Den rette løsningen for brukerstøtten din

Forbedre kundeservicen din med riktig programvare for brukerstøtte

  • ✓ Ingen konfigureringsavgift    
  • ✓ Kundeservice 24/7    
  • ✓ Krever ikke kredittkort    
  • ✓ Avbryt når som helst
Brukt av
Forbes logo
airbus logo
Nascar logo
USC logo
helpdesk software animation
Brukt av

Helpdesk-programvaren som vil overvinne kundene dine

Få de beste verktøyene for kundeserviceteamene dine og gjør kundene fornøyde. LiveAgent er en av de beste helpdesk-løsningene som er tilgjengelige på markedet, takket være den enkle billettadministrasjonen. Dra nytte av vårt brede utvalg av funksjoner, integrasjoner, samt utmerket flerkanalsstøtte for jevne kundesamtaler.

Forbes logo
airbus logo
Nascar logo
USC logo
Helpdesk-programvaren som vil overvinne kundene dine
Slido green logo

Helpdesk-løsninger

Hva er helpdesk-programvare?

farge-mørk); stilling: relativ;”>
Administrer all kundekommunikasjon fra ett sted
who-utilizes-help-desk

Brukerbarhet

Hvem bruker helpdesk-programvare?

Enhver virksomhet som tilbyr kundestøtte eller kundeservice kan bruke helpdesk-programvare for enkel håndtering av kundehenvendelser. Ansvaret går til kundestøtteteam, som er de primære brukerne av helpdesk-programvare. Imidlertid kommer helpdesk-systemer ofte med avanserte funksjoner for å utvide nytten til andre avdelinger. Et salgsteam kan dra nytte av kundesenterfunksjoner eller live chat, mens en IT-servicedesk kan bruke e-post og kundeportalen med en kunnskapsbase.

Hva består helpdesk-programvare
av?

En utmerket helpdesk-programvare tilbyr en rekke verktøy for enklere kundestøtteinteraksjoner.

Billettsystem

LiveAgents billettsystem er en viktig del av programvare for helpdesk-administrasjon. Den samler kundemeldinger og gjør dem om til helpdesk-billetter i en universell innboks som støttes av avanserte funksjoner.

  • Strømlinjeform all kundekommunikasjon på ett sted

  • Få en organisert oversikt over alle kundeforespørsler

Erstatter
LiveAgent's ticketing system explained
LiveAgent's live chat

Live chat

Gi fantastisk kundeservice ved hjelp av vår raske live chat-widget. Live chat-funksjonen vår støttes av essensielle funksjoner som hermetiske svar, sanntids skrivevisning og mer.

  • Gi rask kundeservice for hver kunde

  • Enkel å bruke og implementere på alle nettstedene dine

Erstatter

Kundesenter

Sett opp et kundesenter og tilby en personlig kundeopplevelse via telefonsamtaler. Vår kundeserviceprogramvare håndterer innkommende eller utgående samtaler for enkle kundeinteraksjoner eller løse innkommende billetter.

  • Gi støtte på et mer personlig nivå med samtaler

  • Behandle innkommende anrop og forhåndsvis kundedata på ett sted

Erstatter
LiveAgent's call center software
LiveAgent - social media help desk software

Sosiale medier

Våre sosiale medieintegrasjoner er populære funksjoner for å skape lojale og fornøyde kunder. Kundestøtteteamet ditt kan kommunisere med kundebasen din på sosiale medier fra billettsystemet vårt.

  • Vis kundene dine praktisk støtte på sosiale medier

  • Spre ordet om merkevaren din og få flere potensielle kunder

Integrerer

Kunnskapsbase

Gi nyttig kunnskap med vår kunnskapsbase for enkel selvstøtte. Del den beste forretningspraksisen, informasjonsartikler, fremgangsmåter og mer med vårt kraftige kunnskapsbaseverktøy.

  • Del alle typer kunnskap via artikler for selvstøtte

  • Bygg flere kunnskapsbaser og intern kunnskapsbase

Erstatter

					
						Kunnskapsbase

Funksjoner du trenger i din nettbaserte helpdesk-programvare

Ta en titt på noen av de mest fremtredende funksjonene i brukerstøtteverktøyet vårt og få et fullstendig bilde av LiveAgent-brukeropplevelsen.

Oppgavebehandling

Automatisering av arbeidsflyt

Bli kvitt alle hverdagslige og repeterende oppgaver med vår regelfunksjon. Sett opp enkle automatiseringer for å automatisere grunnleggende helpdesk-funksjoner og fokusere på det som er viktig. Bruk regler for å overføre eller løse billetter, legge til spesifikke tagger og mer. LiveAgents automatiseringsfunksjoner er en ideell tidsbesparelse – de kan hjelpe agenter med å gjøre mer meningsfylt arbeid og redusere kostnadene for brukerstøtteadministrasjon.

  • Benytt deg av oppgaveautomatisering med regler

  • Automatiser repeterende eller dagligdagse oppgaver

LiveAgent's automation feature
Automatisering av arbeidsflyt

Støtte for flere språk

Fullstendig flerspråklig

Programvaren vår snakker ditt språk. Velg språket du ønsker og tilpass LiveAgent til dine preferanser. LiveAgent støtter for tiden 43 språk, og vi jobber kontinuerlig med å legge til nye språk med jevne mellomrom. Dra nytte av språktilpassbare widgets og snakk språket til kundene dine. Bare angi språket i innstillingene til individuelle widgets, og du er i gang.

Rapporter

Omfattende analyser

LiveAgent måler data i helpdesk-systemet ditt og lager omfattende rapporter som er lett tilgjengelige fra dashbordet. Mål individuell eller samlet agentytelse, kanalytelse, løste billetter, pågående chatter, agentvurderinger og mer. Velg hvordan du vil visualisere data og bruk dem til å forbedre kundestøtteytelsen i alle aspekter.

Omfattende analyser
Omfattende analyser

Relasjonsadministrasjon

CRM integrasjoner

LiveAgent samarbeider med flere partnere for å tillate kunder å innlemme en plattform for administrasjon av kunderelasjoner. Ved å integrere CRM vil agentene dine kunne få tilgang til kundedata raskt og effektivt. Løs hvert kundespørsmål effektivt og skap langvarige kunderelasjoner samtidig. LiveAgent tilbyr også grunnleggende CRM-funksjoner for de som ikke bruker en tredjeparts CRM-løsning.

Smarttelefonapper

Mobil helpdesk-applikasjon

Vil du gi kundestøtte og svare på spørsmål mens du er på farten? LiveAgent har innebygde applikasjoner for Android og iOS, slik at du kan svare mens du er borte fra datamaskinen. Begge appene lar deg håndtere alle slags forespørsler – e-post, samtaler, live chat og forespørsler om sosiale medier. Appene er gratis for alle LiveAgent-brukere, så du kan laste dem ned når som helst.

Mobile help desk software

Hvordan kan helpdesk-programvare hjelpe bedriften din?

Gratis støtte

24/7 kundestøtte

Help desk-programvare lar deg hjelpe kunder 24/7. Hvordan? Ganske enkelt ved å lage en dyptgående kunnskapsbase. I følge vår forskning foretrekker nesten 70 % av kundene et selvbetjeningsalternativ. Selvbetjening er rask, praktisk og kan gi bedriften din et forsprang på konkurrentene.

24/7 kundestøtte
24/7 kundestøtte

Multikanalsfunksjoner

Multikanalstøtte

Ikke tap mer tid på å bytte mellom plattformer for å svare på kundehenvendelser. Se kundeinteraksjonene dine forbedres med en gang ved å koble til e-post, live chat, telefonsamtaler og sosiale medier, blant annet i LiveAgent.

Analyseverktøy

Ytelsesinnsikt

Hold deg alltid informert om agentens ytelse for å bli bedre daglig. Teamytelsesdataene i LiveAgent kan gi virksomheten din praktisk innsikt i kundeservicen din. Som et resultat kan du finne ut om ytterligere opplæring er nødvendig eller hvordan du kan forbedre kundetilfredsheten.

Ytelsesinnsikt
Ytelsesinnsikt

Tjenesteadministrasjon

Forbedret CX

En måte å forbedre kundeopplevelsen på er å nå ut til kundene gjennom nettleseropplevelsen. Programvare for kundeservice lar kundeservicerepresentantene dine nå ut via proaktive chat-invitasjoner. Som et resultat kan agentene dine forhindre en høy fluktfrekvens, forbedre CX og til slutt øke kundelojaliteten.

Egendefinerte arbeidsflyter

Oppgaveautomatisering

For å skape en fantastisk kundeserviceopplevelse, må agentene dine være raske og effektive. Men å håndtere repeterende oppgaver kan ta mye av tiden deres. Ved å automatisere oppgaver og lage e-postmaler/hermetiserte meldinger gjennom billettsystemet kan agenter tildele tiden sin til kunder som trenger det.

Oppgaveautomatisering
Oppgaveautomatisering

Samarbeidsverktøy

Uanstrengt teamarbeid

Help desk-systemet lar kollegene dine samarbeide på flere måter. Kundeserviceteamet kan kommunisere rett innenfor kundestøttebillettene og løse kundeproblemer veldig raskt. I tillegg kan kundeserviceteamet chatte utenfor kundestøttebillettene også. Effektivt teamarbeid vil heve kundeservicen din til et profesjonelt nivå, noe som vil resultere i fornøyde kunder.

Medal

Ta i bruk LiveAgent nå!

Prøv alt det vi har å tilby med vår 14-dagers prøveperiode gratis

  • ✓ Ingen konfigureringsavgift    
  • ✓ Kundeservice 24/7    
  • ✓ Krever ikke kredittkort    
  • ✓ Avbryt når som helst

Hva er fordelene med helpdesk-programvare?

En helpdesk-løsning kan hjelpe kundeservicerepresentantene dine med å håndtere kundestøtteproblemer, håndtere innkommende forespørsler raskere og få bedre tilbakemeldinger fra kunder.

Hva er fordelene med helpdesk-programvare?

Bli kvitt sene svar til kundene dine

Lever konsekvent kundeservice på tvers av alle kanaler med raskere responstider. Bruk SLAer for å prioritere kunde-e-poster.

Bli kvitt sene svar til kundene dine

Organiser teamet ditt med samarbeidsverktøy

Kundeserviceteam kan bruke en samarbeidende innboks og andre verktøy for å arbeide i tett integrering med hverandre.

Organiser teamet ditt med samarbeidsverktøy

Mål ytelse med tilpassede rapporter

Få viktige data, bruk dem til å forbedre og yter fantastisk kundeservice takket være analyser fra tilpassede rapporter.

Allsidig løsning

LiveAgent tilpasser seg virksomheten din

LiveAgent som en helpdesk-programvare tilpasser seg raskt behovene til ulike forretningsmodeller. Oppdag hvordan det kan hjelpe bedriften din med kundestøtte.

LiveAgent tilpasser seg virksomheten din

Bedrift Løsninger

Start-ups & SMB Bedrift Regjeringen Edu & NGO ...og andre
Bedrift Løsninger

Bransjeløsninger

Netthandel og tjenester Reiser og hoteller Markedsføring og telefon Underholdning ...og andre

Vanlige årsaker til at bedrifter bytter til helpdesk-programvare

Ta en titt på noen av de mest fordelaktige grunnene til at selskaper bytter til helpdesk-programvare.

Kundelojalitet

Merkevarelojalitet tilsvarer en jevn strøm av lojale kunder som er villige til å støtte virksomheten din. Nesten alle kunder anser utmerket kundeservice som en viktig faktor for å skape lojalitet mot favorittmerkene sine.

  • Forbedre merkevarelojalitet med god kundestøtte
  • Få gjentatt salg og hold kundene fornøyde
Chart

96 %

av kundene foretrekker god service

Å ha de riktige helpdesk-løsningene kan hjelpe deg med å oppnå lojaliteten til et flertall av kundene dine ved å tilby suveren kundeservice.

Økt inntekt

Et stort flertall av kundene er villige til å bruke mer penger hvis de får rask, pålitelig og effektiv kundeservice fra favorittbedriftene. Bedre kundeopplevelse betyr mer inntekter til deg.

  • Få respekt fra kunder og øk inntektene dine
  • Reduser prisene for forlatte handlevogner med god service
Chart

86 %

av kundene betaler for god service

Få respekten til kundene dine og øk inntektene dine med riktig programvare for brukerstøtte.

Rask støtte

Nesten halvparten av kundene forventer et raskt svar på deres henvendelser. LiveAgent tilbyr en av de raskeste live chat-widgetene på markedet, slik at du kan gi svar med uovertruffen hastighet til alle besøkende på nettstedet.

  • Gi raskere og mer effektiv service
  • Gå over kundenes forventninger
Chart

46%

av kundene forventer et raskt svar

Mange kunder forventer at et selskap svarer innen fire timer. Få deres tillit og gi ultraraske svar med LiveAgent.

Vitnesbyrd

Skaff deg LiveAgent
og bli med 7000 fornøyde kunder

  • Roman Bosch
    Det er en fornøyelse og ha en bra portal som øker kundeservice.
    Roman Bosch Partly
  • Christine Preusler
    LiveAgent gir våre agenter mulighet til å gi bedre, raskere og mer nøyaktig kundestøtte.
    Christine Preusler HostingAdvice
  • Karl Dieterich
    LiveAgent hjalp oss med å oppnå to viktige mål: øke kundetilfredshet og salg.
    Karl Dieterich Covomo
  • Hendrik Henze
    Vi har brukt LiveAgent siden august, og vi er veldig fornøyde.
    Hendrik Henze HEWO Internettmarkedsføring
  • Razvan Sava
    Siden vi startet å bruke LiveAgent har våres tilbakesvars tid økt med 60%
    Razvan Sava Webmaster Deals
  • Taras Baca
    Våres betalte kundeomdannelse sats økte med 325% den første måneden vi satt opp og aktivt startet å bruke LiveAgent.
    Taras Baca XperienceHR
  • Andrej Ftomin
    Jeg har aldri opplevd en så profesjonell kundetilnærming.
    Andrej Ftomin TAZAR Group
  • Matt Janaway
    Vi mener at LiveAgent er den aller beste live chat-løsningen.
    Matt Janaway The Workplace Depot
  • Viviane Carter
    Vi bruker LiveAgent på alle våre e-handelsnettsteder. Verktøyet er enkelt å bruke og forbedrer produktiviteten vår.
    Viviane Carter CSI Products
  • Christian Lange
    Med LiveAgent er vi i stand til å gi kundene våre støtte uansett hvor de er.
    Christian Lange Lucky-Bike
  • Jens Malmqvist
    Jeg kan anbefale LiveAgent til alle som er interessert i å gjøre kundeservicen deres bedre og mer effektiv.
    Jens Malmqvist Projure
  • Catana Alexandru
    Jeg er sikker på at vi ville brukt 90 % av dagen på å sortere e-poster hvis vi ikke hadde...
    Catana Alexandru Websignal
  • Jan Wienk
    Med LiveAgent er vi i stand til å holde spillerne våre fornøyde ved å tilby mer effektiv støtte som resulterer...
    Jan Wienk All British Casino
  • Allan Bjerkan
    LiveAgent er pålitelig, rimelig og rett og slett et godt valg for enhver fartsfylt nettbedrift!
    Allan Bjerkan Norske Automaten
  • Sissy Böttcher
    Vi liker det fordi det er enkelt å bruke og tilbyr stor funksjonalitet, for eksempel nyttige rapporteringsfunksjoner.
    Sissy Böttcher Study Portals
  • Peter Koning
    Vi elsker LiveAgent - det gjør det enkelt å støtte kundene våre.
    Peter Koning TypoAssassin
  • Aranzazu F
    Vi liker å tilby kundene våre den beste supportopplevelsen. Derfor valgte vi LiveAgent.
    Aranzazu F Factorchic
  • Rick Nuske
    Fra oppsett til kontinuerlig støtte og alt annet i mellom, fortsetter teamet hos LiveAgent å imponere.
    Rick Nuske MyFutureBusiness
  • Vojtech Kelecsenyi
    LiveAgent sparer oss for hundrevis av dyrebare minutter hver dag ved å gjøre kundeservice oversiktlig og i orden.
    Vojtech Kelecsenyi 123-Nakup
  • Rafael Kobalyan
    Ubegrenset agenter, e-post, sosiale medier og telefonintegrasjon. Alt dette for mindre enn vi betalte med vår forrige leverandør.
    Rafael Kobalyan Betconstruct
  • Martin Drugaj
    Vi har brukt LiveAgent siden 2013. Vi klarer ikke å forestille oss å jobbe uten.
    Martin Drugaj Atomer
  • Ivan Golubović
    Dette er en kostnadseffektiv løsning som hjelper deg med å håndtere mange henvendelser via forskjellige kanaler.
    Ivan Golubović AVMarket
  • Rustem Gimaev
    Å svare på e-poster fra Outlook var så vanskelig å holde styr på. Med LiveAgent er vi sikre på at...
    Rustem Gimaev Antalya Consulting Language Center
  • Randy Bryan
    LiveAgent er så fantastisk. Med svært lite tid og krefter hadde jeg den i gang i løpet av få minutter.
    Randy Bryan tekRESCUE
  • Timothy G. Keys
    Jeg anbefaler LiveAgent-produktet, ikke bare som et Kayako-alternativ, men som en mye bedre løsning med merverdi.
    Timothy G. Keys Marietta Corporation
  • Mihaela Teodorescu
    Støtteteamet svarte alltid raskt med raske implementeringsløsninger.
    Mihaela Teodorescu eFortuna
  • Hilda Andrejkovičová
    Det hjelper oss med å kategorisere arten av billettene og statistisk spore hva kundene våre trenger mest.
    Hilda Andrejkovičová TrustPay
  • Alexandra Danišová
    Vi ser på LiveAgent som et flott verktøy for å kommunisere med kunder.
    Alexandra Danišová Nay
  • Samuel Smahel
    LiveAgent satte fart på kommunikasjonen vår med kundene våre og ga oss muligheten til å chatte med dem også.
    Samuel Smahel m:zone
  • David Chandler
    Enkelt sagt - LiveAgent overgår alt når det gjelder dette, eller enda høyere, prispoeng.
    David Chandler Volterman

Den beste verdien for pengene dine

Vi har nøye utvalgt funksjoner i prisplanene våre, slik at du kan velge den rimeligste planen med best verdi. Betal bare for det du bruker uten å bryte budsjettet.

14 dagers prøveperiode
Ingen kredittkort kreves
og mange flere
$15 Måned

Billett

  • Ubegrenset billetthistorikk
  • Ubegrensede e-postadresser
  • Avansert rapportering
  • Kundeportal + forum
$29 Måned

Ticket+chat

  • Alt i Billett, pluss:
  • Ubegrensede chat-knapper
  • Tilbakemeldingshåndtering
  • Sanntids-besøkende overvåker
$0 Måned

Gratis

  • 7 dagers billetthistorikk
  • 1 chat knapp
  • 1 telefonnummer
  • 1 e-postadresse

En komplett guide til den beste helpdesk-programvaren

Vi vet alle at det er en nødvendighet å tilby fantastisk kundeservice. Men digital transformasjon går hånd i hånd med høyere etterspørsel etter rask, effektiv og nyttig støtte fra bedrifter. Den gode nyheten er at selv i disse hektiske tidene, vil det å ha en pålitelig helpdesk-programvareplattform tillate deg å skape den beste opplevelsen for kundene dine. Forskning viser at 84 % av bedrifter som prøver å forbedre kundeopplevelsen ser en økning i inntektene sine.

Så , uten videre, la oss diskutere hvordan du kan bruke det til å drive en vellykket virksomhet.

Hvordan fungerer helpdesk-programvare?

Hvis du noen gang har kontaktet et selskap, er det sannsynlig at du allerede har samhandlet med helpdesk-programvare.

Men hvordan fungerer det egentlig?

Selv om de intrikate prosessene som foregår bak kulissene kan variere for ulike leverandører av helpdesk-programvare, forblir deres kjerne den samme.

Når en kunde kontakter en bedrift via e-post, live chat, sosiale medier meldinger eller andre kommunikasjonskanaler, en helpdesk-billett opprettes. Billetten inneholder ofte informasjon som kanalen interaksjonen kommer fra, en melding fra kunden, SLA, kundeinformasjon og andre, avhengig av servicedesk-programvaren du bruker og hvordan du konfigurerer den.

Når billetten er opprettet, leveres den til en innboks. Derfra blir det tildelt en agent som håndterer videre kommunikasjon med kunden og prøver å løse problemet etter beste evne.

Hvis den første kundeservicerepresentanten ikke kan løse det aktuelle problemet, kan billetten eskaleres til en annen representant, avdeling eller nivå som er bedre rustet til å håndtere mer komplekse problemer. Denne prosessen omtales som en eskaleringsbane.

Utfordringer knyttet til brukerstøtteprogramvare

Selv om programvare for helpdesk-administrasjon er et fantastisk verktøy som lar deg støtte mange kunder over hele verden, kommer det også med noen utfordringer. La oss ta en titt på noen av dem og diskutere mulige løsninger.

Lav oppløsningshastighet for første kontakt

Selv om det kan virke som en enkel ytelsesberegning, er det ikke tilfelle. I kontaktsentre er førstekontaktoppløsning en viktig indikator på kundetilfredshet og om deres forventninger blir oppfylt. Du kan støte på denne utfordringen på grunn av utilstrekkelig opplæring av agenter eller et overveldende antall forespørsler fra helpdesk, blant andre faktorer.

Løsning: Forbered medarbeiderne dine på å håndtere enda mer komplekse kundeproblemer, analysere rapporter og data for å finne den beste handlingen, og utvikle en effektiv eskaleringsprosedyre.

Mangel på selvbetjeningsalternativer

Selv kontaktsentre med et stort antall agenter som er riktig opplært kan bli overveldet av antallet spørsmål som kan forebygges.

Løsning: Utvikle og deretter vise kunder til en pålitelig og informativ selvbetjening-portal med en kunnskapsbase. Pass på at innboksen din ikke er oversvømmet med spørsmål som kundene enkelt kan svare på selv. Forskning viser at så mye som 91 % av respondentene ville brukt en kunnskapsbase hvis den var tilgjengelig og skreddersydd til deres behov.

Bruker ikke de riktige verktøyene

Alle virksomheter er forskjellige. Derfor trenger de forskjellige helpdesk-programvareløsninger som omfatter forskjellige funksjoner.

Løsning: Undersøk grundig programvaren du vil bruke, og sørg for at den gir alt bedriften din trenger for å lykkes. Studer alle rapportene og analysene du kan få tak i. Det sies at kunnskap er makt, så sørg for å forstå alle ins og outs av brukerstøtteprogramvarens operasjoner.

Utdaterte systemer

Visste du at så mye som 42 % av agentene ikke kan løse kundehenvendelser på grunn av utdaterte eller frakoblede systemer?

Løsning: Hold deg alltid på toppen av spillet når det kommer til patcher, oppdateringer og innovasjoner.

Tidkrevende repeterende oppgaver

Mange problemer kan stamme fra denne utfordringen alene. Hvis agentene dine bruker timer på å gjøre repeterende oppgaver, er de mindre engasjerte og mindre produktive, og det er større sjanse for at kontaktsenteret ditt vil oppleve en høy agentomsetningshastighet.

Løsning: Bruk AI og automatiseringsfunksjoner. Når det er sagt, vær forsiktig med implementeringen. Du vil ikke miste den “menneskelige kontakten” som gjør kundestøtte til en vennlig og hyggelig opplevelse.

Typer brukerstøtteprogramvare

Servicedesk-applikasjonsløsninger omfatter forskjellige funksjoner og funksjonaliteter skreddersydd for et bredt spekter av kunder.

Følgende er de vanligste typene av helpdesk-programvareløsninger.

  • Intern brukerstøtteprogramvare – Lar interne brukere raskt og effektivt spore og løse interne billetter og problemer. li>
  • Ekstern brukerstøtteprogramvare – En betalende kunde støttes av leverandørens kundeserviceteam.
  • Nettstøtte programvare – Med skybasert helpdesk-programvare lagres all informasjon på vertens servere. Det betales vanligvis via et abonnement, og verten gir vanligvis teknisk støtte.
  • On-premise helpdesk-programvare – All maskinvare er lokalisert og kunden er ansvarlig for at den fungerer jevnt.
  • Åpen kildekode-programvare – Dette er en type programvare der hvem som helst kan få tilgang til og endre koden uten behov for tillatelse fra produsenten. Vanligvis er åpen kildekode-løsninger enten gratis eller finansiert av donasjoner.
  • Lukket kilde – Dette er det motsatte av en åpen kildekode-modell. Den er beskyttet av åndsverk og er ikke tilgjengelig for allmennheten.

Funksjoner i brukerstøtteprogramvare

Når du leter etter den beste helpdesk-programvaren for din bedrift, vil du komme over mange populære funksjoner, alternativer og integrasjoner som ulike løsninger har å tilby. Dette er imidlertid de 10 viktigste som du først bør krysse av på en funksjonsliste.

  • Kontaktkanaler – Dette er måten kundene dine kontakter deg på. Disse kontaktpunktene kan omfatte e-poststøtte, live chat, kundesenter, sosiale medier, fellesskapsfora, og mer.
  • Billettadministrasjon – Det er kjernesystemet som organiserer kundestøtteinteraksjoner og registrerer dem som billetter. Ikke bare det, men det gir også mulighet for ytterligere billettsporing som kan hjelpe til med å undersøke, løse og forhindre eventuelle flaskehalser.
  • Selvbetjeningsportal – En selvbetjeningsportal lar kundene dine være uavhengige. Visste du at så mye som 66 % av kundene prøver å løse problemene på egen hånd før de kontakter kundestøtteteamene?
  • Kunnskapsbase – Det finnes ikke noe effektivt kontaktsenter uten en kunnskapsbase. Denne funksjonen lar kundene dine løse problemene sine 24/7 uten å måtte ha en agent til stede. Videre er en intern kunnskapsbase en avgjørende del av agentenes daglige aktiviteter fordi den lagrer all kundeinformasjon, billetthistorikk , og mye mer.
  • Intuitivt brukergrensesnitt – Selv den mest robuste og funksjonsrike helpdesk-programvaren vil ikke hjelpe deg hvis den er vanskelig å bruke. Et intuitivt brukergrensesnitt er brød og smør for jevn kontaktsenteroperasjon.
  • Rapportering og analyser – Å studere rapporter og analyser gir deg dypere innsikt i driften av kontaktsenteret ditt og virksomheten som helhet. Sørg for at helpdesk-verktøyet ditt kan gi deg tilstrekkelig informasjon.
  • SLA-administrasjon – En smart helpdesk-løsning lar deg administrere og opprettholde flere tjenestenivåavtaler om gangen.
  • Automasjon – Automatisering av daglige oppgaver er et must, mest i store selskaper med mange kunder.
  • Dashboards – Denne funksjonen lar agenter få en rask oversikt over de viktigste dataene når de logger på systemet. Kontaktsenterledere bruker også dashbord for å overvåke nøkkelberegninger.
  • TaggerAgging av billettene dine og kundeinteraksjoner er avgjørende hvis du vil at kontaktsenteret ditt skal fungere problemfritt og effektivt. Tagger hjelper ikke bare med å kategorisere kundestøttebilletter, men lar også agenter raskt hente kundeinformasjon og bedre navigere i store billettvolumer.

Hvordan velge den beste helpdesk-programvaren

Først og fremst anbefaler vi å skrive en liste over alle kravene du har til den nye online helpdesk-programvaren.

Hvis du ikke kan finne alle behovene til kontaktsenteret ditt selv, snakk med de ansatte. De har innsikt i den daglige driften av kontaktsenteret, så de er den beste informasjonskilden du kan få når du velger programvaren de til slutt vil ende opp med å jobbe med.

For å hjelpe deg og dine ansatte med å velge den beste forretningsprogramvaren, nedenfor er noen strategier for å inkludere i beslutningsprosessen.

Støtte

Selv om ingen liker å tro at noe kan gå galt, er det viktig å huske på at det er avgjørende å ha støtte lett tilgjengelig hvis du vil at alt skal gå på skinner. Ingen liker å vente i timer, eller til og med dager, på svar fra kundeserviceteam, så sørg for at du undersøker kvaliteten på leverandørens kundestøtte før du tar noen endelige avgjørelser.

Mulighet til å skalere opp/ned

De fleste bedriftseiere har sin bedriftsvekst på toppen av deres prioritet. Ikke glem at kontaktsenteret ditt også må følge med. På samme måte kan helpdesk-programvaren du bruker også skaleres opp eller ned. Når du velger en helpdesk-programvareløsning du vil kjøpe, må du alltid sjekke hvor enkelt det er å skalere begge veier.

Programvarebegrensninger

Uansett hvor fantastisk programvaren du bruker er, er det alltid noen hikke og begrensninger underveis. Ta deg tid til å studere egenskapene til programvaren du vurderer å skaffe deg, og bestem deg for hvilke funksjoner du kan og ikke kan leve uten.

Samarbeidsalternativer

I et kontaktsentermiljø er teamarbeid navnet på spillet. Å håndtere flere problemer samtidig, gi chatstøtte mens du er i samtale og få omtale i sosiale medier er ikke en jobb for en ensom ulv. Velg brukerstøtteprogramvare som lar teamet ditt samarbeide sømløst. Det vil gjøre jobbene deres enklere og forbedre bedriftens generelle produktivitet.

Integrasjoner

Sørg for at helpdesk-programvaren kan kobles til forskjellige nettsteder og applikasjoner. Det gjør ikke bare produktene og tjenestene dine mer tilgjengelige, men gir også en utmerket enhetlig kundeopplevelse over hele linjen.

Topp 15 leverandører av brukerstøtteprogramvare

LiveAgent

LiveAgent helpdesk-programvarehjemmeside

Beste kundestøtteprogramvare for små og mellomstore bedrifter som ønsker å gi den beste kundestøtten til kunder over hele verden.

LiveAgent er en helpdesk-programvareløsning med over 150 integrasjoner og mange avanserte funksjoner. Mer enn 40 000 kunder er avhengige av denne programvaren for å gi utmerket kundeservice til sine kunder.

Nøkkelfunksjoner:

Fordeler:

  • Intuitivt grensesnitt
  • Pålitelig og nyttig kundestøtte
  • Omnikanalopplevelse

Ulemper:

  • Utdatert UI-design
  • Kan ikke logge på to nettlesere med én konto samtidig
  • Teknisk støtte er tilgjengelig 24 /7, men den ligger i EU

LiveAgents kunder

Noen av de mest kjente kundene til denne programvaren inkluderer industrigiganter som Huawei, Nascar, BMW, Slido og Yamaha.

Priser

Du kan bruke LiveAgent helt gratis. Men hvis du vil oppleve de avanserte funksjonene, kan du velge mellom tre prisalternativer, inkludert $15, $29 og $49 i måneden.

Hvis du vil prøve det, registrer deg for en 14-dagers gratis prøveperiode og bli kjent med systemet.

Spiceworks

Beste helpdesk-programvare for bedrifter av alle størrelser som tar IT-driften på alvor.

Denne skybaserte helpdesk-programvaren ble grunnlagt i 2006 og er langt fra en nybegynner. innen kundestøtte.

Nøkkelfunksjoner:

  • Billettsalg
  • Rapportering og analyser
  • Dashboard
  • Selvbetjeningsportal
  • Hendelseshåndtering

Fordeler:

  • Rimelig
  • Avanserte alternativer for hendelseshåndtering
  • Mange konfigurasjonsalternativer

>Ulemper:

  • Legger til i appen
  • Noivise forsinkelser
  • Problemer med billettruting mellom avdelinger

Priser

Du kan bruke Spiceworks helt gratis.

Detaljert sammenligning

LiveAgent vs. . Spiceworks-sammenligning

Hjelp Scout

Beste helpdesk-programvare for små og store bedrifter som streber etter å yte fantastisk kundeservice.

Help Scout stoler på av mer enn 12 000 selskaper i alle bransjer. Med de mange integrasjonene vil kundene dine aldri gå glipp av en mulighet til å kontakte bedriften din.

Nøkkelfunksjoner:

  • Billettsalg
  • Tredjepartsintegrasjoner
  • SLAer
  • Selvbetjeningsportal
  • Multikanalkommunikasjon

Fordeler:

  • Pålitelig kundestøtte
  • Enkel å sette opp og bruke
  • Veldig responsiv

Ulemper:

  • Utilstrekkelig rapporttilpasning
  • Arbeidsflytautomatisering er vanskelig å sette opp
  • Brukergrensesnittet er litt gammeldags
  • li>

Hjelp Scouts kunder

Noen av selskapene som bruker Help Scout inkluderer OkCupid, Trello og Honey.

Priser

Help Scout tilbyr en tre- nivådelt abonnement for programvaren deres, inkludert $20, $35 og $60 per bruker per måned som faktureres årlig.

For å prøve Help Scouts funksjoner før du forplikter deg til en betalt plan, kan du registrere deg for en 15-dagers gratis prøveperiode.

Detaljert sammenligning

LiveAgent vs. Help Scout sammenligning

Zoho Desk

Beste helpdesk-programvare for mellomstore og store selskaper med store volumer av daglig kundeinteraksjon.

Mer enn 50 000 bedrifter rundt om i verden bruker Zoho Desks helpdesk-plattform for sine daglige kontaktsenteraktiviteter.

Nøkkelfunksjoner:

  • Billettsalg
  • verktøy for administrasjon av kunderelasjoner (CRM)
  • Sporing av kundeklager
  • Tredjepartsintegrasjoner
  • SLAer

Fordeler:

  • Enkelt å tilpasse
  • Flott brukerportal
  • Enkel SLA-administrasjon

Ikke:

  • Mangler varsler når billetter sendes mellom avdelinger
  • Grensesnittet kan til tider være tregt
  • Skalering kan være komplisert
  • li>

Zoho Desks sine kunder

Zoho Desks kundebase inkluderer selskaper som Daimler, Land Rover og Essilor.

Priser

Du kan bruke Zoho Desks gratisversjon med dens essensielle funksjoner. Men hvis du ønsker å utnytte det fulle potensialet til denne forretningsprogramvaren, kan du velge en av prisplanene fra €14, €23 eller €40 per agent per måned.

Du kan først prøve det ved å registrere deg for en 15-dagers gratis prøveperiode.

Detaljert sammenligning

LiveAgent vs. Zoho Desk sammenligning

Jira Service Management

Beste helpdesk-programvare for større virksomheter innen IT, utvikling, drift og mer, som ønsker å gi den beste støtten.

Jira Service Management av Atlassian gir dev, IT Ops og andre avdelinger mulighet til å samarbeide sømløst.

Nøkkelfunksjoner:

  • Billettsalg
  • Hendelseshåndtering
  • Samarbeidsverktøy
  • Sanntidsrapportering
  • Arbeidsflytadministrasjon

Fordeler:

  • Enkelt å integrere med mange ITSM-administrasjonsverktøy
  • Fleksibilitet
  • Store sporingsevner

Ulemper:

  • Det kan være vanskelig å migrere endringer fra dev til produksjon
  • Komplisert brukergrensesnitt
  • Bratt læringskurve

Service Management er mye brukt i virksomheter som Toast, Lucid Motors og Solarisbank.

Priser

Grunnleggende funksjoner Jira Service Management IT helpdesk-programvaretilbud er tilgjengelige gratis. For å få tilgang til mer avanserte alternativer, kan du gå for deres standard $20 eller Premium $40 per agent per måned planene som faktureres årlig. De tilbyr også en Enterprise-plan for selskaper med mer enn 201 agenter. Det koster $128 000 i året.

For å prøve det før du forplikter deg til en betalt plan, kan du registrere deg for en 7-dagers gratis prøveperiode.

Detaljert sammenligning

Sammenligning av LiveAgent vs. Jira Service Management

Freshservice

Beste helpdesk-programvare for selskaper innen finansielle tjenester, utdanning og offentlige organisasjoner.

Freshservice er en servicedesk-programvare som bringer smart automatisering nærmere kundene og hjelper dem med å tilby utmerket kundeservice.

Nøkkelfunksjoner:

  • Billettautomatisering
  • Hendelseshåndtering
  • Samarbeidsverktøy
  • Problemsporing
  • Støtte for flere kanaler

Fordeler:

  • Brukervennlig grensesnitt
  • Arbeidsflyter er enkle å konfigurere
  • Enkle å distribuere og tilpasse

Ikke:

  • Utilstrekkelig rapportering
  • Innledende konfigurasjon kan være litt skremmende
  • Utilstrekkelig dashbord

Freshservices kunder

Blant selskaper som bruker Freshservice kan du finne VICE Media, TaylorMade Golf og Chargebee.

Priser

For å få tilgang til Freshservices funksjoner kan abonnere på $15, $40, $75 eller $95 per agent per måned-planer som faktureres årlig.

Før du bestemmer deg for den beste planen for bedriften din, kan du prøve Freshservice ved å registrere deg for deres 21- gratis dagsavtale.

Freshdesk

Beste brukerstøtteprogramvare for alle virksomheter som prøver å bygge langvarige relasjoner med kundene sine.

Med over 50 000 kunder over hele verden, vil ikke Freshdesk skuffe noen kundesentrert virksomhet.

Nøkkelfunksjoner:

  • Billettsalg
  • Livechatverktøy
  • Administrasjon av telefonsenter
  • Samarbeid verktøy
  • Dashboard

Fordeler:

  • Godt designet brukergrensesnitt
  • Automasjonsalternativer
  • Pålitelig live chat-funksjon

Ulemper:

  • Billetter kan gå tapt under overføring mellom team
  • Begrensede redigeringsverktøy
  • Utilstrekkelig rapportering

Freshdesks kunder

Noen av Freshdesks lojale kunder inkluderer Decathlon, Aramex og Bridgestone.

Priser

Hvis du har opptil 10 agenter, kan du bruke denne servicedesk-støtteprogramvaren gratis. Du kan imidlertid også velge €15, €49 eller €79 per agent per måned abonnementsplaner som faktureres årlig.

Hvis du vil teste det først, kan du bruke deres 21-dagers gratis prøveperiode.

Detaljert sammenligning

LiveAgent vs. Freshdesk sammenligning

Zendesk

Zendesk helpdesk-programvarehjemmeside

Beste helpdesk-programvare for selskaper i vekst som streber etter å tilby fantastisk kundeservice.

Mer enn 160 000 selskaper stoler på at Zendesk hjelper til med å inngå avtaler og ta vare på kundene sine.

Nøkkelfunksjoner:

  • Billettsalg
  • Flerkanalskommunikasjon
  • CRM
  • Dashboard
  • Rapportering

Fordeler:

  • 100+ integrasjoner
  • Billetter er enkle å spore
  • God oppetid

Ulemper:

  • Vanskelig å kommunisere med kundestøtte
  • Dashboards er vanskelig å lage
  • Utilstrekkelige analytiske verktøy

Zendesks kunder

Blant Zendesks fornøyde kunder kan du finne Polaris, Modsy og BoxyCharm.

Priser

Prisplanen deres starter på €19 per agent per måned og fortsetter med €49 og €99 alternativer. Alle faktureres årlig.

Før du foretar et kjøp, kan du registrere deg for en 30-dagers gratis prøveperiode og bli kjent med denne servicedesk-plattformen.

Detaljert sammenligning

LiveAgent vs. Zendesk sammenligning

Gorgias

Beste helpdesk-programvare for bedrifter i alle størrelser innen e-handel og mange andre felt.

Gorgias hjelper mer enn 9000 selskaper med å øke inntektene sine og gi gode kundeopplevelser med appen deres spesielt utviklet for Shopify.

Nøkkelfunksjoner:

  • Billettsalg
  • Tredjepartsintegrasjoner
  • Kundedatabase
  • Aktivitetsoversikt
  • Flerkanalskommunikasjon

Fordeler:

  • Integrasjoner av sosiale medier
  • Enkel å bruke
  • Brukergrensesnittet er enkelt å konfigurere

Ulemper:

  • Vanskelig å tilpasse
  • Kundestøtte er noen ganger vanskelig å nå
  • Mangler innebygd spamkontroll

Gorgias kunder

Noen av merkene som er avhengige av Gorgias inkluderer Steve Madden, Bokksu og Marine Layer.

Priser

Du kan begynne å bruke Gorgias sin servicedesk-programvare ved å abonnere på en av følgende planer: $50, $300 eller $750 per måned. Hvis du ønsker å få en tilpasset prisplan, kan du kontakte Gorgias sitt team.

Før du forplikter deg til en betalt versjon, kan du prøve Gorgias ved å registrere deg for en gratis prøveversjon.

Detaljert sammenligning

LiveAgent vs. Gorgias sammenligning

Salesforce Service Cloud

Beste helpdesk-programvare for bedrifter i alle størrelser på tvers av ulike felt.

Salesforce Service Cloud lar deg tilby helhetlig kundeservice ved å bruke AI og integrere populære støttekanaler.

Nøkkelfunksjoner:

  • Billettsalg
  • AI
  • Selvbetjeningsportal
  • Samarbeidsverktøy
  • Flerkanalskommunikasjon

Fordeler:

  • Automasjonsalternativer
  • Enkelt å sette opp og bruke
  • Mange tilpasningsalternativer

Ulemper:

  • Plattformen kan til tider være treg
  • Noen og annen nedetid
  • Lagringsbegrensninger

Salesforce Service Clouds kunder

Blant Salesforce Service Clouds kunder kan du finne IBM, Mercedes-Benz og NBCUniversal.

Priser

Salesforce Service Cloud tilbyr fire prisalternativer, inkludert $25, $75, $150 og $300 per bruker per måned som faktureres årlig.

Hvis du vil prøve det først, kan du registrere deg for deres 14-dagers gratis prøveperiode.

SysAid

Beste brukerstøtteprogramvare for bedrifter av alle størrelser som spenner over alle bransjer.

Takket være SysAids mange automatiseringsalternativer kan kundene deres administrere hver billett og kundeinteraksjon med den oppmerksomheten den fortjener.

Nøkkelfunksjoner:
  • Billettsalg
  • Automasjon
  • Selvbetjeningsportal
  • Konfigurasjon av arbeidsflyt
  • Rapportering og analyser

li>

Fordeler:

  • Automasjonsalternativer
  • Fleksibel design
  • Tilpasningsalternativer

Ulemper:

  • Krever grunnleggende kunnskap om HTML
  • Utilstrekkelig chat-konsoll
  • Bratt læringskurve

LiveAgent vs. SysAid sammenligning

Hiver

Hiver helpdesk-programvarehjemmeside

Beste brukerstøtteprogramvare for bedrifter som bruker Gmail eller Google Apps til kundestøtte.

Hiver er en eksepsjonell tjeneste skrivebordsplattform bygget for Google Workspace. Det hjelper mer enn 1500 bedrifter sømløst å drive kontaktsentrene sine fra Gmail.

Nøkkelfunksjoner:

  • Billettsalg
  • Administrasjon av arbeidsflyt
  • Selvbetjeningsportal

  • Ytelsesberegninger
  • Samarbeidsverktøy

Fordeler:

  • Glatt integrasjon med G Suite
  • Én praktisk delt innboks
  • Enkel å bruke

Ulemper:

  • Analyseverktøyet er ikke alltid nøyaktig
  • Varslene kan til tider være forsinket
  • Det kan være vanskelig å filtrere billetter
  • li>

Hivers kunder

Hiver er klarert av mange bedrifter som Course Hero, Upwork og AppsFlyer.

Priser

Du kan begynne å bruke Hivers funksjoner og funksjoner for $15, $39 eller $59 per bruker per måned.

Hiver tilbyr også muligheten til å prøve helpdesk-programvaren deres gratis hvis du registrerer deg for en 7-dagers gratis prøveperiode.

Detaljert sammenligning

LiveAgent vs. Hiver sammenligning

Front

Front helpdesk-programvare homepage

Beste brukerstøtteprogramvare for alle bedrifter som ønsker å ha større driftseffektivitet.

Front brukes av mer enn 7500 selskaper på tvers av alle bransjer takket være dets fantastiske samarbeidsverktøy og alternativer for arbeidsflytoptimalisering.

Nøkkelfunksjoner:

  • Billettsalg
  • Aktivitetsoversikt
  • Selvbetjeningsportal
  • Rapportering og analyse
  • Samarbeidsverktøy

Fordeler:

  • Interne meldinger i e-poster
  • Flotte chatteverktøy for samarbeid
  • Avansert søkefunksjonalitet

Ulemper:

  • Begrensede språkalternativer
  • Varsler kan til tider være forsinket
  • Utsnittet kan være tregt

Fronts kunder

Høyeffektive team i ulike selskaper bruker Front, inkludert Instructure, Culture Amp og Morningside.

Priser

Du kan velge mellom Fronts tre prisalternativer inkludert $19, $49 eller $99 per person per måned.

Det er også en mulighet for å registrere deg for en 7-dagers gratis prøveperiode for å teste den ut før du foretar et kjøp.

Detaljert sammenligning

LiveAgent vs. sammenligning foran

HubSpot Service Hub

 Hjemmeside for HubSpot Service Hub-programvare

Beste helpdesk-programvare for selskaper på tvers av alle bransjer som er fast bestemt på å gi den beste kundeopplevelsen.

HubSpot Service Hub opererer i mer enn 120 land og betjener mer enn 100 000 fornøyde og fornøyde kunder.

Nøkkelfunksjoner:

  • Interaksjon t racking
  • Multikanalkommunikasjon
  • Selvbetjeningsportal
  • Tilpassbare rapporter
  • Samarbeidsverktøy

Fordeler:

  • Robuste rapporteringsalternativer
  • Enkel å sette opp og bruke
  • Tilpassbar kunnskapsbase

Ulemper:

  • Begrensede billettalternativer
  • På en dyrere side
  • Gratisplanen mangler tilgang til teknisk støtte
  • ul>

HubSpot Service Hubs kunder

HubSpot Service Hubs helpdesk-plattform har en stor kundebase, inkludert selskaper som SoundCloud, GoFundMe og ResellerRatings.

Priser

Noen av HubSpot Service Hubs verktøy er tilgjengelig gratis. For å oppleve potensialet til denne programvaren fullt ut, kan du velge mellom tre prisplaner, inkludert €41, €414 eller €1104 per måned.

I tillegg til disse alternativene kan du registrere deg for en gratis prøveperiode for å avgjøre om det er den rette teknologiinvesteringen for deg.

Detaljert sammenligning

LiveAgent vs. HubSpot Service Hub sammenligning

TeamSupport

Beste brukerstøtteprogramvare for selskaper som håndterer billetter med lavere volum, men høyere kompleksitet.

Dette B2B-fokuserte kundestøtteprogramvarealternativet hjelper kundene sine med å levere best mulig kundebehandling.

Nøkkelfunksjoner:
  • Billettsalg
  • SLAer
  • Kunnskapsbase
  • Ytelsesberegninger
  • Tilpassbar merkevarebygging

Fordeler:

  • Intuitivt brukergrensesnitt
  • Felttilpasning
  • Enkelt å sette opp

Ulemper:

  • Uintuitiv rapporteringsfunksjonalitet
  • Noen ganger kan det være tregt
  • Vanskelig å administrere store datasett i bulk

Hva er den beste helpdesk-programvaren?

Vi kan være enige om at det er mange alternativer å velge mellom, men ikke bekymre deg, vi har plukket ut de 5 beste for deg å sammenligne.

  • LiveAgent – Med en Capterra-vurdering på 4,7 er dette det beste alternativet for alle som søker en helpdesk-løsning som er rimelig og har et bredt repertoar av funksjoner. En annen grunn til at LiveAgent er den beste helpdesk-programvaren for bedriften din, er at den bidrar til å øke konverteringer, øke salget og skape den beste holistiske kundeopplevelsen uansett bransjen du er i.
  • TeamSupport – Hvis du prøver å tilby komplekse og kundefokuserte tjenester, kan TeamSupport være akkurat løsningen for deg. Med en Capterra-rating på 4,5 kan du være trygg på at dette helpdesk-programvaren ikke vil skuffe.
  • Salesforce Service Cloud – Det har aldri vært enklere å bringe AI og automatisering til kundeservicevirksomheten din. Salesforce Service Cloud har en vurdering på 4,5 på Capterra, så du vet at du kommer til å investere i programvare av beste kvalitet.
  • Zendesk – Med en kundebase på mer enn 160 000 bedrifter og en 4,4 Capterra-rating, er Zendesk en fantastisk mulighet for alle selskaper som prøver å bygge relasjoner med kundene sine gjennom engasjement og god kundestøtte.
  • Jira Service Management – Med en vurdering på 4,4 på Capterra, vil Jira Service Management gjøre implementering av den smidige metodikken i bedriften din til et stykke kake.

Topp 5 helpdesk-programvare sammenlignet

Help Desk-programvare LiveAgent
Prøv den beste helpdesk-programvaren gratis! Ingen kredittkort nødvendig.
Zendesk Jira Service Management TeamSupport Salesforce Service Cloud
Capterra-vurdering
Generelle programvarevurderinger fra verifiserte brukere på Capterra.
4.7
(ca. 1k anmeldelser)
4.4
(ca. 2k+ anmeldelser)
4.4
(ca. 300+ anmeldelser)
4.5
(ca. 800 anmeldelser)
4.4
(ca. 500 anmeldelser)
Nettbasert
Gratis versjon
LiveAgent tilbyr gratisversjon.
Zendesk tilbyr ikke gratisversjon.
Jira Service Management tilbyr gratisversjon.
TeamSupport tilbyr ikke gratisversjon.
Salesforce Service Cloud tilbyr ikke gratisversjon.
Gratis prøveversjon
LiveAgent tilbyr gratis prøveversjon.
Zendesk tilbyr gratis prøveversjon.
Jira Service Management tilbyr gratis prøveversjon.
TeamSupport tilbyr ikke gratis prøveversjon.
Salesforce Service Cloud tilbyr gratis prøveversjon.
Startpris
$15/agent/måned LiveAgent kundestøtteprogramvarepriser starter på $15/agent/måned.
$19/agent/måned Zendesk helpdesk-programvarepriser starter på $19/agent/måned.
$20/agent/måned Jira Service Managements kundestøtteprogramvarepriser starter på $20/agent/måned.
$49/agent/månedTeamSupport helpdesk-programvarepriser starter på $49/agent/måned.
$25/agent/måned Salesforce Service Cloud helpdesk-programvarepriser starter på $25/agent/måned.

Feil å unngå når du kjøper en helpdesk-programvare

  • Utilstrekkelig opplæring av personalet – Du kan investere i den beste og mest pålitelige funksjonsrike helpdesk-programvaren, men hvis teamet ditt ikke er i stand til å utnytte sitt fulle potensial, vil det ikke gjøre noe for deg god. Sørg for at kundeserviceagentene og andre ansatte er riktig opplært og kan samhandle med programvaren. Du kan gjøre dette ved å ansette en lisensiert coach, holde seminarer eller til og med studere og diskutere tilgjengelig dokumentasjon.
  • Ingen nødvendige funksjoner – Ikke skynd deg mens du velger programvaren du vil kjøpe. Studer funksjonene den tilbyr. Gir den alt du trenger? Er det noen begrensninger som er en deal-breaker for deg? Still spørsmål og vær kritisk før du kjøper. Du vil ikke ende opp med å innse at helpdesk-programvareløsningen din ikke har nok funksjoner til at du skal lykkes.
  • Ikke dra full nytte av prøveperioden – Hvis leverandøren du velger å gå med tilbyr en prøveperiode, bruk det maksimalt. Prøv alt du kan, studer programvaren, gjør feil og lær av dem. Det er det den gratis prøveperioden handler om. Sørg for at du legger merke til alle funksjonene og de kraftige funksjonene, så vel som særhetene som programvaren uunngåelig kommer med.
  • Rabattsalg – La oss være ærlige, vi liker alle når vi kan prute på en god pris. Men i et produkt som er så dypt forankret i dine daglige kontaktsenteraktiviteter, må du være forsiktig og være oppmerksom på hva som er verdt å betale en høyere pris for.
  • Ikke se inn i fremtiden – Å drive et vellykket kontaktsenter er et maraton, ikke en sprint. Se inn i fremtiden. Bestem deg for online helpdesk-programvaren som ikke bare vil tjene deg nå, men bli en verdifull del av virksomheten din i fremtiden basert på planene dine for senere utvidelse.

Hva du bør spørre om på en demosamtale om brukerstøtteprogramvare og selskapet

Noen av de vanligste spørsmålene som stilles ved demosamtaler angående brukerstøtteprogramvare er:

  • Hvorfor er løsningen din bedre enn konkurrentene?
  • Hva er forskjellen mellom deg og andre?
  • Hvordan fungerer faktureringen din?
  • Hvor mange agenter kan jeg tilordne en avdeling?
  • Kan jeg opprette en egendefinert agentrolle?
  • Er det et alternativ å ha en agent på en annen plan?
  • Hvordan kan jeg unngå kirsebærplukking?
  • Hvor kan jeg se agentstatistikk?
  • Er det noen begrensning på antall tilkoblede e-postkontoer?
  • Kan jeg slå sammen en billett?
  • Kan jeg dele en billett?
  • Er det mulig å utsette en billett?
  • Hvor lenge lagres dataene?

Implementering av helpdesk-programvare

Implementeringen av LiveAgents helpdesk-programvare kan generelt gjøres ganske raskt.

Her er trinnene du må ta for å få alt i gang.

  • Identifiser alle kommunikasjonskanaler du vil bruke
  • Beskriv hvilke avdelinger, statuser og billettflyter du trenger
  • Bestill en demosamtale eller konsultasjon med leverandøren av helpdesk-programvare for å forstå hvordan verktøyet kan passe til ditt bruksområde
  • Opprett en gratis prøvekonto
  • Legg til testagenter
  • Sett opp kanaler: koble til e-poster, opprett chatteknapper, koble til VoIP-numre osv. li>
  • Sett opp en kundeportal
  • Konfigurer automatisering for billettkategorisering og ruting

Konklusjon

Den beste alt-i-ett helpdesk-programvaren

Selv om det er litt vanskelig å finne den beste altomfattende kundeserviceprogramvaren for hver bedrift, er den du kan stole mest på, LiveAgent helpdesk-programvare. Den tilbyr ikke bare en stor mengde viktige og avanserte funksjoner, men den har også mer enn 150 integrasjoner slik at du vet at du kan skape en enhetlig opplevelse for kundene dine og øke kundeoppbevaring.

Den beste helpdesk-programvaren med innebygd billettsalg, live chat og kundesenter

LiveAgent er en klar vinner i denne kategorien. Den tilbyr en virkelig omnikanalopplevelse med sin innebygde billettprogramvare, raskeste chat-widgeten på markedet, og en eksepsjonell samtale senterløsning.

Den beste funksjonsrike helpdesk-programvaren

Ulike virksomheter har ulike krav. Imidlertid er LiveAgent online helpdesk-programvare den beste basert på både kvantiteten og kvaliteten på funksjonene. Det vil hjelpe deg med å øke agentproduktiviteten samtidig som å holde kunden i sentrum av virksomheten din.

Den beste verdien for prisstøtteprogramvaren

Igjen, LiveAgent skinner her. Med det gratis alternativet er det virkelig tilgjengelig for alle, uansett om du driver en liten oppstart eller et multinasjonalt selskap. Du kan til og med skalere opp eller ned basert på dine behov, slik at du kan være sikker på at du alltid får akkurat det du trenger.

Den høyest rangerte helpdesk-programvaren

LiveAgent har konsekvent høye rangeringer på nettsteder som Capterra, TrustRadius og G2. Fellesskapet nyter sitt brede utvalg av funksjoner og integrasjoner til en overkommelig pris.

Den enkleste helpdesk-programvaren å sette opp & bruke og integrere

Hvis du leter etter helpdesk-programvare som er enkel å sette opp, er LiveAgent alternativet for deg. Du trenger ikke å bekymre deg for å involvere IT-avdelingen din, og du trenger heller ikke å vite hvordan du skal kode. Denne helpdesk-løsningen er lett tilgjengelig for alle, inkludert de som ikke anser seg selv som spesielt teknologikyndige.

Ofte stilte spørsmål

Hva er kundeservicehjelp?

En kundeservicestøtte er en programvare som hjelper kundeserviceteam med å administrere innkommende forespørsler og forespørsler.

Hvem bruker helpdesk-programvare?

Help desk-programvareløsninger brukes primært av kundestøtteavdelinger, kundeserviceavdelinger, eller til og med IT-støtteavdelinger. Disse teamene strømlinjeformer også ofte annen forretningsdrift og gir backup til andre team i vanskelige tider.

Hvordan integreres IT helpdesk-løsningen med kommunikasjonskanaler?

Du kan koble helpdesk-administrasjonsprogramvaren din med forskjellige kommunikasjonskanaler ved å bruke en innebygd integrasjon, eller via API-integrasjon.

Hvordan er brukerstøtteprogramvare forskjellige?

Det finnes skybaserte helpdesker som fungerer som SaaS-applikasjoner. Disse er vert på leverandørens server og kan nås via nettlesere eller som en app på enheten din. Self-hosted helpdesk fungerer som en vanlig programvarelisens . Denne lisensen kan kjøpes og programvaren installeres på en enhet for en pris. Åpen kildekode helpdesk-programvare er lett tilgjengelig for tredjepartsutviklere som kan endre og oppdatere koden. Enterprise helpdesk-programvare er ment for bruk av store selskaper og gir ofte tilleggsfunksjoner.

Hvordan måler helpdesk-programvare kundetilfredshet?

Help desk-programvare måler kundetilfredshetsdata gjennom tilbakemeldinger og forslagsfunksjoner og analysefunksjoner. Tilbakemeldinger og forslag kommer direkte fra kunder eller klienter. Kunder gir nyttig kritikk, ideer til forbedringer og tips for fremtidige oppdateringer eller justeringer. Agenter kan se analysedata som forteller dem hvor lang tid det tar å løse billetter og hvor mange som er løst. Disse dataene kan avsløre om agenter gir tilstrekkelig og rettidig støtte.

Er det noen kundestøtteprosesser som kan automatiseres gjennom helpdesk-programvare?

Ja, det er det. Du kan automatisere mange oppgaver, alt fra å sette opp hermetiske svar til å kombinere IVR med intelligent ruting og AI-drevne chatbots. Mange forskjellige programvareleverandører for helpdesk tilbyr ulike nivåer av helpdesk-automatisering, slik at du kan bestem hvilke automatiseringsalternativer som passer best for ditt kontaktsenter og din virksomhet.

Er du i stand til å støtte klienter mer effektivt hvis du bruker helpdesk-programvare?

Definitivt ja. I dag er det ikke bærekraftig for selv mindre selskaper å ikke bruke noen form for helpdesk-programvare. Dagene da ett Excel-ark pleide å kunne inneholde all kundeinformasjonen din, er for lengst forbi. er ikke sikker på hvor robust og kompleks din helpdesk-programvareløsning skal være, du kan alltid registrere deg for en gratis prøveversjon og teste den ut før du kjøper.

Hva er fordelene med helpdesk-programvare?

Help desk-programvareløsninger tilbyr viktige funksjoner som gjør kundekommunikasjon raskere og enklere. Forbedret kundekommunikasjon resulterer i forbedret kundelojalitet, kundebevaring og kundetilfredshet. Helpdesk-programvare tilbyr ofte selvbetjeningsalternativer som gjør det enkelt for en kunde for å finne svar på problemer på egen hånd, og sparer bedriften penger i det lange løp.

Du vil være i gode hender!

Vet du hva Huawei, BMW, Yamaha og O2 har tilfelles? Du gjettet riktig... LiveAgent!

Prøv det nu gratis Ingen Kreditt Kort Kreves
Relaterte Ressurser tilHelp desk programvare

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo