Gratis Prøveperiode

Best kundeservice

Hva er utmerket kundeservice?

Det er mange måter å oppnå den beste kundeservicen på. Det er nødvendig å besvare kundenes henvendelser så snart som mulig. Bedriften må fokusere på å bygge opp lojalitet og langvarige kundeforhold, og ikke bare på salg. Servicerepresentanter bør aktivt lytte til og være hjelpsom mot kunder. De skal holde kundene fornøyde. Dette er nøkkelen. Servicerepresentanter bør også ha god opplæring. De må heve sin kompetanse og kunnskap periodisk.

Hva er topp 10 beste kundeservicemetoder?

  • Beklage seg og si takk
  • Lytte
  • Oppfordre tilbakemeldinger og evaluer disse
  • Benytt tiden effektivt
  • Vær empatisk
  • Identifiser kundetyper
  • Responder via Live Chat
  • Samle og benytt kundedata
  • Hold en formell tone
  • Lær opp servicerepresentanter

Hvordan kan du forbedre din kundeservice ved hjelp av er kundeserviceprogram?

Det er spesielt en verdifull forbedring alle bedrifter kan gjøre utenom de ovennevnte. Å ha et kundeserviceprogram slik som LiveAgent forbedrer dine daglige kundeserviceaktiviteter.

LiveAgent skaper et effektivt rammeverk for både dine servicerepresentanter og for kunden. Den samler data fra alle typer platformer og viser de i ett enkelt grensesnitt. Det øker kundebeholdelse, kundetilfredshet og også bedriftens omsetning.

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquires from one interface and start improving your customer service with a 14-day free trial right away.

Hvilke selskaper har utmerket kundeservice?

  • Google
  • Chick-fil-A
  • Ikea
  • Amazon

Hvordan oppnår disse selskapene utmerket kundeservice?

Som du kan se så er dette selskaper fra alle typer bransjer. Men alle strever etter utmerket kundeservice. La oss ta et overblikk og få inspirasjon fra hvert selskap.

Google tilbyr svært gode ansattfordeler i USA. Som for eksempel: Gratis måltider på jobb, bedriftshelsetjeneste, ta med kjæledyret på jobb og mer. Dette skaper et lavstress arbeidsmiljø. Dette igjen lar servicerepresentanter være mer kreative og produktive på samme tid.

Chick-fil-A er en velkjent fast-food kjede. Hvordan oppnår de utmerket kundeservice? Selskapet forstår viktigheten av å investere i sine ansatte først. Opplæring av ansatte kan skape et stort fortrinn. Chick-fil-A sin kundeservice har blitt vurdert som den mest høflige. Her er hvordan å være høflig ga Chick-fil-A et fortrinn overfor sine konkurrenter.

IKEA fokuserer først og fremst på å skape en opplevelse. IKEA strever alltid etter å forbedre sin kundeservice. La oss se på dette eksempelet: Familien din skal handle møbler. Dersom du har unge barn lar IKEA dem leke i barneavdelingen mens du handler. Etter handleturen er ferdig kan du bare hente ungene og ta et familiemåltid under samme tak. Denne bekvemmeligheten er det som til syvende og sist skaper en utmerket kundeservice. Dette er en stor del av den helhetlige kundetilfredsheten i selskapet.

Sist men ikke minst, Amazon. Hva er det som gjør at Amazon har så gode tilbakemeldinger på kundetilfredshet? Tenk på sist du handlet hos Amazon og behøvde å returnere produktet. Det er en stor sjanse for at prosessen gikk raskt og smertefritt. Dette er et av områdene Amazon sin kundeservice er gode på.

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Hva er kundeservice”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Kundeservice er en direkte interaksjon mellom en kunde og representanten for selskapet kunden har kontaktet. Kundeservice er nøkkelen for å bygge relasjoner og bedriftens omdømme.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hvordan oppnår man den beste kundeservicen?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Det er mange måter å forbedre nivået på kundeservicen i din bedrift. Du bør tilse at du har detaljert kunnskap om produktene og tjenestene du tilbyr. Du bør også aktivt lytte til dine kunder og spørre om deres ærlige tilbakemelding. Det skader ikke å huske på å ha et høflig språk og form for kommunikasjon. Tilse at din servicegruppe kan svare alle kunder så snart som mulig, utnytte tilbakemeldinger for å forbedre kundeopplevelsen og bygge sterke relasjoner med dine kunder – det betaler seg!” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hva er noen vanlige kundeserivcetabber?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Det er noen tabber i kundeservice som kan påvirke forholdet med kunder og igjen resultere i en markant nedgang i omsetning for bedriften. En av de vanligste tabbene er er mangel på kompetanse i et servicegruppe som er ansvarlig for kundeservice. Agenters mangel på imøtekommelse mot kunders behov er også ofte ansett som en av de største tabbene i en kundeserviceprosess. Dersom det ikke er noen tilgjengelighet for kunder og rask tilbakemelding (inkludert flerkanalaktiviteter), er det et annet rødt flagg i kundeservice. Det som også kan gjøre mer skade en godt er å ikke aktivt lytte til kundene, ikke holde ord og skuffe dem. Dersom det ikke er noe kundeservicehistorikk på plass er det vanskelig for en servicegruppe å holde orden på prosesser innenfor kundeservicen, som kan resultere i lavere kundetilfredshet.” } }] }

FAQ

Hva er kundeservice?

Kundeservice er en direkte interaksjon mellom en kunde og en representant for bedriften som kunden har kontaktet. Kundeservice er nøkkelen for å bygge relasjoner og bedriftens omdømme.

Hvordan oppnår man den beste kundeservicen?

Det er mange måter å forbedre nivået på kundeservicen i din bedrift. Du bør tilse at du har detaljert kunnskap om produktene og tjenestene du tilbyr. Du bør også aktivt lytte til dine kunder og spørre om deres ærlige tilbakemelding. Det skader ikke å huske på å ha et høflig språk og form for kommunikasjon. Tilse at din servicegruppe kan svare alle kunder så snart som mulig, utnytte tilbakemeldinger for å forbedre kundeopplevelsen og bygge sterke relasjoner med dine kunder – det betaler seg!

Hva er noen vanlige kundeservicetabber?

Det er noen tabber i kundeservice som kan påvirke forholdet med kunder og igjen resultere i en markant nedgang i omsetning for bedriften. En av de vanligste tabbene er er mangel på kompetanse i et servicegruppe som er ansvarlig for kundeservice. Agenters mangel på imøtekommelse mot kunders behov er også ofte ansett som en av de største tabbene i en kundeserviceprosess. Dersom det ikke er noen tilgjengelighet for kunder og rask tilbakemelding (inkludert flerkanalaktiviteter), er det et annet rødt flagg for kundeservice. Det som også kan gjøre mer skade en godt er å ikke aktivt lytte til kundene, ikke holde ord og skuffe dem. Dersom det ikke er noe kundeservicehistorikk på plass er det vanskelig for en servicegruppe å holde orden på prosesser innenfor kundeservicen, som kan resultere i lavere kundetilfredshet.

Tilbake til Ordliste Lag konto GRATIS

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo