Amazon Lex chatbot anmeldelse

Compare Amazon Lex chatbot anmeldelse with other in: How Amazon Lex chatbot anmeldelse is doing on review portals
4.2
Average rating based on data from trusted review portals
39 reviews

Chatbots levert av Amazon Web Services er et verdifullt verktøy for bedrifter som ønsker å forbedre kommunikasjon og samarbeid. Applikasjonen er intuitiv, enkel å bruke og gir en rekke funksjoner som strømlinjeformer flere prosesser.

Pricing
Starting from:
$ Gratis   per måned
Free trial: Yes
Free version: Yes

Santiago Montaldo

Editor's rating

Santiago Montaldo
Overall rating
4
Brukererfaring
4
Pris
3
Gjennomføring
5

Key takeaways

Pros

  • Enkel å forstå registreringsprosess
  • Ulike komplementære tjenester tilgjengelig innenfor AWS
  • Rik kunnskapsbase og opplæringsprogrammer
  • Brukervennlig grensesnitt

Cons

  • Behovet for å legge til faktureringsdetaljer selv om chatboten er gratis
  • Kompleks webintegrasjon
  • Forvirrende, vanskelig å forstå prissetting

Komme i gang med Amazon Lex chatbot-funksjonen

Amazon Lex-tjenesten er et Amazon Web Services-verktøy (AWS) som gjør det enkelt for deg å lage chatbots og andre samtalegrensesnitt ved å bruke naturlig språkforståelse og automatisk talegjenkjenning. Ved å bruke den kan du bygge chatbots som forstår tekst- og stemmeinndata og svarer deretter.

For å starte installasjonsprosessen for AWS Chatbot, må du først ha en AWS-konto satt opp. Så jeg dro til nettstedet deres for å starte registreringsprosessen min. Først ble jeg bedt om å oppgi en root-e-postadresse og et AWS-kontonavn.

På dette stadiet, etter å ha klikket på “bekreft e-postadresse”-knappen, vil du bli bedt om å bekrefte e-postadressen din ved å oppgi en kode som ble sendt til den adressen. Jeg ble positivt overrasket over at jeg mottok koden nesten umiddelbart. Når det var gjort, var det på tide å sette opp root-brukerpassordet.

AWS Sign up

Fremover ble jeg henvist til det andre av 5 trinn i registreringsprosessen. I denne delen måtte jeg oppgi mer personlige detaljer som fullt navn, telefonnummer, land eller region og mer.

Jeg måtte også godta vilkårene og betingelsene i AWS-kundeavtalen.

AWS Sign up - contact information

Trinn nummer 3 handlet om å gi faktureringsinformasjon, noe jeg gjorde. Nå er jeg ikke en fan av å gi bedrifter mine faktureringsdetaljer, spesielt når jeg bare vil prøve et verktøy. Men jeg antar at det ikke er noe jeg kunne unngå, så jeg fortsatte med registreringsprosessen etter å ha bekreftet kortdetaljene mine.

AWS Sign up - billing information

I trinn nummer 4 ble jeg bedt om å bekrefte identiteten min ved å oppgi telefonnummeret mitt for bekreftelse, enten via et taleanrop eller tekstmelding. Jeg valgte tekstmeldingsalternativet og mottok en SMS nesten umiddelbart, noe som var en lettelse.

AWS Sign up - verification

Til slutt, det aller siste, 5. trinnet i registreringsprosessen ba meg velge ønsket støtteplan. Totalt er det 4 støttetyper å velge mellom:

  • grunnleggende støtte (gratis),
  • utviklerstøtte (fra $29 per måned),
  • forretningsstøtte (fra $100 per måned),
  • støtte på bedriftsnivå (fra $15 000 per måned).

Uten å tenke for mye på det, gikk jeg videre og valgte den gratis typen støtte og fortsatte med å fullføre registreringsprosessen.

AWS Sign up - choosing a support plan

Hele 5-trinns registreringsprosessen tok meg rundt 15 minutter totalt, noe som var utholdelig. AWS ba meg gi noen detaljer som jeg ikke tror var nødvendige, men det var den eneste måten å opprette en konto på. Dermed måtte jeg overholde kravene.

Når det gjelder selve registreringsprosessen, var det ikke problematisk, som for eksempel med IBM Watson Assistant chatbot-verktøyet. Jeg vil si at alt var klart og greit, så du kan være trygg på at du vil klare det.

AWS Management console

Amazon Lex chatbot funksjoner og implementering

Etter å ha brukt noen minutter på å bli kjent med den ganske attraktive (men også tekniske) visuelle utformingen av programvaren, fikk jeg endelig dykke dypt inn i funksjonene til chatboten.

Mitt første inntrykk av brukergrensesnittet etter å ha logget inn på AWS Management Console var ganske positivt. Jeg navigerte umiddelbart til tjenester-fanen for å finne Amazon Lex chatbot og begynte å utforske funksjonene.

Først bestemte jeg meg for å sjekke ut noen av de relaterte ressursene som er tilgjengelige på venstre side av nettstedet. Disse var: dokumentasjon, blogger og en «hva er nytt»-fane. Jeg ble positivt overrasket over mengden nyttig informasjon tilgjengelig.

AWS Blog

Bloggdelen, for eksempel, inneholder forskjellige artikler om forskjellige emner som nye chatbot-brukere som meg kan finne ekstremt innsiktsfulle.

Dokumentasjonen er også svært rik på informasjon som enhver Amazon Lex-bruker vil sette pris på.

Amazon Lex Documentation

Når det gjelder de tilgjengelige funksjonene, må jeg innrømme at jeg var glad for å se veiledninger og instruksjoner for de fleste tilgjengelige funksjoner. Nedenfor kan du se et eksempel på funksjonen “konfigurer botinnstillinger” og “info”-teksten ved siden av den. Tekstikonet fortsetter med å vise nyttige guider på høyre side når du klikker på det.

Noen av funksjonene som jeg virkelig likte å utforske er tidsavbruddet for inaktiv økt, maleksempler på roboter og enkle live-testing-botfeil.

AWS Chatbot exapmles

Når vi snakker om feil, kom jeg dessverre over en, som jeg ikke var sikker på hvordan jeg skulle fikse. Mer spesifikt hadde jeg problemer med å sette opp flere språk for en chatbot. Kompleksiteten til forskjellige alternativer å velge mellom fikk meg til å føle meg overveldet, noe som gjorde meg litt irritert over feilen. Til slutt gikk jeg for å lese noen av de tilgjengelige ressursene om det, siden jeg ikke kunne snakke med noen live-agent som en del av mitt gratis kundestøtteabonnement.

AWS Multilingual chatbot response

Alt i alt var Amazon Lex relativt enkel å bruke, med noen få forvirrende aspekter som forringet opplevelsen.

Ytelse og nytte

Jeg bestemte meg for å evaluere Amazon Lex sin ytelse og nytte på tre måter: dens nøyaktighet, min tilfredshet som bruker og dens evne til å fullføre oppgaver vellykket. Når det gjelder nøyaktighet, var Amazon Lex i stand til å forstå og tolke et bredt spekter av input, og svare på en måte som var relevant. Dette innebar å forstå kontekst, gjenkjenne hensikter og gi nøyaktig informasjon. Fremover vurderer jeg min tilfredshet som bruker til rundt 7 av 10 poeng. Totalt sett var det positivt, med noen få irriterende aspekter som problemet med å sette opp flere språk. Endelig var Amazon Lex i stand til å fullføre oppgaver vellykket, som var målet. Derfor er jeg moderat fornøyd med chatboten.

Amazon Lex chatbot-priser

Prisstrukturen til Amazon Lex er litt kompleks, og det tok meg litt tid å gå gjennom den. Det var vanskelig å forstå, spesielt siden jeg leste at det var et gratis verktøy.

Jeg kunne egentlig ikke finne ut hvor mye jeg skulle betale og for hva. Jeg fant imidlertid informasjon om at Amazon Lex er gratis for opptil 10 000 tekst- og 5000 taleforespørsler, opptil 12 måneder.

Nedenfor finner du prisinformasjon for 3 forskjellige typer tjenester.

Priser for streamingsamtale

Alle brukerinndata behandles i ett streaming API-kall, dette betyr at boten lytter aktivt og kan svare proaktivt.

Kostnad: USD 0,0065 per 1 taleintervall (15 sekunder)

Kostnad: USD 0,0020 per 1 tekstforespørsel

Priser for forespørsel og svarinteraksjon

Med denne planen behandles hver brukerinndata som et eget API-kall. Du vil bli belastet basert på hvor mange forespørsler boten din gjør gjennom tale-API eller tekst-API som et resultat.

Kostnad: USD 0,004 per 1 taleintervall

Kostnad: USD 0,00075 per 1 tekstforespørsel

Automatisert chatbot designer priser

Du kan automatisk opprette chatbots ved å bruke samtaleavskrifter ved å bruke Amazon Lex Automated Chatbot Designer.

Kostnad: USD 0,50 per minutt

Konklusjon

Generelt har jeg hatt en blandet erfaring med Amazon Lex, men nærmere en positiv. Jeg likte å bruke chatboten og teste ut funksjonene, men jeg følte også at den var ganske teknisk. Dessuten likte jeg virkelig ikke å måtte legge inn faktureringsinformasjonen min. Men positivt sett setter jeg definitivt pris på tilgjengeligheten av opplæringsprogrammer og ressurser, noe som gjorde at jeg fant chatboten enkel å lære og bruke. Alt i alt likte jeg godt tilgjengeligheten av klare og intuitive grensesnitt, samt rikelig med støtte og dokumentasjon for å hjelpe brukere med å navigere gjennom chatbotens funksjoner. Hvis du leter etter en relativt billig, men likevel stabil løsning, må du prøve den.

Felles problemer

Hvordan komme i gang med Amazon Lex?

Amazon Lex kan nås gjennom AWS Management Console ved å navigere til kategorien “Artificial Intelligence”. For å bruke Amazon Lex må du ha en Amazon Web Services-konto. Du vil bli bedt om å opprette en under registreringsprosessen hvis du ikke allerede har en. For mer informasjon kan du sjekke Amazon Lex V2 Getting Started Guide.

Hvordan lage Amazon Lex-roboter for mobile enheter?

SDK-er er tilgjengelige for iOS- og Android-enheter, og de leveres av Amazon Lex. Med disse SDK-ene kan du utvikle roboter for mobilbruk. Videre kan Amazon Cognito brukes til å aktivere brukerautentisering.

Hva er de vanligste brukstilfellene for Amazon Lex?

Amazon Lex sine mest vanlige brukstilfeller inkluderer informasjonsroboter, selvbetjente stemmechatboter og -assistenter, enhetskontrollroboter, bedriftsproduktivitetsroboter, transaksjonsroboter og mer.

Product reviews

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo