Google Contacts integration
Partner website
Partner Privacy Policy
Hva er Google Contacts?
Google Contacts er en gratis tjeneste som lagrer og administrerer kontakter, telefonnumre, adresser og mer. Den lagrer både grunnleggende kontaktinformasjon og utvidet informasjon som fysiske adresser, avdelinger, arbeidsgivere og stillingsbetegnelser. Google Contacts er flott for sortering og filtrering av kontakter. Kontakter importeres automatisk fra Gmail-adresseboken din og kan redigeres for å inkludere tilleggsinformasjon. Denne tjenesten fungerer veldig bra med andre Google-apper, og den skaper en sømløs arbeidsflyt.
Hvordan kan du bruke Google-contacts?
Kontaktlisten din fra Gmail kan enkelt overføres til LiveAgent billettsystemet som vil håndtere all kommunikasjon. Du kan bruke integrasjonene for automatisk å motta varsler om nye kunder eller kundegrupper. Mange av disse handlingene kan også gjøres manuelt, for eksempel å oppdatere, finne eller legge til kontakter i grupper, eller opprette samtaler. Du kan legge til nye kunder, fylle ut informasjonen deres, legge til data, lage notater, se billettene deres og skape en bedre arbeidsflytopplevelse med andre app-integrasjoner.
Prøv å importere Google-kontaktene dine til LiveAgent i dag og administrer kundene dine fra brukerstøtten. Mens integrasjonen er tilgjengelig via Zapier-tjenesten, kan du også importere noe kontaktinformasjon fra Gmail. Hvis du kobler e-postkontoen din til Gmail med LiveAgent helpdesk-system, LiveAgent vil trekke ut grunnleggende kontaktinformasjon som e-postadresser og navn fra eksisterende e-postkommunikasjon. Denne informasjonen lagres deretter i LiveAgent-kontakter.
Hva er fordelene med denne integrasjonen?
- Hold oversikt over kundekontakter i Google-kontoen din
- Hent e-postkontakter fra Google til LiveAgent
- Du kan ha all informasjon om kontaktene dine lagret på ett sted
Manage your contacts with LiveAgent
Your business contacts are safe with us. Try LiveAgent ticketing system and improve your help desk.
Hvordan integrere Google-contacts med LiveAgent via Zapier
Zapier er en tjeneste som enkelt kan koble sammen to apper med varierte resulterende integrasjoner. Du kan velge din egen type integrasjon via en trigger og en handling i to apper.
- For å komme i gang, opprett en Zapier-konto og fortsett til integrasjonssiden for LiveAgent + Google-kontakter.
Det er flere tilpassede alternativer å velge mellom, så denne veiledningen går kanskje ikke gjennom hvert detaljert alternativ. Prosessen forblir generelt den samme, så du trenger ikke bekymre deg for ikke å kunne fullføre den på egen hånd.
- Rull ned på siden og finn utløser- og handlingsvalget. Se gjennom alternativene og bestem hva slags integrasjon du vil lage. Du kan pare flere alternativer og gjøre det tilpasset. Velg og klikk på den blå Koble til-knappen. I denne veiledningen viser vi et eksempel med Google-kontaktutløseren Ny eller oppdatert kontakt og LiveAgent-handlingen Legg til ny kunde.
- Deretter logger du på og gir Zapier tilgang til Google-dataene dine. Test utløseren og fortsett til neste trinn som setter opp handlingen.
- Fyll ut de obligatoriske feltene og test integreringen. Zapier kan også hjelpe deg med sin praktiske guide hvis du får problemer.
- Integrasjonen din er fullført når du har fullført en vellykket test.
- Slå på Zap. Gå gjerne tilbake til siden og lag flere Zaps med ulike handlinger og triggere for ulike resultater og bruksområder.
Du er ferdig og integreringen er fullført. Bla deg gjerne gjennom alle mulige Zapier-integrasjonskombinasjoner, og lag flere forbindelser når du trenger det. Ta en titt på hva LiveAgent kan gjøre ved å se guide-videoen nedenfor, eller bla gjennom funksjoner og integrasjons-siden for å få hele bildet av LiveAgents muligheter.
Frequently Asked Questions
Hva er Google Contacts?
Google-kontakter er en plattform som lar deg lagre viktig kontaktinformasjon. Den kan brukes for bedriftskunder/klienter.
Hvordan kan du bruke Google-contacts i LiveAgent?
Integrasjon av Google-contacts med LiveAgent er en fin måte å ha alle kontaktene dine på ett sted, slik at du ikke trenger å bytte mellom disse to plattformene. Dessuten kan kundeserviceteamet ditt enkelt oppdatere kontaktinformasjonen, legge til nye kontakter og til og med begynne å chatte med dem fra LiveAgent.
LiveAgent tilbyr en rekke programvareløsninger for kundeservice, inkludert VoIP-telefonsystemer og selvbetjent programvare. De tilbyr også webinarer og kostnadskalkulatorer for å hjelpe kundene med å finne den beste løsningen. Kunden kan kontakte dem gjennom sosiale medier og abonnere på nyhetsbrevet. LiveAgent tilbyr også demoer og en-mot-en samtaler for sine kunder.