Kontakter

Hva er helpdesk-kontakter?

Helpdesk-kontakter lagrer viktig informasjon om kundene dine, inkludert navn, e -postadresse, telefonnummer og annen personlig informasjon. I tillegg lar helpdesk-programvarer som LiveAgent deg opprette egendefinerte kontaktfelt for å lagre unik informasjon om kontaktene dine, for eksempel skostørrelse eller bilmodell.

Kontakter

Hvilken informasjon kan du lagre i kontaktene dine?

LiveAgents kontaktfunksjon kan lagre følgende informasjon om kundene dine:

  • Fornavn og etternavn
  • Avatar (bilde/profilbilde)
  • Flere e-post adresser
  • Flere telefonnummer
  • Tidssone
  • Kjønn
  • Bedrift og stilling
  • Språk
  • IP addresse
  • Nettleserinformasjon (Som Google Chrome)

  • Kontaktgrupper (kontaktgruppene du tildeler dem til, for eksempel VIP-kunder eller spansktalende).
  • Private notater (interne notater som kan brukes som påminnelser- for eksempel ikke ringe kl. 11:00)
  • Kontaktenes billetter (alle billetter de har sendt på tvers av forskjellige kommunikasjonskanaler).
  • Skreddersydd informasjon

Hvor kan jeg finne kontaktene mine?

  1. Logg på LiveAgent
  2. Klikk på kontakter
Hvor kan jeg finne kontaktene mine? - App - Uploads - 2021 - 06 - Help Desk Contacts 1.png

For å opprette en ny kontakt, klikker du bare på den oransje opprett-knappen. For å se/legge til/redigere eksisterende kontaktinformasjon, klikk på kontakten du ønsker og fyll ut/juster den nødvendige informasjonen.

legge-til-kontakt_LiveAgent

Hvordan kan du opprette unike kontaktfelt?

  1. Logg på LiveAgent
  2. Klikk på Konfigurasjon
  3. Klikk på System
  4. Klikk på Kontaktfelt
  5. Klikk på den oransje Opprett knappen
Hvordan kan du opprette unike kontaktfelt? - App - Uploads - 2021 - 06 - Create Unique Contact Field.png

6. Angi et kodenavn for det egendefinerte kontaktfeltet. Det kan være noe som “hårfarge” eller “land”. Vær oppmerksom på at koden bare kan inneholde små bokstaver, tall, bindestreker eller understreker. Ingen mellomrom er tillatt.

Hvordan kan du opprette unike kontaktfelt? - App - Uploads - 2021 - 06 - Unique Contact Field.png

7. Gi det egendefinerte kontaktfeltet et navn. Denne gangen kan du kalle den “Hårfarge” eller “Land” uten begrensninger når det kommer til formateringen. 8. Klikk på Type og velg det input-alternativet som passer deg best. Du kan velge mellom en tekstboksinngang, listeboks, avmerkingsboks, avmerkingsboksgruppe eller postadresse. 9. Valgfritt: Klikk på beskrivelsen og angi en beskrivelse for det egendefinerte kontaktfeltet. Beskrivelsen kan gi tilleggsinformasjon om kontaktfeltet for deg og dine ansatte. 10. Klikk på Synlighet og velg om du vil at det egendefinerte kontaktfeltet skal være synlig når du oppretter en kontakt. 11. Klikk på Opprett

Alternativt kan du også opprette et unikt kontaktfelt direkte i kontaktene dine. For å gjøre det, vennligst:

  1. Logg på LiveAgent
  2. Klikk på kontakter
  3. Klikk på ønsket kontakt
  4. Klikk på Legg til
  5. Klikk på Opprett feltet
Hvordan kan du opprette unike kontaktfelt? - App - Uploads - 2021 - 06 - Create Field In Contact.png

6. Følg trinn 6-11 fra instruksjonene ovenfor. 7. Vær oppmerksom på at hvis du ikke velger “Alltid synlig” i trinn 10, må du klikke på “Legg til felt” for å se/velge kontaktfeltet du opprettet i fremtiden.

Hvorfor er det fordelaktig å bygge kundeprofiler gjennom helpdesk-funksjonen?

Mer kunnskapsrik service

Når du lagerkontaktkort hjelper du agentene dine med å gi kundene bedre service. Jo mer informasjon du samler inn, desto lettere blir det å gi gode og relevante svar på spørsmål fra kunder.

La oss for eksempel si at du jobber i bilindustrien. En potensiell kunde har vært interessert i en Mercedes AMG, men er fortsatt usikker om han ønsker å kjøpe den. Hvis du registrerer denne informasjonen på kontaktkortet deres, inkludert eventuelle ekstra notater i notatdelen, vil du kunne bruke dem i fremtiden.

