Lær hvordan du kan svare på sinte kunder på en profesjonell og hensynsfull måte. Få tips om hva du ikke bør si, hvordan du kan identifisere en sint kunde, og hvordan du kan håndtere vanlige klager og problemer.
Hver bedrift må håndtere sinte og klagende kunder av og til. Uansett hva årsaken til kundenes misnøye er, kan riktig og rettidig respons utgjøre en forskjell mellom å holde en frustrert kunde lojal eller å miste virksomheten fullstendig. Tatt i betraktning at 95 % av misfornøyde kunder har en tendens til å dele dårlige opplevelser med andre – enten personlig eller gjennom sosiale medier/anmeldelsessider – det er absolutt nødvendig å vite hvordan de skal håndtere sinte kunder og hvordan de skal svare på en profesjonell måte ‘must-have’ for alle som jobber i kundevendte stillinger.
Når du svarer på en sint kunde-e-post, er det noen viktige punkter du bør huske og inkludere i meldingen din:
For å håndtere kundefrustrasjoner og klager jevnt og uanstrengt, kan du bruke følgende e-postsvarmaler for noen av de vanligste problemene som kan oppstå. Sørg imidlertid for å tilpasse hver melding med hensyn til hver enkelt kundes unike situasjon.
Du kan prøve å roe ned kunden og stille dem spørsmål om problemet for å diagnostisere og prøve å løse det. Det er ingenting i veien med å være hyggelig mot kunden.
Ikke kritiser, klandre eller klag. Ikke krangle, si det åpenbare eller prøve å korrigere fakta. Ikke bruk sarkasme. Ikke anta at kundens klage er basert på fakta.
Du kan se når en kunde er sint ved å se etter disse fem indikatorene:
1. De bruker stygt språk (banneord).
2. De er sarkastiske.
3. De bruker anklagende språk.
4. De er konfronterende.
5. De bruker korte, hakkete setninger.
Ready to answer angry customers?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated customer satisfaction software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.
En kunde er en person eller selskap som kjøper produkter eller tjenester. Bedrifter må bry seg om kundene og tilby god kundeservice for å bygge lojalitet. Kundene kan kontakte selskapet via ulike kanaler og abonnere på nyhetsbrevet for oppdateringer og rabatter. LiveAgent tilbyr demoer og en-mot-en samtaler for å utforske hvordan tjenesten kan nytte ens virksomhet.
En sjekkliste for salgssamtaler er viktig for å forberede seg til møter. Den hjelper selgere, salgsledere, og andre fagfolk i salgsdrift. Det er også viktig å lære om tidligere interaksjoner med kunder for å skreddersy salgsargumenter. Bruk av kundeserviceprogramvare integrert med CRM er nyttig for å få informasjon om prospekter før du ringer. Åpning av salgssamtaler bør være vennlig og omgjengelig, og det er viktig å kjenne bakgrunnen til potensielle kunder. Telemarketingprogrammer bør inkludere integrasjon med CRM og avansert rapportering.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.