Hva er et chatteverktøy?
Chat-verktøy er ofte nettleserbaserte og lar brukere begynne å chatte med andre brukere i sanntid. Det gjør det også mulig for brukere å overføre tekstmeldinger, bilder, videoer og hyperkoblinger. Avanserte nettpratverktøy gjør det mulig for brukere å dele skjermer og til og med tale- og videosamtaler.
Hvordan kan du bruke et chat-verktøy?
Tonnevis av selskaper bruker live chat-verktøy på nettsidene sine for å gjøre seg mer tilgjengelig for kunder. Ved å legge til en chat-widget på nettstedet ditt, vil bedriften din kunne motta tilbakemeldinger og spørsmål fra besøkende og kunder på nettstedet.

Hvorfor bør du bruke et live chat-verktøy?
Å bruke et slikt verktøy er den mest kostnadseffektive måten å konvertere en besøkende på nettstedet til en betalende kunde. Ved å svare på spørsmålene til potensielle kunder i tide, reduserer du sjansen betraktelig for at de bytter til konkurrentene. I tillegg til det er det en enkel og effektiv måte å kontakte mennesker over hele verden på. Kundene dine kan være i en helt annen del av verden, og enkelt kontakte deg.
Hvilke andre funksjoner har nettchatverktøy?
Bortsett fra overføring av tekstmeldinger, bilder, videoer og lenker, gir verktøyet brukere en rekke funksjoner. Avanserte live chat-verktøy som finnes i kundeserviceprogramvare lar brukere bruke pre-chat-skjemaer, offline-skjemaer, proaktive chat-invitasjoner og til og med spore besøkende på nettstedet .
Ved å bruke disse avanserte funksjonene kan agenter samle inn tilleggsinformasjon fra besøkende på nettstedet, noe som hjelper agenter med å svare på kundeforespørsler mer effektivt.
LiveAgents Live Chat-funksjoner:
- Nåværende URL av live-chat besøkende
- Dokking av chatvindu
- Maks kø lengde
- Proaktive chatteinvitasjoner
- Intebygd nettprat sporing
- Skrivevisning i sanntid
- Chat distribusjon
- Intern chat
- Chat historie
- Online besøkende
- Chat oversikt
Hvordan kan du lage et chatteverktøy?
For å legge til et chatteverktøy på nettstedet ditt, må du bruke live chat-programvare. LiveAgent inkluderer også live chat. Bare opprett en konto og gå gjennom startveiledningen. Etter å ha blitt kjent med programvaren, kan du ganske enkelt tilpasse din egen chatteknapp.


Les en grundig veiledning for å lage en Live chat-knapp i LiveAgent.
Hva er live-chat programvaren?
Live chat-programvare, som LiveAgent, er ofte en del av en større helpdesk-løsning som brukes av kundeserviceteam. En live chat-programvare lar deg chatte med kunder i sanntid og konverterer live chat-samtalene dine til billetter, som lagres i en universell innboks.
Hvis du vil lære mer, kan du lese Live Agent – Live Chat Software.

Andre viktige funksjoner i LiveAgent:
- Ticketsystem
- Regler og SLAer
- CRM
- Hermetiske meldinger og forhåndsdefinerte svar
- Kunnskapsbase
- IVR
Finn ut mer om alle LiveAgent – funksjoner.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Frequently asked questions
Hva er et chatteverktøy?
Chatteverktøy er verktøy som lar deg chatte med klienten, sende tekstmeldinger, bilder, videoer og hyperkoblinger. Mer avanserte chat-verktøy tillater skjermdeling, tale- og videosamtaler.
Tilbyr LiveAgent et chatteverktøy?
LiveAgent tilbyr et chatteverktøy. Dette er et av de viktigste elementene i kundeservice. Dette gjør at kundeserviceteamet kan kommunisere enkelt og direkte med kundene. I tillegg til å sende tekstmeldinger, gir den mange tilleggselementer, for eksempel muligheten til å sende bilder og video, eller skjermdeling, noe som kan være nyttig når du trenger å visualisere noe for å hjelpe en kunde.
Hva er de beste fremgangsmåtene for å bruke et chatteverktøy?
Takket være chat-verktøyet kan du raskt kommunisere med klienten. Derfor er det så viktig at chatten går knirkefritt. Takket være dette har vi større sjanse for at kunden velger et produkt eller en tjeneste av vårt merke. Det er greit å bruke funksjonene som tilbys av chatten når problemet er mer komplekst. Takket være muligheten for å sende et bilde, video eller dele skjermen, kan den direkte vise kunden hva den skal gjøre. Det er også viktig at klienten har veldig enkel tilgang til chatten slik at han kan kontakte supportteamet fra hvilken som helst underside. Man bør også huske på personalisering av svar og viktigheten av å bygge en relasjon med klienten – og et flott verktøy for å bygge relasjoner er live chat, som fungerer i sanntid.
Expert note
Chat-verktøy er nettleserbaserte verktøy som lar brukere chatte i sanntid og overføre meldinger, bilder, videoer og hyperkoblinger. Det gir kostnadseffektiv og enkel kommunikasjon med potensielle kunder.

Det finnes mange gratis chat-apper på markedet som brukes i daglig bruk og kundeservice, inkludert Messenger som kan synkroniseres med LiveAgent-programvaren. Chatte-apper har potensial til å forbedre kundetilfredshet og -retensjon. LiveAgent tilbyr demo og flere populære programvare for kundeservice. Quality Unit LLC er ansvarlig for å opprettholde Terms & Conditions, Security Policy og Privacy Policy, og rabatt er tilgjengelig gjennom nyhetsbrev.
LiveAgent tilbyr chat i sanntid for å forbedre kundeservicenivået og gjøre det enklere for kunder å kontakte bedriften. Sanntidschat gir mulighet for en rask og effektiv kommunikasjon mellom klient og bedrift, og kan redusere antall forlatte vogner og øke konverteringene. LiveAgent tilbyr også andre programvareløsninger for kundeservice.
Teksten på siden tilbyr tjenester innen kundeservice, inkludert VOIP-telefonsystemer og programvare for innkommende kundesenter. Det finnes også en læringsseksjon på siden som inneholder en blogg, ordliste, maler, webinarer og skrivetest. Besøkere kan også kontakte salgsteamet og avtale en demo. En LiveAgent-tjeneste er også tilgjengelig for kundene. Siden tilbyr også en GDPR-erklæring og informasjon om personvern og informasjonskapsler.
Hjelpechat is a call center, live chat, and help desk software that businesses can use to improve their customer experience. LiveAgent is recommended by an award-winning specialist in this field. The software offers features such as VoIP telephony, complaint handling, and email processing. Interested customers can request a free trial or book a demo. The company also offers customer support and resources such as a blog and webinars.