Hva er en Web widget?
Web-widget, også kalt en kontakt-widget, er en kode HTML/Javascript innebygd på nettstedet ditt. En web-widget kan vises i form av en chat-knapp, pre-chat-invitasjon, kontaktskjema eller tilbakemeldingsskjema.
Slik ser en typisk web widget ut:

FAQ
Hva er en web widget?
En web-widget er en webapplikasjon eller et sideelement som er innebygd på nettstedet ditt, men som er uavhengig av det. Modulen ber om tilgang til innhold som siden ikke har tilgang til. Det kan ha forskjellige former, f.eks. en chat-knapp eller et kontaktskjema.
Hvordan kan jeg legge LiveAgent live chat-widgeten på et nettsted?
Live chat er en veldig populær kundesupportkanal. Takket være den vil kunden på få hjelp raskt og rettidig. Hvordan integrerer du widgeten til nettstedet ditt? 1. Velg en live chat-leverandør. Det er mange alternativer på markedet, så husk å lese om dem nøye for å velge den beste som passer dine forretningsbehov. 2. Registrer deg på siden. Det meste av programvaren tilbyr en prøveperiode for verktøyet deres, så hvis du er usikker, abonner på programvaren i en prøveperiode. 3. Legg til en live chat-knapp på nettstedet ditt. Etter at du har registrert deg, velger du knappen og limer inn HTML-koden på nettstedet ditt. 4. Tilpass widgeten for live chat. Du kan justere widgeten deretter, f.eks. ved å endre utformingen av online- og offline-knapper, chatvinduer, språk, tekst og måten chatten vises på. 5. Aktiver proaktive chatinvitasjoner. Proaktivitetsfunksjonen er vanlig. Du kan definere om du vil at den skal vises på hver side eller bare på utvalgte undersider. 6. Lag en liste med ferdige svar. Et klart svar automatiserer arbeidet ditt og forbedrer det.
Hvordan ser web widgeten ut?
Live chat-widgeten ser vanligvis ut som en messenger-vindu. Det kan for eksempel være en bar eller en sirkel på nettstedet som, når du klikker (eller automatisk), åpner et chat- og samtalevindu. De er vanligvis ikke store og tar opp en mindre del av nettstedet.
Expert note
En web-widget er en uavhengig webapplikasjon som er innebygd på et nettsted for å gi ulike funksjoner, for eksempel chat-knapp og kontaktskjema.

LiveAgent tilbyr populære forretningsprogramvareløsninger. De tilbyr en gratis prøveperiode, og har en supportportal og ulike integrasjonsalternativer tilgjengelig. LiveAgent tilbyr også ulike verktøy for kundeservice, som klagehåndteringssystemer og programvare for e-postbehandling. De har god kundestøtte og er tilgjengelige på ulike sosiale medieplattformer.
Teksten omhandler LiveAgent, en programvare for kundeservice, inkludert IP-telefonsystemer, selvbetjent programvare, innkommende kundesenter og klagehåndteringssystem. Det er også muligheter for datamigrering og brukerstøtte. LiveAgent tilbyr også integrasjonsalternativer, prissetting og en gratis prøveperiode. Selskapet tilbyr også opplæringsmuligheter og kundestøtte. Det er mulig å kontakte salgsavdelingen og abonnere på nyhetsbrevet. LiveAgent er under installasjon og det brukes informasjonskapsler på nettsidene.
En nettchat-app er en programvare som lar brukere sende og motta meldinger online, og denne typen applikasjoner er tilgjengelig for alle og veldig populær. Det er forskjellige typer kommunikasjonsmåter tilgjengelig, inkludert tekst-, video-, og taleanrop. Eksempler på populære applikasjoner inkluderer Messenger, WhatsApp og Telegram. LiveAgent tilbyr også en nettpratapplikasjon som kan gi selskaper en fordel fremfor konkurrentene.
LiveAgent er et populært verktøy for kundeservice som tilbyr en rekke forskjellige programvarealternativer, inkludert VoIP-telefonsystemer, selvbetjente programvareløsninger og klagehåndteringssystemer. Du kan bli partner med LiveAgent og dra nytte av deres tilknyttede program. De tilbyr også en rekke læremuligheter, inkludert blogger, webinarer og kostnadskalkulator. Du kan nå ut til dem gjennom sosiale medier eller ved å avtale en demo. LiveAgent tar vare på sikkerheten din og avslører GDPR.