Hva er en agentolle?
Når en ny agent er lagt til i en LiveAgent er det nødvendig å definere rollen hans. Agentens rolle representerer og bestemmer agentens muligheter og ansvar i help desk. Det er mulig å velge mellom to roller i en LiveAgent. Med en admin rolle har agenten mulighet til å kontrollere og administrere system innstillinger. Med en agentrolle kan agenter svare på billetter og løse problemer kunden har, men kan ikke overvåke systemet. Det er mer organisert og oversiktlig når det opprettes en agentrolle.
FAQ
Hva betyr en agentrolle?
En agent er noen som er en del av kundestøtteteamet. Det er han som tar seg av klientene og gir dem støttetjenesten. Agentens oppgaver inkluderer å støtte kunden i å løse problemene sone ved å: besvare telefonsamtaler og meldinger, eller chatte. Agenter som fungerer som administratorer har tilgang til rapporter og kan administrere andre brukere. Agenter kan også opptre som eier i LiveAgent og har da tilgang til forretningsinformasjon og fakturaer.
Hvilke kompetanser inkludereres i en agent rolle?
Agenten er det viktigste elementet av selskapets kundeservice. De har ferdighetene som trengs for å yte best mulig kundestøtte.Agenten støtter og løser problemer, og hvis den også fungerer som administrator, kan den overvåke og konfigurere systemet. Agenten bør ha utmerket kunnskap om problemstillinger knyttet til selskapet som kan være av interesse for kunden (i området produkter, tjenester, salg, markedsføring, etc.).
Hvordan tildeles en agentrolle i LiveAgent?
Tildeling av roller til agenter i LiveAgent gjøres slik: 1. Gå til konfigurasjonsfanen og velg alternativet Agent. 2. Trykk så på Opprett Agent- hvor du må navngi agenten, spesifisere e-mail adresse og kjønn. 3. Du velger en rolle- her vil du tildele agenten en rolle: agent, administrator eller eier.