Avdelinger

Hva er hjelpepult avdelinger?

En hjelpepult avdeling er en del av en organisasjon som er laget av spesifikke personer som er dedikert til å løse spesifikke problemer. Vanligvis, har agentene i hver avdeling forskjellige nivåer av produkter/tjeneste og forskjellige ansvar.

et eksempel, er agenter som er en del salgsavdelingen er vanligvis ansvarlig for å svare salgsspørsmål, mens agenter fra IT avdelingen har ansvar for å løse kunders problemer med produkter/tjenester.

Hva er hjelpepult avdelinger? - App - Uploads - 2021 - 04 - Departments Overview.png
Avdeling overblikk

Hva er hjelpepult avdelinger til?

Generelt, er hjelpepult avdelinger laget for å holde pulten organisert. De kan sammenlignes med innboksetiketter som du finner i Gmail. Akkurat som Gmail etikettene, sikrer hjelpepult avdelingene at du kan finne kunde oppgaver uten problemer.

Hva er hjelpepult avdelinger til? - App - Uploads - 2021 - 04 - Gmail Labels 1024x85.png

Avdelinger er også bra for å spesifikke arbeidsflyt for forskjellige type agenter.

Hva annet kan du gjøre med avdelinger?

  • Begrense billett tilgang (bare agenter innen den avdelingen kan se avdelingens billetter).
  • Tilpass din e-post kommunikasjons maler.
  • Konfigurere tilgjengeligheten til chat, telefon, og meldingstjenester
  • Definer filter og automasjonsregler (billettrute regler).
  • Spesifiser forskjellige e-post signaturer, telefon å chat svars regler.
  • Se hvor mange nye, åpne og løste billetter som er i hver avdeling
  • Spesifiser forskjellige støtte prosesser.
  • konfigurer støtte e-postadresser
  • Definer tjeneste-nivå avtaler og arbeidstimer.

Eksempel på hjelpepult avdelinger

  • bedrift/organisasjon avdelinger som er ansvarlig for å løse oppgaver innen forskjellige felt som menneskeressurser, IT, regnskap, salg, markedsføring eller juridisk.
  • Avdelinger som er ansvarlig for å svare på oppgaver om forskjellige produkter/tjenester som hjelpepult programvarer, affiliert markedsførings programvare eller kundeforhold administrerings programvarer.

  • Avdelinger som er ansvarlig for å håndtere forskjellige type kunder som forhandlere, tilknyttende selskap, VIPer eller partnere.
  • Avdelinger som er ansvarlig for å tjenestegjøre kunder i forskjellige geografiske plasseringer som Nord Amerika, Europa eller Asia.
Avdelinger-funksjoner-LiveAgent

Hvordan kan jeg ta nytte av å sette opp hjelpepult avdelinger?

Å lage avdelinger innen din hjelpepult kan være veldig fordelaktig av mange grunner.

  • Hjelpepult avdelinger holder din universale innboks organisert

  • Avdelinger viser frem tydelig billett eierskap.
  • De sikrer at agenter bare svarer på billetter de er best rustet til å håndtere.
  • Hjelpepult avdelinger reduserer stressnivåer.
  • Avdelinger gjør det enklere å finne tidligere billetter.
  • De forbedrer agent effektivitet å arbeidsflyt.

Streamline tickets into departments

Organize all incoming tickets by assigning them to specific departments. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.

Hvordan du kan lage avdelinger i LiveAgent

  1. Logg inn på LiveAgent.

  2. Trykk på Konfigurasjon (tannhjul ikonet i den venstre meny baren .)

  3. Trykk på Avdeling.

  4. Trykk på Lag Avdeling.

  5. Navn legg din avdeling.

  6. Alternativt: Merk av for å løse aktivert anmerkningsboks
  7. Trykk Lagre.

Hvordan du kan lage avdelinger i LiveAgent - App - Uploads - 2021 - 04 - Creating Department.png

Hvordan du kan legge agenter til din avdeling

  1. Logg inn til LiveAgent.

  2. Trykk på Konfigurasjon (tannhjul ikonet i den venstre meny baren .)

  3. Trykk på Avdeling.

  4. Velg avdelingen du ønsker å legge agenter til å trykk på Rediger.

  5. Trykk på Agenter.

  6. Velg agenten du ønsker legg til ved å trykke på bryteren. Når den blir grønn, ble din agent lagt til. Gjenta dette trinnet til du har lagt til alle agentene du ønsker. Vis du ønsker og velge alle agentene, enkelt trykk på LEGG TIL ALLE.

