Gratis Prøveperiode

Kontoadministrator

Hvem er en kontoadministrator?

En kontoadministrator er en person som administrerer din LiveAgent konto. Det er en nøkkelperson som støtter arbeidsflyt innen teamet. Derfor er det viktig å velge riktig admin.  

Her er noen ferdigheter administratoren din bør ha:

  • nøyaktig
  • ferdigheter innen programvare
  • Ferdigheter innen prosjektledelse
  • Problemløsende ferdigheter (Analyse, Undersøkelse, Beslutningstaking)
  • Strategiske ferdigheter
  • Organisasjonsferdigheter
  • Mellommenneskelige ferdigheter (Ansvar, Fleksibilitet, Pålitelighet)

Hvordan sette opp en administrator i LiveAgent?

  1. Logg inn til din LiveAgent konto
  2. Naviger til Konfigurasjoner
  3. Trykk på Agenter
  4. Lag en admin rolle ved å klikke på den oransje pluss knappen ELLER
  5. Rediger en eksisterende agents rolle ved å klikke på blyanten på høyre side
  6. Fortsett til Roller og velg en adminrolle
Eksempel av hvordan en kontoadministrator kan setter opp i LiveAgent

Hvordan fjerner jeg en kontoadministrator fra LiveAgent?

  1. Logg inn til din LiveAgent konto
  2. Naviger til Konfigurasjoner
  3. Trykk på Agenter
  4. Du kan enkelt fjerne en kontoadministrator ved å trykke på søppelikonet

Hvordan endre rollen tol en kontoadministrator i LiveAgent?

  1. Logg inn til din LiveAgent konto
  2. Naviger til Konfigurasjoner
  3. Trykk på Agenter
  4. Rediger en eksisterende agents rolle ved å klikke på blyanten på høyre side
  5. Til slutt endrer du rollen til en agent

Hva gjør du som en administrator?

Administratorer har flere privilegier enn agenter. De kan konfigurerer systemet, se rapporter og administrere andre brukere. Her er noen funksjoner de har tilgang til:

  • Tilgang til alle billetter
  • Legge til og administrere andre støtteagenter
  • Tilgang til å endre roller av støtteagenter
  • Fordel avdelinger
  • Nullstille passord
  • Se dybderapporter
  • Sette opp system språk
  • Etablere billettfiltre og felt
  • Installere plugins
  • Sett opp beskyttelse gjennom forbudte IP-er og BAN-historikk
  • Lage automatisering gjennom tagger
  • Lage regler (SLA, Tidsregler, Regler)
  • Generer meldinger og forhåndsdefinerte svar for spesifikke avdelinger

Hva er forskjellen mellom en administrator og en agent? 

Forskjellen ligger i tilgangen til konfigurasjoner, rapporter og administrering av brukere. Kontoadministratorer er de som kan sette konfigurasjoner basert på bedriftens ønsker. Agent har kun adgang til kundespørsmål fra Telefon samtaler, Chatter, og andre kanaler.

En annen forskjell er at kontoadministratoren har tilgang til agent rapporter. Dette muliggjør identifisering av forbedringsområder for hver agent og selskapet som en helhet.

Hvorfor er det viktig å opprette konfigurasjoner i LiveAgent? 

Oppsett av kundeprogramvare systemet er avgjørende. I det lange løp gjør det at agenter jobber mer effektiv, rettidig, og personlig. Dette resulterer i en bedre kundeservice opplevelse.

Det vil også være et klart hierarki mellom agentene og administratorene dine, og vill forhindre uønskede endringer i dashbordet. Kontoadministartorer er vanligvis ansvarlige for å sette opp arbeidsflyt for kundeservive , regles. SLAs og andre viktige innstillinger. De administrerer kunderepresentanter direkte og ser ytelsen deres i analytiske dashboards.  

Å ha flere kontoadministratorer vil være gunstig for generell kundetilfredshet.

Fordeler med god kundestøtte opplevelse:

  • reduserte kostnader for service og markedsføring
  • kundelojalitet
  • flere kundeanskaffelser

FAQ

Hvem er en help desk administrator?

En Help desk kontoadministratorer er ansvarlig for driften av datanettverk. Installerer og drift av organisasjonens datasystemer. Dette kan være lokale nettverk (LAN), nettverkssegmenter, intranett, wide area-nettverk (WAN) og andre systemer som brukes til dataoverføring.

Hvilke ansvar har en LiveAgent kontoadministrator?

LiveAgent kontoadministratorer kan konfigurere systemet, administrere andre brukere og se rapporter. De har også tilgang til alle funksjoner tilgjengelig i LiveAgent (konfigurerbar sikkerhet, opprette automatisering ved bruk av tagger, sette filtre eller installere plugins).

Hva er forskjellen på en administrator og en brukerkonto?

I LiveAgent kan brukere spille mer enn forskjellige roller. En kan for eksempel være ‘Bruker’ eller ‘administrator’. Disse to rollene skiller seg hovedsakelig når det gjelder tilgang til individuelle elementer av kontoen, samt rettighetene til å utføre handlinger på kontoen. ‘Bruker’ kan se kontoen men har ingen administrasjonsrettigheter eller tilgang til alle funksjoner. ‘Administratoren’ har fulle rettigheter og tilgang til å administrere kontoen, informasjonen og andre brukere.

Tilbake til Ordliste Lag konto GRATIS

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo