Hva er berøringspunkter?
Berøringspunkter er et tidspunkt hvor en kunde, før eller etter kjøpet, er i kontakt med din bedrift av ulike årsaker.
En periode før du kjøper produktet, mens en kunde søker og ser opp ulike produkter fra din bedrift, er kjent som et kontaktpunkt.
En periode etter å ha kjøpt produktet fra din bedrift, når en kunde ringer for reparasjon eller en produktrelatert forespørsel, er også kjent som et kontaktpunkt.
Bedrifter må annonsere produktene sine på en måte at produktene deres får så mange kontaktpunkter som mulig. Jo høyere antall kontaktpunkter et selskap har, jo bedre er det for dem.
Frequently Asked Questions
Hva er berøringspunkter?
Kontaktpunkter er tidspunktet når en kunde kontakter din bedrift før eller etter kjøp av et gitt produkt eller en gitt tjeneste av ulike årsaker, f.eks. for å lære mer om et spesifikt produkt eller for å sende inn en klage.
Hva er de mest typiske kontaktpunktene?
De mest typiske kontaktpunktene er kommunikasjon med kundeservice via ulike kanaler, kommentere på sosiale medier, legge igjen vurderinger og anmeldelser på nettet.
Er det mulig å vurdere alle berøringspunkter i LiveAgent?
I LiveAgent kan du evaluere alle kontaktpunkter som er relatert til kommunikasjonskanaler, takket være hvilke kunder og potensielle kunder kan kontakte merkevaren din.
Ekspertnotat
Gode berøringspunkter er viktig for å gi kundene et godt inntrykk av din bedrift. Ha fokus på kundesupport på alle stadier av kundeforholdet.

Tren lagene dine i grunnleggende kommunikasjon om kundeopplevelse
Stor knapphet på ressurser og fallende kjøpekraft presser selgerne. Å levere på kjernefordeler er viktig for å skille seg ut. Gjennomsiktighet i kommunikasjonen og realistiske forventninger er nøkkelen til kundetilfredshet og suksess.