Hva er anropsmerking?
Anropsmerkingsfunksjonen lar deg sette forskjellige etiketter på telefonsamtalene dine basert på konteksten. Det er et kraftig forretningsverktøy som kan legges til det avanserte samtalerutingssystemet for å strømlinjeforme kontaktsenterprosessene ytterligere.
For eksempel ringer en kunde til kundesenteret ditt for å klage på et produkt eller en tjeneste, kan du sette et merke på den anropet med taggen “Klager”. Du kan være så spesifikk du trenger. Legg til tagger angående visse typer produkter, markedsføringskampanjer hvor leadet kom fra, eller noe annet som vil hjelpe med å kategorisere kundeanrop som kontaktsenteret ditt mottar.
Hvorfor er samtalemerking viktig for bedriften din?
Det er mange fordeler ved å bruke et anropsmerkingssystem i kundesenteret ditt. La oss ta en titt på noen av dem.
- holde seg organisert – Å ha anrop sortert i spesifikke kategorier gjør det mulig for kundesenteragentene dine å holde seg oppdatert på kontaktsenterprosessene ettersom de kan navigere i arbeidsmengden mye mer effektivt.
- analysere anrop – Anropsmerking gjør det enklere å analysere og studere senterdataene dine. Det kan hjelpe deg med å måle ikke bare kontaktsenterets produktivitet og forretningsytelse, men lar deg også vurdere kvaliteten på potensielle kunder som ulike markedsføringskampanjer produserer.
- identifisere trender – Når du har alle dataene dine merket og tydelig sortert i kategorier, er det mye lettere å identifisere trender og mønstre i kundeservicespørsmål så vel som markedsføring og salgsmetoder.
- merking av sinte anrop – Selv de mest eksepsjonelle støtteteamene mottar noen sinte kundeanrop. Ved å merke dem kan du bedre forstå hvorfor de oppstod. Er det en bestemt ansatts navn som dukker opp i disse interaksjonene? Eller kanskje det er et bestemt produkt eller en bestemt tjeneste som er knyttet til disse samtalene.
- vinne tilbake potensielle kunder – Hvis du merker en nøyaktig årsak til at noen av de kvalifiserte potensielle kundene dine ikke konverterte, kan du tilby kontekstbasert tjeneste og utvikle mer nøyaktige vinn-tilbake-strategier for din neste interaksjon.
- identifisere utfordringer – Når du identifiserer og merker problemområder for kundene dine, kan du lage en mer overbevisende strategi og øke salget.
Bruk av anropsmerking for bedre kundeservice
Å yte utmerket kundeservice er ikke bare viktig, men det er avgjørende for å nå forretningsmålene dine.
Call tagging can help your agents deliver more personalized service to the customers. For example, if they can see customer name tags, they can greet them by their names. You can categorize customer interactions using tags so the customer care reps can navigate their previous interactions with the clients.
Ved å implementere effektiv samtalemerking kan du dessuten enkelt analysere samtaleopptak og identifisere misfornøyde kunder. Å oppdage mønstre i kundeservicespørsmål er avgjørende for driften av kundesenteret ditt.
Are you delivering the best possible customer experience?
It costs 5 times more to acquire a customer than to retain an existing one. Use LiveAgent to drive brand loyalty with every customer interaction. With LiveAgent, it’s easy.
Frequently Asked Questions
Hva er samtalemerking i et kundesenter?
Anropsmerking, blant andre avanserte kundesenterfunksjoner, lar deg holde deg organisert i kundesenteret. Ved å legge til ulike tagger til kundeanropene, vil agentene dine ikke bare være i stand til å holde seg oppdatert på de siste interaksjonene med hot leads, men også gi utmerket kundeservice til kundene dine. Videre gir samtalemerking bedre navigering når det gjelder å analysere kundedata og identifisere trender i kundekommunikasjon.
Hvorfor er tagging viktig i kundesentrene?
I kundesentermiljøene er det å holde seg organisert en prioritet. Kontaktsentre blir ofte overveldet av den enorme arbeidsmengden og antallet oppringninger de mottar. Samtalemerking eller anrops-tagger gjør det mulig for kategorisering og enkel navigering av ulike kundeinteraksjoner.
Hva er noen av de populære taggene å bruke?
Noen av de mest brukte kodene inkluderer teknisk støtte, salgsavdeling, kundeklage, ordreretur, osv. Du kan også bruke obligatoriske anropstagger som tvinger agenter til å tildele en bestemt kode rett etter en telefonsamtale.
Hvordan lage egendefinerte tagger?
Dette avhenger i stor grad av programvaren du bruker. En lenke i artikkelen ovenfor tar deg til en side som forklarer hvordan du oppretter egendefinerte tagger ved hjelp av LiveAgent helpdesk-programvare.
Hva er et ikke-merket anrop?
Det er enten et innkommende eller utgående anrop som ikke har blitt tildelt en kode i systemet ditt.
Hvis du vil lære mer om hvordan anropsmerking kan forbedre kundeservicen din, bør du lese om hva anropsmerking er. Denne artikkelen forklarer hvorfor anropsmerking er viktig for bedriften din og hvordan du kan bruke det effektivt.
En annen nyttig ressurs er artikkelen om samtaledisponering. Her kan du finne ut hva samtaledisposisjon er, hvordan det fungerer, og hvorfor det er viktig for å gi bedre kundeservice.