Hva er netto promoterscore?
Net Promoter Score er en statistikk som indikerer kundens lojalitet. Den viser deg hvor sannsynlig det er at kunden anbefaler dine tjenester eller produkter til andre mennesker. Det hjelper deg også med å oppdage kunder som er tilbøyelige til å snu.
Net Promoter Score-analyse inkluderer vanligvis en rekke spørsmål for å identifisere årsaken bak kundenes oppførsel, enten de aktivt markedsfører produktene dine eller slakk bak.
Frequently asked questions
Hva er Net Promoter Score (NPS)?
Net Promoter Score (NPS) er en beregning for å vurdere kundelojalitet til et gitt selskap. Det er et alternativt tiltak til kundenes tillit. I følge forskning fra Bain & Bedrift, NPS kan øke bedriftens inntekt.
Hvordan beregner du NPS?
For å beregne NPS, trekk fra prosentandelen av kritikere fra prosentandelen av promotører. Så for eksempel, hvis 50 % av respondentene dine var promotører og 20 % var kritikere, er NPS-resultatet 30 %. Jo høyere prosentandel, jo bedre for bedriften din.
Kan du måle NPS i LiveAgent?
Du kan måle Net Promoter Score med LiveAgent. Som bruker har du tilgang til alle verktøyene som trengs for å gjennomføre undersøkelser og måle kundetilfredshet. LiveAgent tilbyr integrasjon med Nicereply. Det er et fullt tilpassbart verktøy for kundetilfredshetsundersøkelse. Det gir mange metoder for å distribuere undersøkelser til kunder.
Expert note
Net promoter score (NPS) er en statistikk som indikerer kundens lojalitet og viser hvor sannsynlig det er at kunden anbefaler dine tjenester eller produkter til andre mennesker.

Kundeserviceundersøkelser kan hjelpe bedrifter med å forstå hvordan kunder opplever deres merkevare, produkter og tjenester. Det finnes fire hovedtyper undersøkelser, inkludert Customer Satisfaction Index (CSAT) og Net Promoter Score. Kundeserviceundersøkelser kan distribueres via e-post, nyhetsbrev, chat eller sosiale medier. Valg av distribusjonskanal krever spesifikk analyse.
En kundetilfredshetsundersøkelse er en metode for å evaluere kundenes erfaringer med støttepersonalet og deres behandling av kunderepresentanter. Ikke alle kunder responderer på undersøkelsen, men den gir verdifull informasjon til selskapet. Før du kan lage undersøkelsen, må du fastslå verktøyet du skal bruke, målet for undersøkelsen, og hvordan du vil målrette undersøkelsen. Bruk SMART-mål for å designe undersøkelsen og velg passende spørsmålstyper for å gjøre det enkelt for respondentene å svare. En typisk kundetilfredshetsundersøkelse skal omfatte spørsmål om kundens bruk av produktet eller tjenesten, demografisk informasjon, vurderingsspørsmål og åpne spørsmål som lar respondenter uttrykke sine meninger. LiveAgent er et kundeserviceprogram som hjelper til med å øke kundetilfredsheten ved å forbedre responstiden, øke produktiviteten og tilby effektiv integrasjon for tilbakemeldinger fra kunder.
Samtaleoppløsning er en viktig kundeserviceberegning som viser hvor godt kontaktsenteragentene løser kundespørsmål. Måling av anropsoppløsning krever å dele det totale antallet løste saker på det totale antallet mottatte saker i en bestemt tidsperiode og multiplisere resultatet med 100 for å få en prosentandel. Forbedring av samtaleoppløsningen kan øke kundetilfredshet, ansattes engasjement og være en del av differensieringsstrategien til et kundesenter. Å gi opplæring, opprette en tilgjengelig kunnskapsbase, styrke kundeserviceagentene, bruke taleanalyse og overvåke senterets ytelse kan hjelpe med å forbedre samtaleoppløsningen.
Det er tre hovedtyper kundeservicesentre: Inbound Call Center, Outbound Call Center og Virtual Call Center. Det er viktig å kunne analysere og samle inn data i slike sentre, og du bør informere kundene om eventuelle opptak av samtaler. LiveAgent tilbyr programvare for kundeservice, selvbetjening, innkommende samtaler, klagehåndtering og behandling av e-post. De tilbyr også VoIP-telefonsystemer, maler og webinarer. Du kan kontakte dem for en demo eller abonnere på deres nyhetsbrev for oppdateringer og rabatter.