Neste gang de kontakter deg, kan du imponere dem ved å huske modell og bilmerke de var interessert i. Da trenger de ikke å gjenta ønskene og behovene sine, noe mange kunder anser som dårlig service.

Create rich customer profiles for free

Save all the essential info about your customers directly inside your help desk for free. Try it today. No credit card required.

Mer personlig service

Godt utfylte kontaktkort kan også hjelpe deg med å tilpasse salgs-, markedsførings– og støtteinnsatsen. La oss for eksempel si at en potensiell kunde kontakter deg via e-post. De har et spørsmål om et bestemt par sko, nemlig prisen.

Den potensielle kjøperen vil vite om det er rabatt og om det kommer en i fremtiden. Ved å registrere denne informasjonen på kontaktkortet deres, vil du kunne kontakte dem når produktet er i salg. Du kan gjøre dette ved å utsette billetten i billettsystemet til salget er live.

Mer personlig service - App - Uploads - 2021 - 06 - Postpone Ticket.png

Du kan ta det et steg videre og sjekke skostørrelsen til kunden i kontaktkortet. Deretter kan du kontakte kunden og si at produktet de har fulgt med på i et par uker, endelig er på salg, og at du har fått inn et par i riktig størrelse. Dette er kundeservice som kundene vil ha. Du kommer langt med å gjøre det lille ekstra, som kundeservicelegenden Shep Hyken, sier er viktig. Dessuten er det stor sannsynlighet for at du får en lojal kunde og ambassadør for din merkevare i fremtiden.

Gjør kundene mer fornøyde

Ved å skape eksepsjonelle kundeopplevelser med personlig og kunnskapsrik service, vil du holde kundene fornøyde. Fornøyde kunder fører til langvarige relasjoner og gir fordeler som gunstige anmeldelser, flere kjøp og at de anbefaler din bedrift til venner.

  • Partly

    Roman Bosch

    Partly

    Det er en fornøyelse og ha en bra portal som øker kundeservice.

  • HostingAdvice.com

    Christine Preusler

    HostingAdvice

    LiveAgent gir våre agenter mulighet til å gi bedre, raskere og mer nøyaktig kundestøtte.

  • covomo

    Karl Dieterich

    Covomo

    LiveAgent hjalp oss med å oppnå to viktige mål: øke kundetilfredshet og salg.

  • HEWO

    Hendrik Henze

    HEWO Internettmarkedsføring

    Vi har brukt LiveAgent siden august, og vi er veldig fornøyde.

  • WebMaster Deals

    Razvan Sava

    Webmaster Deals

    Siden vi startet å bruke LiveAgent har våres tilbakesvars tid økt med 60%

  • XperienceHR

    Taras Baca

    XperienceHR

    Våres betalte kundeomdannelse sats økte med 325% den første måneden vi satt opp og aktivt startet å bruke LiveAgent.

  • TAZAR Group

    Andrej Ftomin

    TAZAR Group

    Jeg har aldri opplevd en så profesjonell kundetilnærming.

  • The Workplace Depot

    Matt Janaway

    The Workplace Depot

    Vi mener at LiveAgent er den aller beste live chat-løsningen.

  • CSI Products

    Viviane Carter

    CSI Products

    Vi bruker LiveAgent på alle våre e-handelsnettsteder. Verktøyet er enkelt å bruke og forbedrer produktiviteten vår.

  • Lucky Bike

    Christian Lange

    Lucky-Bike

    Med LiveAgent er vi i stand til å gi kundene våre støtte uansett hvor de er.

  • Projure

    Jens Malmqvist

    Projure

    Jeg kan anbefale LiveAgent til alle som er interessert i å gjøre kundeservicen deres bedre og mer effektiv.

  • Websignal

    Catana Alexandru

    Websignal

    Jeg er sikker på at vi ville brukt 90 % av dagen på å sortere e-poster hvis vi ikke hadde...

  • All British Casino

    Jan Wienk

    All British Casino

    Med LiveAgent er vi i stand til å holde spillerne våre fornøyde ved å tilby mer effektiv støtte som resulterer...

  • Norske Automaten

    Allan Bjerkan

    Norske Automaten

    LiveAgent er pålitelig, rimelig og rett og slett et godt valg for enhver fartsfylt nettbedrift!

  • Study Portals

    Sissy Böttcher

    Study Portals

    Vi liker det fordi det er enkelt å bruke og tilbyr stor funksjonalitet, for eksempel nyttige rapporteringsfunksjoner.

  • TypoAssassin

    Peter Koning

    TypoAssassin

    Vi elsker LiveAgent - det gjør det enkelt å støtte kundene våre.

  • Factorchic

    Aranzazu F

    Factorchic

    Vi liker å tilby kundene våre den beste supportopplevelsen. Derfor valgte vi LiveAgent.

  • MyFutureBusiness

    Rick Nuske

    MyFutureBusiness

    Fra oppsett til kontinuerlig støtte og alt annet i mellom, fortsetter teamet hos LiveAgent å imponere.

  • 123 Nakup

    Vojtech Kelecsenyi

    123-Nakup

    LiveAgent sparer oss for hundrevis av dyrebare minutter hver dag ved å gjøre kundeservice oversiktlig og i orden.

  • Betconstruct

    Rafael Kobalyan

    Betconstruct

    Ubegrenset agenter, e-post, sosiale medier og telefonintegrasjon. Alt dette for mindre enn vi betalte med vår forrige leverandør.

  • Atomer

    Martin Drugaj

    Atomer

    Vi har brukt LiveAgent siden 2013. Vi klarer ikke å forestille oss å jobbe uten.

  • AVMarket

    Ivan Golubović

    AVMarket

    Dette er en kostnadseffektiv løsning som hjelper deg med å håndtere mange henvendelser via forskjellige kanaler.

  • Antalya Consulting Language Center

    Rustem Gimaev

    Antalya Consulting Language Center

    Å svare på e-poster fra Outlook var så vanskelig å holde styr på. Med LiveAgent er vi sikre på at...

  • tekRESCUE

    Randy Bryan

    tekRESCUE

    LiveAgent er så fantastisk. Med svært lite tid og krefter hadde jeg den i gang i løpet av få minutter.

  • Marietta Corporation

    Timothy G. Keys

    Marietta Corporation

    Jeg anbefaler LiveAgent-produktet, ikke bare som et Kayako-alternativ, men som en mye bedre løsning med merverdi.

  • eFortuna

    Mihaela Teodorescu

    eFortuna

    Støtteteamet svarte alltid raskt med raske implementeringsløsninger.

  • TrustPay

    Hilda Andrejkovičová

    TrustPay

    Det hjelper oss med å kategorisere arten av billettene og statistisk spore hva kundene våre trenger mest.

  • Nay

    Alexandra Danišová

    Nay

    Vi ser på LiveAgent som et flott verktøy for å kommunisere med kunder.

  • m:zone

    Samuel Smahel

    m:zone

    LiveAgent satte fart på kommunikasjonen vår med kundene våre og ga oss muligheten til å chatte med dem også.

  • Volterman

    David Chandler

    Volterman

    Enkelt sagt - LiveAgent overgår alt når det gjelder dette, eller enda høyere, prispoeng.

Økt salg

Jo mer fornøyde kundene dine er med service- og markedsføringsinnsatsen, desto flere kjøp gjør de. De anbefaler også bedriften din og deler de positive erfaringene sine med venner og familie. Hvis du klarer å  å fortsette å tilby eksepsjonelle kundeopplevelser, vil du skape en fantastisk syklus med glade, lojale kunder som får inn nye kunder som fortsetter å generere nye inntekter.

Kunnskapsbase ressurser

Vil du lære mer om helpdesk-kontakter? Sjekk ut vår kunnskapsbase, akademi og blogg som dekker alt du trenger å vite.

Youtube video:

Klar for å sette opp kontaktene dine?

Oppdag hvor enkelt det er å tilby kunnskapsrik og personlig service med kontaktkort i din helpdesk. Prøv det gratis med vår gratis 14-dagers prøveveperiode. Ingen kredittkort kreves.

Prøv LiveAgent i Dag​

Vi tilbyr portner migrasjons tjeneste fra de fleste populære løsningene.

3,000+ reviews Trustpilot GetApp G2 Crowd

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Hva er helpdesk-kontakter?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Helpdesk-kontakter lagrer viktig informasjon om kundene dine, inkludert navn, e -postadresse, telefonnummer og annen personlig informasjon.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hvilken informasjon kan du lagre i kontaktene dine?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “I tillegg til personlig informasjon, gjør en helpdesk -programvare som LiveAgent det mulig å lage egendefinerte kontaktfelt for å lagre unik informasjon om kontaktene dine, for eksempel skostørrelse eller bilmodell. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hvorfor er det fordelaktig å bygge kundeprofiler gjennom helpdesk-funksjonen?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: ” Det lar deg gi mer kunnskapsrik og personlig kundestøtte. ” } }] }

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo