Gmail Integrasjon integration
Partner website
Partner Privacy Policy
Hva er Gmail?
Nå vet sannsynligvis alle som bruker internett hva Gmail er. En gratis e-posttjeneste utviklet av Google som betjener millioner av brukere over hele verden, og sjansen er stor for at det også er deres primære e-postadresse. Det er populært på grunn av dets brukervennlighet, intuitive brukergrensesnitt og bekvemmelighet med tilgang fra mobile enheter. Gmail kan koble til mange andre Google-plattformer og -apper for enkel tilgang, men det kan tjene deg godt andre steder også. I kundestøtte eller e-postmarkedsføring for eksempel. Gmail kommer også med en mobilapp.
Hvordan kan du bruke det?
Å tilby kundeservice via e-post er fortsatt en av de viktigste måtene å gjøre det på, så e-postintegrasjon er viktig. Å integrere Gmail-kontoen din med LiveAgent er sannsynligvis et av de første trinnene du vil ta etter at du begynner å bruke LiveAgent helpdesk-programvare. Vi gir deg en tilpasset e-postadresse, men det er ingen grunn til å la alle meldinger og kontakter gå til spille.
Å gi kundestøtte fra én delt innboks kan være vanskelig og frustrerende. Videre kan du integrere flere Gmail-kontoer, for eksempel hvis du ønsker å koble til en ekstra agent-e-post og gi bedre støtte. LiveAgent kan overføre alle meldingene dine til sitt billettsystem og gjøre dem om til billetter. Du og kollegene dine kan deretter administrere disse billettene rett fra dashbordet og holde bedre oversikt over kundeproblemer. E-postvarslingen din vises i LiveAgents dashbord.
Fordeler
- Integrer dataene dine i ett dashbord for flere brukere
- Gratis e-postintegrasjon, integrer alle kontoene dine
- Hold bedre oversikt over kundeproblemer og gi bedre kundeservice
- Ikke mer bortkastet tid med én delt universell innboks
Hvordan koble Gmail til LiveAgent
Hvis du vil bli kvitt delt kundeserviceinnboks, følg denne veiledningen for å integrere Gmail med LiveAgent. Prosessen kan gjøres i løpet av få minutter, og det kreves ingen erfaring med koding.
Det første trinnet er å åpne LiveAgent og gå til Konfigurasjon > E-post > E-postkontoer. Du finner konfigurasjonsdelen på venstre side som tannhjulikonet. Klikk på den oransje knappen LEGG TIL E-POSTKONTO eller +-knappen når du er i et mindre nettleservindu.
Et nytt vindu vil dukke opp som ber deg velge en e-posttjeneste. Velg Gmail. Nå kan du gjøre en liten konfigurasjonsendring. Du kan velge en avdeling som e-posten skal tilordnes, du kan bestemme om du vil at alle tidligere e-poster fra innboksen skal hentes inn i LiveAgent eller om du vil angi et alias for Gmail-e-posten.
Klikk på Lagre og et nytt vindu åpnes som ber deg velge en Gmail-konto du vil integrere. Klikk på en e-postkonto som er koblet til nettleseren din, eller velg en annen konto. Klikk gjennom alternativene i vinduet, og når du er ferdig kan du se Gmail-kontoen din integrert i LiveAgent.
Hvordan integrere Gmail med LiveAgent via Zapier
Å integrere bedriftens Gmail via Zapier er en enkel prosess. Den kan brukes til å lage en tilpasset integrasjon når du trenger det. Zapier forklarer og leder deg gjennom hvert trinn i prosessen. Hvis du ikke har en Zapier-konto, kan du opprette den på denne lenken. Etter at du har logget på, åpner du LiveAgent + Gmail-integreringssiden, og du er klar til å begynne.
Rull ned til du ser Koble til LiveAgent + Gmail på få minutter. I denne delen kan du velge en utløser og en handling. Trigger utløser en handling. Så hvis noe spesifikt skjer i Gmail-kontoen din, kan du velge hva som skal skje i LiveAgent eller omvendt. Disse utløserne og handlingene kan også fungere innenfor en enkelt applikasjon.
Etter at du har valgt, klikker du på den blå knappen Koble til LiveAgent + Gmail. Vi viser frem Trigger: Ny e-post med Action: Start en samtale.
Denne delen handler om å konfigurere utløsere og handlinger for å sikre at de fungerer akkurat slik du vil at de skal. Zapier beskriver hvert felt du må fylle ut og det gjør prosessen enklere. Du må koble til Gmail-kontoen din og justere handlingsinnstillingene.
Når du er ferdig, sørg for å teste utløseren og se om den fungerer. Hvis ikke, vil Zapier tilby en feilsøkingsguide for deg.
Med Gmail-kontoen din testet og tilkoblet, er det på tide å gå videre til LiveAgent og konfigurere handlingen din.
LiveAgent krever mer spesifikk informasjon om ønsket handling. Disse inkluderer valg av berørt avdeling, meldingsdetaljer og mer. Følg med på hvert av disse trinnene. Når du er ferdig, test handlingen og triggeren og se om de fungerer. Du kan se resultatene av testen din i LiveAgent.
Det er alt. Du kan opprette andre triggere og handlinger via Zapier og tilpasse LiveAgent- og Gmail-arbeidsflyten din etter eget ønske.
Frequently Asked Questions
Hva er Gmail integrasjon?
LiveAgent er en helpdesk-programvare som lar deg koble til plattformer som Gmail slik at du kan håndtere alle kundehenvendelser fra ett grensesnitt. Koble Gmail til LiveAgent og aldri gå glipp av kundenes e-post igjen.
Hvordan kan du koble Gmail med LiveAgent?
1. Logg på LiveAgent-kontoen din 2. Naviger til Konfigurasjoner 3. Klikk på E-post - E-postkontoer 4. Legg til e-postkonto 5. Fyll inn detaljene 6. Lagre 7. Koble til
Hva er fordelene med å integrere Gmail med LiveAgent?
- alle data i ett grensesnitt - gratis integrasjon - forbedret kundeserviceeffektivitet
Oppdag hMailServer, en gratis åpen kildekode-e-postserver for Windows, ideell for bedrifter som trenger å håndtere store e-postvolumer med sikkerhet mot spam og virus. Integrer enkelt med LiveAgent for optimal kundeservice med avansert billettsystem, live chat, og mer. Start din gratis prøveperiode i dag og løft kundekommunikasjonen din til et høyere nivå!
Oppdag hvordan Postfix, en populær og gratis e-postoverføringsagent, kan forbedre din e-posthåndtering ved å integreres med LiveAgent. Med enkel integrasjon via IMAP/POP3, få en pålitelig løsning for å organisere kunde-e-poster, redusere spam og forbedre kundetilfredshet. Start din gratis LiveAgent-prøveperiode i dag og opplev effektiv e-postadministrasjon.