Hva er berøringspunkter?
Berøringspunkter er et tidspunkt hvor en kunde, før eller etter kjøpet, er i kontakt med din bedrift av ulike årsaker.
En periode før du kjøper produktet, mens en kunde søker og ser opp ulike produkter fra din bedrift, er kjent som et kontaktpunkt.
En periode etter å ha kjøpt produktet fra din bedrift, når en kunde ringer for reparasjon eller en produktrelatert forespørsel, er også kjent som et kontaktpunkt.
Bedrifter må annonsere produktene sine på en måte at produktene deres får så mange kontaktpunkter som mulig. Jo høyere antall kontaktpunkter et selskap har, jo bedre er det for dem.
Frequently Asked Questions
Hva er berøringspunkter?
Kontaktpunkter er tidspunktet når en kunde kontakter din bedrift før eller etter kjøp av et gitt produkt eller en gitt tjeneste av ulike årsaker, f.eks. for å lære mer om et spesifikt produkt eller for å sende inn en klage.
Hva er de mest typiske kontaktpunktene?
De mest typiske kontaktpunktene er kommunikasjon med kundeservice via ulike kanaler, kommentere på sosiale medier, legge igjen vurderinger og anmeldelser på nettet.
Er det mulig å vurdere alle berøringspunkter i LiveAgent?
I LiveAgent kan du evaluere alle kontaktpunkter som er relatert til kommunikasjonskanaler, takket være hvilke kunder og potensielle kunder kan kontakte merkevaren din.
Innkommende samtaler til et support- eller salgsteam krever godt opplærte og empatiske agenter som kan bygge langvarige forhold til kundene. Antall samtaler en agent bør ta er avhengig av eksterne faktorer, men kan beregnes ved hjelp av en formel. Opplæring i kundeserviceferdigheter, som vennlighet og kommunikasjon, er viktig for gode kundeopplevelser. Fart, ærlighet og tilgjengelighet er viktige prinsipper for god kundeservice, og det er viktig å lytte til kunden og tilby individuell tilnærming.