Ringesenter til salgs

Hvordan kjøpe et funksjonelt kundesenter?

For å kjøpe telefonsenteret ditt, må du forstå alle faktorene som påvirker prisen på en slik organisasjon og gjøre en solid investering. Å kjøpe et kontaktsenter er mulig, men mange bedrifter unngår å gjøre dette.

For bedrifter som har andre kjerneoppgaver, er det vanligvis bedre å sette ut telefonsentertjenester. Men hvis du vil drive et kundesenter og tjene penger på denne måten, kan du.

Den første viktige tingen å vite er at du vil kunne velge fra kundesenter franchisetakere eller uavhengige organisasjoner.

Call center franchising

Mange telefonsentre i dag opererer som bedriftsfranchise. De er en del av en større organisasjon, men drives lokalt av franchiseledere. Dette alternativet krever lavere forhåndsinvesteringer, og du får de nødvendige digitale løsningene fra hovedselskapet. Du er imidlertid ansvarlig for å finne et sted, plass, ansatte og sette opp driften.

Uavhengige kundesentre

Et uavhengig kundesenter handler om å gjøre alt fra bunnen av. Det er ingen hjelp fra en franchisegiver, og du har ansvaret for alt. Denne tilnærmingen krever mer arbeid og en mer betydelig investering, men gir større fortjenestepotensial.

LivAgent's call center features

Prosess med å kjøpe et kundesenter

  • finne ut hvorfor dette er den rette investeringen
  • innhenting av informasjon for operasjonell og strategisk beslutningstaking
  • forstå bedriftens behov
  • angi budsjettet ditt
  • finne et potensielt kjøp (oppføringer, annonser, jungeltelegrafen, forretningsagenter)
  • vurdere alle aspekter av organisasjonen
  • forhandle en pris
  • går gjennom med kjøpet

Hvor lønnsomt er en kundesentervirksomhet?

Forretningseksperter sier at det er to måter telefonsentre tjener penger på:

  • belastning per samtale
  • lading per time

Hvis du står overfor konsekvente samtaletider, kan belastning per samtale være den rette veien å gå. Samtidig, avhengig av tjenesten du tilbyr, kan samtaler vare lenger eller kortere. Generelt sett kan et kundestøttesenter med kortere gjennomsnittlig ringetid tjene mer når du tar betalt per samtale.

Du må summere lønnen til de ansatte og gange den med fire. Som en generell tommelfingerregel er dette beløpet som kreves for å dekke alle løpende utgifter. Alt over det kan betraktes som ren profitt.

Men for at fortjenesten skal vokse, må du ta i bruk en skalerbar forretningsmodell. Du må med andre ord finne avtaler med internettleverandører, skyløsninger og programvareselskaper som eksponentielt reduserer prisen per ansatt etter hvert som selskapet vokser.

Hvor kan jeg finne et kundesenter for salg?

Det beste alternativet er å finne oppføringssider med bedrifter til salgs. Disse nettstedene lar deg filtrere søket etter dine behov og få verdifull informasjon om hver oppføring. Samtidig er det enkelt å kontakte bedriftseieren hvis du har funnet et alternativ du liker.

Når du går gjennom oppføringer, sørg for å sjekke disse tingene:

  • plassering
  • størrelse
  • frosne eiendommer
  • pris
  • type enhet
  • Antall ansatte
  • driftsstatus
  • tjenester som tilbys
  • eventuelle spesielle vilkår

Husk at selv om du blir bedriftseier, selges de fleste ringesenterene sammen med ledelsen.

Hvordan velge riktig kundesenter for salg?

Det er mange forskjellige faktorer å vurdere når du velger et kundesenter. Ved å forstå forretningsbehovene dine vil du finne det beste alternativet innenfor budsjettet ditt for å oppnå kundetilfredshet, være effektiv og minimere driftskostnadene.

happy customer-illustration

Hvor har du tenkt å operere?

Din kundesentervirksomhet kan fokusere på ett bestemt land, engelsktalende land eller land rundt om i verden. Dette er grunnen til at det er viktig å finne et team som snakker det nødvendige språket og har tilgang til teknologi for å ta imot/foreta anrop til et målrettet område.

Samtidig er posisjonen din også viktig på grunn av tidssonen hvis du forventer internasjonale samtaler fra forskjellige tidssoner. Med andre ord, du må tilpasse de vanlige åpningstidene til den travleste tiden på dagen.

Lagstørrelse

Den nødvendige teamstørrelsen avhenger direkte av målmarkedet ditt og budsjettet ditt. Noen bransjer krever for eksempel kundeserviceteam som tilbyr detaljert teknisk støtte. Samtidig kan det være en mindre kundebase, noe som betyr at du trenger et mindre team for å unngå unødvendige kostnader.

Nivå av kunnskap og erfaring

Ulike bransjer krever ulik kunnskap fra kundesenteragenter. For eksempel, hvis et selskap krever kundestøtte for musikkinstrumenter, må representanter ha verdifull kunnskap og erfaring for å hjelpe dem med spørsmålene deres.

Teknologier tilgjengelig

Eksepsjonell kundeservice avhenger av teknologi. Å ha utdaterte løsninger kan hindre suksessen til virksomheten din. Her er bare noen av teknologiene moderne telefonsentre bruker:

  • CRM-systemer
  • kampanjestyringssystem
  • intelligent tilbakeringing
  • intelligent anropsruting
  • alt-i-ett-støtteprogramvare
  • anropsdistribusjonssystem
  • live chat
  • TTY/TTD
  • kunnskapsstyringssystem
  • arbeidsstyrkestyringssystem
  • universell kø
Call routing feature in LiveAgent's call center software

Kontorutstyr

Bortsett fra digitale teknologier, trenger en kundesenterbedrift den nødvendige infrastrukturen for å drive sin virksomhet. Dette inkluderer kostnadene for utstyr som hodesett, datamaskiner, skrivebord, salongområder, konferanserom, telefon-/internettlinjer og så videre.

Hvor mye koster det å kjøpe/eie et kundesenter?

Det kan være vanskelig å vite salgsprisen på forhånd. Alt avhenger av dine behov, hva slags kundesenter du leter etter, og plasseringen.

  • På nettsteder med virksomhetsoppføringer kan du finne priser fra $100 000 til over $2 000 000.
  • Ifølge Glassdoor er gjennomsnittlig base for en kundesenteragent i USA er $30 000.
  • gjennomsnittlig ansattkostnad for en vanlig samtale senter per år er rundt $260 000.
  • Kostnader for å sette opp utstyr og digital infrastruktur per ansatt varierer fra $2 500 til $10 000.

Choose only the best for your call center

LiveAgent allows your agents to deal with all customer support calls effectively. Want to find out more?

Frequently asked questions

Hvordan kjøpe et funksjonelt kundesenter?

Å kjøpe et kundesenter er som å anskaffe enhver annen virksomhet. Du må samle inn viktig informasjon og gjøre en stor investering helt i starten. Prosessen er omfattende og inkluderer vurdering av nøkkelaspekter ved virksomheten, inkludert teknologier, eiendeler, eiendom, ansatte, kontantstrøm, konkurranse og mye mer.

Er kundesentervirksomhet lønnsomt?

Det finnes mange forskjellige forretningsmodeller for kundesenter der ute. Det er viktig å velge den riktige og utføre den riktig hvis du vil at virksomheten din skal være lønnsom. Alle modellene har sine fordeler og ulemper; det er opp til deg å velge ulempene du kan leve med og minimere effektene deres.

Hvor kan jeg finne et kundesenter for salg?

Ringesentre selges vanligvis online på nettsteder med virksomhetsoppføringer, gjennom outsourcing-konsulenter eller via annonser. Uansett hvordan du finner et kundesenter for salg, er det viktig å analysere organisasjonen grundig før du kjøper.

Hvordan velge riktig kundesenter for salg for min bedrift?

Et vellykket kundesenter har mange gode sider. Det hjelper hvis du vurderer faktorer som gjeldende internasjonal rekkevidde, størrelsen på kundesenteret, potensial for ekspansjon, kapital, teknologier, driftskostnader, ansatte og så videre.

Hvor mye koster det å eie et kundesenter?

Prisen på å kjøpe et kundesenter kan variere mye avhengig av en rekke faktorer. Alt avhenger av typen kundesenter, antall ansatte, beliggenhet, typer tjenester som tilbys, infrastruktur og mye mer. Bunnprisen er rundt $100.000+ og kan gå over $2.000.000.

Tilbake til Ordliste Lag konto GRATIS

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo