Hvem er en kunderepresentant?
Customer representative is a person whose job is to deal with a business's customers.
Kunderepresentanten er en ansatt som samhandler med selskapets kunder på vegne av en organisasjon. Kunderepresentanter representerer selskapet, dets produkter eller dets tjenester.
Når kunden ringer/skriver, løser de spørsmål, forespørsler eller klager. Kunder kan få kontakt med representanter via telefon, e-post, live chat eller andre kanaler.
Kunderepresentanter får skikkelig opplæring. Men de må ha noen viktige ferdigheter (f.eks. å snakke, lytte). De har en veldig viktig rolle i hvert selskap – de er selskapets stemme.
Hva gjør en kundeservicerepresentant?
- svarer på kundens klager
- gir kunnskap/informasjon
- kommuniserer med kunder gjennom flere kanaler
- bistår med kanselleringer, refusjoner eller bytte
- svarer på kundens spørsmål
Hvordan kan kundeserviceprogramvare hjelpe kundeagenter?
Her er noen fordeler:
- evne til å håndtere alle kundehenvendelser fra ett grensesnitt
- raskere responstid
- organiserte billetter til riktige avdelinger
- alle kundedata i ett system
Kundeserviceprogramvare, for eksempel LiveAgent kombinerer en utmerket live chat, billettsalg , og automatisering som lar deg gi eksepsjonell støtte til dine kunder.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Hvordan bli en kundebehandler?
Det er vanligvis ingen spesifikke kvalifikasjoner for en førstegangskunderepresentant. Selv om det er et must i de fleste bedrifter å ha et videregående vitnemål. Det er viktigere faktorer som spiller inn i ansettelsesprosessen. Det er visse naturlige ferdigheter som rekrutterere vanligvis søker etter. Det viktigste er dine kommunikasjonsevner.
Men, la oss bryte det ned litt mer. Det er 2 viktige ferdighetskategorier som enhver kundeserviceagent bør ha. Den første og viktigste er kundeforståelse. Den andre viktige ferdigheten er teknisk. Det bedriften kan lære deg er den tekniske siden av produktet/tjenestene. Bedriften kan ikke lære deg kundeforståelse-ferdigheter. Hver kunde/situasjon er unik. Derfor må forståelsen av kunden eller situasjonen være intuitiv.
Som vi har nevnt er det en teknisk side av jobben som vil bli undervist. Vanligvis i form for trening. Opplæringen innebærer vanligvis kunnskap om produkter/tjenester, bedrift, interne programmer og mer. Det kan vare i noen uker, selv om det i noen selskaper kan ta opptil noen måneder.
Det viktige aspektet ved treningen er skyggelegging. Å lytte/lære fra seniorkundeagenter er en fordelaktig taktikk i begynnelsen. Men, jobben starter som regel midt i treningen, dermed lærer du mens du er på farten.
Selskapet prøver vanligvis å gi deg de «lette» kundene. Likevel er det ingen måte å forutsi hvilken kunde en nyansatt kommer til å få. Men ingen grunn til bekymring, du har veiledere rundt deg som hjelper deg på hvert trinn. Etter opplæringen kan du søke hjelp hos en seniorkunderepresentant eller en leder.
Etter endt opplæring er ikke læringsdelen over. Du lærer mens du er på farten. Det er alltid alle slags unike situasjoner. Likevel, selv etter en stund kan du fortsatt få ekstra opplæring om produkter eller nye prosedyrer. Det er alltid rom for forbedring.
Frequently Asked Questions
Hva er definisjonen på kunderepresentant?
En kunderepresentant er en ansatt som kontakter bedriftens kunder på vegne av det. Det er bindeleddet mellom forbrukeren og bedriften. Kunderepresentanter representerer selskapet, dets produkter og tjenester. De er leder for selskapet for kunder.
Hvilket ansvar har en kunderepresentant?
Oppgavene til en kunderepresentant inkluderer kommunikasjon med bedriftens kunder gjennom ulike kommunikasjonskanaler. Det er ekstremt viktig for kunderepresentanten å prøve å opprettholde et positivt forhold til kundene – og hvis forholdet ikke er optimistisk, å prøve å bygge det. Det er ekstremt viktig at kunderepresentanten kjenner bedriften veldig godt og kjenner nøyaktig produktene og tjenestene den tilbyr. Representanten bør også forholde seg til kunderelatert dokumentasjon.
Hvordan legge til en kunderepresentant i LiveAgent?
For å legge til en kunderepresentant i LiveAgent, klikk "Konfigurasjoner", deretter "Agenter" og klikk "Opprett agent". Her kan du definere nøyaktig hvilket autorisasjonsomfang en gitt agent skal ha og hvilken rolle den skal spille i systemet.
En kunde er en person eller selskap som kjøper produkter eller tjenester. Bedrifter må bry seg om kundene og tilby god kundeservice for å bygge lojalitet. Kundene kan kontakte selskapet via ulike kanaler og abonnere på nyhetsbrevet for oppdateringer og rabatter. LiveAgent tilbyr demoer og en-mot-en samtaler for å utforske hvordan tjenesten kan nytte ens virksomhet.
Telemarketingprogrammer bør inkludere CRM-integrasjon, avansert rapportering, videostøtte og opplæring. Bedriftsstørrelse påvirker programvarevalget. Implementering bør starte med salgsprosessanalyse og pilotprosjekt. Nøkkelfunksjoner inkluderer effektiv telefonoppringing og støtte for utgående samtalekampanjer. LiveAgent tilbyr kundeserviceprogramvare, inkludert VoIP-telefonsystem og selvbetjeningsprogramvare. Abonner for oppdateringer og rabatter.