Hva er netto promoterscore?
Net Promoter Score er en statistikk som indikerer kundens lojalitet. Den viser deg hvor sannsynlig det er at kunden anbefaler dine tjenester eller produkter til andre mennesker. Det hjelper deg også med å oppdage kunder som er tilbøyelige til å snu.
Net Promoter Score-analyse inkluderer vanligvis en rekke spørsmål for å identifisere årsaken bak kundenes oppførsel, enten de aktivt markedsfører produktene dine eller slakk bak.
Frequently Asked Questions
Hva er Net Promoter Score (NPS)?
Net Promoter Score (NPS) er en beregning for å vurdere kundelojalitet til et gitt selskap. Det er et alternativt tiltak til kundenes tillit. I følge forskning fra Bain & Bedrift, NPS kan øke bedriftens inntekt.
Hvordan beregner du NPS?
For å beregne NPS, trekk fra prosentandelen av kritikere fra prosentandelen av promotører. Så for eksempel, hvis 50 % av respondentene dine var promotører og 20 % var kritikere, er NPS-resultatet 30 %. Jo høyere prosentandel, jo bedre for bedriften din.
Kan du måle NPS i LiveAgent?
Du kan måle Net Promoter Score med LiveAgent. Som bruker har du tilgang til alle verktøyene som trengs for å gjennomføre undersøkelser og måle kundetilfredshet. LiveAgent tilbyr integrasjon med Nicereply. Det er et fullt tilpassbart verktøy for kundetilfredshetsundersøkelse. Det gir mange metoder for å distribuere undersøkelser til kunder.
Ekspertnotat
Net promoter score (NPS) er en statistikk som indikerer kundens lojalitet og viser hvor sannsynlig det er at kunden anbefaler dine tjenester eller produkter til andre mennesker.

Zendesk, Avochato, HappyFox, Freshdesk, and Front are customer complaint management systems that offer various features and pricing plans to improve customer service. These platforms prioritize user-friendly ticketing, automated responses, and integration with other systems. However, each system has its own advantages and disadvantages, so businesses should carefully consider their specific needs before choosing a solution.