Hva er en kundeserviceundersøkelse?
Spørreundersøkelser og intervjuer som fylles ut av kunder kalles kundeserviceundersøkelser. De hjelper til med å overvåke og spore kundenes tilfredshet.
Formålet med kundeserviceundersøkelser er å kjenne til opplevelsen kundene hadde og hvordan et selskap kan forbedre seg for å yte tjenester av bedre kvalitet til sine kunder.
Hvis en kunde hadde en dårlig opplevelse med kundeservicen fra et selskap, vil han/hun mest sannsynlig ikke anbefale selskapet eller dets produkt til noen andre. Faktisk, når folk i hans/hennes omgangskrets vil høre om opplevelsen, vil de mest sannsynlig ikke velge produktene til det selskapet heller.
Frequently asked questions
Hva er kundeserviceundersøkelse?
Kundeserviceundersøkelsen er et spørreskjema som er laget for å hjelpe bedrifter med å forstå hva kunder synes om merkevaren, tjenestene, produktene og kundeservicen deres. Takket være dette har organisasjoner muligheten til å forbedre produktene sine, optimere opplevelsen og også gi kundene det de ønsker.
Hva er typene kundeserviceundersøkelser?
Det er fire hovedtyper undersøkelser. Den første er Customer Satisfaction Index (CSAT). Den inneholder enkle spørsmål, vanligvis med "ja" eller "nei"-svar. Det andre eksemplet på denne typen undersøkelser er Net promoter Score, som ber kundene vurdere sannsynligheten for at de vil anbefale en tjeneste eller et produkt til en venn på en skala fra 0 til 10. Deretter sammenlignes prosentandelen av kritikere fra promotører. . En annen undersøkelse er Customer Effort Index (CES). Den viser oss hvor mye innsats det tar fra kundene å bruke produktet eller hvor mye arbeid som trengs for å løse et kundeserviceproblem. Den siste typen er en milepælsundersøkelse, som sendes på nøkkeløyeblikk i kundens reise. Du kan basere leveringstidspunktet på tid eller erfaring.
Hvordan distribuere kundeserviceundersøkelse?
Du kan distribuere en kundeserviceundersøkelse på en rekke forskjellige måter. Du kan sende den på e-post, i et vanlig nyhetsbrev, i en chat messenger eller i sosiale medier. Du må velge hvilken rute du tror vil være den mest optimale, om du skal velge kun én, flere eller kanskje alle. Dette krever spesifikk analyse.
Ekspertnotat
<p>En kundeserviceundersøkelse er et spørreskjema som lar bedrifter forstå kunders tilfredshet med deres produkter og tjenester. Det er viktig for å forbedre kvaliteten på tjenesten og tilby det kundene ønsker.</p>

En god kundeserviceprogramvare bør støtte billettsortering, samtaleopptak og generering av tilbakemeldingsskjema for å forbedre kundestøtten. Det er også viktig å kunne integrere med markedsførings- og salgsprogramvare, og tilby 24/7 kundestøtte. Moderne virksomheter fokuserer på å bygge positive kunderelasjoner gjennom god kundeserviceprogramvare.
Herme meldinger og e-postmaler, organisering av kundekø, kunnskapsbase artikler og automatisering av arbeidsflyt er viktige funksjoner i kundeservice for å forbedre kundeopplevelsen og effektiviteten. LiveAgent er en plattform som kan hjelpe deg med å implementere disse automatiseringsmetodene og bli ledende i bransjen.