Vedlegg

Hva er vedlegg?

Vedlegg er filer som vanligvis legges ved e-postmeldinger. De er vanligvis bilder, dokumenter, Excel-ark, PDF-er, videoer eller andre typer filer. Vanligvis kan en enkelt e-post inneholde flere vedlegg.

Add an attachment in tickets - LiveAgent help desk feature

Hvorfor er vedlegg nyttige?

Vedlegg er nyttige fordi de gjør det mulig for brukere å dele dokumenter og bilder raskt og enkelt. De er nyttige for å forbedre arbeidsflyt og kommunikasjon, ettersom de lar brukere legge ved skjermbilder av feilmeldinger, veiledninger og annen dokumentasjon til kommunikasjonstråder, noe som gjør det de prøver å formidle mye mer tydelig.

Hvordan og hvor kan du legge til vedlegg i LiveAgent?

LiveAgent lar brukere dra og slippe filer (bilder, stemmeopptak, videoer, dokumenter, etc.) inne i:

  • Billettfelt (e-post)
  • Chats
  • Kontaktskjema
  • Kunnskapsbase artikler

Alternativt kan brukere ganske enkelt klikke på Legg ved-ikonet for å dele filer.

Hvordan og hvor kan du legge til vedlegg i LiveAgent?  - App - Uploads - 2021 - 03 - Drag And Drop.gif
Drag and drop

Hvilke typer filer kan jeg legge ved LiveAgent-billetter?

For øyeblikket støttes alle filtyper, inkludert:

  • JPG
  • PNG
  • PDF
  • Doc
  • Txt
  • Py
  • Mp4
  • GIF

Hvordan begrense filtyper

Hvis du vil hindre brukere i å laste opp bestemte filtyper til kontaktskjemaer og chatter, kan du gjøre det i LiveAgents innstillinger.

Slik kan du gjøre det:

  1. Logg på LiveAgent.
  2. Klikk på Konfigurasjon (tannhjulikonet på venstre menylinje).
  3. Klikk på Beskyttelse.
  4. Trykk på Innstillinger. 
  5. Finn “Tillatte filtyper” (det bør være det første tekstfeltet).
  6. List filtypene du ønsker skal støttes atskilt med et komma (filtypene som ikke er oppført vil ikke bli støttet, og dermed vil ikke kundene dine kunne dele dem med deg).
  7. Rull ned til bunnen av siden og klikk på Lagre.
Slik kan du gjøre det:  - App - Uploads - 2021 - 03 - Supported Files.png
Limiting file types

Hvor store kan vedlegg være?

Billett- og chatvedlegg er begrenset til 128 MB hver. Vær imidlertid oppmerksom på at det er svært sannsynlig at enten din eller kundens e-post klient ikke vil kunne godta vedlegg av denne størrelsen, siden de fleste e-post klienter er begrenset til å motta 20 MB (som er den anbefalte vedleggsstørrelsen).

Send attachments with ease

Use our drag and drop feature to easily send attachments on live chat, or email. Try it today. No credit card required.

Vedlegg i billettfelt (e-post)

Hvis du vil formatere e-postene dine, kan det være ganske vanskelig – spesielt hvis du skal legge til bilder til bestemte tekstområder. Men med LiveAgent kan du legge til bilder inline ved å bruke knappen Sett inn bilde eller kopiere og lime inn-funksjonen. Vær oppmerksom på at det ikke er noen begrensninger for hvilke filtyper som kan sendes via e-post.

Vedlegg i billettfelt (e-post)  - App - Uploads - 2019 - 10 - Inline Image In Ticket Composing Message.jpg
Inline attachments

Vedlegg i live chat-samtaler

LiveAgents live chat-widget støtter vedlegg av alle typer som standard, men hvis du vil begrense dem til bestemte filtyper, kan du gjøre det ved å følge veiledningen ovenfor. Vær oppmerksom på at fildeling også støttes i interne chatter, noe som gjør det superenkelt å samarbeide og dele filer med kollegene dine. Du kan også bruke dra og slipp-funksjonen i både interne og eksterne samtaler.

Vedlegg i kontaktskjema

kontaktskjemaene våre støtter vedlegg av alle typer som standard, men hvis du vil begrense dem til bestemte filtyper, kan du gjøre det ved å følge veiledningen ovenfor. Vær oppmerksom på at du kan bruke dra og slipp-funksjonen med kontaktskjemaer.

Vedlegg i kunnskapsbase artikler

Ved å berike artiklene i kunnskapsbasen med vedlegg, vil du sikre at guidene og fremgangsmåte-artiklene dine gir verdi til kundene dine, noe som igjen reduserer billett mengden og forbedrer kundetilfredsheten. Vær oppmerksom på at du kan bruke dra og slipp-funksjonen med kunnskapsbase artikler.

Attachment in articles - Edit article

Kunnskapsbase ressurser

Vil du lære mer om LiveAgents banebrytende helpdesk-funksjoner? Sjekk ut våre kunnskapsbaseartikler, funksjonssider, blogger, webinarer eller vår offisielle YouTube-kanal for mer informasjon.

Youtube video:

Klar for å forbedre kommunikasjonen din med vedlegg?

Gjør kommunikasjonen mer effektiv med vedlegg ved å bruke vår gratis, alt-inkluderende, 14-dagers prøveperiode. Start din gratis prøveversjon i dag. Ingen strenger knyttet, ingen kredittkort kreves.

Prøv LiveAgent i Dag​

Vi tilbyr portner migrasjons tjeneste fra de fleste populære løsningene.

3,000+ reviews Trustpilot GetApp G2 Crowd

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo