Kommunikasjon spiller en grunnleggende rolle i alle aspekter av virksomheten. Når den administreres på riktig måte, former innovativ kundekommunikasjon merkevareidentitet og bidrar vesentlig til meningsfylte og varige relasjoner med kundene.
Paserer data gjennom maskinen...
Ved å registrere meg, aksepterer jeg T&C og Personvernerklæring.
Bedrifter trenger å kommunisere med kundene sine av en rekke årsaker. For å holde publikum informert og engasjert bruker organisasjoner et bredt spekter av kommunikasjonskanaler og metoder som e-post, tekstmeldinger, live chat, taleanrop, sosiale medier og mer.
Innovativ kommunikasjon løsninger er skybaserte plattformer som tilbyr tett integrerte funksjoner, som igjen gjør deg i stand til å gi sterke, konsistente, positive kundeopplevelser. Å tilby disse konsekvente opplevelsene er en utfordring for de fleste bedrifter, ettersom kundene blir mer teknisk kunnskapsrike og mindre tilgivende overfor underordnede interaksjoner.
I dag forventer kunder personlig, rask og kunnskapsrik service. La oss ta en titt på noen viktige e-handel statistikk og trender a> fra 2019:
41 % av forbrukerne byttet selskap på grunn av dårlig personalisering.
48 % av kundene bruker mer når opplevelsen deres er personlig.
74 % av folk hater å bli vist irrelevant innhold.
For å oppsummere, effektiv kundeadministrasjons kommunikasjon innebærer å levere svært kundespesifikk, relevant kommunikasjon gjennom kanaler som kundene foretrekker. For å gi slike personlige, sentraliserte og strømlinjeformede opplevelser, trenger team som er involvert i kundekommunikasjon avanserte verktøy.
programvare for kundekommunikasjon er en kommunikasjons- og samarbeidsapplikasjon som gjør det mulig for selskaper å administrere et høyt volum av utgående og inngående kundekommunikasjon på tvers av en rekke kanaler. Det sikrer at kundevendt kommunikasjon er relevant, responsiv, konsistent og basert på data samlet inn fra tidligere erfaringer.
LiveAgents fullt utstyrte programvare for kundekommunikasjon er utviklet for å forene en rekke kontaktkanaler og sikre konsistens på tvers av kanaler. LiveAgents alt-i-ett helpdesk-løsning gir bedrifter en enkel oversikt over kundeinteraksjoner, opprettholder en klar oversikt over alle relevante data og integreres sømløst med eksisterende bedriftsapplikasjoner og -systemer for å sikre svært personlige kundeopplevelser.
I følge en nylig markedsveiledning for CCM av Gartner, CCM-løsninger brukes først og fremst av bransjer som forsikring, bank, helsetjenester og verktøy for å generere kommunikasjon som fakturaer, erklæringer, korrespondanse eller varsler/varsler.
Administrasjon av kundekommunikasjon er mye brukt av organisasjoner for markedsførings- og faktureringsformål. Kundekommunikasjon administrasjonsprogramvare eies av produktmarkedsføring, salgs- og støtteteam.
Når du velger en programvare for kundekommunikasjons-administrasjon, er det viktig å legge merke til de viktigste funksjonene den tilbyr. Programvaren skal gjøre deg i stand til å tilpasse måten bedriften din engasjerer seg med kundene på og levere riktig budskap gjennom riktig kanal til rett tid.
Når du ser etter den beste løsningen for kundekommunikasjon, må du forvente at den leverer klare, feilfrie og konsistente kundeopplevelser på tvers av alle kanaler (via telefon, live chat, e-post og sosiale medier.)
Et annet viktig krav til moderne virksomhet er funksjonalitet designet med prosessoptimalisering i tankene. Plattformer som er basert på sky- eller hybridløsninger løser denne utfordringen og reduserer høye vedlikeholdskostnader for eldre og hjemmelagde CCM-systemer.
