsverktøyene som er tilgjengelige for telemarketingteamet. Begynn med teknologi som Customer Relationship Management (CRM), mobiltelefoner og skytelefonsystemet ditt. Vurder i tillegg hvordan dine ansattes teknikker kan bidra til virksomheten din. Du kan for eksempel identifisere de beste e-postsignaturene og oppfordre andre ansatte til å oppdatere signaturene sine deretter.
Start et pilotprosjekt med telemarketingteamet
Når du velger en telemarketingprogramvare, vurdere å bruke en prøveversjon. Her er noen av de spesifikke funksjonene du bør holde øye med.
- telefonoppringer – Spør salgsteamet hvor godt telefonoppringeren fungerer.
- telefonmaskinvare – Spør de ansatte om telefonmaskinvaren. Hold øye med systemer som forårsaker vanskelige pauser. Forsinkelser og lange pauser kan ta motet fra kunder.
- fokus på utgående oppringing og å ha så mange samtaler med kunder som mulig i en calling-jobb. For eksempel bør programvaren gjøre det enkelt hvis du forventer at timeansatte skal ringe 100 kalde samtaler per dag.
- støtte for utgående samtalekampanjer – Programvaren skal holde tritt med et stort antall samtidige samtaler. Hvis systemet ikke fungerer ved høye anropsvolumer, kan det være lurt å velge et annet system.
Set up your call center in 5 minutes
LiveAgent's call center software solution allows your agents to deal with all customer support calls effectively. Curious about all the opportunities?
Frequently Asked Questions
Hva er telemarketingprogramvare?
Telemarketingprogramvare forbedrer telemarketingarbeidet betraktelig. I stedet for å stole på gammeldagse metoder, kan selgerne dine bruke telemarketingprogramvare for å foreta et høyere antall anrop og være mer oppmerksom på kundenes behov. Å bruke pålitelig telemarketingprogramvare letter byrden for salgsrepresentantene dine.
Hva er hovedtrekkene til programvare for telemarketing?
Nøkkelfunksjonene til telemarketingprogramvare fokuserer på telefonsamtaler. Se for eksempel etter en oppringer som ringer telefonnumre raskt, slik at du kan øke kontaktfrekvensen over tid. Andre viktige funksjoner inkluderer avansert rapportering og et intuitivt grensesnitt for å redusere ansattes omsetning.
Hva er styrken og begrensningene til programvare for telemarketing?
Hovedstyrken til telemarketingprogramvare ligger i å øke antall samtaler per time. Dette betyr at du kan gjennomføre landsdekkende telemarketingkampanjer med færre timeansatte. Videre gjør rapporteringsfunksjoner det enkelt for ledere å spore antall utgående og innkommende samtaler. Begrensningene til telemarketingprogramvare inkluderer noen få punkter. Programvare i seg selv kan ikke gi tilpasset opplæring i telemarketingteknikker. I tillegg integreres ikke telemarketingprogramvare alltid godt med andre verktøy (f.eks. e-postmarkedsføringsverktøy).
Hvordan implementere telemarketingprogramvare?
Den beste måten å implementere telemarketingprogramvare på er å kjøre en liten pilottest. Etter å ha kjørt testen i noen uker, samle tilbakemeldinger. Spør salgsteamet om innvirkningen på deres daglige salgsarbeidsflyt. Hvis det er en forbedring i kontaktforhold, kan det hende du har funnet den rette telemarketingprogramvaren for dine behov.