Kundeservice

Hva er kundebehandling?

Kunder er svært viktige personer for enhver bedrift. Måten hvordan selskapet bryr seg om kundene sine, er veldig meningsfullt for å bygge et godt image og navn på selskapet.

Kundebehandling betyr arbeidet med å ivareta kundene og oppfylle deres forventninger. Kunder deler sine problemer, spørsmål og forespørsler til kunderepresentanter, og de er ansvarlige for å løse dem. Det er også en prosess for å gi dem mer enn de ber om, og det kan øke kundens tilfredshet.

Customer care illustration

Frequently asked questions

Hva betyr begrepet kundebehandling?

Kundebehandling er arbeidet med å ivareta kundens behov og forventninger, samt gi mer enn de forventer. Kundeserviceteamet er hovedansvarlig for dette.

Hvorfor er kundebehandling viktig?

Kundeservice er et av de viktigste områdene i salgsprosessen. Takket være dette bygger merkevaren varige relasjoner med kunden, den kan bli kjent med deres problemer og forventninger i detalj. Kundeservice er også det første kontaktpunktet med kunden, så den har en sjanse til raskt å svare på deres behov.

Hva er 3 prinsipper for kundebehandling?

Det første og fremste prinsippet er at kundeservice skal lytte til kunden. Takket være dette kan selskapet være oppdatert på om det møter kundenes behov og få tilbakemeldinger på hva det kan forbedre i funksjonen til hele merkevaren. Den andre regelen er en individuell tilnærming til klienten. Klienten må føle at han blir behandlet som en spesifikk enhet og ikke som en av mange. Det tredje prinsippet er å være empatisk. Kundeservice bør prøve å forstå hvorfor kunden oppfører seg som de gjør.

Tilbake til Ordliste Lag konto GRATIS

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo