Hva er netto promoterscore?
Net Promoter Score er en statistikk som indikerer kundens lojalitet. Den viser deg hvor sannsynlig det er at kunden anbefaler dine tjenester eller produkter til andre mennesker. Det hjelper deg også med å oppdage kunder som er tilbøyelige til å snu.
Net Promoter Score-analyse inkluderer vanligvis en rekke spørsmål for å identifisere årsaken bak kundenes oppførsel, enten de aktivt markedsfører produktene dine eller slakk bak.
Frequently Asked Questions
Hva er Net Promoter Score (NPS)?
Net Promoter Score (NPS) er en beregning for å vurdere kundelojalitet til et gitt selskap. Det er et alternativt tiltak til kundenes tillit. I følge forskning fra Bain & Bedrift, NPS kan øke bedriftens inntekt.
Hvordan beregner du NPS?
For å beregne NPS, trekk fra prosentandelen av kritikere fra prosentandelen av promotører. Så for eksempel, hvis 50 % av respondentene dine var promotører og 20 % var kritikere, er NPS-resultatet 30 %. Jo høyere prosentandel, jo bedre for bedriften din.
Kan du måle NPS i LiveAgent?
Du kan måle Net Promoter Score med LiveAgent. Som bruker har du tilgang til alle verktøyene som trengs for å gjennomføre undersøkelser og måle kundetilfredshet. LiveAgent tilbyr integrasjon med Nicereply. Det er et fullt tilpassbart verktøy for kundetilfredshetsundersøkelse. Det gir mange metoder for å distribuere undersøkelser til kunder.
Expert’s note
Net promoter score (NPS) er en statistikk som indikerer kundens lojalitet og viser hvor sannsynlig det er at kunden anbefaler dine tjenester eller produkter til andre mennesker.
Help desk sjekkliste for kvalitetssikring
Bygg tilpasset undervisningsmateriell for å hjelpe kundene dine med å forstå produktene dine. Oppretthold en positiv tone i stemmen under interaksjoner med kunder. Spør alltid om kundene har flere spørsmål for å sikre at problemet deres er løst tilfredsstillende.