Hva betyr åpningstid?
Business hours - the part of the day when a business is usually open.
Åpningstid er tidsperioden din bedrifts kundeservice normalt holder åpent. Bedrifter har klokkeslett for arbeidstid der kundene kan kommunisere med kundeservice.
Flere åpningstider kan bestemmes for ulike avdelinger. Dette er nyttig når agenter arbeider på forskjellige tidspunkter eller i andre tidsssoner. For eksempel kan kundeservicen ha åpent 24 timer i døgnet, men de ansatte er kun ansvarlig for henvendelser i deres egen arbeidstid.
Hva er vanlig åpningstid?
Vanlig åpningstid er normalt mellom 0800 og 1800. Vanligvis fra mandag til fredag, unntatt offentlige helligdager.
Men, du bør alltid tenke på at vanlig åpningstid og dager kan variere basert på bedriftens lokasjon.
Hvor mange arbeidsdager er 48 timer?
48 timer er to arbeidsdager. Åpningsdager er fra mandag til fredag for de aller fleste bedrifter.
Hva er åpningstidene i USA?
Åpningstider avhenger av typen bedrift. Offentlige steder, slik som banker i USA er normalt åpne fra 0800 til 1700 – mandag til fredag. Men, salgssteder kan ofte holde åpent lengre, til og med hver dag i uken. Dette gjelder som regel utenom enkelte offentlige helligdager. Restauranters åpningstid kan variere basert på lokasjon. Som regel er det mellom 0900 og 1700.
Hvordan kan et kundeserviceprogram hjelpe deg til å holde åpent 24/7?
Et kundeserviceprogram hjelper dine agenter til å håndtere alle henvendelser på ett sted. Ikke noe behov for å bytte mellom grensesnitt.
For eksempel kan du få all e-post, Live Chat, Call Senter og sosiale medier-relaterte henvendelser i en universal innboks. Sett opp og automatiser din LiveAgent og oppnå den beste kundeserviceytelsen.
Hvis du vil vite mer om LiveAgent, les om Kundeservicerprogrammet.
Men hvordan hjelper det dine åpningstider?
Kundeservice fungerer som regel som skiftarbeid. Det er vanskelig å opprettholde kundeservice 24/7 hvis bedriften ikke er villig til å bruke ressurser på flere ansatte.
Kundeserviceprogrammer, slik som LiveAgent, tilbyr en kundeportal som kan hjelpe deg på mange måter. En av de viktigste faktorene er å opprette kunnskapsressurser. Å tilby selvhjelp kan for eksempel være ved å opprette en kunnskapsressurser. Dette kan gi kundene hjelp selv om kundeservice ikke er tilgjengelig.
LiveAgent tilbyr også tjenesten Åpningstid. Denne tjenesten lar deg sette opp åpningstidene direkte i programmet. Dette hjelper kundeservice å organisere deres skiftarbeid. Det skaper også realistiske forventninger for kunden.

Lær mer om LiveAgents tjeneste – Åpningstid.
Andre fordeler med et kundeserviceprogram
- kundebeholdelse
- kundetilfredshet
- mindre bruk av ressurser
- tidseffektivitet
- høyere profitt
- lojale kunder
- kundefellesskap
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
FAQ
Hva betyr begrepet åpningstid?
Åpningstid er tidspunktet på dagen der aktiviteten i bedriften foregår. Normal åpningstid varierer mellom land. I mange land er det som regel mellom 0900 og 1700 (også kalt ni til fem).
Hvordan setter man opp åpningstider i LiveAgent?
For å sette opp åpningstider i LiveAgent, går man til ‘innstillinger’, deretter velger man ‘arbeidsmodeller’ og ‘SLA’. I neste steg trykker du på ‘Create level’. Her kan du slå på og sette opp åpningstider ved å velge ‘Timer er definert ved følgende arbeidstider’. Velg så en tidssone, sett åpningstiden for hver dag av uken og ‘ekskluder helligdager’ der bedriften din ikke holder åpent.
Hvilke åpningstider bør du velge?
Åpningstiden du velger burde avhenge av din type bedrift. Når du velger åpningstid, tenk på din kundemålgruppe og hvilke tidspunkter de vil ønsker å handle. Men den viktigste faktoren er å inkludere og følge åpningstiden i alle kanaler du kommuniserer.
Expert note
Åpningstid er tidsperioden en bedrift holder åpent for kundesupport. Normalt mellom 0800 og 1800, men kan variere basert på lokasjon og bedriftstype.

LiveAgent tilbyr programvare for kundeservice, inkludert VoIP-telefonsystemer og klagehåndteringsprogramvare. Selskapet har også en tilknyttet partnerprogram. Besøk LiveAgent-nettstedet for å lære mer og abonnere på nyhetsbrevet for oppdateringer og rabatter. LiveAgent bygger også skrivebordet ditt etter at du har registrert deg, og tilbyr en-mot-en samtaler for å utforske hvordan de kan hjelpe din bedrift. Deres nettsider bruker cookies, og du kan sette opp en demo på flere datoer.
LiveAgent tilbyr ulike populære programvare for kundeservice, inkludert VoIP-telefonsystemer og selvbetjeningsprogramvare. De har også klagehåndteringssystemer og klientportalprogramvare. LiveAgent tilbyr også opplæring og ressurser for kundeservice. Kunder kan kontakte salgsteamet eller avtale en demo for å lære mer. LiveAgent bruker informasjonskapsler, og kunder kan lese mer om personvern- og informasjonskapselpolicyene på deres nettside.
Gjennomsnittlig behandlingstid
LiveAgent tilbyr en rekke programvarer og systemer som kan hjelpe bedrifter med kundebehandling, e-postbehandling og klagehåndtering. De tilbyr også en klientportalprogramvare og VoIP-telefonsystemer. Det er mulig å kontakte dem for demo og rabatter, og de er tilgjengelig på sosiale medier. LiveAgent bygger ditt skrivebord og sender innloggingsdata når installasjonen er ferdig. De bruker også informasjonskapsler, og det er mulig å avtale en-mot-en-samtale for å utforske produktet.
Samtalehåndteringstid, også kjent som gjennomsnittlig behandlingstid (AHT), er en viktig faktor for å vurdere kundesenterets ytelse. Det kan beregnes ved å legge sammen total taletid, ventetid og avslutningstid, og deretter deles på det totale antall behandlede anrop. Telefonsentre kan redusere samtalehåndteringstiden ved å gi agenter tilgang til riktige verktøy og en intern kunnskapsbase, som kan hjelpe agenter med å løse problemer raskere og forbedre kundeopplevelsen.