  7. Trykk lagre.

Hvordan du kan legge agenter til din avdeling - App - Uploads - 2021 - 04 - Adding Agents To Departments.png

Hvordan kan du guide billetter til spesifikke avdelinger

  1. Logg på LiveAgent

  2. Trykk på Konfigurasjon (tannhjul ikonet i den venstre meny baren .)

  3. Trykk på Automasjon.

  4. Trykk på Regler.

  5. Trykk på Lag.

  6. Merk av for statusaktivitet.

  7. Lag et navn for din regel, som “Billettruting Markedsføring”.

  8. Du kan holde Notat seksjonen blank, eller så kan du beskrive reglene mer i detaljer. Feltet er rett og slett for din bekvemmelighet. Et eksempel på et notat kan være “denne regelen guider alle sosiale media billetter til markedsførings avdelingen.”
  9. Velg en variabel, som Apply når billetten er laget.

  10. Trykk Legg til betingelse gruppe.

  11. Velg forholdene etter det du liker, som IF billettkilde ( og velg kilden du ønsker. De kan være Facebook, Twitter, Instagram, Viber for eksempel.)

  12. Velg utføringsfeltene etter det du liker, som som Overførings billetter til markedsføring avdelinger og tilordne til ikke tildelt.
  13. Trykk lagre.

Overvåk din avdelings opptreden med avdelingsrapporter.

LiveAgent tilbyr robuste rapportering og analyse funksjoner. LiveAgent bruker kan se og lage avdeling rapporter som viser hver avdelings opptreden basert på antall svarte billetter, chatter, samtaler, agentragering , og mer.

En hver rapport kan segmenteres etter dag, uke, måned, år eller en spesifikk tidsramme. Individuelle innganger kan bli sortert etter tidsramme, avdeling, kanal og agent.

Sist men ikke minst, kan alle avdelings rapportene bli eksportert til CSV filer.

Visningsalternativer for avdelingsrapporter (kolonner):

  • Tagger
  • Svar
  • Nye svar gjennomsnittlig tid
  • Åpne svar gjennomsnittlig tid
  • Telefonsamtaler
  • Tapte telefonsamtaler
  • Telefonsamtale minutter
  • Chattemeldinger
  • Chat
  • Tapte chatter
  • Henting av chat gjennomsnittlig tid
  • Chat gjennomsnittlig tid
  • Ikke rangert
  • ikke rangert %
  • Positive rangeringer
  • Positiv rangering %
  • Negative rangeringer
  • Negativ rangering
  • Innkommende meldinger
  • Innkommende samtaler
  • Ferdige samtaler
  • Innkommende chatter
  • Ferdige chatter
  • Lagede billetter
  • Løste billetter

Å velge hvordan du ønsker å vise data

LiveAgent avdelingsrapporter kan bli sett som:

  • Områdekart
  • Linjediagrammer
  • Stolpediagrammer
  • Kakediagrammer
Rapport-LiveAgent-funksjoner

Å bruke avdelingsrapporter med API

Bruk LiveAgent REST API for og få verdi av taggrapporter.

API

Trenger jeg hjelpepult avdelinger om jeg driver ett enmannsshow?

Vis du er en solo-entreprenør eller en veldig liten organisasjon, trenger du ikke sette opp avdelinger (vis du ikke ønsker.) vis du ikke, vil alle billettene dine være mulig og velge for alle agentene/medlemmene i din organisasjon.

Peter Komornik

LiveAgent kombinerer utmerket live chat, billettering og automasjon som lar oss gir utmerket støtte til våres kunder.

Peter Komornik, CEO
logo slido black

Fordeler med hjelpepult avdelinger

Mer kunnskapsrike svar og gladere kunder

At billetter blir guidet til den riktige agenten i den riktige avdelingen, gjør all forskjellen. Agenter som er kunnskapsrike og som har muligheten til å gi høykvalitets tjeneste kan forbedre din kundestøtte opplevelse og tilfredshet. Etter tid, vill dette føre til flere salg, mer lojale kunder og positiv jungeltelegraf. 

Raskere svartid

Når den rette agenten i den rette avdelingen får en hjelpepult billett, vil de ikke kaste bort noe tid på å svare den. I stede for søke etter svar eller konsultere kollegaer, vet de øyeblikkelig hva de skal si og hvordan de skal løse problemet. Dette forbedrer løsning og svartiden, noe som etter verdt, forbedrer kundetilfredshet.

  • Partly

    Roman Bosch

    Partly

    Det er en fornøyelse og ha en bra portal som øker kundeservice.

  • HostingAdvice.com

    Christine Preusler

    HostingAdvice

    LiveAgent gir våre agenter mulighet til å gi bedre, raskere og mer nøyaktig kundestøtte.

  • covomo

    Karl Dieterich

    Covomo

    LiveAgent hjalp oss med å oppnå to viktige mål: øke kundetilfredshet og salg.

  • HEWO

    Hendrik Henze

    HEWO Internettmarkedsføring

    Vi har brukt LiveAgent siden august, og vi er veldig fornøyde.

  • WebMaster Deals

    Razvan Sava

    Webmaster Deals

    Siden vi startet å bruke LiveAgent har våres tilbakesvars tid økt med 60%

  • XperienceHR

    Taras Baca

    XperienceHR

    Våres betalte kundeomdannelse sats økte med 325% den første måneden vi satt opp og aktivt startet å bruke LiveAgent.

  • TAZAR Group

    Andrej Ftomin

    TAZAR Group

    Jeg har aldri opplevd en så profesjonell kundetilnærming.

  • The Workplace Depot

    Matt Janaway

    The Workplace Depot

    Vi mener at LiveAgent er den aller beste live chat-løsningen.

  • CSI Products

    Viviane Carter

    CSI Products

    Vi bruker LiveAgent på alle våre e-handelsnettsteder. Verktøyet er enkelt å bruke og forbedrer produktiviteten vår.

  • Lucky Bike

    Christian Lange

    Lucky-Bike

    Med LiveAgent er vi i stand til å gi kundene våre støtte uansett hvor de er.

  • Projure

    Jens Malmqvist

    Projure

    Jeg kan anbefale LiveAgent til alle som er interessert i å gjøre kundeservicen deres bedre og mer effektiv.

  • Websignal

    Catana Alexandru

    Websignal

    Jeg er sikker på at vi ville brukt 90 % av dagen på å sortere e-poster hvis vi ikke hadde...

  • All British Casino

    Jan Wienk

    All British Casino

    Med LiveAgent er vi i stand til å holde spillerne våre fornøyde ved å tilby mer effektiv støtte som resulterer...

  • Norske Automaten

    Allan Bjerkan

    Norske Automaten

    LiveAgent er pålitelig, rimelig og rett og slett et godt valg for enhver fartsfylt nettbedrift!

  • Study Portals

    Sissy Böttcher

    Study Portals

    Vi liker det fordi det er enkelt å bruke og tilbyr stor funksjonalitet, for eksempel nyttige rapporteringsfunksjoner.

  • TypoAssassin

    Peter Koning

    TypoAssassin

    Vi elsker LiveAgent - det gjør det enkelt å støtte kundene våre.

  • Factorchic

    Aranzazu F

    Factorchic

    Vi liker å tilby kundene våre den beste supportopplevelsen. Derfor valgte vi LiveAgent.

  • MyFutureBusiness

    Rick Nuske

    MyFutureBusiness

    Fra oppsett til kontinuerlig støtte og alt annet i mellom, fortsetter teamet hos LiveAgent å imponere.

  • 123 Nakup

    Vojtech Kelecsenyi

    123-Nakup

    LiveAgent sparer oss for hundrevis av dyrebare minutter hver dag ved å gjøre kundeservice oversiktlig og i orden.

  • Betconstruct

    Rafael Kobalyan

    Betconstruct

    Ubegrenset agenter, e-post, sosiale medier og telefonintegrasjon. Alt dette for mindre enn vi betalte med vår forrige leverandør.

  • Atomer

    Martin Drugaj

    Atomer

    Vi har brukt LiveAgent siden 2013. Vi klarer ikke å forestille oss å jobbe uten.

  • AVMarket

    Ivan Golubović

    AVMarket

    Dette er en kostnadseffektiv løsning som hjelper deg med å håndtere mange henvendelser via forskjellige kanaler.

  • Antalya Consulting Language Center

    Rustem Gimaev

    Antalya Consulting Language Center

    Å svare på e-poster fra Outlook var så vanskelig å holde styr på. Med LiveAgent er vi sikre på at...

  • tekRESCUE

    Randy Bryan

    tekRESCUE

    LiveAgent er så fantastisk. Med svært lite tid og krefter hadde jeg den i gang i løpet av få minutter.

  • Marietta Corporation

    Timothy G. Keys

    Marietta Corporation

    Jeg anbefaler LiveAgent-produktet, ikke bare som et Kayako-alternativ, men som en mye bedre løsning med merverdi.

  • eFortuna

    Mihaela Teodorescu

    eFortuna

    Støtteteamet svarte alltid raskt med raske implementeringsløsninger.

  • TrustPay

    Hilda Andrejkovičová

    TrustPay

    Det hjelper oss med å kategorisere arten av billettene og statistisk spore hva kundene våre trenger mest.

  • Nay

    Alexandra Danišová

    Nay

    Vi ser på LiveAgent som et flott verktøy for å kommunisere med kunder.

  • m:zone

    Samuel Smahel

    m:zone

    LiveAgent satte fart på kommunikasjonen vår med kundene våre og ga oss muligheten til å chatte med dem også.

  • Volterman

    David Chandler

    Volterman

    Enkelt sagt - LiveAgent overgår alt når det gjelder dette, eller enda høyere, prispoeng.

Klare ansvar og mer effektiv arbeidsflyt

Når billetter blir tildelt til spesifikke avdelinger, vil hver billett bli gjort rede for. Ingen billetter blir ubesvart eller glemt. Dessuten, når hver billett blir tildelt til en avdeling, trenger ikke agent å søke gjennom en innboks av billetter for å finne den de kan svare på. Avdelinger lager klare billettansvar og forbedrer arbeidsflyt og effektivitet for agentene.

Kunnskapsbase ressurser

Youtube video:

Klar for å ta nytte av avdelinger?

Organiser alle innkommende billetter ved å tildele dem til spesifikke avdelinger i dag. Å lage din egen avdeling med våres 14 dagers gratis prøveperiode er enkelt. Prøv det i dag. Ingen kredittkort behøves.

Prøv LiveAgent i Dag​

Vi tilbyr portner migrasjons tjeneste fra de fleste populære løsningene.

3,000+ reviews Trustpilot GetApp G2 Crowd

Frequently asked questions

Hva er hjelpepult avdelinger?

En hjelpepult avdeling er en del av en organisasjon som er laget av spesifikke personer som er dedikert til å løse spesifikke problemer. Vanligvis, har agentene i hver avdeling forskjellige nivåer av produkter/tjeneste og forskjellige ansvar.

Hva er hjelpepult avdelinger til?

Generelt, er hjelpepult avdelinger laget for å holde pulten organisert. Avdelinger er også bra for å spesifisere arbeidsflyt for forskjellige sett med agenter.

Hva er noen eksempler på hjelpepult avdelinger?

Bedrift/organisatoriske avdelinger er ansvarlig for å løse forskjellige oppgaver innen forskjellige felt som menneskeressurser, IT, regnskap, salg, markedsføring eller juridisk.

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo