Lær hvordan du kan svare på sinte kunder på en profesjonell og hensynsfull måte. Få tips om hva du ikke bør si, hvordan du kan identifisere en sint kunde, og hvordan du kan håndtere vanlige klager og problemer.
Ved å registrere meg, aksepterer jeg T&C og Personvernerklæring.
Hver bedrift må håndtere sinte og klagende kunder av og til. Uansett hva årsaken til kundenes misnøye er, kan riktig og rettidig respons utgjøre en forskjell mellom å holde en frustrert kunde lojal eller å miste virksomheten fullstendig. Tatt i betraktning at 95 % av misfornøyde kunder har en tendens til å dele dårlige opplevelser med andre – enten personlig eller gjennom sosiale medier/anmeldelsessider – det er absolutt nødvendig å vite hvordan de skal håndtere sinte kunder og hvordan de skal svare på en profesjonell måte ‘must-have’ for alle som jobber i kundevendte stillinger.
Når du svarer på en sint kunde-e-post, er det noen viktige punkter du bør huske og inkludere i meldingen din:
For å håndtere kundefrustrasjoner og klager jevnt og uanstrengt, kan du bruke følgende e-postsvarmaler for noen av de vanligste problemene som kan oppstå. Sørg imidlertid for å tilpasse hver melding med hensyn til hver enkelt kundes unike situasjon.
Du kan prøve å roe ned kunden og stille dem spørsmål om problemet for å diagnostisere og prøve å løse det. Det er ingenting i veien med å være hyggelig mot kunden.
Ikke kritiser, klandre eller klag. Ikke krangle, si det åpenbare eller prøve å korrigere fakta. Ikke bruk sarkasme. Ikke anta at kundens klage er basert på fakta.
Du kan se når en kunde er sint ved å se etter disse fem indikatorene:
1. De bruker stygt språk (banneord).
2. De er sarkastiske.
3. De bruker anklagende språk.
4. De er konfronterende.
5. De bruker korte, hakkete setninger.
Ready to answer angry customers?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated customer satisfaction software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.
Tren lagene dine i grunnleggende kommunikasjon om kundeopplevelse
Stor knapphet på ressurser og fallende kjøpekraft presser selgerne. Å levere på kjernefordeler er viktig for å skille seg ut. Gjennomsiktighet i kommunikasjonen og realistiske forventninger er nøkkelen til kundetilfredshet og suksess.
10 Kundeserviceregler for nettprofesjonelle
For å oppnå suksess i dagens marked er det viktig å levere på kjernefordelene, være ærlig og gjennomsiktig med kunder, og investere i verktøy som LiveAgent for god kundeservice.
Ledende softphone-programvare for B2B & amp; B2C virksomheter
LiveAgent er en effektiv løsning for å håndtere mange henvendelser via forskjellige kanaler. Brukere roser rask support og enkel implementering.
Vi setter pris på at du nylig registrerte deg for en LiveAgent.
En melding vil bli sendt til e-postadressen din som inneholder påloggingsdetaljer, rett etter at kontoen din er installert.
Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.
Vi er tilgjengelig på flere datoer