Vil du se konverteringsdata fra Google Analytics fra livechatten din?
Vel, det er mulig og enkelt å gjøre med LiveAgent.
Live chat i LiveAgent har en god mengde funksjoner. Med innebygd chattesporing kan din bedrift spore konverteringer fra live chat, noe som kan hjelpe deg med å analysere den totale effekten av online-knappen.
Hva brukes innebygd chattesporing til?
Den brukes til å spore hendelser for live chat-økter i Google Analytics. Takket være dataene kan du vurdere virkningen av live chat av konverteringer på nettstedet ditt. Videre kan du se agentenes innflytelse på salget.
Hva er alternativene du kan spore?
- Start chat
- Avslutt chat
- Hver agentmelding
- Hver kundemelding
Hvordan fungerer innebygd chattesporing?
I LiveAgent kan du ganske enkelt navigere til plugins og aktivere Live Chat sporing. Etter det, følg de enkle instruksjonene og se chatanalysene med en gang.
Men for å være spesifikk, genererer hendelser javascript som kommandoer direkte inn på nettsiden din, der en chat startet. Et plugin kan brukes til;
- signalisere chattehendelser til webprogrammet ditt
- starte spesifikke javascript -funksjoner
- endre innholdet på nettsiden din basert på den chatteøkten som kjører
For detaljert informasjon, naviger til Google Analytics -integrasjon – LiveAgent.
Fordeler:
- Konkurransefordeler
- Bedre forståelse av markedet/kundene
- All data på ett sted
Get the live chat data in Google Analytics now!
Analyze the impact of your live chat in Google Analytics. Activate a free plugin in LiveAgent and start tracking right away!
Andre chattefunksjoner i LiveAgent:
Chattehistorikk
Få en rask oversikt over kundeproblemet i chatteloggen og forhindre kundens frustrasjon. Videre kan du analysere problemet raskere og vite hvem som er ansvarlig for hver ticket.
Maks kø lengde
Lag en effektiv arbeidsflyt for kundeservice ved å sette opp maksimal kølengde i live chat. På denne måten kan kundeservice teamet ditt effektivt håndtere kundehenvendelser, og de vil ikke bli overveldet. Dette forhindrer også en dårlig kundeopplevelse. Ved å tillate dette vil live chat bare bli vist for et visst antall mennesker, og resten vil få et alternativ for å nå ut via skjemaet før chat.
Nåværende URL av live-chat besøkende
Gi den beste kundeservicen den gjeldende URL -en til live chattefunksjoner. Denne funksjonen i LiveAgent viser deg hvor de besøkende på nettsiden din surfer på for øyeblikket. Dermed gir dette agentene dine mer innsikt i hva kundene ser på og etter. Det viser deg også om den besøkende har byttet til en annen URL.

Sjekk ut alle LiveAgent – funksjonene for mer informasjon.
Kunnskapsressurser:
Klar til å implementere et live chat -sporingsprogram?
Finn ut mer informasjon om sporing av hendelser i Google Analytics.
Har du ikke en chat -knapp?
Ingen bekymringer, her er en trinnvis artikkel for å lage en chat-knapp i LiveAgent.
Nettsideeiere kan nå ut til besøkende og tilby hjelp gjennom funksjoner som Online-besøkende, Chats-oversikt, Tilgjengelige Agenter og Kundens land. Disse funksjonene gir viktig generell informasjon om besøkende og kan hjelpe ansatte med å gi bedre kundeservice. Fordeler inkluderer å kontakte besøkende proaktivt og analysere situasjoner raskt. En demo kan avtales for å lære mer.
Live chat etikette for kundestøtte
Live chat-etikette er viktig for å forbedre kundeforholdet og spare tid og kostnader. Den ideelle kundeservicerepresentanten har en profesjonell og vennlig tilnærming, er empatisk og har nødvendig kunnskap for å hjelpe kunden. Et positivt eksempel på live chat-etikette er å spørre om det er noe annet man kan hjelpe med. Oppfølgingskommunikasjon er viktig for å øke påliteligheten til en merkevare og dyrke forholdet med en prospekt eller forbedre lojale forbrukere. Avslutningen av en chat er like viktig som begynnelsen, og man bør spørre om det er nødvendig med ytterligere hjelp og takke respondenten.
LiveAgent tilbyr en gratis plan og rimelige priser på tre andre planer og støtter flere språk. De har fantastisk kundeservice og en fullt utstyrt help desk-løsning med over 179 funksjoner og 40 integrasjoner. Overfør data fra Kayako til LiveAgent for å nyte disse fordelene. LiveAgent er den mest anmeldte helpdeskprogramvaren ifølge SMB i 2020 og tilbyr en 14-dagers prøveperiode uten kredittkort. Det er flere planalternativer tilgjengelig for forskjellige bedriftsstørrelser.