Hva er forretningsregler?
Unngå kunderepresentantens misnøye fra å gjøre det virkelig kjedelige arbeidet. La noen prosesser kjøre automatisk. Sett opp forretningsregler i help desk. Regler hjelper deg med å gjøre forhåndsbestemte handlinger i programvare. Sett opp betingelser og når de er oppfylte, blir det gjort en handling. Forretningsregler brukes ofte til å overføre billetter, endre billettprioritet, sende svar, endre SLA-nivå, legge til eller fjerne tagger og mye mer. De sparer tid og gir mange fordeler. De hjelper agenter med å holde seg konsentrert.
Lær mer angående Regler i LiveAgent.

FAQ
Hva er forretningsregler?
Forretningsregler inneholder detaljerte instruksjoner om hvordan du utfører daglige oppgaver. Du kan også opprette regler i LiveAgent-panelet. Takket være dette vil du ha muligheten til mer automatiserte aktiviteter. Forretningsregler brukes vanligvis til å sende en billett, fjerne eller legge til tagger (tags), samt endre SLA-nivået.
Hvordan opprettes forretningsregler?
For å lage forretningsregler i panelet ditt, må du gå til “Konfigurasjon”. Velg deretter kategoriene “Automasjon” og “Tidsregler”. Takket være reglene kan du definere hva slags billetter som skal gå til spesifikke avdelinger, hvilke tagger som skal matches med dem og når systemet skal merke billetter som spam.
Hvorfor er forretningsregler viktige?
Forretningsregler er viktige fordi de støtter arbeids-automatisering enda mer, slik at agenter slipper å utføre unødvendig arbeid og er mer effektive. Effektive regler er også med på å gi veiledning om hvordan arbeidet skal utføres.
Expert note
Forretningsregler er detaljerte instruksjoner som utfører automatiserte aktiviteter i helpdesk-programvare, f.eks overføring av billetter og tag-lagring. Dette sparer tid og øker effektiviteten.

En billettavbøyning refererer til at et selskap bruker kundeportaler eller kunnskapsbaser for å gi svar til kundene, selv når agentene ikke er tilgjengelige. Dette kan redusere antall billetter til kundeserviceagenter og bidra til å løse vanlige spørsmål og problemer på egen hånd. For å oppnå billettavbøyning må selskapet opprettholde en kundeportal eller kunnskapsbase og tilpasse den etter behov. Jo høyere billettavbøyningsforholdet er, desto bedre, da dette indikerer at kundene kan løse problemene sine uten å kontakte tjenesten.
Agentbillettomfang er et verktøy som brukes til å definere hvilke billetter og informasjon agenter kan se når de arbeider for selskaper. Administratorer kan angi omfanget av agentbilletter ved å definere hvilke avdelinger agenter har tilgang til. Det kan hjelpe med å beskytte hemmelig informasjon og sørge for at agenter har tilgang til nødvendig informasjon. Det er også mulig å sjekke billettomfanget i LiveAgent ved å gå til "Konfigurasjoner" og deretter "Avdelinger".