Selvbetjent programvare

Imponer kundene dine og øk deres tilfredshet.
  • ✓ Ingen etableringsgebyr   
  • ✓ Kundeservice 24/7    
  • ✓ Krever ikke kredittkort    
  • ✓ Avbryt når som helst
Overskriftsanimasjon
Helpdesk programvare

Selvbetjent programvare er en populær løsning for selskaper som ønsker å kutte kostnader og forbedre kundetilfredsheten. Selvbetjent kundestøtteprogramvare tilbyr kunnskapsdatabaser og selvbetjente portaler slik at bedrifter automatisk kan hjelpe brukere 24/7. Denne artikkelen vil utforske hva som får disse systemene til å fungere og hvilke som er best for deg.

Hva er selvbetjeningsprogramvare for kunder?

Selvbetjeningsprogramvare for kunder er en type kundeservice som lar kundene hjelpe seg selv. Dette begrepet brukes om kundestøttesystemer som for det meste er automatiserte, med lite menneskelig innblanding. Du kan få tilgang til selvbetjent programvare gjennom ulike medier som live chat på nettsteder eller mobilapper. Denne programvaren gir vanligvis svar på vanlige spørsmål og ressurser som gjør det mulig for kunder å løse problemene sine uten å trenge hjelp fra selskapets representanter.

Selvbetjeningsprogramvare for kunder er essensielt siden det reduserer responstiden, sparer tid, penger og lar bedrifter gi bedre støtte til sine kunder. Med en virksomhets prioriteringer som skifter mot å gi eksepsjonell opplevelse på tvers av alle kanaler, er en praktisk kundeopplevelse av høy kvalitet nødvendig for å lykkes. Kunde-selvbetjent programvare tilbyr dette. Denne programvaren leveres i flere betalingsplaner, og de fleste tjenester tilbyr en gratis prøveversjon.

Hvordan fungerer selvbetjeningsprogramvare?

De fleste selvbetjente programvareløsninger gir kundene fakturering, retningslinjer og generell produktkunnskap. Dette gjøres gjennom interaktiv talerespons, tekstmeldinger, e-post, portalstøtte, mobil apper, nettprat og sosiale medier. Brukere kan få tilgang til relevant informasjon 24/7 ved å bruke funksjonene ovenfor i tillegg til selvbetjente portaler og kunnskapsdatabaser.

Komponenter av selvbetjent programvare

Hovedkomponentene i selvbetjent programvare er søkefunksjonalitet, et billettsystem, datatelefoni-integrasjon og en kunnskapsbase. Disse verktøyene lar deg publisere informasjon som brukere enkelt kan få tilgang til 24/7. Før du velger en selvbetjent programvareløsning, bør du bli kjent med alle dens viktige komponenter.

Billettsystem

Billettsalg er en vanlig funksjon i selvbetjente programvare applikasjoner. Denne komponenten lar brukere sende inn forespørsler og samarbeide med IT-støtteteknikere for å løse problemer. Når en billett er sendt inn, blir den synlig for en eller flere teknikere som vil løse problemet for brukeren. Billettkomponenten styrer livssyklusen fra den ble opprettet til statusoppdateringer, problemløsning og stenging. I noen systemer kan billetter også inneholde vedlegg som skjermbilder eller logger for å hjelpe teknikere med å forstå problemet. Når problemet er løst, er billetten stengt.

Support-ticketing-software-LiveAgent-1

Programvare for live chat

Live chat-programvare lar deg chatte med kunder raskt når de har et problem. Live chat-programvare er drevet av automatisering og hjelper kundene dine ved et automatisk svar eller ved å koble til en relevant kundeserviceagent. Den beste selvbetjeningsprogramvaren i 2022 gir automatiserte løsninger over live chat og kobler til agenter om nødvendig. I tillegg kan du integrere live chat i en rekke tredjepartsplattformer.

Call center programvare

Ringesenter-delen av selvbetjent programvare lar teamet ditt snakke med kundene når de trenger det hvis automatiske løsninger ikke løser problemet. I et anropssenter blir anrop spredt til tilgjengelige agenter etter hvert som de kommer inn. Uten et kundesenter kan det hende du ikke kan godta innkommende anrop eller fordele personalet på riktig måte .

call-center-management-call-history

Kundeportal

Kundeportaler lar kunder få tilgang til kunnskapsbasen din. Gjennom disse portalene kan du dele informasjon med kundene dine mens du behandler klager. I tillegg kan du redusere kundens tid brukt på å snakke med agentene dine ved å opprette fellesskapsfora, en informasjonsdatabase og en FAQ-seksjon i kundeportalen din. En kunnskapsrik kundeportal er avgjørende for den beste selvbetjeningsprogramvaren.

Nøkkelfunksjoner i selvbetjent programvare

Selvbetjeningsprogramvare gir deg tilgang til alle dataene dine fra én plattform. Dette betyr at når en bruker støter på et problem, kan de søke etter en løsning i deres alt-i-ett-støttesenter. Hvis brukere ikke finner et tilfredsstillende svar, står eskaleringsalternativer som e-poststøtte, live chat, en kunnskapsbase og en selvbetjeningsportal til deres disposisjon. Nøkkelfunksjoner inkluderer:

Håndtering av sosiale medier

administrasjon av sosiale medier-komponenten i de beste selvbetjente programvaresystemene kobler til kunder på sosiale medier. Ved å administrere din tilstedeværelse på sosiale medier kan du se hvor og hvordan du best kan levere informasjon til brukerne. Du kan bruke denne informasjonen til å håndtere din digitale tilstedeværelse ytterligere og forbedre kundeserviceopplevelsen.

Connect Twitter with Help desk software - LiveAgent

Kunnskapsbase

Den beste selvbetjeningsprogramvaren inkluderer en kunnskapsbase. kunnskapsbasen inneholder all dokumentasjon og ressurser som er nødvendige for at brukere skal forstå programvaren og dens funksjoner. For eksempel kan en kunnskapsbase bestå av videoer, kunnskapsartikler og OSS-seksjoner.

Knowledgebase customization in Customer portal software - LiveAgent

Live chat-widget

Et annet vanlig trekk ved selvbetjent programvare er en live chat med agenter, noe som betyr at brukere kan ha videosamtale a> eller sende en melding til en agent når de trenger hjelp. Live chat eliminerer venting over telefon eller kø i resepsjonen med alle forespørsler administrert online.

Chat window docking feature in Live chat software - LiveAgent

24/7 automatisering

Med et automatisert system som kjører på en bedrifts nettside eller intranett, kan kundene få tilgang til tjenesten 24/7 fra hvor som helst det er internettforbindelse. Døgnet rundt automatisering reduserer antallet ansatte som trengs samtidig som du forbedrer fortjenesten. 66 % av kundene prøver å løse problemene sine uavhengig før de kontakter kundestøtte. For å automatisere systemet ditt kan du bruke hermetiske meldinger, forhåndsdefinerte svar og flere kunnskapsbaser.

Selvbetjeningsportal

Du kan legge til automatiske funksjoner i selvbetjeningsportalen din slik at kundene kan få svar på spørsmålene sine 24/7. Dette kan inkludere kunnskapsbaserte artikler, instruksjonsvideoer, fellesskapsfora og mer. Selvbetjeningsportalen din bør være der kundene ser etter svar før de kontakter agenter.

Customer portal software - LiveAgent

Find what's right for you!

Are you looking for self-service software that will best suit needs of your company? LiveAgent presents you with plenty of useful functions! Curious?

Hvordan velge den beste selvbetjeningsprogramvaren

Det er lett å bli overveldet når du bestemmer deg for hvordan du skal implementere selvbetjent programvare i virksomheten din. Du må se på flere områder og vurdere dem for å finne det som passer best for bedriftens behov. I tillegg må du vurdere funksjoner, skalerbarhet, forpliktelser og maskinvareinvesteringer før du velger den beste programvaren.

Forpliktelser

Forpliktelser kan variere fra en type programvare til en annen. Selvbetjent programvare som krever tilpasning av en utvikler vil være betydelig dyrere enn de som ikke gjør det. Andre forpliktelser inkluderer opplærings-tiden ansatte trenger før de er dyktige med programvaren. La oss si at et selskaps frontlinjeansatte har høy omsetningshastighet på grunn av permitteringer eller forfremmelser. I så fall vil en applikasjon som er rask å lære og lett å bruke bedre imøtekomme denne situasjonen. Høye nivåer av systemstabilitet er avgjørende for selskaper som er avhengige av å kjøre viktige programmer 24/7.

Priser

Kostnaden for å implementere en selvbetjeningsløsning avhenger av ulike faktorer som opplæring av ansatte, design, implementering, vedlikehold, infrastrukturkostnader og support. Som et resultat er forskjellige prismodeller tilgjengelig for selvbetjent programvare, inkludert betaling per bruk, månedlige og årlige betalingsmodeller avhengig av organisasjonens behov.

Støtte

Når du velger selvbetjent programvare, vil du sikre at teamet ditt raskt kan hjelpe kunder med støtteverktøy. Å velge selvbetjent programvare med 24/7 support og chat er nyttig, spesielt hvis du har et stort eller eksternt team i forskjellige tidssoner. Derfor ønsker du å søke støttealternativer som oppfyller dine forretningsmål og behov.

Evne til å skalere opp eller ned

Uansett din nåværende bedriftsstørrelse, vil du velge selvbetjent programvare som møter bedriftens nåværende og fremtidige behov. Velg en selvbetjeningsprogramvare som kan skalere det månedlige abonnementet opp eller ned – slik at du enkelt kan justere programvareabonnementet når virksomheten din har trege eller travle tider. Du vil vurdere skalerbarhet for å sikre at du har de riktige funksjonene og prisnivået for dine behov.

Programvarebegrensninger

Å kjenne begrensningene til hver selvbetjeningsprogramvare vil hjelpe deg å velge den beste. Sørg for at du ser på din nåværende personalstørrelse og hvilke funksjoner som er viktigst for deg. For eksempel kontaktkanaler, innkommende anrop, videostøtte, og tekstchat-programmer kan begrenses av programvaren du velger og maskinvaren du har. Husk dette før du kjøper selvbetjeningsprogramvare.

Samarbeidsalternativer

Det er bedre hvis du velger en selvbetjent programvare som samarbeider med flere verktøy som telefon, chat, kunnskapsbaser og video. Ved å bruke omnikanal programvare, kan du samarbeide på tvers av flere kanaler. Du vil velge programvare som tillater enkel kommunikasjon over interne og eksterne kanaler.

Stand out from your competitors with a strong
customer service culture​

Fordeler med å bruke selvbetjeningsprogramvare

Å tilby selvbetjeningsfunksjoner i programvaren kan hjelpe ansatte med å utføre arbeidet sitt med reduserte kostnader og samtidig øke kundetilfredsheten. De betydelige fordelene ved å bruke selvbetjent programvare er reduserte kostnader, økt produktivitet og kundetilfredshet gjennom automatiserte handlinger.

  • Reduserte kostnader – Implementering av selvbetjent programvare gir betydelig reduserte kostnader gjennom mindre opplæring og færre agenter som trengs for å håndtere kundeproblemer. Selvbetjent programvare kan også strømlinjeforme den interne opplæringen din med sine kunnskapsbaseartikler.
  • Økt produktivitet – Selvbetjent programvare kan øke produktiviteten når den implementeres tilstrekkelig. Som et resultat blir kundene raskere fornøyd, og agenter kan løse problemer som trenger oppmerksomhet.
  • Kundetilfredshet – Selvbetjent programvare øker tilfredshetsnivået blant kunder på grunn av muligheten til å gi tilgang døgnet rundt. 27 % av kundene sier at det å ikke kontakte kundeservice med sin foretrukne kanal bidro til en dårlig kundeopplevelse. Unngå dette for å forbedre kundeforhold og -tilfredshet.

Selvbetjent programvare for kunder forventes å vokse i gjennomsnitt 15 % per år til 2027. For å utnytte selvbetjeningsprogramvare best mulig, må du identifisere kundetrender i deres kjøpsdata og støttebehov for å holde deg oppdatert med denne informasjonen. Selvbetjent programvare har også blitt stadig viktigere for hjemmekontorer. Ved å bruke kunstig intelligens i selvbetjent programvare kan du bruke samtalemarkedsføring samtidig som du hjelper kundene med å løse problemene sine.

Implementering av kundeselvbetjenings-programvare

Selvbetjent programvareimplementering for kunder er ganske kompleks sammenlignet med tradisjonelle produktstøtte kanaler. Flere trinn må vurderes ved implementering av selvbetjeningsprogramvare. Det er nyttig å sende spørreundersøkelser for å spørre hva kundene synes om nye tilnærminger eller hvordan de samhandler med bedriften din.

Produktadministratorer kan hjelpe med å lage en serie produktopplæringsmanualer for kunder når selvbetjeningssystemer implementeres. Implementeringsstadiet av selvbetjent programvare tar vanligvis mindre enn to uker. IT-arbeidere og eksterne leverandører må koordinere tilgangen sin under distribusjon; ellers kan nedetid være et problem.

Kostnader for kundeselvbetjeningsprogramvare

Prisklassen på programvare for kundeselvbetjening varierer betydelig og avhenger av ulike faktorer som virksomhetens art. Vanligvis tar erfarne selskaper med en lang historie, høyere priser for produktene sine. Kundeselvbetjenings-programvare kan koste fra hundrevis til tusenvis eller mer, avhengig av funksjonaliteten og støtten til systemet. Det siste er spesielt viktig når det gjelder store netthandels-nettsteder som har en tendens til å har stor trafikk i høye perioder. Åpen kildekode-løsninger er vanligvis gratis og krever ikke lisensavgifter, men kan ha begrenset funksjonalitet. Bedrifter kan belaste per brukerlisens og har til og med månedlige betalinger, men tilbyr overlegne funksjoner.

Hva synes kunder om LiveAgent alt-i-ett-selvbetjeningsprogramvare for kunder?

“Muligheten til å ha våre e-poster, live chat, billettsystem og sosiale på ett sted gjør livet så mye enklere for virksomheten vår etter hvert som vi vokser. Billettsystemet er min favoritt funksjon siden det er så enkelt å organisere. Det er bra at vi kan tilpasse utseendet på våre egendefinerte sider og chatte også.”

Sara Owen

LiveAgent tilbyr en alt-i-ett helpdesk-programvare, inkludert kraftig selvbetjening. Den kan brukes av alle med internettforbindelse og krever ingen installasjon. Kunder gleder seg over de enkle LiveAgents alt-i-ett-evner som lar virksomhetene deres håndtere alle aspekter av kundeserviceopplevelsen. Med automatiserte funksjoner, flerkanalskommunikasjon, et komplett kundesenter og mer. LiveAgent kan enkelt administrere enhver brukerforespørsel og har en gjennomsnittlig brukeranmeldelse på 4,7 stjerner.

Topp 20 leverandører av selvbetjeningsprogramvare for kunder

For å la din lille, mellomstore eller store bedrift best tilby selvbetjeningsalternativer, har vi satt sammen en liste over de 20 beste selvbetjeningsprogramvarene i 2022. Et alternativ er tilgjengelig for å møte bedriftens behov med ulike funksjoner, fordeler, ulemper , og prisalternativer.

1. LiveAgent

LiveAgent's homepage

LiveAgent er programvare for nettsteder som gir kundeservice via e-post, chat, telefon og mer. LiveAgent-programvare kan installeres på selskapets server eller på Live Agents servere, som med de fleste nettbaserte applikasjoner. Med LiveAgent kan du administrere alt fra selvbetjeningsalternativer til ditt kundesenter og kundeserviceteam.

En bedrift av alle størrelser kan bruke LiveAgent, fra små til store bedrifter. Deres omfattende funksjoner og overlegne systemkvalitet gjør LiveAgent til den ideelle kundeserviceløsningen. Alle kan bruke LiveAgents-programvare på grunn av deres konkurransedyktige priser og gratis prøveplaner.

Hovedfunksjoner

LiveAgent skiller seg fra andre systemer ved å tilby over 190+ systemintegrasjoner for enkel programvarebruk.

Hovedfunksjonene inkluderer:

  • Oppgavebehandling
  • On-demand opptaksfunksjon
  • Live chat
  • Kunnskapsbase
  • Selvbetjeningsportal
  • Inkommende anrop
  • Kraftig analyse

Fordeler

  • Mulighet for kundene til å betjene seg selv
  • Tilpassbare etiketter og tagger prioriterer arbeidsflyter
  • Automatiserte billettsystemer gjør det enkelt å spore interaksjoner

Ulemper

  • En gang iblant kan meldinger havne i søppelpostmappen
  • Ingen åpen sporing for e-poster
  • Ingen WhatsApp-integrasjon

Pris

I tillegg til deres gratis prøveversjon, tilbyr LiveAgent også en gratisversjon. Kunder har muligheter til å velge mellom flere tjenestenivåer og prisplaner, inkludert $15, $29 og $39 per agent per måned. Det kreves ikke noe kredittkort for å registrere seg for LiveAgent.

2. Zoho Desk

Zoho desk home page

Zoho Desk lar enhver virksomhet eller merkevare administrere kundeinteraksjoner og tilby selvbetjeningsalternativer når agentene dine ikke kan nås. Zoho Desk kan bistå med alle dine behov, fra selvbetjening til kunderelasjoner.

Zoho Desk anbefales for små til mellomstore bedrifter som får flere forespørsler. Ved å bruke Zoho Desk vil brukerne dine ha tilgang til pålitelige selvbetjeningsfunksjoner til enhver tid.

Hovedfunksjoner

Zoho Desk er unik på grunn av sin evne til å administrere merkevareimage og kundeinteraksjoner gjennom automatiserte funksjoner.

Hovedfunksjonene inkluderer:

  • Selvbetjeningsportal
  • Evne til å samarbeide på tvers av team.
  • Analyser for innsikt og effekt.
  • Dashboard for agenter og ledere.
  • ZIA, en kontekstuell AI.
  • Automatisering av enkle og repeterende oppgave

Fordeler

  • Enkel automatisering av kunnskapsbaser
  • Evne til å motta alle trinn og historikk for hver billett
  • Håndtere kommunikasjon fra flere digitale kanaler på ett system

Ulemper

  • Billetter kan ikke sorteres etter konto
  • Ingen varsler når en billett sendes fra agent til agent
  • Begrenset tilpasning for nettskjemaer

Pris

Zoho Desk har fire servicenivåer, en gratisversjon med begrensede funksjoner, et alternativ på $14, $23 og $40 per måned per agent. Det er også en 15-dagers gratis prøveversjon av Zoho Desk.

3. Intercom

Intercom home page

Intercom-kommunikasjonsprogramvare lar deg tilby personlig tilpassede kundeopplevelser langs kundereisen.

Intercom brukes over hele verden av selskaper som New Relic, Sotheby og Shopify for å håndtere deres selvbetjente programvarebehov.

Hovedfunksjoner

Intercom skiller seg fra andre systemer ved å tilby en mer effektiv måte å skalere bedriftens virksomhet på.

Hovedfunksjonene inkluderer:

  • Selvbetjeningsportal
  • Sosiale Medier integrasjon
  • Proaktiv chat
  • Køhåndtering
  • Rapportering og analyse
  • Hendelsesutløste handlinger

Fordeler

  • Enkel å innstallere
  • Lagrer kundesvar
  • Enkelt å chatte med potensielle kunder

Ulemper

  • Begrenset kundestøtte
  • API kan ikke arkivere segmentet
  • Begrenset rapportering


Pris

Du kan bruke intercom-funksjoner gjennom et alternativ på $38 eller $75. Svarroboter og tilpassede roboter starter på $99, mens produktomvisninger starter på $119 og kundebaserartikler fra $49. Alle priser er per måned, og det er også en gratis prøveperiode. Du må kontakte dem direkte for et ytterligere tilbud.

4. Help Scout

Help Scout gir rapportering, robust API og en integrert kunnskapsbase. Dermed lar det deg fokusere tiden din på kundeservice og forretningsmål, ikke mindre kundeproblemer.

Hjelp Scouts rotfrie funksjoner og enkel bruk anbefales for organisasjoner med over 500 brukere. Deres selvbetjeningsbehov kan holde tritt med virksomheten din og ikke legge ned virksomheten din.

Hovedfunksjoner

Help Scout skiller seg ut med sitt fokus på å forbedre kundetilfredshets-rangeringer.

Hovedfunksjonene inkluderer:

  • Selvbetjeningsportal
  • Responsledelse
  • Undersøkelser og tilbakemeldinger
  • Chat og meldinger
  • Ringesenter ledelse
  • Hermetiske meldinger funksjon

Fordeler

  • Enkel å implementere
  • Alt-i-ett løsning
  • Lett å bruke

Ulemper

  • Billettorientert
  • Begrenset nettstedintegrasjon
  • Begrenset tilpasning

Pris

Help Scout tilbyr pakker for $15, $25 og $40 per agent per måned. Hvis faktureres årlig, er kostnaden lavere. Du kan også prøve Help Scout gratis.

5. Whatfix

Whatfix er en selvbetjent programvare som gjør det mulig for brukere å løse enkle IT-problemer selv gjennom en app, noe som minimerer bruken av støtteteamet ditt og øker kundetilfredsheten.

Whatfix selvbetjent programvare reduserer tiden før lansering, øker de ansattes produktivitet og tilsvarer en positiv programvareavkastning gjennom sine automatiserte funksjoner.

Hovedfunksjoner

Whatfix skiller seg ut med antall plattformer de jobber med, som Salesforce, Office 365, Oracle CRM og mer.

Hovedfunksjonene inkluderer:

  • Selvbetjente verktøy
  • Målgruppemålretting
  • Datakvalitetskontroll
  • Opplæring i appen
  • Flerspråklig
  • Oppretting av innhold

Fordeler

  • Responsiv kundestøtte
  • Lett å bruke
  • Lag guider på flere språk

Ulemper

  • Ikke tilgjengelig på mobil
  • Begrenset analyse
  • Det er ikke ideelt for store nettsteder

Pris

Whatfix har en gratis prøveversjon og gratis programvare. Du må imidlertid kontakte dem direkte for et tilbud på deres selvbetjeningsprogramvare.

6. Zendesk

Zendesk homepage

Zendesk selvbetjeningsprogramvare gir måter å strømlinjeforme kundestøtteadministrasjonen på og tilby selvbetjeningsalternativer fra ett verktøy.

Zendesk selvbetjeningsprogramvare er fleksibel med kraftige automatiseringsverktøy, som lar deg fokusere på å levere bedre kundeservice i stedet for å bruke all tid på å svare på spørsmål fra kundene. Små bedrifter kan dra stor nytte av Zendesks funksjoner.

Hovedfunksjoner

Zendesk skiller seg fra andre selvbetjeningssystemer med sin chatbot-integrasjon som raskt håndterer kundeproblemer 24/7 for enhver størrelse virksomhet.

Hovedfunksjonene inkluderer:

  • Selvbetjeningsportal
  • Virtuell assistent
  • Overvåking av sosiale medier
  • IVR og stemmegjenkjenning
  • Oppgavebehandling
  • Håndtering av negative tilbakemeldinger

Fordeler

  • Funksjonsrik
  • Tilgjengelig på 40 språk
  • Lett å bruke

Ulemper

  • Komplisert lisensiering
  • Begrenset kundestøtte
  • Krever agentopplæring

Pris

Zendesk har kun støttepriser som starter på $19,99 per agent per måned og suitepriser som starter på $49,99 per agent per måned. Zendesk har en gratis prøveversjon. Du må kontakte dem direkte for et tilbud.

7. Gladly

Gladly er en personlig selvbetjeningsprogramvare uten separate integrasjoner og problemfri samtalestøtte, som lar bedriften din begynne å tilby selvbetjeningsalternativer raskt og enkelt.

Med Gladly kan kunder dra nytte av sømløse og raske selvbetjeningsalternativer innebygd rett inn i programvaren deres. Gladlys programvare vil være gunstig for bransjer som overnatting og reise på grunn av dens brukervennlighet.

Hovedfunksjoner

På grunn av de innebygde selvbetjeningsfunksjonene, skiller seg gjerne fra konkurrentene, og gir små bedrifter og startups verktøyene de trenger uten å kreve ytterligere integrasjoner.

Hovedfunksjonene inkluderer:

  • Personalisering
  • Selvbetjeningsportal
  • Kunnskapsforvaltning
  • Problemsporing
  • Rapportering og analyse
  • Tekstanalyse

Fordeler

  • Lett å bruke
  • Mange funksjoner
  • Organisert presentasjon av informasjon

Ulemper

  • Begrenset kundestøtte
  • Nyere programvare
  • Anropsfeil

Pris

Gladly tilbyr en gratisversjon samt et alternativ på $38 og $150 per agent per måned.

8. HubSpot

HubSpot lar selskaper av alle størrelser øke kundeengasjementet via blogger, sosiale medier, destinasjonssider, e-postkampanjer, innholdsadministrasjon på nettstedet, nettanalyse og rapportering.

Hubspot anbefales for bedrifter som bruker e-postmarkedsføring. Hubspot tillater 24/7 selvbetjeningsløsninger samtidig som den tilbyr e-post markedsførings-funksjoner, noe som gjør dem til å passe for de som er i ulike e-markedsføringsområder.

Hovedfunksjoner

Hubspot er unik ved å tilby tilgang til personlig tilpassede e-postløsninger og kundeserviceløsninger i én app. Hubspot er i utgangspunktet dyrere enn andre alternativer, men har et stort utvalg av evner, noe som gjør Hubspot mer tilgjengelig for mellomstore og store bedrifter.

Hovedfunksjonene inkluderer:

  • Sanntidsanalyse
  • Selvbetjeningsportal
  • Hendelsesutløste handlinger
  • Google Analytics-integrasjon
  • Flerkontoadministrasjon
  • SEO ledelse

Pris

Hubspot tilbyr en gratisversjon og en gratis prøveversjon. Bortsett fra det er det alternativer som $50/måned, $600/år, $1780/måned eller $19200/år og $4000/måned eller $48000/år.

9. Ada

Ada kombinerer verktøyene til en brukervennlig kundeadministrasjons-plattform med dine favoritt CRM-verktøy.

Med Ada kan bedrifter lage oppslukende og engasjerende markedsføringskampanjer optimalisert for mobile enheter. Dette gjør Ada til en utmerket løsning for små og mikrostore bedrifter.

Hovedfunksjoner

Ada er forskjellig fra andre leverandører på grunn av sin vekt på mobile løsninger som driver kundeservicen din.

Hovedfunksjonene inkluderer:

  • Sosial markedsføring
  • Selvbetjente løsninger
  • Tilpassbare CTAer
  • Kanaladministrasjon
  • Dynamisk innhold
  • Lead management

Fordeler

  • Effektiviserer markedsføringsarbeidet
  • Praktisk og enkel å bruke
  • Skybasert

Ulemper

  • E-postverktøy kan forbedres
  • Ingen Instagram-integrasjon
  • Minimale telefonfunksjoner

Pris

Ada har en gratis prøveperiode og planlegger å starte på $40 per måned per agent. I tillegg tilbyr Ada 40 % rabatt med et årlig abonnement, men du må kontakte dem direkte for et tilbud.

10. Document360

Document360 lar deg lage kunnskapsbasestykker for å redusere støtteforespørsler med opptil 50 %.

Document360 er utmerket for små og store bedrifter som ønsker å lage og publisere nyttige kunnskapsbaser som matcher merkevareidentiteten din. Av disse grunnene får små og mellomstore bedrifter mest mulig ut av Document360.

Hovedfunksjoner

Grunnen til at Document360 er forskjellig fra andre selvbetjeningsleverandører er at ulike institusjoner som Harvard stoler på deres kunnskapsbaseprogramvare.

Hovedfunksjonene inkluderer:

  • Selvbetjeningsportal
  • Filbehandling
  • Samarbeidsverktøy
  • Kunnskapsbase administrering
  • Diskusjoner og fora
  • Fulltekstsøk

Fordeler

  • Nyttig kundestøtte
  • Sentralt knutepunkt for informasjon
  • Bruk som intern eller ekstern kunnskapsbase

Ulemper

  • Begrensede funksjoner
  • Ingen stavekontroll
  • Ingen mobilapp

Pris

Document360 tilbyr et alternativ på $49, $149 og $299 per måned i tillegg til en gratis prøveversjon. Dessuten er det en enterprise plus-plan, men du må kontakte dem direkte for et tilbud.

11. Hornbill Service Manager

Hornbill Service Manager tilbyr et 100 % kodeløst miljø med kraftig prosessautomatisering som leverer raske tjenester samtidig som du sparer kostnader

Hornbill Service Manager fjerner kodings-restriksjonene for selvbetjent programvare, som bruker automatiske oppdateringer og dedikerte ressurser.

Hovedfunksjoner

Hornbill service manager skiller seg ut med sin automatisering og brukervennlige selvbetjeningsprogramvare, som kan hjelpe små bedrifter med å vokse.

Hovedfunksjonene inkluderer:

  • Utgivelseshåndtering
  • Kunnskapsbase administrering
  • Tjenesterapportering
  • Problemhåndtering
  • Konfigurasjonsstyring
  • Eiendelssporing

Fordeler

  • Intuitiv å bruke
  • Enkelt oppsett
  • Tilpassbare prosesser

Ulemper

  • Begrensede funksjoner som dashbordfunksjonalitet
  • Rapporter kan være vanskelige å implementere
  • Kan ikke endre billetttype når den er opprettet

Pris

Hornbill Service Manager tilbyr en gratis prøveversjon. Utover det må du kontakte dem direkte for et tilbud.

12. Freshdesk contact center

Freshdesk homepage

Freshdesk forvandler agenter til kundeadvokater gjennom integrasjon av sosiale medier med Facebook, Twitter, Gmail, LinkedIn og mer.

Freshdesk kontaktsenter administrerer og effektiviserer telefonsamtaler best i NGO-, NFP- og BFSI-bransjene ved å tilby bærekraftige selvbetjeningsløsninger.

Hovedfunksjoner

Freshdesk kontaktsenter skiller seg ut på grunn av sin evne til enkelt å administrere og effektivisere driften i mellomstore og store bedrifters selvbetjeningsvirksomhet.

Hovedfunksjonene inkluderer:

  • Virtuelt kundesenter
  • Rapportering og analyse
  • Overvåking av ansattes aktivitet
  • Sammarbeids verktøy
  • Blandet kundesenter
  • Selvbetjeningsmuligheter

Fordeler

  • Analyserer ukentlig samtalevolum
  • Overvåker og sporer kundeproblemer
  • Enkelt oppsett

Ulemper

  • Hver billett blir omdirigert til kontoansvarlig
  • Treg respons fra kundeservice
  • Samtaleflyt er ikke lett å justere

Pris

Det er en gratisversjon i tillegg til et alternativ på $15 og $39 per agent per måned. En gratis prøveversjon av systemet er også tilgjengelig.

13. Helpshift

Helpshift-plattformen integrerer automatisering, bots, meldingstjenester og AI i en skalerbar kundeserviceplattform.

Designet for små og mellomstore bedrifter, tilbyr Helpshift telefon- og nettbasert chatstøtte med en unik betalingsplan basert på kundeinteraksjoner.

Hovedfunksjoner

Helpshift er unik på grunn av sin erfaring med å håndtere selvbetjeningsløsninger for mobile plattformer og mobilspill ved bruk av AI, noe som gjør Helpshift perfekt for gründere i det digitale skaperverket.

Hovedfunksjonene inkluderer:

  • Chatbot
  • Kunnskapsbase administrering
  • Fjerntilgang og kontroll
  • Hermetiske meldinger
  • Billetthåndtering
  • Selvbetjeningsportal

Pris

Helpshifts betalingsmodell er basert på fullført kundeservicekommunikasjon, noe som betyr at du kun betaler for problemer du løser. Helpshift tilbyr både en gratis prøveversjon og en gratisversjon av programvaren. Du må imidlertid kontakte dem for et tilbud.

14. TeamSupport

TeamSupport homepage

Teamsupport bruker effektiv billettadministrasjon og omnikanal-støtte for å tilby selvbetjeningsalternativer på tvers av flere digitale kanaler, noe som gir bedrifter enkel skalerbarhet samtidig som de gir overlegen kundeservice.

Teamsupport er designet spesielt for selskaper som trenger å skalere verktøyene sine for å håndtere problemer på høyt nivå.

Hovedfunksjoner

Teamsupport er unik fordi den lar store team spore tilleggsinformasjon på en billett, ikke bare problemet. I tillegg kan du strømlinjeforme selvbetjeningsalternativene for virksomheten din.

Hovedfunksjonene inkluderer:

  • Multikanal kommunikasjon
  • Selvbetjeningsportal
  • Ringesenter ledelse
  • Arbeidsflyt konfigurasjon
  • Rapportering og analyse
  • Sanntids chat

Fordeler

  • 24/7 support
  • Team- og arbeidsflytledelse
  • Intuitiv funksjonalitet

Ulemper

  • “Klønete” programvare
  • Oppsett kan være forvirrende
  • Begrenset tilpasning

Pris

Teamsupport tilbyr en gratis prøveversjon i tillegg til $50 og $69 per agent per måned. Teamsupport tilbyr en gratis prøveversjon av programvaren deres.

15. Kustomer

Kustomer lar deg automatisere 40 % av samtalene dine uten å gå på akkord med kvaliteten på tjenesten du tilbyr.

Kustomer lar brukere lage tilpassbare roboter som kan hjelpe til med arbeidsflyter og kundeinteraksjoner – effektivisere driften og redusere selskapets kostnader.

Hovedfunksjoner

Det unike med Kustomer er dets AI-aktiverte avbøyningssystem, som fungerer som din første forsvarslinje når du arbeider med kunder. Dessuten fungerer Kustomer godt med små og mellomstore bedrifter.

Hovedfunksjonene inkluderer:

  • Selvbetjeningsportal
  • Rapportering og analyser
  • Sanntids chat
  • Virtuell assistent
  • Nettverksovervåking
  • Multikanals datainnsamling

Pris

Kustomers programvare er tilgjengelig for $89 og $139. Det er ingen gratis prøveversjon eller gratisversjon av programvaren tilgjengelig.

16. Airkit

Airkit integreres i nettstedet for å tilby selvbetjeningsalternativer samtidig som det leverer digitale opplevelser til kundene dine.

Airkit lar ingeniørteam implementere ekstra kundeservicefunksjoner i et nettsted uten å måtte ansette flere ansatte.

Hovedfunksjoner

I motsetning til andre leverandører tilbyr Airkit tilpasset automatisering som kan integreres. Dermed er det et utmerket valg for mellomstore og store bedrifter.

Hovedfunksjonene inkluderer:

  • Rapportering og analyse
  • Selvbetjeningsmuligheter
  • API
  • Tredjepartsintegrasjon
  • Datainnsamling
  • Tilpassbare maler

Fordeler

  • Lett å bruke
  • Kundeservicestøtte
  • Selvbetjenings funksjoner

Ulemper

  • Begrensede funksjoner
  • Ny programvare
  • Ingen Google Analytics-integrasjon

Pris

Du kan prøve Airkit gratis, men du må kontakte dem direkte for et tilbud tilpasset din virksomhet.

17. LiveHelpNow

LiveHelpNow tilbyr flere funksjoner på deres helpdesk-programvare som live-chat, kunnskapsbase og e-postadministrasjon.

LiveHelpNow anbefales for sin prisbelønte live chat-programvare, som kan hjelpe ekstra små til mellomstore bedrifter med ulike funksjoner.

Hovedfunksjoner

LiveHelpNow skiller seg ut med sitt fokus på forbedret kundetilfredshet gjennom selvbetjeningsløsninger og økt salg med generering av potensielle kunder.

Hovedfunksjonene inkluderer:

  • Selvbetjeningsportal
  • Tilpassbare og innebygde vinduer
  • Multikanal kommunikasjon
  • Geografisk målretting
  • Ringesenter ledelse
  • Hermetiske meldinger
  • IT-kapitalforvaltning

Fordeler

  • Enkel å implementere
  • Nyttige analyser
  • Automatisering av kundeservice

Ulemper

  • Begrenset kundestøtte
  • Begrenset tilpasning
  • Begrensede funksjoner og brukergrensesnitt

Pris

LiveHelpNow tilbyr e-postbillettadministrasjon, live chat og kunnskapsbase-alternativer som starter på $21. Videre tilbyr de ikke en gratisversjon, bare en gratis prøveversjon.

18. Replikant

Replicant homepage

Replicant leverer programvare for kundeoppløsning som bruker AI for å snakke naturlig til kunder og svare på spørsmål uten forsinkelser i svaret ditt.

Replicant kan hjelpe de største bedriftene med å automatisere kundeservicen ved hjelp av AI-taleanrop. Alle aspekter ved kundesamtaler kan administreres sammen med kunnskapsdatabaser som gir umiddelbare løsninger. Replicant gir 24/7 kundestøtte via stemme-AI over telefon for å løse kundeproblemer raskt og naturlig.

Hovedfunksjoner

Replicant er unik for sin evne til å bruke AI stemmestøtte for å automatisere din kundeservice.

Hovedfunksjonene inkluderer:

  • Talesyntese
  • Chatbot
  • Kontekstuell veiledning
  • Live chat
  • Multikanal kommunikasjon
  • Flerspråklig

Fordeler

  • Hjelpsom kundeservice
  • AI-taleanrop
  • Kundefokusert programvare

Ulemper

  • Begrensede funksjoner
  • Læringskurve
  • Begrenset tilpasning

Pris

Replicant tilbyr en gratis demo av deres autonome kontaktsenter, men du må kontakte dem direkte for et tilbud.

19. Apty

Apty hjelper med ansattes produktivitet, lavere opplæringskostnader og økt programvareavkastning ved å bruke veiledningsplattformen deres på skjermen.

Apty hjelper bedrifter med å forbedre sitt nåværende produkt og ta i bruk kundevennlige funksjoner ved å bruke deres SaaS-produkt.

Hovedfunksjoner

Apty skiller seg fra andre leverandører på grunn av muligheten til å tilby kundevennlige funksjoner til en lavere pris enn andre leverandører. Dette gjør Apty til en kundeserviceløsning for små og mellomstore bedrifter.

Hovedfunksjonene inkluderer:

  • Bruker opplæring
  • Lanseringsadministrasjon
  • Opplæring i appen
  • Kontekstuell veiledning
  • Oppretting av innhold
  • Undersøkelser og tilbakemeldinger

Fordeler

  • Innsikt og data
  • Hjelper med brukeropplæring
  • Nyttig kundestøtte

Ulemper

  • Læringskurve for brukere
  • Begrenset programvareintegrasjon
  • Ingen nettforum eller fellesskap

Pris

Apty tilbyr en gratis prøveversjon og en gratisversjon av programvaren deres. Kontakt Apty direkte for å lage en tilpasset plan og få et tilbud som fungerer for deg hvis du vil bruke alle funksjonene deres.

20. Solvvy

Solvvy er en skybasert løsning som automatiserer virksomheten din med ytelsessporing og arbeidsflytstøtte ved å bruke chatbots for å støtte kundeservicebehovene dine.

Solvvy tilbyr en skalerbar personlig tilpasset kundeopplevelse ved å bruke automatiseringsfunksjoner og en neste generasjons chatbot, noe som gjør det til en perfekt løsning for små og store bedrifter som ønsker å automatisere driften.

Hovedfunksjoner

Solvvy skiller seg fra andre leverandører med bruken av sin neste generasjons chatbot for å automatisere kundeopplevelser.

Hovedfunksjonene inkluderer:

  • Chatbot
  • Selvbetjenings funksjoner
  • Forhåndskonfigurert bot
  • Multikanal kommunikasjon
  • Kunnskapsbase
  • Arbeidsflyt

Pris

Solvvy tilbyr tre servicenivåer:

Still didn't make up your mind?

LiveAgent offers you free trial so you can try all those features and integrations for yourself. Curious about all the opportunities?

Er en prøveversjon av selvbetjent programvare nyttig?

Den beste selvbetjeningsprogramvaren har en prøveversjon som lar ansatte teste den før de kjøper eller implementerer den i bedriften sin. Dette gir arbeidsgiveren muligheten til å overvåke hvordan deres ansatte bruker programvaren på forhånd for å avgjøre om de trenger spesifikke funksjoner eller ikke.

Fordeler med demoversjonen av selvbetjeningsprogramvare

  • Gratis prøveversjoner kan hjelpe deg med å finne ut om et bestemt produkt er riktig for dine forretningsformål.
  • En gratis prøveperiode kan la deg prøve noe uten å måtte betale. Hvis du ikke liker det etter prøveperioden, kan du ganske enkelt avinstallere det.
  • En demoversjon minimerer bortkastet penger og tid på kjøp som ikke passer for bedriften din.
  • Demoversjonen lar bedrifter se hvordan hele teamet deres passer inn i hver modul i programvaren uten at de trenger å kjøpe forskjellige versjoner.

Få en prøveversjon av selvbetjent programvare

Du kan registrere deg for en gratis 14-dagers prøveversjon av LiveAgents selvbetjeningsprogramvare på /trial/. Ingen kredittkort kreves, noe som gjør det enklere enn noen gang å prøve programvaren gratis og se om den passer dine behov.

Konklusjon

Hvis du eier en bedrift, vet du hvor viktig kundeservice er. I tillegg til alle dine andre plikter og ansvar, kan det være utfordrende å tilby 24/7 support. Det er der selvbetjent programvare kan hjelpe. Et slikt system har LiveAgent og ble utviklet spesielt for virksomheter som leter etter en enkel måte å få agentene deres fri fra å svare på repeterende spørsmål, slik at de kan fokusere på kvalitetstjenester og mer komplekse problemer. Kunder vil kunne finne svar selv uten å måtte kontakte noen i organisasjonen din – noe som sparer dem og deg for tid. LiveAgent tilbyr en gratis 14-dagers prøveperiode, slik at du kan prøve den før du kjøper for å forsikre deg om at selvbetjeningsprogramvaren passer til din bedrift.

FAQ

What is a customer self-service software?

Customer self-service software is an online service that allows companies to communicate with their customers. It can automate many of the processes associated with customer service, such as updating records in real-time, allowing users to view account information, and answering common questions. Customer self-service software is a convenient way of interacting with company services than face-to-face or telephone communication. E-mail messages and their automated responses are stored on servers for later reference, making self-service software easier than going through the customer service department again.

How does self-service software work?

Self-service software is software that provides specific services directly to consumers without human interaction. Self-service software can reduce workloads for both companies providing the service and customers themselves because it can answer emails, chat with customers online, or navigate digital platforms accurately to provide requested information. If customer issues can not be addressed through self-service systems, you can route customers to your customer support team.

What are the key features of self-service software?

Self-service software gives you access to all your data from one platform. This means when a user encounters a problem, they can search for a solution in their all-in-one support center. If users cannot find a satisfactory answer, escalation options like e-mail support or live chat are at their disposal.

How to choose the best self-service software?

Several simple questions should be answered in order to select the right self-service solution. Ask yourself how much technology you want to manage and support. Consider what types of service incidents your users encounter most frequently and what level of access they need to solve problems independently. When you identify the critical features for your environment, it is easy to find free trial software solutions that fit your business and users.

What are the benefits of using self-service software?

There are multiple benefits to using self-service software. One is convenience, allowing your customers to save time and access the information they need 24/7. In addition to ensuring the quality of customer service, you will maintain updated records on your customers through their self-service interactions. This new information and automation will reduce the costs of your customer service needs.

The market size of customer self-service software is expected to grow an annual average of 15% until 2027. To best utilize self-service software, you must identify customer trends in their purchase data, support needs and always stay up to date with this information. There has been an increasing number of home offices that need to utilize self-service software and small businesses. By using artificial intelligence in self-service software, these businesses can use conversational marketing to decrease costs and increase customer satisfaction.

How to implement self-service software?

Self-service software can be easily implemented within your business. The exact way relies on the software you have. Some self-service software allows for the creation as well as the implementation of knowledge bases. You will need to upload this software to your devices, integrate this software into your website, and customize your information for your customers for the software to be completely operational.

Is self-service customer software expensive?

Customer self-service software can be expensive, while others will be more affordable. Scaling options with plans allow you only to get the features you need for your team members at a reduced price that fits your budget. It would help if you versed yourself with the payment plan of the self-service software system you are considering.

Is a trial version of self-service software useful?

Yes! A free trial version of self-service software allows you to test the software before purchasing it. Allowing you to see if its various features match your company's customer self-service needs before purchasing them.

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo