Hva er en churn?
Churn skjer når en kunde stopper abonnementet sitt hos bedriften din og slutter å benytte produktene eller tjenestene dine. Churn kalles også kundeavgang. Det er mange problemer som øker en kundeavgang. En av dem er dårlig kundeservice.
Ta alle kundene du mister i løpet av en viss tid og del dette tallet på summen av klienter du hadde i begynnelsen av en valgt tidsperiode. Du kan beregne kundeavgang på denne måten.
Det er bedre å beholde og ta vare på kundene. En måte å gjøre dette på er å tilby en god kundeservice med LiveAgent.
Frequently Asked Questions
Hva er en churn?
Churn rate er en indeks som viser hvor mange kunder som har forlatt oss i en gitt periode. Den viser oss hvor verdifullt produktet du tilbyr er, og hvordan du kan beholde kundene med merkevaren din.
Hvordan beregne churn?
For å beregne churn rate, trekk fra antall brukere som er hos deg ved slutten av måneden fra antall brukere på en gitt dag (f.eks. begynnelsen av måneden). Deretter skal det oppnådde tallet deles på det første antallet brukere og vi får prosenten som er churn rate. For eksempel: (1000-200) / 1000 = 80 % churn rate
Hva kan et selskap gjøre for å redusere churn?
For å redusere avgangen bør selskapet fortsette å analysere hvorfor oppsigelsen skjer. For eksempel kan det hjelpe å kontakte kunder som ønsker å gå bort fra merkevaren. Da får vi to ting – en sjanse til å beholde kunden, og kunnskap om årsaken til å slutte. Kundeutdanning er også ekstremt viktig. Det henger for eksempel sammen med at kunden vet hvem den skal kontakte ved et problem. Hva annet kan du forbedre? Definitivt kundeservice, ettersom det har en enorm innvirkning på kundetilnærmingen, i tillegg til å tilby fortjeneste til kunder som er med merkevaren din og er trofaste mot den.
Ekspertnotat
<p>Churn skjer når en kunde stopper abonnementet sitt hos bedriften din og slutter å benytte produktene eller tjenestene dine.</p>

Billettprogramvare Dybdeundersøkelse
LiveAgent er et pålitelig og skalerbart billettverktøy for effektiv kundeservice. Det gir bedrifter muligheten til å administrere og følge opp kundehenvendelser på en effektiv måte, noe som resulterer i reduserte svartider, bedre kundetilfredshet og økt ansatt produktivitet.
osTicket migrering - LiveAgent
LiveAgent er pålitelig kundeserviceprogramvare som gir bedre arbeidsflyt, mer fornøyde kunder og økte konverteringer. Det sparer også tid og penger.
Flytter du fra Drift til LiveAgent?
Migrer dataene dine fra Drift til LiveAgent, den mest populære helpdesk programvaren for SMB i 2020, med verdensklasse kundestøtte. Prøv gratis!