SLA-brudd

Hva er SLA-brudd?

Noen virksomheter foretrekker eller er forpliktet til å ha en viss servicenivåavtale på plass. SLA setter en bestemt tidsramme der billetter må besvares eller chatter og samtaler må tas opp. Hvis de ikke blir besvart eller hentet innen den angitte tidsrammen, oppstår SLA-brudd.

Normalt, hvis det oppstår for mange SLA-brudd, bør et selskap revurdere sine SLA-oppsett og preferanser, eller bør styrke arbeidsstyrken med flere agenter eller med bedre helpdesk-verktøy.

Frequently asked questions

Hva er SLA-brudd?

SLA angir tidsrammen som billetter, chatter og samtaler må mottas innenfor. Hvis klientene ikke mottar svar eller anropet ikke besvares innen den angitte tiden, oppstår et SLA-brudd.

 

Hvordan unngå brudd på SLA?

For å unngå brudd på SLA, bør selskapet først og fremst være ærlig med sin klient og ikke skjule dårlige nyheter. I tillegg bør den interne konfigurasjonen av systemet kontrolleres for påminnelser og eskaleringsprosedyrer. Det er også verdt å gjennomgå hvordan prosessene fungerer.

 

Kan du overvåke SLA-brudd i LiveAgent?

I LiveAgent kan du overvåke SLA-brudd. Administratorer har tilgang til dette, slik at de kan sikre at agenter løser saker i tide.

 

Tilbake til Ordliste Lag konto GRATIS

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo