Hva er programvarestøtte?
Ettersalgsassistanse håndteres av en programvareskaper eller en agent formet for å løse problemer med programvare som leverer oppdateringer og reparerer feil i programvare. Det er en arbeidsplass eller tjeneste som hjelper brukerne (kunder, ansatte) ved institusjonen. Det er et kontaktpunkt, en programvareløsning som brukeren bruker for å løse problemet eller rapportere en feil. Det er oftest mulig å møte dette konseptet i informasjonssystemer og informasjons- og kommunikasjonsteknologier.
Frequently asked questions
Hva er programvarestøtte?
Programvarestøtte er ettersalgsstøtte som håndteres av en programvareutvikler eller agent som er medlem av kundestøtteteamet. Det er kontaktpunktet mellom brukerne og selskapet som tilbyr den tekniske løsningen for å hjelpe til med å løse programvareproblemer.
Er programvarestøtte viktig?
Programvarestøtte er ekstremt viktig ettersom agenter gir svar på spørsmål knyttet til programvarestøtteproblemer, gir oppdateringer og fikser feil i programvare. Dette er en nøkkelløsning som gir støtte for effektiv bruk.
Tilbyr LiveAgent programvarestøtte?
LiveAgent gir programvarestøtte, slik at du raskt kan lære hvordan du løser et problem eller lære om en programvareoppdatering.
Expert note
Programvarestøtte er ettersalgsstøtte levert av en programvareutvikler eller agent for å hjelpe til med å løse programvareproblemer og gi oppdateringer og feilretting.

En skrivebordsstøtte er en ressurs som tilbyr kunden informasjon og teknisk støtte. Kundeservice er viktig for å øke kundetilfredshet og kunderepresentanter bør være godt dyktige og organiserte. En kvalitetsservicedesk, som kan administrere billetter og håndtere ulike former for kommunikasjon, er nødvendig. LiveAgent tilbyr skrivebordsstøtte og automatisering av arbeidet gir agenter muligheten til å fokusere på andre aktiviteter.
LiveAgent tilbyr programvare for kundeservice, VoIP-telefonsystemer, selvbetjent programvare og klagehåndteringssystem. Selskapet tilbyr også klientportalprogramvare og programvare for e-post behandling. LiveAgent gir også opplæring, maler og webinarer. Det er også tilgjengelig en kostnadskalkulator. LiveAgent tilbyr en gratis prøveperiode.
Helpdesk-portal er et system for teknisk støtte som gir kunder svar på presserende spørsmål om produkter og tjenester, selv når kundeservice er offline. LiveAgent tilbyr en tilpassbar helpdesk-portal som kan brukes gratis. Bedrifter kan lage kategorier, artikler og fora, og legge til en søkewidget og tilbakemeldingsknapp. Dette systemet fungerer som en støtte- og kommunikasjonskanal mellom kunder og tjenesteleverandører.
For å tilby det beste innen kundeservice, bør bedrifter ha support fra en helpdesk. Dette gjør det enklere for kunder å kommunisere og få hjelp med tekniske problemer eller spørsmål. Hvis bedriften ikke har aktiviteter som støtter helpdesk, er det ikke nødvendig å introdusere det. LiveAgent er et populært programvarevalg for kundeservice.