Hva er en churn?
Churn skjer når en kunde stopper abonnementet sitt hos bedriften din og slutter å benytte produktene eller tjenestene dine. Churn kalles også kundeavgang. Det er mange problemer som øker en kundeavgang. En av dem er dårlig kundeservice.
Ta alle kundene du mister i løpet av en viss tid og del dette tallet på summen av klienter du hadde i begynnelsen av en valgt tidsperiode. Du kan beregne kundeavgang på denne måten.
Det er bedre å beholde og ta vare på kundene. En måte å gjøre dette på er å tilby en god kundeservice med LiveAgent.
Frequently Asked Questions
Hva er en churn?
Churn rate er en indeks som viser hvor mange kunder som har forlatt oss i en gitt periode. Den viser oss hvor verdifullt produktet du tilbyr er, og hvordan du kan beholde kundene med merkevaren din.
Hvordan beregne churn?
For å beregne churn rate, trekk fra antall brukere som er hos deg ved slutten av måneden fra antall brukere på en gitt dag (f.eks. begynnelsen av måneden). Deretter skal det oppnådde tallet deles på det første antallet brukere og vi får prosenten som er churn rate. For eksempel: (1000-200) / 1000 = 80 % churn rate
Hva kan et selskap gjøre for å redusere churn?
For å redusere avgangen bør selskapet fortsette å analysere hvorfor oppsigelsen skjer. For eksempel kan det hjelpe å kontakte kunder som ønsker å gå bort fra merkevaren. Da får vi to ting – en sjanse til å beholde kunden, og kunnskap om årsaken til å slutte. Kundeutdanning er også ekstremt viktig. Det henger for eksempel sammen med at kunden vet hvem den skal kontakte ved et problem. Hva annet kan du forbedre? Definitivt kundeservice, ettersom det har en enorm innvirkning på kundetilnærmingen, i tillegg til å tilby fortjeneste til kunder som er med merkevaren din og er trofaste mot den.
Expert’s note
Churn skjer når en kunde stopper abonnementet sitt hos bedriften din og slutter å benytte produktene eller tjenestene dine.
WYSIWYG-editoren er en enkel måte å legge inn og formatere innhold i e-poster og kunnskapsbase artikler. Den gir deg muligheten til å redigere og style innholdet mens du ser det, og du kan lage nummererte lister, legge inn bilder og bygge inn lenker. Du kan også bruke WYSIWYG-editoren til å lage fantastiske e-postmaler og kunnskapsbase artikler. Det er enkelt å bruke og du kan prøve det i 14 dager gratis uten kredittkort. LiveAgent tilbyr også et bredt utvalg av programvare for kundeservice og innkommende kundesentre, samt populære VoIP-telefonsystemer og klientportalprogramvare.
Teksten inneholder informasjon om LiveAgent, inkludert kontakter og abonnementsmuligheter. Det nevnes også at en LiveAgent er under bygging når du registrerer deg, og at nettsiden bruker informasjonskapsler. Det tilbys muligheter for en-mot-en-samtaler og kontakt gjennom chat, kontaktformular eller WhatsApp.
Galleri for chatteinvitasjoner
Teksten gir informasjon om LiveAgent-oppdateringer og rabatter, samt kontaktdetaljer for salg og muligheten for å avtale en demo. Det er også informasjon om at LiveAgent skrivebordet er under bygging og en statusindikator for denne prosessen. Nettsidene bruker informasjonskapsler og det er en mulighet for å kontakte LiveAgent via en chat eller et kontaktskjema.