Moderne CCM-programvare bør støtte innkommende og utgående kommunikasjon, med alle kundeposter lagret på ett sted. Bedrifter forventer å se og administrere alle kundedata på ett enkelt, lett tilgjengelig og praktisk sted.
LiveAgent tilbyr en fullverdig løsning designet for å administrere kundekommunikasjon. Ved å bruke LiveAgent vil teamet ditt være godt rustet til å generere, distribuere og spore kommunikasjon. Den høyteknologiske kundekommunikasjon administrasjons-plattformen gir en svært skreddersydd opplevelse som integreres sømløst med eksisterende bedriftsapplikasjoner og -systemer. Hvis du ser etter den beste ccm-programvaren for å forbedre merkevare gjenkjenningen og øke kundebevaringen, prøv LiveAgent. Med sin kraftige funksjonspakke designet for å maksimere operasjonell effektivitet i kundesenteret, er LiveAgent den mest anmeldte og #1 rangerte helpdesk-programvaren for SMB i 2020.
I tillegg til funksjonene ovenfor, bør en flott programvare for kundekommunikasjon også inneholde kraftige forfatterverktøy og kundeengasjementanalyse. Sjekk ut flere nøkkelfunksjoner som en kraftig CCM-programvare bør inkludere ved å klikke på knappen nedenfor.
Flere og flere bedrifter velger å bruke en dedikert CCM-løsning med innebygd funksjonalitet for å lage og administrere viktige innholdselementer i kommunikasjonen. De fleste avanserte CCM-løsninger i dag gir en svært kraftig forfatter- eller redigeringsopplevelse og gjør det mulig for ikke-tekniske forretningsbrukere å oppdatere kommunikasjon uten at det går på bekostning av kvalitet og tid.
Dataanalyse er en viktig funksjon for programvare for kundekommunikasjon, fordi den lar bedrifter samle beregninger for viktige forretningsfunksjoner (mest responsive kanaler, billettvolum, oppløsningshastigheter, pris per berøring). Denne informasjonen gir bedrifter intelligent datadrevet innsikt for å støtte inntektsvekst og lønnsomhet.
Kundekommunikasjon administrasjonsprogramvare eller ccm-programvare gjør at bedriften din effektivt kan håndtere alle kundehenvendelser. Hvordan? Vel, plattformen for kundekommunikasjon forener all kommunikasjon i ett grensesnitt. For eksempel e-post, live chat, samtaler , Forum, SoMe, Knowledge Base-henvendelser osv. Kundeservicefunksjonene hjelper dessuten agentene dine med å gi en sømløs CX. Som et resultat kan det føre til forbedrede kunderelasjoner, inntekter og generell kundetilfredshet.
I dag kommuniserer kunder på flere kanaler. Derfor er det viktig å være tilstede og svare på hver plattform. For eksempel live chat, e-post eller samtaler. Men hvordan kommuniserer du effektivt med dem? I tillegg til å ha en helpdesk-løsning, som i stor grad kommer din bedrift til gode, bør du alltid hilse på kunden, presentere deg selv, la kunden snakke/skrive uten avbrudd, be om unnskyldning om nødvendig, og vær høflig.
Vellykket kundekommunikasjon kan utgjøre en stor forskjell for virksomheten din. Det kan få deg til å skille deg ut fra konkurrentene dine. Kunder ønsker å føle seg hørt og vil bli verdsatt. Effektiv kommunikasjon kan bygge langsiktige relasjoner , noe som også resulterer i flere salg.
Vet du hva Huawei, BMW, Yamaha og O2 har tilfelles? Du gjettet riktig... LiveAgent!
Vi setter pris på at du nylig registrerte deg opp for en LiveAgent.
En melding vil bli sendt til din e-postadresse som inneholder innloggings detaljene, rett etter kontoen din er innstallert.
Vis du venter en stund, etter innstallasjonen er ferdig vil du få dirkete tilgang til din konto her i fra.
Etter prossesen er over, vil vi sende inn loggings detaljene til din postboks.
Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.
Vi er tilgjengelig på flere datoer