Hva er en effektiv kundeservice?
Kundestøtteprogramvare, også kjent som servicedesk-programvare eller helpdesk-programvare, er et program som gir hjelp med kundestøtte til bedrifter. Den består av mange deler, og en av dem kalles et billettsystem. Kunder kan ringe agenter for å få hjelp, sende dem en e-post eller chatte med dem via live chat og alt vil bli lagret på billetter. Det sparer tid og øker organiseringen av kundeservicepersonell.
Det er mange måter og prinsipper for å levere en kundeservice av høy kvalitet. Det kan handle om å forstå kundenes behov, overgå dem eller om å bruke en høykvalitets helpdesk-programvare, for eksempel LiveAgent.
Frequently asked questions
Hva er definisjonen på effektiv kundeservice?
Utmerket kundeservice går utover de grunnleggende kundebehovene. Dette betyr nøyaktig å gjøre alt selskapet kan gjøre for å gjøre kunden virkelig fornøyd med produktene og tjenestene de tilbyr. Tjenesten betyr at når du velger mellom selskaper som tilbyr lignende produkter, vil kunden velge den som har en bedre tilnærming til kunden.
Hvordan tilby effektiv kundeservice?
For å kunne tilby effektiv kundeservice, må du først og fremst kjenne produktet og tjenestene dine perfekt. En annen viktig sak er opplært service, som er fokusert på kundestøtte, har riktig dose empati og harde og myke ferdigheter. Et annet viktig poeng er å lytte til klienten og deres problemer. Takket være dette tilbyr personalet den hjelpen kunden trenger, og kan også forbedre nivået på aktivitetene sine.
Hva er de vanligste feilene som påvirker effektiv kundeservice negativt?
De vanligste feilene som kan ha negativ innvirkning på effektiv kundeservice er først og fremst mangelen på riktig agentopplæring og en dårlig tilnærming til kundene. Dette kan manifesteres i mangel på raske meldinger til enkle spørsmål, lavt nivå av agentkommunikasjon, hvorved kunder kan bli villedet. Andre feil er for eksempel å ikke lytte til kundene dine, så tilbakemeldinger fra kunder brukes ikke til forretningsutvikling og service. En annen feil kan også være mangelen på å samle et arkiv om klienter og samtaler med dem.
Expert note
Effektiv kundeservice går utover grunnleggende behov og krever opplært og empatisk personale som lytter til klientene for å levere høy kvalitet hjelp.

Programvare for overvåking av telefonsenter lar bedrifter overvåke samtaler og forbedre kundeservicen. Veiledere kan lytte til samtaler og tilby opplæring til agenter. LiveAgent tilbyr også skybasert kundesenterprogramvare med samtaleovervåking. Administratorer og personer med roller som har rettigheter har tilgang til dette verktøyet. Gjennomsnittskostnaden er $50 per bruker per måned, men LiveAgent har en billigere løsning på $39 per bruker per måned.
Det er tre hovedtyper kundeservicesentre: Inbound Call Center, Outbound Call Center og Virtual Call Center. Det er viktig å kunne analysere og samle inn data i slike sentre, og du bør informere kundene om eventuelle opptak av samtaler. LiveAgent tilbyr programvare for kundeservice, selvbetjening, innkommende samtaler, klagehåndtering og behandling av e-post. De tilbyr også VoIP-telefonsystemer, maler og webinarer. Du kan kontakte dem for en demo eller abonnere på deres nyhetsbrev for oppdateringer og rabatter.
"Soft skills" are essential in customer service, ensuring smooth communication and a satisfying experience for all parties involved. These skills include effective communication, empathy, patience, a positive attitude, and good listening abilities. LiveAgent offers software solutions for customer service, including a universal inbox for efficient communication and support through various channels. Employers in the customer service industry should prioritize hiring candidates with strong soft skills. Active listening is a key component of effective customer service.
Kundeservicevideoer gir stor verdi for kunderepresentanter ved å vise historier om støtte og relaterte teknikker for å øke kundetilfredshet. Det finnes tre typer videoer og de er nyttige for å forbedre kommunikasjonsferdigheter og teknikker. Videre kan kundeservicevideoer hjelpe deg med å lære om og følge de nåværende trendene innen kundeservice. LiveAgent tilbyr opplæringsvideoer og merverdi videoer som kan hjelpe deg med å forbedre din kundeservice.